Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door SylvievdVaart » do dec 08, 2011 12:06 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik zit kapot.
:00000620: :sad.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do dec 08, 2011 12:07 am

InnerHarbour schreef:Je moest zelf een resultaat neerzetten en als je dat vervolgens niet doet moet je niet gaan mauwen over een andere wedstrijd.
godverdomme IH. Als 2 glaszuivere goals worden afgekeurd, houdt het gewoon op.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41042
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Marillion » do dec 08, 2011 12:08 am

Khraa schreef:We hebben vandaag 2 x gescoord. Dan heb je normaal gesproken genoeg gedaan. Dat de Uefa niet uit het stenen tijdperk wil komen, is de reden dat Ajax vandaag niet doorgaat.

Dat is slechts één van de oorzaken.

Het is echt heel erg zuur wat er vanavond is gebeurd maar ik kan er ook niet heel lang treurig van blijven. Daarvoor hadden we toch al te weinig te zoeken in de CL. Het is figureren. De competitie vind ik verreweg het meest belangrijk. En daar hebben we gelukkig weer een beetje zicht op de concurrentie gekregen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door 999 » do dec 08, 2011 12:12 am

Van die domme reacties hier wordt je ook niet vrolijk van ..

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Jeroen126 » do dec 08, 2011 12:13 am

Lullig van die goals, enzo.

Veel erger: zuid1. Zeven jaar op de wachtlijst gestaan, sta er nu al een poosje. Het leukste mortuarium waar ik ooit geweest ben, maar volgend jaar ben ik weg. Respect voor iedereen die Ajax al lang steunt en de club liefheeft, maar mijn god. In zo'n pot (of welke andere belangrijke westrijd dan ook) alleen je bek opentrekken als je 'puta' mag roepen of godgloeiende gemberkoek iets over Rotterdam en bommetjes mag zingen - daar hoef ik niet bij te horen. Vandaag de definitieve realisatie gehad dat als je ooit nog iets positiefs bij wil dragen aan Ajax, zuid1 niet de plek is. Dat vind ik - als jochie van De Meer - veel vervelender dan de uitschakeling. Heel lullig, die verliespartij, maar het publiek had er nog wel 6 of 7 verdiend.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Khraa » do dec 08, 2011 12:14 am

Natuurlijk is het maar een van de oorzaken. Het is vandaag, de dag waarom het ging, de laatste wedstrijd in de poule, wel de belangrijkste reden. Niet de vele blessures, niet de matige bankzitters. Want zelfs daarmee, hadden we door kunnen gaan als die blinde @#%@#$% niet gevlagd had.

(Gelukkig is het weer de tijd van Dobbelpalm)
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Jöhnk » do dec 08, 2011 12:17 am

Marillion schreef:
Khraa schreef:We hebben vandaag 2 x gescoord. Dan heb je normaal gesproken genoeg gedaan. Dat de Uefa niet uit het stenen tijdperk wil komen, is de reden dat Ajax vandaag niet doorgaat.

Dat is slechts één van de oorzaken.

Het is echt heel erg zuur wat er vanavond is gebeurd maar ik kan er ook niet heel lang treurig van blijven. Daarvoor hadden we toch al te weinig te zoeken in de CL. Het is figureren. De competitie vind ik verreweg het meest belangrijk. En daar hebben we gelukkig weer een beetje zicht op de concurrentie gekregen.
Dat ben ik met je eens. Het is alleen financieel wel een domper, voor de club.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door SylvievdVaart » do dec 08, 2011 12:21 am

Ach, dat valt ook wel mee. Met de prijzen die Ajax tegenwoordig durft te vragen, haal je die 4 miljoen ook met 2 uitverkochte arena's in de EL al bijna op.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Alexander » do dec 08, 2011 12:26 am

Ajax heeft heel slecht gespeeld, dat is iets wat zeker is. Maar daar kom ik morgen op terug. Het is een schande wat de scheidsrechter heeft geflikt en voor wat er is gebeurd in Zagbreb, daar heb ik geeneens woorden voor. Dit is 100% zeker omgekocht!

