AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Baseman

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Baseman » do dec 22, 2011 1:40 pm

999 schreef:En met zulke aantallen malloten zou je verwachten dat de wedstrijd juist wel gestaakt zou worden.
Klopt, maar PSV had het geluk dat de supporters min of meer per ongeluk het veld op konden (ze hingen aan een poort, dat onverwacht kapot ging) en dat met name Gerets ervoor zorgde dat de supporters niet verder het veld op liepen. Het probleem was daarom vrij snel opgelost en geen enkele speler was aangevallen.
Maar als de spelers van Kaiserslautern niet verder hadden willen spelen had PSV een veel groter probleem gehad, gelukkig wilden zij de wedstrijd uitspelen na de rustperiode.
Een volkomen normaal argument om definitief niet meer op het veld te verschijnen Baseman ?
Nee, daarom heb ik het ook over een tijdelijke staking door de scheidsrechter.
Dat samen met geen rode kaart voor Esteban en de wedstrijd had gewoon uitgespeeld kunnen worden lijkt mij.
Zeg nu eens eerlijk, en neem maar van mij aan dat het me niet om AJAX gaat, je denkt niet dat Verbeek zijn spelers eraf haalde omdat ie ontzettend pissig was over de rode kaart ?
Misschien wel, misschien niet.
Ik kan me heel goed voorstellen dat hij dit ziet als wedstrijdvervalsing, zijn keeper wordt aangevallen met als resultaat dat zijn team met 10 man verder moet spelen. Daar zou ik als trainer ook niet vrolijk van worden.

Dat er nog andere motieven meespelen is goed mogelijk (de stand van dat moment helpt natuurlijk niet), maar het doet er eigenlijk niet toe. Of het nu de volledige waarheid is of niet, feit is dat AZ en Verbeek een geldig argument aanvoeren.
Neemt niet weg dat natuurlijk de hoofdschuldige die achterlijke eikel van een persoon is die zich, zoals het er nu naar uitziet, ook nog eens zichzelf een AJAX supporter vind .. Of zou dit nu juist het typische voorbeeld zijn van de afspiegeling van onze maatschappij ..
Helemaal mee eens :biggthumpup.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do dec 22, 2011 1:43 pm

Duke schreef: Het toont in ieder geval aan dat een stadionverbod een wassen neus is.
Dat is het ook. Alleen op Zuid-1 (al moet ik zeggen dat ik de afgelopen jaren nooit meer via supportersingangen naar thuiswedstrijden ga, dus kan er naast zitten) en bij de ingang van VAK410 wordt met een namenlijst gecontroleerd of iemand een stadionverbod heeft. Paspoort laten zien, en als je per ongeluk dezelfde naam hebt als een veroordeelde heb je trouwens al een probleem.

Voor de rest zijn de echt gevaarlijke koppen wel bekend, maar er zijn zoveel supporters met een stadionverbod dat je dat onmogelijk bij letterlijk elke supporter kunt controleren.

Als iemand wordt aangehouden voor te hard rijden en diegene moet z'n rijbewijs inleveren, wie controleert daarna of diegene toch niet stiekem gaat rijden? Niemand. Ik heb nu 9 jaar m'n rijbewijs maar ben nog nooit van de weg gehaald. Er zijn genoeg mensen die gewoon weer in de auto stappen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » do dec 22, 2011 1:45 pm

999 schreef:
Ajax-hooligan komt uit Almere

De 19-jarige hooligan werd direct na het incident aangehouden voor mishandeling. Hij zit nog vast.
De T.

ajax.netwerk.to lezen ze dus ook :excited.gif:
Vakkie 129

999

Bericht door 999 » do dec 22, 2011 1:54 pm

Ride schreef:
999 schreef:
Ajax-hooligan komt uit Almere

De 19-jarige hooligan werd direct na het incident aangehouden voor mishandeling. Hij zit nog vast.
De T.

ajax.netwerk.to lezen ze dus ook :excited.gif:
Ah, dat verklaart natuurlijk heel veel van wat er in de T. staat ..
Blij met de punten ...

