Champions League avontuur 18/19

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: Champions League avontuur 18/19

Bericht door wimpey » do feb 21, 2019 11:50 am

InnerHarbour schreef: Ajax verspeelt punten omdat de bv-tjes alleen maar met Real bezig zijn, ik snap dat PSV zegt dat het niet klopt als een wedstrijd tegen de afspraken in verzet wordt. Net zoals ik snap dat men het prima vindt, kloppen doet het alleen niet.
Ik heb het opgezocht: edsv heeft de laatste 3 seizoenen welgeteld 10 Europese punten (waarvan 6 tegen Borisow) gepeurd uit 16 wedstrijden.

edsv heeft het aan Ajax te danken dat NL nog relatief hoog staat op de coëfficiënten-lijst. Het is natuurlijk teveel gevraagd van die sneuneuzen om dat toe te geven, maar om dan rond carnavalstijd d'n eierdop op te zetten wanneer Ajax poogt nog wat meer punten voor NL te verzamelen...

Heb het al zo vaak betoogd: Ajax moet die eredivisie achter zich laten. Ooit was er één aartsrivaal, in de loop der jaren is Ajax voor clubs als Twente, edsv, Utrecht en AZ óók de aartsrivaal geworden. Een compliment en een tijdje lang best grappig natuurlijk, maar het is de hoogste tijd om die provinciale mentaliteit te laten voor wat het is. Ajax kan als club in NL niet groter worden en moet verder kijken.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do feb 21, 2019 12:03 pm

Ok. Wat gaan we dan doen?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do feb 21, 2019 12:13 pm

Heb echt niet de illusie dat we in Madrid een resultaat halen zodat we doorgaan.
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do feb 21, 2019 12:19 pm

GangstaRiB schreef:Heb echt niet de illusie dat we in Madrid een resultaat halen zodat we doorgaan.
Jij zit dan ook in het groepje criticasters, met wat andere AT suspects zit je in team "niet groots durven dromen".
Iemand moet om te beginnen wel z'n groepje "Het Wonder van Madrid" durven noemen om wonderlijke dingen mee te maken.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do feb 21, 2019 12:28 pm

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef: Ajax verspeelt punten omdat de bv-tjes alleen maar met Real bezig zijn, ik snap dat PSV zegt dat het niet klopt als een wedstrijd tegen de afspraken in verzet wordt. Net zoals ik snap dat men het prima vindt, kloppen doet het alleen niet.
Ik heb het opgezocht: edsv heeft de laatste 3 seizoenen welgeteld 10 Europese punten (waarvan 6 tegen Borisow) gepeurd uit 16 wedstrijden.

edsv heeft het aan Ajax te danken dat NL nog relatief hoog staat op de coëfficiënten-lijst. Het is natuurlijk teveel gevraagd van die sneuneuzen om dat toe te geven, maar om dan rond carnavalstijd d'n eierdop op te zetten wanneer Ajax poogt nog wat meer punten voor NL te verzamelen...

Heb het al zo vaak betoogd: Ajax moet die eredivisie achter zich laten. Ooit was er één aartsrivaal, in de loop der jaren is Ajax voor clubs als Twente, edsv, Utrecht en AZ óók de aartsrivaal geworden. Een compliment en een tijdje lang best grappig natuurlijk, maar het is de hoogste tijd om die provinciale mentaliteit te laten voor wat het is. Ajax kan als club in NL niet groter worden en moet verder kijken.
Allemaal leuk en aardig maar het heeft er niets mee van doen met het feit dat het verzetten van die wedstrijd tegen de afspraken is. En het gaat in de CL ook geen moer uitmaken, het werkt in Ajax zijn voordeel in de competitie.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 21, 2019 12:51 pm

InnerHarbour schreef: Allemaal leuk en aardig maar het heeft er niets mee van doen met het feit dat het verzetten van die wedstrijd tegen de afspraken is. En het gaat in de CL ook geen moer uitmaken, het werkt in Ajax zijn voordeel in de competitie.
Bij edsv zijn ze gewoon boos dat ze geen controle over Ajax hebben. Nu is het natuurijk weer KNJB en meer van dat soort provinciale, infantiele, carnavaleske humbug.

