Ajax - SK Rapid Wien 04-08-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Le T.

Re: Ajax - SK Rapid Wien 04-08-2015

Bericht door Le T. » di aug 04, 2015 10:35 pm

Demosthenes schreef:Heb er niets van gezien, zat lekker in Antwerpen te eten (en drinken). Moet ik me er druk om maken? Nee, maar dat deed ik wel toen Ajax vijf jaar geleden uit verloor van Real Madrid, dat gaf immers te denken, JC begon zelfs zijn tweede revolutie. Het zou 5 à 7 jaar duren, maar dan zou Ajax weer die cup pakken of iets dergelijks. Daar was de revolutie voor.
Vijf jaar geleden, was dat toen we AC Milan de baas waren?
Wil je blijven dromen, dan moet je vooral Frank de Boer de schuld geven (en moet Spijkerman ook niet worden genoemd?), want hij is van voor maart 2011. Geef hem de schuld, dan gebeurt altijd in die sektes, de schuld ligt altijd elders. Geef toch Van der Boog de schuld, of Henk ten Cate of nog beter: Louis van Gaal, dat gaat er in als "Gods woord in de ouderling" of "JC's woord in"De Telegraaf". Wim Jonk als td + hoofd jeugdopleidingen + trainer van Ajax 1? Geniaal zal JC dat vinden. Het "stemvee" volgt, de verplichte figuren zegevieren, de jeugdopleiding heeft de laatste vijf jaar terra-talenten opgeleverd, "voor wie wil geloven" en dromen.
Het is wat dat betreft steeds meer een twee-eenheid. Cruijff heeft de natuurlijk de Telegraaf en VI plus iedereen die graag bij hem in een goed blaadje staat, maar De Boer heeft het ook wel heel erg getroffen dat zijn tweelingbroer de kritische beschouwingen van diens Ajax doet. Journalistiek is dat natuurlijk onvoorstelbaar, maar dat gaat al jaren zo.

Dat is meer een antwoord op de vraag hoe het bijn ongemerkt zo diep heeft kunnen zinken. Het is het sprookje van de kleren van de keizer, zowel voor Cruijff als voor De Boer.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 04, 2015 10:37 pm

Giacomo Puccini schreef:Geld op de bank, Jong Ajax op het veld. Spelers jonger klaarstomen voor het grote werk zodat je ze op 20 jarige leeftijd kunt verkopen (Kishna, Riedewald, Tete) in plaats van pas als ze 23 zijn.

Je had vandaag gewoon 4 oudere spelers in het veld moeten hebben, Cilessen reken ik al mee. Dat is niet gelukt omdat het aankoopbeleid een ondergeschoven kindje is, nog meer dan ooit te voren, met dank aan Overmars gesteund door JC. Ondanks alle mogelijkheden die er zijn. Amateurisme, een ander woord heb ik hier niet voor.
Die oudere spelers zaten op de bank. Schöne, Heitinga, Gudelj - De Boer wilde ze per se hebben.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 04, 2015 10:40 pm

We hebben de wedstrijd zowel uit als thuis uiteindelijk eigenlijk gewoon heel eenvoudig weggegeven. Zonde en als je dit had gezegd op het moment dat we in Wenen op 0-2 kwamen had niemand het geloofd. Te onvolwassen gespeeld. Tot twee keer toe. Op de beslissende momenten gaat er teveel mis om het op één of twee individuen te steken. De conclusie moet uiteindelijk toch gewoon zijn dat we op CL niveau niet zoveel te zoeken hebben. En hoewel dit natuurlijk wel een teleurstellend resultaat is kan die conclusie op zichzelf geen verrassing zijn want het is niet anders dan afgelopen seizoenen.

Op naar de Europa League. Ik hoop dat het elftal zich snel herpakt en dat we wel 'gewoon' die poule in gaan. Als het elftal dan straks beter staat en een aantal spelers wat verder zijn kunnen we er misschien toch nog een leuk Europees seizoen van maken.
Nil volentibus arduum

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 04, 2015 10:40 pm

Tenenkrommend ja, dat De Boer de prestaties van De Boer staat te analyseren. Zachte heelmeesters....
Ajax!

zeux

Bericht door zeux » di aug 04, 2015 10:42 pm

Marillion schreef:We hebben de wedstrijd zowel uit als thuis uiteindelijk eigenlijk gewoon heel eenvoudig weggegeven. Zonde en als je dit had gezegd op het moment dat we in Wenen op 0-2 kwamen had niemand het geloofd. Te onvolwassen gespeeld. Tot twee keer toe. Op de beslissende momenten gaat er teveel mis om het op één of twee individuen te steken. De conclusie moet uiteindelijk toch gewoon zijn dat we op CL niveau niet zoveel te zoeken hebben. En hoewel dit natuurlijk wel een teleurstellend resultaat is kan die conclusie op zichzelf geen verrassing zijn want het is niet anders dan afgelopen seizoenen.