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Alexander » do dec 08, 2011 12:40 am

Ook lekker sterk gecoacht van Frankie... Jongens hadden wel wat eerder mogen weten dat dit de stand was in Zagreb. Aan de andere kant, had het veel geholpen als ze het eerder wisten?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Thijs » do dec 08, 2011 12:40 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
InnerHarbour schreef:Je moest zelf een resultaat neerzetten en als je dat vervolgens niet doet moet je niet gaan mauwen over een andere wedstrijd.
godverdomme IH. Als 2 glaszuivere goals worden afgekeurd, houdt het gewoon op.
Precies. Wat een onzin zeg, we spelen met ons halve tweede elftal tegen fucking Real Madrid, scoren twee geldige goals en dan zeggen 'ja, moest je maar een resultaat neerzetten'.

Godverdomme man.

Ik ben hier echt pisnijdig over, wat is die Portugees een mongool en in Zagreb zijn ook smerige spelletjes gespeeld.

Wat een fucking nachtmerrie. En nu zit ik ook nog tegen die klotekutkop van Molenaar aan te kijken, heeft die klote shoarmaboer mijn broodje frikandel in een PITAbroodje gedouwd en moet ik morgen om 9u weer het hoongelach van mijn utreg-collega's aanhoren. Klote, kut, tering!!!!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Thijs » do dec 08, 2011 12:44 am

Afbeelding
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Jeroen126 » do dec 08, 2011 12:49 am

Het pannenkoekenproletariaat op de tribune heeft in ieder geval een wereldavond gehad. Beetje staan, beetje roepen.

BARSALONA!! BOMMUH OP ROTTUHDAMMM! GAAAF!


Sorry.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Thijs » do dec 08, 2011 12:50 am

brigade zuid schreef:1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ...
waar is Ajax Amsterdam gebleven.
Ze zijn niet hier, ze zijn niet daar.
het is de euro league heus waar.

Johan! Johan! Johan!
BZ, blijf lekker weg uit de Arena. Al had je de club de laatste jaren al in de steek gelaten geloof ik.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Thijs » do dec 08, 2011 12:52 am

Jeroennaarbeneden schreef:Het pannenkoekenproletariaat op de tribune heeft in ieder geval een wereldavond gehad. Beetje staan, beetje roepen.

BARSALONA!! BOMMUH OP ROTTUHDAMMM! GAAAF!


Sorry.
Jeroen, er zitten ook gewoon veel echte Ajacieden op de tribune. Ik snap dat het kut is dat je net bij een aantal tokkies stond (ik weet wat voor figuren je bedoelt en ik heb er ook een grote hekel aan) maar niet iedereen is zo.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Kowalczyk » do dec 08, 2011 1:32 am

Alexander schreef:Ajax heeft heel slecht gespeeld, dat is iets wat zeker is.
Nou, dat vind ik dus echt helemaal niet.

Veel balbezit, veel pogingen, twee geldige goals, een bal op de lat, wat ongelukkige klutsballen (Bulykin die gewoon raak leek te koppen maar toevallig iemands rug raakte)... Wat kun je nog meer verwachten van David, tegen Goliath...?

VVV of Excelsior kan best een resultaat behalen tegen Ajax, als het een beetje meezit, maar als er twee glaszuivere goals van ze worden afgekeurd, dan wordt het wel een lastig verhaal tegen een club die gewoon 10x zo veel geld te makken heeft.

Zo was het vanavond ook, maar dan met Ajax in de rol van VVV/Excelsior.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Kowalczyk » do dec 08, 2011 1:40 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik zit kapot.
Yep. Lang geleden dat het me dat een wedstrijd me zo gefrustreerd en pijn gedaan heeft.