Le T.

Bericht door Le T. » do dec 22, 2011 1:54 pm

999 schreef:
Le T. schreef:Dan zou het wat mij betreft de club, de trainer en de supporters sieren wanneer ze beschaamd de hand in eigen boezem staken en zich niet verscholen achter een beperkte interpretatie van de regeltjes en het gesloten houden van die discussie en zouden pleitten voor het goedmaken daarvan. Dwz, de wedstrijd over spelen met 11 tegen 11, en zeker niet aansturen op het voordeel trekken uit de situatie.
Excuses zijn allang gegeven, ook door de diverse supportersclubs.
Ja, maar gedraag je daar dan ook naar. Excuses zijn gratis maar niet vrijblijvend, ik vind niet dat je enerzijds sorry kan zeggen en anderzijds kan aansturen op een reglementaire nederlaag voor AZ. Als ik jouw uitnodig in mijn huis en mijn hond valt jou aan, dan zeg ik toch ook geen sorry en dan het geld wat bij de aanval uit je zak viel, dat is van mij want het lag in mij huis? Als je oprechte excuses aanbiedt dan lijkt me dat dat ook doorwerkt in de rest van je opstelling. Bijvoorbeeld door de actie van Verbeek volledig te steunen en er verder niet omheen te draaien of je op de vlakte te houden.
Beschamend de hand in eigen boezem steken is je reinste onzin natuurlijk.Als er iemand is die denkt dat je dit tegen kan gaan dan droom maar lekker verder.Malloten blijf je zo nu en dan tegenkomen, doe je helaas niks aan.Dat de scheidsrechter de regels juist inperteerd kan AJAX ook niks aan doen ( geloof zelfs dat de Boer heeft gevragen om de rode kaart terug te draaien. ) .. En volgens mij heeft niemand er over gehad om uit deze wedstrijd voordeel willen te halen ..
Dat de scheidsrechter goed zat is nog maar de vraag. De keeper krijgt toch een beetje een verwijt, Verbeek krijgt kritiek, de scheidsrechter krijgt zomaar ineens alle steun, het mag van mij allemaal wel wat grootmoediger en chiquer. Als je excuses aanbiedt hoort daar ook bij dat je het probeert goed te maken, dan pleit je dus meteen al tegen een reglementaire 3-0 overwinning voor Ajax of het restant van de wedstrijd uitspelen, dan profiteert Ajax immers sportief van de aanval van die ene o zo zeldzame gek.

Gekken en hooligans zijn er overal, maar het is wel bij Ajax dat er eentje een speler aanvalt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » do dec 22, 2011 1:59 pm

Thijs schreef:
Duke schreef: Het toont in ieder geval aan dat een stadionverbod een wassen neus is.
Dat is het ook. Alleen op Zuid-1 (al moet ik zeggen dat ik de afgelopen jaren nooit meer via supportersingangen naar thuiswedstrijden ga, dus kan er naast zitten) en bij de ingang van VAK410 wordt met een namenlijst gecontroleerd of iemand een stadionverbod heeft. Paspoort laten zien, en als je per ongeluk dezelfde naam hebt als een veroordeelde heb je trouwens al een probleem.

Voor de rest zijn de echt gevaarlijke koppen wel bekend, maar er zijn zoveel supporters met een stadionverbod dat je dat onmogelijk bij letterlijk elke supporter kunt controleren.

Als iemand wordt aangehouden voor te hard rijden en diegene moet z'n rijbewijs inleveren, wie controleert daarna of diegene toch niet stiekem gaat rijden? Niemand. Ik heb nu 9 jaar m'n rijbewijs maar ben nog nooit van de weg gehaald. Er zijn genoeg mensen die gewoon weer in de auto stappen.

