AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door 999 » wo okt 20, 2010 12:06 pm

Rishi schreef:Niet meer opstellen, op vakantie sturen, tijdje op de tribune, verkopen... Zeg het maar!

Gevaar voor de eigen ploeg die jongen. En dat al weken!
Nou, nou, Het wordt steeds gekker hier :blush.gif: ( na de Zeeuw nu Enoh het pispaaltje ?. ) .. Zucht .. Maar goed .. Gewoon lekker laten staan ..

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door GangstaRiB » wo okt 20, 2010 12:43 pm

Ben het helemaal met Rishi.

Enoh was by far het slechtste van het veld. Die gozer is een gevaar in balbezit, niet normaal. Compleet tegen de Ajax-filosofie in.

Verder: Ajax speelde in een veel te laag tempo. De enige keren dat Ajax gevaarlijk werd waren counters en snelle omschakelingen.

Als Ajax zelf de bal heeft bij Verthongen of Ooijer, loopt niemand vrij. Sulejmani speelde verstoppertje, Suarez kreeg dubbele dekking en Ajax durfde Enoh niet te gebruiken in de opbopuw. Het was echt armoe troef.

Suarez verdiend trouwens een standbeeld, want hoeveel meter die gozer aflegt per wedstrijd is niet te geloven.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 20, 2010 12:46 pm

999 schreef:
Rishi schreef:Niet meer opstellen, op vakantie sturen, tijdje op de tribune, verkopen... Zeg het maar!

Gevaar voor de eigen ploeg die jongen. En dat al weken!
Nou, nou, Het wordt steeds gekker hier :blush.gif: ( na de Zeeuw nu Enoh het pispaaltje ?. ) .. Zucht .. Maar goed .. Gewoon lekker laten staan ..
Idd. Een paar wedstrijden minder en je wordt afgebrand. Enoh is gewoon een prima speler voor Ajax. Alleen de negatieve kanten worden eruit gehaald. En inderdaad de laatste wedstrijden speelt hij gewoon niet goed, maar hij is o zo belangrijk voor dit Ajax.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Lionel » wo okt 20, 2010 12:48 pm

GangstaRiB schreef:Ben het helemaal met Rishi.

Enoh was by far het slechtste van het veld. Die gozer is een gevaar in balbezit, niet normaal. Compleet tegen de Ajax-filosofie in.

Verder: Ajax speelde in een veel te laag tempo. De enige keren dat Ajax gevaarlijk werd waren counters en snelle omschakelingen.

Als Ajax zelf de bal heeft bij Verthongen of Ooijer, loopt niemand vrij. Sulejmani speelde verstoppertje, Suarez kreeg dubbele dekking en Ajax durfde Enoh niet te gebruiken in de opbopuw. Het was echt armoe troef.

Suarez verdiend trouwens een standbeeld, want hoeveel meter die gozer aflegt per wedstrijd is niet te geloven.
Inderdaad. Als de bal achterin is beweegt er niemand joh. Gelukkig hebben we een spits die kan voetballen en hebben we Koning Luis! Die gast is toch geweldig. Urby vind ik als linksback beter dan Anita maar voorin hebben we zijn creativiteit nodig. Sulejmani werkt hard maar is het nog niet. Verder is een middenveld met Demy, Enoh en Lindgren gewoon niet goed genoeg. Lindgren vind ik goed spelen en Demy deed het goed gisteren. Maar is hij een echte nummer 10? Nee toch?

Enoh was inderdaad de allerslechtste. Ongelooflijk gewoon.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 20, 2010 12:50 pm

T.a.v. Demmy ben ik het wel eens. De Zeeuw was gisteren wat mij betreft de MOTM, maar normaal gesproken heb je met Enoh, Lindgren en De Zeeuw te weinig scorend vermogen op het middenveld.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door peter » wo okt 20, 2010 12:52 pm

Ik zou het eerder voetballend vermogen noemen. De verdedigers konden de bal bijna niet kwijt op het middenveld. We missen echt iemand die daar de lijnen uit zet en een pass kan en durft te geven. Enoh raakte gisteren de hele tijd in paniek als er een bal voor z'n voeten kwam.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Bert » wo okt 20, 2010 12:56 pm

Liever breng je natuurlijk Eriksen in op de positie van Lindgren of Enoh om wat meer dynamiek naar voren te krijgen, maar is die daar al rijp genoeg voor?

