3x ruk en 1x lichtelijk vergaan....Ajax Rules schreef:Wie moet er op 3 volgende week: Veltman, Heitinga, Van der Hoorn of Van Rijn?
FdB succes met je keuze!!
Moderator: mods
3x ruk en 1x lichtelijk vergaan....Ajax Rules schreef:Wie moet er op 3 volgende week: Veltman, Heitinga, Van der Hoorn of Van Rijn?
Ik vind het allemaal niks maar doe dan Heitinga maar.Ajax Rules schreef:Wie moet er op 3 volgende week: Veltman, Heitinga, Van der Hoorn of Van Rijn?
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Voor mij over de hele wedstrijd gezien de slechtste Ajacied, Veltman.
Als er ooit een cursus "hoe verneuk ik vakkundig een prima uitgangspositie in 30 minuten tijd" wordt overwogen is deze wedstrijd verplicht lesmateriaal.
Vind ik ook. Kan het meestal vinden in Johnk z'n kijk op voetbal, hier niet. Ik heb wel genoeg aan te merken aan Gudelj z'n spel vanavond, maar het viel mij niet op dat ie handelingssnelheid tekort kwam.LucaS schreef:Gudelj speelde een prima wedstrijd
Trab schreef:Die fout van Veltman is het directe gevolg van de veldbezetting van Ajax. Dat achterlijke gedoe met die centrale verdedigers die uitwaaien naar de backpositie, moet zo snel mogelijk verboden worden. Je staat steeds met 3 man achterin en omdat we met een 10 spelen heb je ook geen aanspeelpunt voor je. Veltman kan die bal in feite alleen maar terug naar cilissen spelen. Ajax moet achterin gewoon in positie blijven en centraal opbouwen door 1 van de cv's te laten inschuiven.
Yopi schreef:Vorig jaar zonder 10 was er ook geen aanspeelpunt. Het zit ook in de tempo van de opbouw. Eerst eens de bal op en neer spelen en het moment is weg. De middenvelders moeten ook zorgen dat ze meteen aanspeelbaar zijn.
Hier hebben we het over een paar maanden nog eens over, stel ik voor.Mr. Ajax schreef:Vind ik ook. Kan het meestal vinden in Johnk z'n kijk op voetbal, hier niet. Ik heb wel genoeg aan te merken aan Gudelj z'n spel vanavond, maar het viel mij niet op dat ie handelingssnelheid tekort kwam.LucaS schreef:Gudelj speelde een prima wedstrijd
Michel Kramer probeert zich alvast populair te maken bij de kakkies want hij twitterde gisteravond dat het een prima tackle was.Benji schreef: Mag ik trouwens zeggen dat ik nog nooit zo'n belachelijke tackle heb gezien?
Halen!!! en dan tegen Lazio met Kishna op de bankbrigade zuid schreef:Alles leuk en aardig maar we gaan dit volgende week wel halen toch? Ik geloof dat ik knettergek wordt als we dit nog gaan weggeven.
Ik vrees minder. Er onstaat min of meer toevallig een aanval die de rasvoetballers wel is toevertrouwd, daar komt een goal uit en dan gaan ze meteen voetballen. In de rust krijg je dan net zo als voor het begin van de wedstrijd weer meer sturing, en is het voetbal er weer uit. Dan krabbelt het voorzichtigjes weer op, en komt er sturing in de vorm van wissels en zakt het weer weg.GangstaRiB schreef:Weet nog steeds niet wat ik van gisteren moet denken. Rapid is een matige tegenstander. Een aantal minuten leek Ajax dat te herkennen en sloeg toe. Maar vanaf minuut 1 in de tweede helft ging het compleet mis. Is het verslapping van de spelers? Hadden ze meer sturing nodig vanaf de kant?
Bij Veltman zit het in zijn kop. Kortsluiting. Die jongen heeft blijkbaar fantastisch karma, want mensen aaien hem telkens over zijn bolletje na weer een 'Veltmannetje' met de verzekering dat het toch echt - eens - goed gaat komen.Yopi schreef: Nog even over Veltman. De verdedigers lijden m.i. aan het gebrek aan automatismen. Ze moeten eerst nog eens kijken waar de bal heen moet. Bij balverlies moet iedereen zijn positie innemen. Dat is trainbaar, een kwestie van patronen. Dan kan de verdediger de bal bij wijze van spreken blind geven.
Hier ben ik het wel mee eens. Frank is een remmende factor.Le T. schreef:Ik vrees minder. Er onstaat min of meer toevallig een aanval die de rasvoetballers wel is toevertrouwd, daar komt een goal uit en dan gaan ze meteen voetballen. In de rust krijg je dan net zo als voor het begin van de wedstrijd weer meer sturing, en is het voetbal er weer uit. Dan krabbelt het voorzichtigjes weer op, en komt er sturing in de vorm van wissels en zakt het weer weg.GangstaRiB schreef:Weet nog steeds niet wat ik van gisteren moet denken. Rapid is een matige tegenstander. Een aantal minuten leek Ajax dat te herkennen en sloeg toe. Maar vanaf minuut 1 in de tweede helft ging het compleet mis. Is het verslapping van de spelers? Hadden ze meer sturing nodig vanaf de kant?
Ik krijg het gevoel dat de goede voetballers, waarvan er nu eindelijk genoeg zijn, worden tegengehouden door de instructies.
Nee.Monkey Tonk schreef: Bij Veltman zit het in zijn kop. Kortsluiting. Die jongen heeft blijkbaar fantastisch karma, want mensen aaien hem telkens over zijn bolletje na weer een 'Veltmannetje' met de verzekering dat het toch echt - eens - goed gaat komen.
Ik heb nog nooit een verdediger gezien die zoveel krediet heeft. Zou het kunnen dat er zo honderd betere en completere verdedigers op de Hollandse amateurvelden rondlopen?