Ik zat dus gisteren voor het eerst op vak 120.. het verbaasde me dat ik zo door kon lopen.
enige controle was mijn entreekaart op de scanner zodat ik het poortje doorkon.
Op Zuid is er alleen controle op naam bij feyenoord, utrecht en ado.. rest loop ik meestal gewoon door zonder werkelijke controle
Vakkie 129

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » do dec 22, 2011 2:01 pm

Le T. schreef:Dat de scheidsrechter goed zat is nog maar de vraag. De keeper krijgt toch een beetje een verwijt, Verbeek krijgt kritiek, de scheidsrechter krijgt zomaar ineens alle steun, het mag van mij allemaal wel wat grootmoediger en chiquer. Als je excuses aanbiedt hoort daar ook bij dat je het probeert goed te maken, dan pleit je dus meteen al tegen een reglementaire 3-0 overwinning voor Ajax of het restant van de wedstrijd uitspelen, dan profiteert Ajax immers sportief van de aanval van die ene o zo zeldzame gek.
Mijn mening en idee ook, gewoon als Ajax een statement maken en de wedstrijd weggeven.
Meest sjieke oplossing, beetje zoals de bal teruggeven als de tegenstander die over de zijlijn trapt voor je.

Gekken en hooligans zijn er overal, maar het is wel bij Ajax dat er eentje een speler aanvalt.
Ik heb nog niemand gehoord over die wedstrijd tussen jong ajax en jong feyenoord :blush.gif:
Vakkie 129

999

Bericht door 999 » do dec 22, 2011 2:05 pm

Le T. schreef:
999 schreef:
Le T. schreef:Dan zou het wat mij betreft de club, de trainer en de supporters sieren wanneer ze beschaamd de hand in eigen boezem staken en zich niet verscholen achter een beperkte interpretatie van de regeltjes en het gesloten houden van die discussie en zouden pleitten voor het goedmaken daarvan. Dwz, de wedstrijd over spelen met 11 tegen 11, en zeker niet aansturen op het voordeel trekken uit de situatie.
Excuses zijn allang gegeven, ook door de diverse supportersclubs.
Ja, maar gedraag je daar dan ook naar. Excuses zijn gratis maar niet vrijblijvend, ik vind niet dat je enerzijds sorry kan zeggen en anderzijds kan aansturen op een reglementaire nederlaag voor AZ. Als ik jouw uitnodig in mijn huis en mijn hond valt jou aan, dan zeg ik toch ook geen sorry en dan het geld wat bij de aanval uit je zak viel, dat is van mij want het lag in mij huis? Als je oprechte excuses aanbiedt dan lijkt me dat dat ook doorwerkt in de rest van je opstelling. Bijvoorbeeld door de actie van Verbeek volledig te steunen en er verder niet omheen te draaien of je op de vlakte te houden.
Beschamend de hand in eigen boezem steken is je reinste onzin natuurlijk.Als er iemand is die denkt dat je dit tegen kan gaan dan droom maar lekker verder.Malloten blijf je zo nu en dan tegenkomen, doe je helaas niks aan.Dat de scheidsrechter de regels juist inperteerd kan AJAX ook niks aan doen ( geloof zelfs dat de Boer heeft gevragen om de rode kaart terug te draaien. ) .. En volgens mij heeft niemand er over gehad om uit deze wedstrijd voordeel willen te halen ..
Dat de scheidsrechter goed zat is nog maar de vraag. De keeper krijgt toch een beetje een verwijt, Verbeek krijgt kritiek, de scheidsrechter krijgt zomaar ineens alle steun, het mag van mij allemaal wel wat grootmoediger en chiquer. Als je excuses aanbiedt hoort daar ook bij dat je het probeert goed te maken, dan pleit je dus meteen al tegen een reglementaire 3-0 overwinning voor Ajax of het restant van de wedstrijd uitspelen, dan profiteert Ajax immers sportief van de aanval van die ene o zo zeldzame gek.