Ajax dient een verzoek in, KNVB honoreert. Dat edsv daar z'n plasje over wil doen, is niet relevant. Wanneer edsv eindelijk eens wat zou presteren in EL / CL, dan denkt de KNVB ook met ze mee. En die kortzichtige boertjes vergeten dat de prestaties van Ajax in Europa ook voor hun clubje positief zijn.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 21, 2019 12:59 pm

PSV speelt volgens mij niet tegen Zwolle, niet tegen Real Madrid en niet tegen Feyenoord voor de beker. Dus ze zijn nauwelijks partij.

Het enige argument dat ze kunnen aanvoeren is dat het een voordeel zou zijn in de competitie. Maar dat valt nog maar te bezien. Nu is het een doordeweekse wedstrijd voor de uitwedstrijd bij AZ. Is dat dan gunstiger voor de competitie?
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do feb 21, 2019 1:12 pm

Denk het wel gezien het puntenverlies dat Ajax heeft voor de eerste wedstrijd tegen Real, de bv-tjes zijn met wegkomen bezig dus sparen ze de benen in de competitie voor een CL wedstrijd.

Gelukkig voor de competitie is de komende CL wedstrijd voor Ajax de laatste. :blackcat.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do feb 21, 2019 1:22 pm

Klopt IH, dus reken maar dat zeker 5 of 6 van de bv'tjes straks de beentjes gaan sparen tot juli 2019.
De enige slachtoffers zijn dus die Haagsche & R'damse club die vóór 5 maart nog tegen Ajax moeten en de EL/CL clubs tegen wie ze zich vanaf juli opnieuw in de kijker proberen te spelen omdat ze in juli 2019 nog steeds niet zijn weggekomen. :biggrin.gif:
Laatst gewijzigd door Cruijff op do feb 21, 2019 1:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 21, 2019 1:23 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ok. Wat gaan we dan doen?
Iets anders. :smallgrin.gif: Een andere competitie. Of dat nu een bestaande is of een nog op te richten Super League, waar Ajax moet zorgen bij te zijn.

Groots en meeslepend dit decennium: 15-5-2011, EL 16/17, CL 18/19. Staan jullie i.t.t. mij wél vaak stil bij landstitels 31-33?

Ajax kan in een land / competitie met kunstgras, vetorecht van kleine clubs (zie inkrimping van 18 naar 16), Feindbild van ADO, AZ e.c. niet doorgroeien. Dat is geen dédain, dat moet de club ook zeker niet publiek uitdragen, maar ze zouden er achter de schermen wel mee bezig moeten zijn.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do feb 21, 2019 1:29 pm

wimpey schreef: Ajax kan in een land / competitie met kunstgras, vetorecht van kleine clubs (zie inkrimping van 18 naar 16), Feindbild van ADO, AZ e.c. niet doorgroeien. Dat is geen dédain, dat moet de club ook zeker niet publiek uitdragen, maar ze zouden er achter de schermen wel mee bezig moeten zijn.

Overmars & co zijn achter de schermen met van alles en nog wat bezig.

In een land met kunstgras, dwergen van het formaat Excelsior, macht van kleine clubs en een kolderiek lage weerstand kan Ajax dus pootje gehaakt worden voor de titel, jaar in jaar uit.

En tegelijkertijd kunnen De Ligt, F. de Jong en Daley Blind enzo na amper 1 of 2 jaartjes Mickey Mouse League zich wel meten met Duitsland, met Frankrijk, met Dynamo Kiev, Benfica en Real Madid.
Voetbal is een spel met heel veel fouten en bij veel deelnemers een gebrekkige mentaliteit. Atletico Madrid deed gisteren ook nog een heleboel fout.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 21, 2019 1:38 pm