Geen De Zeeuw meer op die positie in ieder geval. Die kan simpelweg niet als halfspeler uit de voeten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Lionel » wo okt 20, 2010 12:59 pm

Mee eens. Ik hoop dat Eriksen de kans krijgt centraal voor Enoh. Slechter kan hij het niet doen.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Jöhnk » wo okt 20, 2010 1:00 pm

GangstaRiB schreef:Verder: Ajax speelde in een veel te laag tempo. De enige keren dat Ajax gevaarlijk werd waren counters en snelle omschakelingen.

Als Ajax zelf de bal heeft bij Verthongen of Ooijer, loopt niemand vrij. Sulejmani speelde verstoppertje, Suarez kreeg dubbele dekking en Ajax durfde Enoh niet te gebruiken in de opbopuw. Het was echt armoe troef.
Kans voor de 1-0 ook gezien?

http://nos.nl/artikel/192437-ajax-heeft ... akken.html

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Feest » wo okt 20, 2010 1:00 pm

De wedstrijd werd opengebroken door een schitterende loopactie van Lindgren zonder bal. Later deed hij het nog eens, maar kwam de pass niet.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Lionel » wo okt 20, 2010 1:03 pm

Inderdaad. Lindgren heeft veel meer voetbalinzicht dan Enoh. Die voegt fysiek wat meer toe maar Lindgren is voetballend beter. Staat ook veel beter opgesteld en had gisteren een paar goede loopacties. Daarnaast ook een goede trap. En fysiek is hij natuurlijk ook sterk!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 20, 2010 1:04 pm

Bertje schreef:Liever breng je natuurlijk Eriksen in op de positie van Lindgren of Enoh om wat meer dynamiek naar voren te krijgen, maar is die daar al rijp genoeg voor?

Geen De Zeeuw meer op die positie in ieder geval. Die kan simpelweg niet als halfspeler uit de voeten.
Lodeiro is natuurlijk ook nog een optie. Heeft het in ieder geval in zich (creatief en kan goals maken).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 20, 2010 1:05 pm

Rishi schreef:Inderdaad. Lindgren heeft veel meer voetbalinzicht dan Enoh. Die voegt fysiek wat meer toe maar Lindgren is voetballend beter. Staat ook veel beter opgesteld en had gisteren een paar goede loopacties. Daarnaast ook een goede trap. En fysiek is hij natuurlijk ook sterk!
Lindgren heeft helaas 1 manco: gebrek aan snelheid.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Lionel » wo okt 20, 2010 1:06 pm

Klopt. Maar hij staat wel goed opgesteld.

Hij mag in de opbouw ook nog wel wat dwingender worden. Meer naar voren spelen. Maar hij doet in ieder geval geen domme dingen en laat zijn man niet uit de rug lopen :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door GangstaRiB » wo okt 20, 2010 1:12 pm

Jol/Ajax moet een keuze maken op het middenveld.

Enoh heeft duelkracht, maar voor de rest niks.
Lindgren heeft tactisch inzicht, aardige controleur en dito balafpakker
De Zeeuw: tactisch zwak, (te)veel drang naar voren maar is geen '10'.
De Jong: veel loopvermogen, neusje voor de goal maar technisch niet super.

Wil Ajax voor een voetballend middenveld gaat (zoals het hoort vind ik), kan Lindgren als controleur uit de voeten, maar Ajax moet (in mijn opinie) absoluut gaan zoeken naar een middenvelder die de lijnen kan uitzetten. Enoh en De Zeeuw zijn niet goed genoeg in de passing. De Jong is meer een momenten-voetballer.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Lionel » wo okt 20, 2010 1:33 pm

Zou Siem de middenvelder kunnen worden die het spel verplaatst?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door 999 » wo okt 20, 2010 1:37 pm

Feest schreef:De wedstrijd werd opengebroken door een schitterende loopactie van Lindgren zonder bal. Later deed hij het nog eens, maar kwam de pass niet.
Maar verder kwam ie bar weinig in het stuk voor .. Feest ..

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Lionel » wo okt 20, 2010 1:48 pm

Hij is dan ook een controlerende middenvelder.

En dat deed hij uitstekend. Haalde een paar keer de counter eruit. Was continue aanspeelbaar en doet geen domme dingen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door 999 » wo okt 20, 2010 1:55 pm

Rishi schreef:Hij is dan ook een controlerende middenvelder.