Op naar de Europa League. Ik hoop dat het elftal zich snel herpakt en dat we wel 'gewoon' die poule in gaan. Als het elftal dan straks beter staat en een aantal spelers wat verder zijn kunnen we er misschien toch nog een leuk Europees seizoen van maken.
Hebben we in de EL wel wat te zoeken? Ik betwijfel het.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 04, 2015 10:45 pm

Yopi schreef:
Giacomo Puccini schreef:Geld op de bank, Jong Ajax op het veld. Spelers jonger klaarstomen voor het grote werk zodat je ze op 20 jarige leeftijd kunt verkopen (Kishna, Riedewald, Tete) in plaats van pas als ze 23 zijn.

Je had vandaag gewoon 4 oudere spelers in het veld moeten hebben, Cilessen reken ik al mee. Dat is niet gelukt omdat het aankoopbeleid een ondergeschoven kindje is, nog meer dan ooit te voren, met dank aan Overmars gesteund door JC. Ondanks alle mogelijkheden die er zijn. Amateurisme, een ander woord heb ik hier niet voor.
Die oudere spelers zaten op de bank. Schöne, Heitinga, Gudelj - De Boer wilde ze per se hebben.
Dus zijn duidelijk de verkeerde spelers gehaald. De Boer moet je niet de namen laten verzinnen, daar heeft nooit zijn sterke punt gelegen. Overmars is daar voor aangenomen. De ervaren mannen hadden versterkingen moeten zijn. Neem PSV vorig seizoen als voorbeeld van hoe het wel moet.
Ajax!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 04, 2015 10:56 pm

Die ervaren jongens stonden in deze cruciale wedstrijd niet in de basis. Dan weet je het wel.

Zo zuinig is Ajax trouwens niet. Gudelj en Sinkgraven met name waren behoorlijk duur.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di aug 04, 2015 10:56 pm

Ach, de Boer :bier.gif: Gemakkelijker kan niet, zullen we de 5 à 7 jaar voor het internationale succes laten beginnen als FdB is vertrokken? Hebben de randdebielen toch weer tijd gewonnen.
Je had vandaag gewoon 4 oudere spelers in het veld moeten hebben,
De revolutie zou er toch voor zorgen dat de spelers een paar jaar langer bij Ajax bleven, tot ze "zo goed waren" na vijf jaar trainen onder o.a. Wim Jonk, dat ze naar de Europese top konden? Kishna en Malen (hoeveel jaar onder het JC-regime?) zijn al weg, net als vorig jaar Dilrosun, Peeters en Fosu-Mensah; Bobby Adekanye (de eerste actie in de samenwerking tussen Ajax en Barcelona?) en als eerste Steven Bergwijn die niet eens naar het buitenland ging, maar naar PSV (Zomer 2011, het selecteren van het TH was begonnen?) Zes jeugdtoppers in vijf jaar.

Zullen we dan ook maar FdB, HtC, RvdB en LvG (hij vooral) de schuld geven voor het vertrek van al die jeugdspelers, is dat ook weer vastgelegd voor het nageslacht. Zit de koffiejuffrouw er ook al van voor 2011? Weg ermee. Draait de PC op Windows 7, ook weg ermee. Gevulde koeken van "tante Ankie"? Weg ermee.

Ajax is de weg ingeslagen die ADO enkele tientallen jaren gelden insloeg met de "Mansveld-babies", toen mislukte het. Het verschil? Lijkt me duidelijk.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 04, 2015 10:58 pm

zeux schreef:
Marillion schreef:We hebben de wedstrijd zowel uit als thuis uiteindelijk eigenlijk gewoon heel eenvoudig weggegeven. Zonde en als je dit had gezegd op het moment dat we in Wenen op 0-2 kwamen had niemand het geloofd. Te onvolwassen gespeeld. Tot twee keer toe. Op de beslissende momenten gaat er teveel mis om het op één of twee individuen te steken. De conclusie moet uiteindelijk toch gewoon zijn dat we op CL niveau niet zoveel te zoeken hebben. En hoewel dit natuurlijk wel een teleurstellend resultaat is kan die conclusie op zichzelf geen verrassing zijn want het is niet anders dan afgelopen seizoenen.