Cruijff schreef: En tegelijkertijd kunnen De Ligt, F. de Jong en Daley Blind enzo na amper 1 of 2 jaartjes Mickey Mouse League zich wel meten met Duitsland, met Frankrijk, met Dynamo Kiev, Benfica en Real Madrid.
Die naam tussen 'en' en 'enzo' kun je beter skippen om je verhaal wat meer inhoud te geven.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do feb 21, 2019 1:41 pm

wimpey schreef:
Cruijff schreef: En tegelijkertijd kunnen De Ligt, F. de Jong en Daley Blind enzo na amper 1 of 2 jaartjes Mickey Mouse League zich wel meten met Duitsland, met Frankrijk, met Dynamo Kiev, Benfica en Real Madrid.
Die naam tussen 'en' en 'enzo' kun je beter skippen om je verhaal wat meer inhoud te geven.
Toen ik mijn bericht aan het schrijven was wist ik al dat jij binnen een paar tellen zou reageren en Daley Blind eruit zou lichten.
Maar dikke pech: hij was namelijk één van de besten op het veld in de Kuip bij Nederland tegen Frankrijk. :666.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 21, 2019 1:45 pm

Cruijff schreef: Maar dikke pech: hij was namelijk één van de besten op het veld in de Kuip bij Nederland tegen Frankrijk. :666.gif:
Wat heeft Ajax daaraan, als ie Sam Lammers en Steven Berghuis de dag van hun leven gunt? En er tegen Heracles met rood af had gemoeten?

Hopelijk onthouden eventueel geïnteresseerde clubs z'n goede momenten. Ik vind een seizoen in Ajax-shirt wel weer genoeg. Laten we eens gek doen en een verdediger op LCV opstellen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do feb 21, 2019 2:25 pm

wimpey schreef:
Cruijff schreef: Maar dikke pech: hij was namelijk één van de besten op het veld in de Kuip bij Nederland tegen Frankrijk. :666.gif:
Wat heeft Ajax daaraan, als ie Sam Lammers en Steven Berghuis de dag van hun leven gunt? En er tegen Heracles met rood af had gemoeten?

Hopelijk onthouden eventueel geïnteresseerde clubs z'n goede momenten.
Ik had Bayern bewust nog weggelaten in mijn rijtje Duitsland, Frankrijk, Dynamo Kiev, Benfica & Real Madrid.
Wöber was die avonden uitstekend centraal achterin maar Blind ook zeker sterk en betrouwbaar genoeg op 't middenveld.

wimpey schreef:Ik vind een seizoen in Ajax-shirt wel weer genoeg.
Jij vindt 't met Blind in Ajax-shirt al weer goed genoeg voordat hij één handtekening onder 5 contracten heeft gekrabbeld.
Iets met het woord pis en het woord paaltje.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do feb 21, 2019 4:56 pm

Thijs schreef: Ik tel de dagen al een tijdje af, wat ga ik volgende week vrijdag met een lekker gevoel van kantoor weg. Zaterdag Ajax-PEC, zondagochtend neem ik het vliegtuig naar Barcelona, zonnebril op, 21 graden, dat eerste biertje in de lucht.. Ik snak er echt naar. Ondanks dat we natuurlijk vier keer gaan scoren daar hou ik er een klein beetje rekening mee dat ik het na deze trip even een paar maanden zonder Ajax-in-Europa moet doen dus ik jaag voor de zekerheid m'n hele budget er doorheen. :666.gif:
Zo, na een leuke Unibetwinst en de verplaatsing van Ajax-PEC heb ik mijn vakantie maar eens vervroegd. Nu vlieg ik zaterdagochtend al naar Barcelona, ga ik met een vriend die daar woont smiddags naar Espanyol - Real Valladolid, savonds lekker de Classico kijken in de kroeg, zondagochtend in m'n eentje met de trein naar Valencia, daar die avond naar Valencia - Bilbao, maandag lekker de hele dag een beetje door Valencia struinen, en dan savonds m'n vrienden ophalen van het vliegveld.

Ben uiteindelijk straks zes volle dagen in Spanje, heerlijk zeg. :headbang.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do feb 21, 2019 8:12 pm

Mbt PEC thuis - weet iemand toevallig of er nog kaarten vrij zullen komen? Ben die avond toevallig even in Amsterdam!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do feb 21, 2019 8:54 pm

Ik weet niet of het al uitverkocht is? Anders kun je met je clubcard gewoon op Ajax.nl een kaartje kopen. En wie weet kan er nu een AT’er niet en is ie bereid jou zijn scc te lenen?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do feb 21, 2019 8:55 pm

@reisThijs: lekker bezig! Ik zit nog te eyeballen op Leganes - Levante, maandag 4 maart.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do feb 21, 2019 9:07 pm

Mr. Ajax schreef:Mbt PEC thuis - weet iemand toevallig of er nog kaarten vrij zullen komen? Ben die avond toevallig even in Amsterdam!
Is geen toeval. Is voorbestemd dat met de data van wedstrijden juist wordt geschoven in jouw voordeel!