K.
Still alive...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Cruijff » do dec 08, 2011 2:46 am

Kut kut tyfus tering!

Ben het net als Menno niet eens met Alexander, Ajax heeft behoorlijk aardig gespeeld, onder andere Enoh deed het meer dan prima. Ebecilio is en blijft wel een drama en zo waren er meer spelers (o.a. weer een paar keer Sulejmani) die een hoop potentiële aanvallen om zeep hielpen.

Ik vond het dinsdag al erg akelig nieuws dat Toby niet mee kon doen, als er één ploeg op belangrijke posities met een B-team speelde, dan was het Ajax. David had hier een resultaat kunnen halen en ook verdiend tegen Goliath. Dit zat hem echt maar in kleine dingen. Helaas is een verdediging met Blind, Anita en Van der Wiel erg kwetsbaar met een buitenspelval en zien sommige spelers het gewoon niet of handelen ze in een te laag tempo. Het huidige niveau van Ajax 1 is nog lang niet waar ik het wil hebben, maar blijkbaar hoog genoeg om goed partij te bieden tegen clubs als Lyon, Zagreb en bij vlagen zelfs tegen Real.

Zo'n blinde mongool uit Portugal mogen we dus fijn bedanken. Ik vind die CL scheidsrechters vaak erg vervelend. Meestal erg hautaine kereltjes met een groot ego. De man met die fluit voelt heus wel aan zijn water dat zijn assistent er minimaal 1 of zelfs 2 van de 2 keer naast zal hebben gezeten, maar gaat dan nog extra het baasje van het veld uithangen. Vertonghen geel geven en iets uitstralen van "ik bepaal het hier dus klein clubje Ajax, denk maar niet dat ik nog een twijfelgevalletje aan jullie mee geef en die aanvoerder van jullie kan er bij de volgende kleinigheid lekker met rood af."

Je zag aan Jantje dat hij in de 2e helft 'met de rem erop' een paar keer net ff iets tammer was, het was net niet fel genoeg, maar de boel was ook volledig gekanteld als Ajax wel 1 of 2 doelpunten toegekend had gekregen. Nu is het dikke shit voor ons Ajax en dus de Europa League. Gek genoeg kan ik me daar best op verheugen. Hoewel ik liever een 1/8e finale tegen bijvoorbeeld Benfica had gespeeld kijk ik er reikhalzend naar uit als we naar Schalke mogen of naar Manchester, of lekker ver komen in de UEFA Cup. Of allebei. HUP AJAX! :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Ramona » do dec 08, 2011 6:42 am

!#$%^&*()_+ Kutzooi! :1evil.gif: :rules.gif:

Ajax op miraculeuze wijze niet naar volgende ronde Champions League

woensdag 07 december 2011 | 22:50 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 07 december 2011 | 22:54


Afbeelding
Vurnon Anita ziet zijn doelpunt afgekeurd worden. Rechts Daley Blind. Op de rug Jose Callejon van Madrid.
Foto: ANP


AMSTERDAM – Ajax heeft zich woensdag niet bij de beste zestien ploegen van de Champions League kunnen voegen. De landskampioen verloor op eigen veld van Real Madrid (0-3). Olympique Lyon profiteerde dankbaar en verpletterde Dinamo Zagreb (1-7). Daardoor bekeren de Fransen op basis van een beter doelsaldo verder op het hoogste Europese clubniveau.

Bij Ajax, dat verder voetbalt in de Europa League, wees iedereen na afloop van de laatste groepswedstrijd met de beschuldigende vinger naar de Portugese leiding. De formatie uit Amsterdam leerde in een volle Arena dat een scheidsrechter, twee grensrechters en twee doelrechters het spel nog niet zo nauwkeurig volgen als verschillende elektronische hulpmiddelen, waarop de internationale voetbalbonden nog geen beroep doen.