Heb ik iets gemist ?.Wie stuurt er aan op een regelmentaire nederlaag voor AZ ?.Wie zegt dat AJAX niet gestraft moet worden voor een zulke malloot ?.Waar staat dat ?.Volgens mij nergens.De tuchtcommissie beslist, niet AJAX.Dit hou je niet tegen, malloten zijn overal en, gelukkig maar, schiet er af en toe eentje door, gaat er af en toe een groep uit zijn dak.Mensen zijn toch verantwoordelijk voor hun EIGEN daden.AJAX is redelijkerwijs verantwoordelijk voor de veiiligheid in het stadion, en bij mijn weten is dat tot nu toe ook nooit een probleem geweest ...
Blij met de punten ...

Thom

Bericht door Thom » do dec 22, 2011 2:07 pm

Nijhuis heeft de regels na te leven. Het is aan de tuchtcommissie om wel of niet te seponeren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

999

Bericht door 999 » do dec 22, 2011 2:10 pm

Ja, dat is ook mijn mening.AJAX (niet een club volgens mij ) zit echt niet op zulke achterlijke malloten te wachten en zijn ze liever kwijt dan rijk.Maarja je leeft in Nederland en daar heb je wetten.
Blij met de punten ...

Alexander

Bericht door Alexander » do dec 22, 2011 2:15 pm

Hoeveel stadionverboden heeft Ajax nou werkelijk? 300 ofzo? Met de huidige wetgeving is het nauwelijks controleerbaar. Je zal maar op iedere tribune stipt moeten controleren op stadionverboden, dat gaat uren en uren kosten.

Helaas lees ik nergens over het belachelijke optreden van de ME gisteravond. Charges met politiepaarden om werkelijk helemaal niks. Een beetje lollig hangen aan een parasol bij het Grolsch cafe, that's it.

Thijs

Bericht door Thijs » do dec 22, 2011 2:19 pm

Alexander schreef: Helaas lees ik nergens over het belachelijke optreden van de ME gisteravond. Charges met politiepaarden om werkelijk helemaal niks. Een beetje lollig hangen aan een parasol bij het Grolsch cafe, that's it.
Mijn huisgenoot ging als een van de eersten naar buiten, en hij vond het optreden van de ME al merkwaardig. Daarbij in ogenschouw nemend dat zelfs ik een doldwaze hooligan lijk vergeleken met hem. (qua wedstrijdbeleving)

Iedereen liep rustig/balend naar huis, totdat er allemaal busjes ME keihard door het publiek ging scheuren, zonder enig doel aangezien ze na een minuut weer terugreden naar de plek waar ze stonden. (Een wagen reed overigens keihard per ongeluk tegen een prullenbak aan, haha.) Daarna bleef iedereen staan kijken en kwam pas het gezeik.

Ik snap niet waarom de ME zich nou eens niet verdekt opstelt. Laat de supporters gewoon naar huis gaan en kom pas in actie als er wat gebeurt. Niet daarvoor al. Maarja, mijn persoonlijke mening over die gasten is ook dat er bij de ME een hoop teringlijers zitten die in de oorlog absoluut bij de verkeerde kant zouden hebben gezeten. Maar dat mag ik niet hardop zeggen.

Le T.

Bericht door Le T. » do dec 22, 2011 2:23 pm

999 schreef:
Le T. schreef:
999 schreef: Excuses zijn allang gegeven, ook door de diverse supportersclubs.