En dat deed hij uitstekend. Haalde een paar keer de counter eruit. Was continue aanspeelbaar en doet geen domme dingen.
Tja Enoh was ook continu aanspeelbaar, haald veel weg op het middenveld en doet net zoveel domme dingen als Lindgren.Daarbij stond ie nog een paar keer in een betere schiet positie bij kansen.Alleen Suarez zag hem niet .. of wacht effe hij zag hem wel want hij gaf nog zo'n gebaar van Sorry hoor ..

Maar goed .. Nu is Enoh aan de beurt .. Dan zal Lindgren vanzelf wel langs komen ..

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Lionel » wo okt 20, 2010 2:05 pm

Enoh doet bijna alles fout in balbezit. Wacht te lang met het openen, inspelen en dribbelen. Het duurt allemaal ff een paar seconde. Als je dat niet gezien hebt moet je de wedstrijd nog maar een paar keer kijken. Hij deed echt een paar domme dingen.

En ja, dat hij de bal niet geeft aan Enoh is logisch. Dat zou ik ook niet doen want Enoh heeft 0 scorend vermogen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Pride of Amsterdam » wo okt 20, 2010 2:38 pm

GangstaRiB schreef:Suarez verdiend trouwens een standbeeld, want hoeveel meter die gozer aflegt per wedstrijd is niet te geloven.
Is het niet een Cruijfiaans gezegde dat dat negatief is. Want als je veel loopt, sta je dus verkeerd opgesteld, en moet je dus veel meters maken om dat te herstellen. :smallgrin.gif:
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Daily Blind » wo okt 20, 2010 2:39 pm

Rishi schreef:Enoh doet bijna alles fout in balbezit. Wacht te lang met het openen, inspelen en dribbelen. Het duurt allemaal ff een paar seconde. Als je dat niet gezien hebt moet je de wedstrijd nog maar een paar keer kijken. Hij deed echt een paar domme dingen.

En ja, dat hij de bal niet geeft aan Enoh is logisch. Dat zou ik ook niet doen want Enoh heeft 0 scorend vermogen.
Rishi Posted: Wed Dec 2 10:27:28 GMT schreef:Enoh is fantastisch!
Rishi Posted: Wed Dec 2 12:58:16 GMT schreef:Enoh kan gewoon iets heel goed. Voetballend valt er inderdaad genoeg te verbeteren maar dat zie ik wel met vertrouwen tegemoet. Die gast is verdedigend zo goed dat ik zijn mindere voetballende kwaliteiten niet zo erg vind. Zet hem volgend jaar in de CL op de spelverdeler van de tegenpartij en we hebben daar geen omkijken naar.
Ik neem aan dat je hier nu niet meer zo over denkt. We zijn nu een jaar later, maar het voetballen heeft hij nog steeds niet geleerd en ook verdedigend laat hij hier en daar nog wel wat steekjes vallen.
Enoh is gewoon een prima balafpakker die zich voor de rest niet bezig moet gaan houden met het verdelen van de spel, ondanks dat hij een van de weinige spelers is die wel de oplossing ziet. (Maar het gaat om de uitvoering!)

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door Lionel » wo okt 20, 2010 2:52 pm

Enoh is bruikbaar maar dan niet met een Lindgren en een Demy of een Siem de Jong.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door GangstaRiB » wo okt 20, 2010 2:54 pm

Pride of Amsterdam schreef:
GangstaRiB schreef:Suarez verdiend trouwens een standbeeld, want hoeveel meter die gozer aflegt per wedstrijd is niet te geloven.
Is het niet een Cruijfiaans gezegde dat dat negatief is. Want als je veel loopt, sta je dus verkeerd opgesteld, en moet je dus veel meters maken om dat te herstellen. :smallgrin.gif:
Zeker weten, maar Suarez knapt het werk van De Zeeuw op. Gisteren deed Luis meer verdedigend werk dan De Zeeuw. Helemaal toen we 10 tegen 11 kwamen te staan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Auxerre 19-10-2010

Bericht door 999 » wo okt 20, 2010 3:26 pm

GangstaRiB schreef:
Pride of Amsterdam schreef:
GangstaRiB schreef:Suarez verdiend trouwens een standbeeld, want hoeveel meter die gozer aflegt per wedstrijd is niet te geloven.
Is het niet een Cruijfiaans gezegde dat dat negatief is. Want als je veel loopt, sta je dus verkeerd opgesteld, en moet je dus veel meters maken om dat te herstellen. :smallgrin.gif:
Zeker weten, maar Suarez knapt het werk van De Zeeuw op. Gisteren deed Luis meer verdedigend werk dan De Zeeuw. Helemaal toen we 10 tegen 11 kwamen te staan.
:drecul.gif:

Plaats reactie