Ik vind dat je Frank de Boer hiermee iets tekort doet, ik vermoed dat je het niet zo stellig bedoelt, maar je lijkt bijna te impliceren dat De Boer zijn team de opdracht geeft om heel saai resultaatvoetbal te spelen. Bekijk de samenvattingen van Osasuna - Ajax en van Werder Bremen - Ajax eens. Veel combinaties, heel wat uitgespeelde kansen, de tegenstander komt amper aan de bal en loopt continu achter Ajax aan. Dat was vorig seizoen bij de 2 wedstrijden die Ajax in Engeland speelde al niet anders.Yopi schreef:Vergeet niet, een team dat leunt op het collectief presteert al snel. Zoals het Ajax van de afgelopen jaren heeft aangetoond. Ik heb het idee dat De Boer ons gevoel in het geheel niet deelt. Wij missen iets, hij niet. tIk denk dat hij prima tevreden is als hij een team neerzet dat netjes 'vanuit de organisatie' speelt en nog wint ook.
Als FdB na afloop zegt dat hij in grote lijnen tevreden is, dan komt dat omdat Ajax vaak verreweg het grootste deel van de wedstrijd de baas is. Als je tijdens een wedstrijd achter zijn dugout zit dan lijkt de waterval die uit zijn mond komt erg op een wedstrijdtopic op AT.

Wat ik ook mooi vond was de beoordeling van de eigen ploeg na Ajax-Feyenoord in januari dit jaar. Met overmacht met 3-0 gewonnen, een behoorlijk deel van de wedstrijd met 10 tegen 11 gespeeld maar geen moment in problemen gekomen. De Boer gaf zijn spelers in balbezit echter een 5,5.