Zo keurde de Portugese scheidsrechter Manuel De Sousa Neves Moreira de Sousa voor rust op advies van zijn assistent twee keer ten onrechte een doelpunt van de thuisclub af. Nicolas Lodeiro (32e minuut) en Miralem Sulejmani (36e minuut) stonden niet buitenspel toen ze doelman Antonio Adan passeerde.

Toch was het niet alleen de schuld van de landgenoten van Real-trainer Jose Mourinho dat Ajax bij rust tegen een achterstand aankeek. De koploper van Spanje acteerde met het oog op de kraker van zaterdag tegen Barcelona allesbehalve in de sterkst mogelijke samenstelling. Met gewaardeerde aanvallers als Karim Benzema, Kaka en Gonzalo Higuain wist Real Madrid de ook in de eredivisie kwetsbare defensie van Ajax regelmatig te ontregelen. Jose Callejon profiteerde na veertien minuten als eerste van de ruimte die hij kreeg (0-1). In de 42e minuut ontsnapte Gonzalo Higuain aan de aandacht van Daley Blind (0-2).

Waar Real Madrid veel sterren spaarde, miste Ajax met Kolbeinn Sigthorsson, Derk Boerrigter, Siem de Jong, Nicolai Boilesen en Toby Alderweireld vijf geblesseerde basisspelers. Met het oog op de snel groeiende voorsprong van Lyon bij Dinamo Zagreb werd de formatie na rust toch gedwongen om aan te vallen. Dat leverde ook kansen op. Miralem Sulejmani raakte de lat. Callejon verhoogde in de slotminuut de marge tot drie treffers.

© Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Lionel » do dec 08, 2011 6:47 am

Hoe kunnen mensen hier nou roepen dat het aan Ajax lag?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Ride » do dec 08, 2011 8:03 am

Koppijn...

ga het er verder niet over hebben.
Vakkie 129

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Toppie » do dec 08, 2011 8:08 am

Ik blijf erbij OMKOPING MAFFIA , die knipoog en het handelen van de keeper was doorgestoken kaart. Binnenkort de hele ploeg uit Zagreb aan de Cote d azur een week Saint Tropez en een weekend Lyon op kosten van de Kanker Platini :1evil.gif: :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Laudrup » do dec 08, 2011 8:08 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik zit kapot.
Ik ook. Voel me echt verschrikkelijk.
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door Monkey Tonk » do dec 08, 2011 8:11 am

Rishi schreef:Hoe kunnen mensen hier nou roepen dat het aan Ajax lag?
Ajax scoorde twee keer, en dat is normaal genoeg voor kwalificatie. Zeker geen goed moment om de hand in eigen boezem te steken. Als je dat toch doet blijf je natuurlijk wel met de vraag waarom Ajax in de eerste helft twee van die trainingsgoals weggeeft. Zelfs een ongeinteresseerd Madrid-B schopt die er nog wel in. En dat in een wedstrijd waarin je alleen de nul maar hoeft te houden tegen een tegenstander die het verder wel gelooft. Waarmee ik verder helemaal niet wil beweren dat Ajax niet bestolen is. Want dat staat als een paal boven water. Pure diefstal, een bankroof in de orde van weet ik veel hoeveel miljoen. Maakt het dan uit of je de kluis open laat staan, of vraag je er dan toch om?

T82
Berichten: 1780
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Ajax - Real Madrid 07-12-2011

Bericht door T82 » do dec 08, 2011 8:25 am

Ajax heeft 0 (goedgekeurde) goals gemaakt tegen Lyon en Madrid. Dat is wel vrij karig om door te kunnen gaan normaal gesproken... Los dus van de grensrechter kunnen ze óók de hand in eigen boezem steken en terugkijken op de eerdere wedstrijden. En wat een wissels van De Boer zeg, poeh... Is er iemand die Ebicilio ooit nog in een Ajaxshirt wil zien? Maak maar een rechtsback van dat hopeloze geval.

Plaats reactie