Hebben we in de EL wel wat te zoeken? Ik betwijfel het.
Ach, waarom niet? Het elftal zal in de loop van het seizoen hopelijk beter en meer stabieler gaan spelen. Ik wil ons zeker niet gelijk positioneren als kandidaat winnaar van het toernooi maar we kunnen daar gewoon een aantal leuke wedstrijden spelen. Zit het een beetje mee dan kom je een aantal rondes verder tot na de winterstop. Dat is waar we het op een uitzondering na gewoon mee moeten zullen doen.

Ik kan hier echt niet zo mee zitten. Stel nu dat je met veel hangen en wurgen wel in de CL uitkomt. Dat levert dan een zak geld op maar dat is het dan wel. Ben je straks weer een aantal keren kanonnenvoer voor de kapitaalkrachtige clubs.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di aug 04, 2015 11:01 pm

Dat is zeker waar. Op deze manier heb je in de CL niets te zoeken.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di aug 04, 2015 11:02 pm

Dus zijn duidelijk de verkeerde spelers gehaald. De Boer moet je niet de namen laten verzinnen, daar heeft nooit zijn sterke punt gelegen.
De Boer zal die namen niet verzinnen, hij is met Ajax 1 bezig, heeft echt geen tijd om de wedstrijden van AZ, Willem II, Arsenal-2 of 3, Mönchen-Gladbach 2 of 3 enz. (van spelers die niet zijn gekomen) te volgen, hij is immers ook nog eens op de Toekomst aanwezig.

In het JC-rapport van maart 2011 staat ook dat het TH verantwoordelijk is voor het aantrekken van spelers, niet de trainer. In het TH zitten maar drie man: Jonk, Bergkamp en Overmars. Van der Sar mag soms meepraten, hij zal een stem hebben gehad in het aantrekken van de keepers Boer en Onana?
Stel nu dat je met veel hangen en wurgen wel in de CL uitkomt. Dat levert dan een zak geld op maar dat is het dan wel. Ben je straks weer een aantal keren kanonnenvoer voor de kapitaalkrachtige clubs.
Het geld is toch goed geregeld? Zonder de inkomsten van de CL en de transfers zal Ajax toch ook vele miljoenen winst maken? Dat was het toch het gerealiseerde succes toen bleek dat het min of meer beloofde winnen van de CL niet zou lukken in die 5 à 7 jaar?

Ajax is nu kanonnenvoer voor teams uit Oostenrijk? Rapid Wien en RB Salzburg thuis is wel iets anders dan Real Madrid uit, kansloos zijn we in in ieder geval wel.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

zeux

Bericht door zeux » di aug 04, 2015 11:14 pm

Marillion schreef:
Ach, waarom niet? Het elftal zal in de loop van het seizoen hopelijk beter en meer stabieler gaan spelen. Ik wil ons zeker niet gelijk positioneren als kandidaat winnaar van het toernooi maar we kunnen daar gewoon een aantal leuke wedstrijden spelen. Zit het een beetje mee dan kom je een aantal rondes verder tot na de winterstop. Dat is waar we het op een uitzondering na gewoon mee moeten zullen doen.

Ik kan hier echt niet zo mee zitten. Stel nu dat je met veel hangen en wurgen wel in de CL uitkomt. Dat levert dan een zak geld op maar dat is het dan wel. Ben je straks weer een aantal keren kanonnenvoer voor de kapitaalkrachtige clubs.
Ik ben niet zo rouwig om het mislopen van de CL, omdat het toch niks oplevert, los van poen (doen we niets mee) en punten voor de ranking (dat kan wel heel vervelend zijn).

Ik moet eerst zien wie we loten in die EL-voorronde. We zijn het toernooi nog niet binnen.
We komen niet langs Rapid Wien voor de CL. Volgens mij stikt het van de Rapid Wien-achtige clubjes in de EL-playoffs straks.
Als ik even snel kijken, lopen we de kans onder meer Minsk, Bordeaux, Saint-Etienne, Kopenhagen ( :666.gif: ), Graz ( :excited.gif: ), Southampton, Borussia, Luik en dan nog wat clubs uit de CL-voorronde te treffen.