Heb ik iets gemist ?.Wie stuurt er aan op een regelmentaire nederlaag voor AZ ?.Wie zegt dat AJAX niet gestraft moet worden voor een zulke malloot ?.Waar staat dat ?.Volgens mij nergens.De tuchtcommissie beslist, niet AJAX.Dit hou je niet tegen, malloten zijn overal en, gelukkig maar, schiet er af en toe eentje door, gaat er af en toe een groep uit zijn dak.Mensen zijn toch verantwoordelijk voor hun EIGEN daden.AJAX is redelijkerwijs verantwoordelijk voor de veiiligheid in het stadion, en bij mijn weten is dat tot nu toe ook nooit een probleem geweest ...
Het lijkt mij dat als je je excuses aanbiedt en dus weer goed wilt maken je je pijlen richt op de beslissing van Nijhuis dan wel de regels, en dus zeker niet wil profiteren door tegen 10 man verder te moeten, en dus dan ook meteen Verbeek van ganser harte steunt. Ipv Esteban toch even iets gaan verwijten, het klakkeloos voor Nijhuis op te nemen en te focussen op "die ene gek".

999

Bericht door 999 » do dec 22, 2011 2:34 pm

Le T. schreef:
999 schreef: Heb ik iets gemist ?.Wie stuurt er aan op een regelmentaire nederlaag voor AZ ?.Wie zegt dat AJAX niet gestraft moet worden voor een zulke malloot ?.Waar staat dat ?.Volgens mij nergens.De tuchtcommissie beslist, niet AJAX.Dit hou je niet tegen, malloten zijn overal en, gelukkig maar, schiet er af en toe eentje door, gaat er af en toe een groep uit zijn dak.Mensen zijn toch verantwoordelijk voor hun EIGEN daden.AJAX is redelijkerwijs verantwoordelijk voor de veiiligheid in het stadion, en bij mijn weten is dat tot nu toe ook nooit een probleem geweest ...
Het lijkt mij dat als je je excuses aanbiedt en dus weer goed wilt maken je je pijlen richt op de beslissing van Nijhuis dan wel de regels, en dus zeker niet wil profiteren door tegen 10 man verder te moeten, en dus dan ook meteen Verbeek van ganser harte steunt. Ipv Esteban toch even iets gaan verwijten, het klakkeloos voor Nijhuis op te nemen en te focussen op "die ene gek".
Prima, jij leest maar wat je wilt lezen Le T.Maar is niet de eerste keer dat je de plank volledig mis slat ..
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do dec 22, 2011 2:43 pm

999 schreef: Dit is de regel:Dick Jol: „Nijhuis handelde goed”

AMSTERDAM – Volgens oud-scheidsrechter Dick Jol handelde collega Bas Nijhuis gisteravond juist met het trekken van de rode kaart voor AZ-doelman Esteban Alvarado.

Jol liet weten dat de regels voorschrijven dat een speler die zich bezondigt aan een gewelddadige actie uit het veld moet worden gestuurd. Ook al is het slachtoffer afkomstig van de tribune.

Diezelfde Jol gaf in een vergelijkbare situatie met Terry bij Galatasaray geen rode kaart, zo gaf hij gisteren zelf aan.

999

Bericht door 999 » do dec 22, 2011 2:48 pm

brigade zuid schreef:

AMSTERDAM – Volgens oud-scheidsrechter Dick Jol handelde collega Bas Nijhuis gisteravond juist met het trekken van de rode kaart voor AZ-doelman Esteban Alvarado.

Jol liet weten dat de regels voorschrijven dat een speler die zich bezondigt aan een gewelddadige actie uit het veld moet worden gestuurd. Ook al is het slachtoffer afkomstig van de tribune.

Diezelfde Jol gaf in een vergelijkbare situatie met Terry bij Galatasaray geen rode kaart, zo gaf hij gisteren zelf aan.
Klopt, maar zegde er bij dat ie um volgens de regels wel had moeten geven ..
Blij met de punten ...