Denk dat je wel een kaart gaat vinden hoor.
Ajax gaat fans die de datum slecht uit komt compenseren, hebben ze nog niet eerder gedaan. Pas vrij recent is er weer een "Kaartenmarkt" voor Secondary Ticketing in het leven geroepen. Even in de gaten houden, maar weet vrij zeker dat er weer kaarten beschikbaar gaan komen!

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 22, 2019 9:23 am

Alleen wanneer Ajax wint in Madrid behoudt NL een kans op rechtstreekse plaatsing landskampioen voor CL.

Hebben die strontboeren misschien nu ook in de smiezen, dat het belangrijk is dat Ajax uitgerust aan de start verschijnt in Madrid?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr feb 22, 2019 10:21 am

wimpey schreef:Alleen wanneer Ajax wint in Madrid behoudt NL een kans op rechtstreekse plaatsing landskampioen voor CL.
Ja, maar wel pas vanaf 2020 weer, toch? De landskampioen én de nummer 2 in 2019 belanden beiden in de voorronde CL.
Binnenkort keldert PSV, dat nu op de 61e plaats van de UEFA staat, hard naar beneden want dan telt het seizoen waarin ze knock-out fase CL haalden en na een penaltyreeks verloren van Atletico Madrid niet meer mee.

Maar wel het seizoen waarin ze uit én thuis eraf gingen tegen NS Osijek:
https://www.nu.nl/voetbal/4859697/cocu- ... sijek.html

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr feb 22, 2019 11:52 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik weet niet of het al uitverkocht is? Anders kun je met je clubcard gewoon op Ajax.nl een kaartje kopen. En wie weet kan er nu een AT’er niet en is ie bereid jou zijn scc te lenen?
Het schijnt op de site helaas al uitverkocht te zijn, vandaar dat ik het hier ook probeer... Dus, als iemand wat ziet of hoort! :ajaxsmiley.gif: :ajaxscarf.gif:
Cruijff schreef:
Mr. Ajax schreef:Mbt PEC thuis - weet iemand toevallig of er nog kaarten vrij zullen komen? Ben die avond toevallig even in Amsterdam!
Is geen toeval. Is voorbestemd dat met de data van wedstrijden juist wordt geschoven in jouw voordeel!

Denk dat je wel een kaart gaat vinden hoor.
Ajax gaat fans die de datum slecht uit komt compenseren, hebben ze nog niet eerder gedaan. Pas vrij recent is er weer een "Kaartenmarkt" voor Secondary Ticketing in het leven geroepen. Even in de gaten houden, maar weet vrij zeker dat er weer kaarten beschikbaar gaan komen!
Volgens Ajax komen er geen kaarten meer in de verkoop. Maar die kaartenmarkt, die was toch opgedoekt?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr feb 22, 2019 11:56 am

Mr. Ajax schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik weet niet of het al uitverkocht is? Anders kun je met je clubcard gewoon op Ajax.nl een kaartje kopen. En wie weet kan er nu een AT’er niet en is ie bereid jou zijn scc te lenen?
Het schijnt op de site helaas al uitverkocht te zijn, vandaar dat ik het hier ook probeer... Dus, als iemand wat ziet of hoort! :ajaxsmiley.gif: :ajaxscarf.gif:
Ik heb even nagevraagd of mijn SCC beschikbaar is (ik verhuur 'm), zoja dan mag je 'm hebben.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr feb 22, 2019 11:58 am

Thijs schreef:
Mr. Ajax schreef:
Ik heb even nagevraagd of mijn SCC beschikbaar is (ik verhuur 'm), zoja dan mag je 'm hebben.

Wow, top! Zeer gewaardeerd man. :biggthumpup.gif:

Plaats reactie