Volgens mij staan we nog niet in de EL-poulefase.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » di aug 04, 2015 11:39 pm

Willem Vissers is niet mals in de VK:
Ajax na zeperd uitgeschakeld in voorronde Champions League

En wat nu, Ajax? De speeltuinvoetbalvereniging uit Amsterdam nam de glijbaan naar peilloze diepten en spotte met elke wet van Europees voetbal. Ajax gooide de gouden poort naar de Champions League met een dreun dicht voor zichzelf, door thuis te verliezen van Rapid Wien (2-3), een aardig ploegje uit Oostenrijk. Meer niet.

Door: Willem Vissers 4 augustus 2015, 22:11

Crisisachtig chagrijn zal rond de Arena waren. Ajax zal een praatclub zijn, met gespreksstof tot in de late uurtjes. De lijn-Cruijff volgen of juist niet, jeugd inpassen of kopen, of het eeuwige oppotten van miljoenen bij de huisbankier. Zelfs de positie van Frank de Boer komt mogelijk in het geding.

Twee jaar geleden: uitgeschakeld door Salzburg in de Europa League. En nu door Wien in de voorronde van de Champions League. Oostenrijk is Ajax voorbij. Dieptepunt der dieptepunten was de 2-3 (vorige week was het 2-2), twee minuten nadat Ajax de 0-2 bij rust had achterhaald. Niemand viel Schaub aan. Invaller Gudelj liet hem uiteindelijk schieten, zoals ze Schaub in de eerste helft ook al hadden laten uithalen. Het is naïef kleutervoetbal, anders valt het niet te benoemen.

Evergreen
Phil Lynott, de legendarische voormalige zanger van Thin Lizzy, schalde vooraf door de boxen met zijn evergreen The boys are back in town. Ja, jongens zijn het, in de hoofdstad. De zeperd was een aanklacht tegen het elftal, maar misschien nog meer tegen de clubleiding en trainer Frank de Boer. Tot in de hoogste regionen van de club heerst het hardnekkige misverstand dat je met een veredelde jeugdploeg iets te zoeken hebt in het internationale topvoetbal. Dat is zelfs onverantwoord beleid, ook omdat het een oneerlijk hard oordeel over lerende jeugd uitlokt.

Onbevangenheid is een groot goed voor een voetballer, maar die gedijt beter in een bedje van geborgenheid, in de beschermende armen van een paar ervaren mannen die weten hoe te handelen in bepaalde situaties, die een lichte overtreding maken als dat moet, die geen onnozele trucs proberen op plekken waar dat niet kan.

Jongste ploeg
Frank de Boer is daarvan overigens overtuigd geraakt. Hij haalde onder anderen Gudelj en Heitinga, maar hij stelt ze niet op in de basisploeg. Vreemd. Alsof ze het erom doen bij Ajax: de jongste ploeg van vorige week, gemiddeld pakweg 21,5 jaar, was nog eens verjongd door de fysiek sterke Gudelj (23) in te ruilen voor Fischer (21). En waarom mag Schöne niet meedoen, de beste Ajacied van de laatste jaren? Wat was de bedoeling van het aantrekken van Heitinga? Schouderklopjes geven aan teleurgestelde tieners?

Ja, jeugd mag fouten maken, maar dan moet je niet willen meedoen aan de Champions League, het hoogste podium in het clubvoetbal. Het morrende volk in de Arena mag zich ook best bekocht voelen. Ze betaalden voor een opvoering van hoog niveau, maar kregen een try-out voorgeschoteld.

De slechtste van het grut was Sinkgraven, een prachtig talent, maar ja, talent heeft Ajax meer. De manier waarop hij dacht een balletje uit te verdedigen, vermoedde het verblijf van een middag in het park met vrienden. Sinkgraven was vorige week hangende linksbuiten. Dat is een mooie positie om wat te proberen, maar als controlerende man op het middenveld is dat een gotspe. Rapid nam de bal over, Stangl zette voor en topschutter Beric kopte in. Veltman zag Beric naar de tweede paal lopen, maar stapte zelf naar voren.

Machteloze aanvallen
Wat volgde waren machteloze aanvallen, weinig diepte, geen buitenspeler die een man passeerde. Het werd zelfs 0-2, ingeleid door een onnozele uittrap van Cillessen. Schaub kreeg de bal, dribbelde naar binnen en schudde vervolgens de vooral toekijkende Dijks, Fischer en Sinkgraven af, om via het been van Veltman te scoren.

Opvallend was dat De Boer geen wissels toepaste in de rust. Toch kwam Ajax gelijk. Schitterend was de 1-2. Dijks, gezegend met een geweldige voorzet, legde de bal voor het doel, waar Milik stijvol volleerde. Ajax viel gepassioneerd aan, zonder tot werkelijk goed voetbal te komen. Het werd zelfs 2-2, toen de van Arsenal gehuurde Sanogo, een spits die de reputatie heeft vrijwel nooit te scoren, doelman Novota genoeg hinderde na een voorzet van El Ghazi. Gudelj schoot de door Milik teruggelegde bal knap in.

Maar Gudelj sloeg misschien iets te veel kruisjes in de euforie, want twee minuten later stond hij te slapen voor het doelpunt van Schaub; de fatale 2-3 was gevallen. De Oostenrijkse vreugdedans kon beginnen. PSV is Nederlands enige deelnemer in de Champions League. Ajax doet na vijf seizoenen voor het eerst niet mee.

Is Europees voetbal dan helemaal afgelopen? Nee, Ajax mag nog een voorronde spelen voor de Europa League, het toernooi waarvoor ze zich eigenlijk te groot voelen in Amsterdam. Op grond waarvan werd dinsdag niet duidelijk.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 05, 2015 12:11 am

Pfffffff ...........

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo aug 05, 2015 1:31 am

Ik ben eigenlijk wel blij dat het kwartje gevallen is en de realiteit niet meer te ontkennen is. Die CL winnen we toch niet, dus er is niets verloren. Nu kan Ajax verder, en strooien de vier kampioenschappen onder FdB niet langer zand in de ogen. Ajax speelt al zeker een jaar en acht maanden slecht. Het is tijd voor de volgende stap, en onder FdB wordt die echt niet meer gemaakt. Zijn trucendoos is op. Een crisis is een reality check, een dieptepunt waarop je met de feiten geconfronteerd wordt; harde grond onder de voeten, ipv eindeloos drijfzand; het begin van het einde van een hopeloze fase. En dat Ajax hard nodig. Bij mij overheerst daarom opluchting. Ik ga ervanuit dat Ajax hier iets mee doet. Dan eindigt 'de dag na Salzburg' (zie elders op dit forum) hier, op de dag na Wien.

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 05, 2015 3:41 am

Ik voel me echt niet goed. Dit doet echt pijn...
IK GELOOF!!!!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo aug 05, 2015 4:43 am

Ach het is mij al jaren bekend dat Ajax europees niets te zoeken heeft.
Zolang ze maar aantrekkelijk voetbal spelen ben ik allang blij. Ze hoeven dan nog geeneens kampioen te worden!

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 05, 2015 5:50 am

90 minuten m'n Ajax-hibernate verlaten. Dat was wel weer genoeg voor dit seizoen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 05, 2015 5:56 am

Goede analyse van Willem Vissers in de VK.
Ajax!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo aug 05, 2015 7:28 am

Yopi schreef:Dat is zeker waar. Op deze manier heb je in de CL niets te zoeken.
Maar dat is niet wat de beleidsmakers je willen doen geloven. Prijzen worden opgeschroeft, verwachtigen opgepompt. Maar net wat Willem Vissers aangeeft, de toeschouwers worden gewoon genaaid. Er staat een jeugd elftal voor de prijs van een CL-deelnemer.
Whitey on the moon.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 05, 2015 8:00 am

Monkey Tonk schreef:Ik ga ervanuit dat Ajax hier iets mee doet.
Ik niet. Wie dan? Edwin 'ik kan het niet alleen, want ik ben niet geschikt voor deze functie' vd Sar. Marc 'mn bonus mag niet in gevaar komen' Overmars of Frank de Boer die al een tijdje over de datum is. Dan heb je nog het orakel uit Barcelona die zich overal tegenaan bemoeid maar voorlopig schieten we er wat Ajax 1 nog geen flikker mee op.
Nee, ik heb er geen vertrouwen meer in.

Mano

Bericht door Mano » wo aug 05, 2015 8:05 am

De wonden worden gelikt.

elk nadeel heeft een voordeel.
In deze;
De feiten zijn nu duidelijk en FdB heeft geen 4 kampioenschappen om achter te schuilen, dat krediet heeft hij vorig jaar om zeep geholpen.

De beleidmakers zijn gewoon te licht voor hun functie. er zit best voetbal in deze groep. Geen CL waardig maar ook niet zo slecht als ze nu laten zien.

FdB
een aardige vent, heeft met passie 4 kampioenschappen behaald maar is geen tacticus.
de koek is op, via de voordeur eruit en bedanken voor gewezen diensten.

Overmars
blijkt maar weer dat een voetballer echt niet overal verstand van heeft. Een technisch directeur die al lerende is. Kan alleen bij Ajax. Deze man is gewogen en behalve te klein ook te licht bevonden. Heel snel afvoeren.
een TD moet een sneaky onderhandelaar zijn die de club op 1 zet. In al zijn deals moet de club er beter van worden.
Overmars las: In al zijn deals moet de clubKAS er beter van worden (Dan wordt hij dat ook indirect)

Vd Sar
de beoogde algemeen directeur....kansloze gedachte!
deze man kan geen 4 zinnen verbaal produceren, heeft een vocabulair van niks. Op dit soort functies moeten mensen zitten met bewezen CV. niet CV op het veld maar CV in het zakenleven. het is een functie die los staat van het voetbal.

Bergkamp
Zijn rol is duister, hij juicht niet, lacht niet, praat niet

Johan Cruijff
Als deze revolutie (qua tempo eerder een evolutie) echt uit zijn koker komt, mag hij zich weleens wat meer bemoeien met de club. Persoonlijk denk ik dat Ajax van JC af moet. Als je ten onder gaat dan wel ten ondergaan met je eigen ideeën en niet die van een ander. Want dan krijg je altijd: zo bedoelde ik het niet, je hebt me verkeerd begrepen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 05, 2015 8:10 am

GangstaRiB schreef:
Yopi schreef:Dat is zeker waar. Op deze manier heb je in de CL niets te zoeken.
Maar dat is niet wat de beleidsmakers je willen doen geloven. Prijzen worden opgeschroeft, verwachtigen opgepompt. Maar net wat Willem Vissers aangeeft, de toeschouwers worden gewoon genaaid. Er staat een jeugd elftal voor de prijs van een CL-deelnemer.
Kijk als je er in de laatste voorronde afgaat tegen een Arsenal of een Leverkussen, ik noem maar wat, dan zeg ik a la. Maar dit is fucking Rapid en daarvoor was het Salzburg, Kopenhagen of Zagreb. Dan kun je allerlei kutsmoesjes gaan verzinnen maar kom je niet mee weg.

Mano

Bericht door Mano » wo aug 05, 2015 8:17 am

De visie van de revolutie daar geloof ik wel in.

de poppetjes die zijn aangesteld op de belangrijkste functies niet!

Het idee klopt, de uitvoering niet
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 05, 2015 8:26 am

GangstaRiB schreef: Maar dat is niet wat de beleidsmakers je willen doen geloven. Prijzen worden opgeschroeft, verwachtigen opgepompt. Maar net wat Willem Vissers aangeeft, de toeschouwers worden gewoon genaaid. Er staat een jeugd elftal voor de prijs van een CL-deelnemer.
Ajax zit al jarenlang in een houdgreep van dogmatici met een reusachtig ego, die met hun werkwijze ooit extreem succesvol waren. Hun verouderde gedachtengoed (dan weer dat van de een, dan weer dat van de ander) moet telkens door mindere goden worden geprojecteerd op Ajax.

Zolang onder het verleden geen hele dikke streep wordt gezet wordt het nooit meer wat. Zie ik Ajax toch warempel gisteren met een (volledig onzichtbare) 10 spelen! Flashback time. Statisch spel vanaf de zijkanten (wat had patiënt Fischer in de belangrijkste wedstrijd van het seizoen te zoeken?), Ajax staat positioneel en systematisch niet goed en slaagt er zelden tot nooit in om via diepgaand spel achter een vijandelijke defensie te komen. Enter FdB en die TH-kneuzen.

Tijd voor een revolutie: Ajax moet niet weer Ajax worden. Ajax moet afrekenen met het verleden, zichzelf opnieuw ontdekken en middels modern management in het moderne voetbal aan zien te komen.

Plaats reactie