Alexander

Bericht door Alexander » do dec 22, 2011 3:06 pm

Thijs schreef:
Alexander schreef: Helaas lees ik nergens over het belachelijke optreden van de ME gisteravond. Charges met politiepaarden om werkelijk helemaal niks. Een beetje lollig hangen aan een parasol bij het Grolsch cafe, that's it.
Mijn huisgenoot ging als een van de eersten naar buiten, en hij vond het optreden van de ME al merkwaardig. Daarbij in ogenschouw nemend dat zelfs ik een doldwaze hooligan lijk vergeleken met hem. (qua wedstrijdbeleving)

Iedereen liep rustig/balend naar huis, totdat er allemaal busjes ME keihard door het publiek ging scheuren, zonder enig doel aangezien ze na een minuut weer terugreden naar de plek waar ze stonden. (Een wagen reed overigens keihard per ongeluk tegen een prullenbak aan, haha.) Daarna bleef iedereen staan kijken en kwam pas het gezeik.

Ik snap niet waarom de ME zich nou eens niet verdekt opstelt. Laat de supporters gewoon naar huis gaan en kom pas in actie als er wat gebeurt. Niet daarvoor al. Maarja, mijn persoonlijke mening over die gasten is ook dat er bij de ME een hoop teringlijers zitten die in de oorlog absoluut bij de verkeerde kant zouden hebben gezeten. Maar dat mag ik niet hardop zeggen.
En s'middags ook al uit het niets met het waterkanon aan de slag gaan op het Museumplein tijdens een hartstikke rustig verlopen scholieren demonstratie. Ik zou daar nou wel eens een onderzoek naar willen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do dec 22, 2011 3:14 pm

Een rode kaart kan zo worden geseponeerd.

Een straf voor Ajax? De wedstrijd aan AZ geven is wel sportief? Verbeek zal kwaad geweest zijn over de rode kaart en dat kan ik me voorstellen, al zijn twee van de drie trappen overbodig.

De straf? Er is wel eens met een mes gegooid (Ergens in het noorden, meen ik) met een asbak, een ijsbal (Wim Jansen moest zich laten vervangen), geld enz. Ik weet zeker dat niet al die wedstrijden zijn omgezet in een nederlaag voor de thuisspelende ploeg.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.

Bericht door Le T. » do dec 22, 2011 3:35 pm

999 schreef:
brigade zuid schreef:

Werd Terry onverwachts aangevallen dan?

999

Bericht door 999 » do dec 22, 2011 3:53 pm

Le T. schreef:
999 schreef:
brigade zuid schreef:

Werd Terry onverwachts aangevallen dan?
Volgens Jol wel ..
Blij met de punten ...

Thijs

Bericht door Thijs » do dec 22, 2011 5:01 pm

Rood Esteban geseponeerd.

Alexander

Bericht door Alexander » do dec 22, 2011 5:02 pm

Terecht.

Le T.

Bericht door Le T. » do dec 22, 2011 5:19 pm

Rare beslissing. De rode kaart was terecht gegeven, maar Esteban krijgt geen straf. Wat was er dan terecht aan die rode kaart? Op een terechte rode kaart staat toch minimaal één wedstrijd? Zeker voor buitensporig geweld op het veld? Het lijkt mij een laffe beslissing.

999

Bericht door 999 » do dec 22, 2011 5:56 pm

Tja, half Nederland schreeuwt moord en brand van hoe erg het toch is wat Esteban is aangedaan, En de Az spelers zaten te bibberen in het kleedlokaal .. Dan kan de KNVB niet achterblijven .. Rode kaart terecht maar we seponeren toch .. Je moet er maar opkomen ..

Geef dan symbolisch 1 wedstrijd of zou vanaf nu iedereen die een sliding van achter niet aan ziet komen ook eigen rechter mogen spelen ?. ..
Blij met de punten ...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do dec 22, 2011 5:57 pm

Gisteren zeiden ze van Ajax dat hij een stadionverbod zou krijgen en dat dat zeker weten zou gebeuren.

OP de radio (nieuws) hoor ik net dat hij al een stadionverbod heeft...

lol... :blush.gif:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie