Ajax - Legia Warschau 20-02-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Ajax - Legia Warschau 20-02-2015

Bericht door InnerHarbour » vr feb 20, 2015 7:17 am

Mooie goal van onze Poolse stukadoor. :biggthumpup.gif: :smallgrin.gif:
YNWA

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr feb 20, 2015 7:32 am

InnerHarbour schreef:Mooie goal van onze Poolse stukadoor. :biggthumpup.gif: :smallgrin.gif:
Yep, die linkerpoot van hem is formidabel. Balen dat ie in balvastheid en meevoetballen (nog?) zo tekort schiet. Een stabiel aanspeelpunt voorin konden we zeker wel gebruiken met al die hektiek in de 2e helft. En op het middenveld trouwens nog meer. Dat we weer wat rust in ons spel zouden krijgen en met meer overleg gingen spelen. Ajax ging te vaak als een stel ongeleide projectielen naar voren, waardoor je te gemakkelijk de bal kwijtraakte en die Polen direct weer over je heen kreeg. Op het middenveld en in de verdediging is onze weerbaarheid al verontrustend slecht, maar in balbezit is er in dit soort wedstrijdsituaties ook nog het nodige te verbeteren.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » vr feb 20, 2015 8:30 am

Dit Ajax is toch hopeloos vooral de 2e helft balverlies balverlies en zelf niet normaal een bal naar elkaar kunnen plaatsen FdB moet toch echt wat anders verzinnen. Ik zie geen perspectief met dit jeugdeftal voetballen als een kip zonder kop.

Mano

Bericht door Mano » vr feb 20, 2015 8:54 am

Mijn god, wat is dit Ajax slecht!

De eerste helft 'leek' het redelijk maar dat kwam puur door Lech. Zij gingen met angst en beven de wedstrijd in tegen het 'grote' Ajax. In de rust hebben ze waarschijnlijk tegen elkaar gezegd: we kunnen hier winnen, ze kunnen er geen pepernoot van....

Het verschil van beide helften was gigantisch. En dat kwam puur door Lech. 1ste helft geen druk zetten, 2de wel.

Bazoer viel trouwens positief op en uiteraard Cillessen (discussie Vermeer/Cillessen hiermee volledig monddood gemaakt)

Op een gegeven moment zag ik schrijnende dingen in het veld. (te veel om op te noemen)
De bal was bij van Rhijn, hij was op eigen helft.
elke speler in zijn omgeving dook in de dekking (zocht zijn man op) om op die manier niet aangespeeld te hoeven worden....
serieus!!! ik zag Riedewald, Schone, vdHoorn gewoon naar hun verdediger toe gaan.

Het passen achterin....Schrijnend slecht...
Als de bal van CV naar LB/RB gaat, gaat deze zo zacht dat de verdediger van de CV achter de bal kan aanrennen en als de LB dan de bal heeft, hij gelijk onder druk staat.
Als men vooruit passt, door de lucht. Doet men dat in de vorm van een dropkick.
je kent ze wel, die ballen die stijgen en langzaam dalen.... Die ballen zijn heerlijk om te verdedigen omdat ze lekker lang onderweg zijn.
Leren ze de bal niet anders te trappen??? de bal moet snel gaan en snel dalen.
Dat leer je toch bij de E'tjes?
Nu krijgt de voorhoede een bal aangespeeld waar 2 verdedigers naartoe kunnen wandelen...

echt die gehele achterhoede is van gruwelijk slecht niveau!
als FdB dat niet ziet en verbetert, wordt het nooit iets met dit Ajax.
Als hij dat echt niet ziet, dan wordt het tijd voor een nieuwe trainer!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 20, 2015 9:12 am

Ik zat op Noord, hoog achter het doel en kon prima zien waar het mis ging. 1e helft speelde Legia compact, 2e maakten ze het veld lang en breed. Van daaruit speelden ze met bewegende spelers, de ruimtes werden groter en daar had Ajax weer eens geen antwoord op.

Probleem was, weer eens, de as. Niet vooruit denken, niet doordekken en te afwachtend. Normaal staan in de as je beste spelers. :blush.gif: Hoorn, Viergever, Serero is middelmaat kwadraat, technisch en tactisch. Ze zijn ook nog eens geen dominante persoonlijkheden. Backs waren ook erg slecht.

Verder blij met de winst, 1-0 was het maximale. Al werd het met Riedewald en Sinkgraven erbij beter. Schöne was hemeltergend, waarom haalt ie Kishna eruit? :confused.gif:

Cillessen toonde z'n enorme klasse, ik telde er al een paar. Bazoer was weer prima. Lekkere aankoop van Overmars. :hypocrite.gif: Hij deed het een stuk beter dan de ervaren Hiljemark.

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 20, 2015 9:18 am

Maar verder ben je niet zo geobsedeerd door PSV :smallgrin.gif:

Feli trouwens, prima resultaat van Ajax :biggthumpup.gif:
Al was die 2e helft wel erg matig en had Ajax mazzel dat ze bij Legia niet kunnen mikken.

Mano

Bericht door Mano » vr feb 20, 2015 9:54 am

wimpey schreef:Ik zat op Noord, hoog achter het doel en kon prima zien waar het mis ging. 1e helft speelde Legia compact, 2e maakten ze het veld lang en breed. Van daaruit speelden ze met bewegende spelers, de ruimtes werden groter en daar had Ajax weer eens geen antwoord op.

Probleem was, weer eens, de as. Niet vooruit denken, niet doordekken en te afwachtend. Normaal staan in de as je beste spelers. :blush.gif: Hoorn, Viergever, Serero is middelmaat kwadraat, technisch en tactisch. Ze zijn ook nog eens geen dominante persoonlijkheden. Backs waren ook erg slecht.

Verder blij met de winst, 1-0 was het maximale. Al werd het met Riedewald en Sinkgraven erbij beter. Schöne was hemeltergend, waarom haalt ie Kishna eruit? :confused.gif:

Cillessen toonde z'n enorme klasse, ik telde er al een paar. Bazoer was weer prima. Lekkere aankoop van Overmars. :hypocrite.gif: Hij deed het een stuk beter dan de ervaren Hiljemark.

Klopt, met deze selectie is 4-3-3 dodelijk.
omdat mensen niet doorschuiven, komt zo'n middenveld volledig te zwemmen en win je geen duel meer.
Als je dan 2 buitenspelers hebt die half tot niet mee verdedigen, kom je in dikke problemen.

En onze backs... wat zijn die eigenlijk een partij kansloos!
0,0 rendement en verdedigend zwak :blackcat.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 20, 2015 10:37 am

Allereerst het lichtpuntje: Bazoer liet opnieuw zien dat hij een groot talent is. De jongste, maar van de veldspelers de beste. :biggthumpup.gif:

Milik deed in elk geval waar hij voor op het veld stond: scoren. En Cilessen was natuurlijk top. Niet alleen door zijn ijzersterke reflexen, maar ook door zijn rust.

Verder heb ik er geen goed woord voor over. Het positiespel was opnieuw een drama. De middenvelders liepen constant in de dekking in plaats van zich aan te bieden. Ze moeten bewegen! Als de verdedigers nergens heen kunnen, spelen ze elkaar de bal toe. En weer terug.
Het eenvoudigste tactische principe van de harmonica (veld groot bij balbezit, klein bij balverlies) is niet aan De Boer en zijn spelers besteed. Dan krijg je het tegen elke tegenstander lastig. Ik vond Legia niets bijzonders. Als je Legia al niet vast kunt zetten, berg je dan maar voor een tegenstander van niveau.

Alexander

Bericht door Alexander » vr feb 20, 2015 10:54 am

Ik vind jullie erg negatief. Persoonlijk viel het me 100% mee. Ajax was de eerste helft heer en meester. De 2e helft ging het een heel stuk minder, maar aan het einde begon het weer wat te lopen en hadden we nog 3 aardige kansen. Bazoer veruit de beste man van de veldspelers. Die jongen heeft 90 minuten lang bijna alles goed gegaan. Heel bijzonder en knap! Taak voor Overmars nu om die jongen zo snel mogelijk te gaan verlengen!

Hoorn, Serero en Boilesen waren (weer) de minste. Hoorn en Serero in de as kan echt niet hoor! Volgende week gewoon weer Veltman, dat zou al een hoop schelen. Viergever beviel me beter dan Moisander. Is absoluut geen wereld CV, maar wel agressief. Positie van spits blijft toch lastig. Milik brengt voetballend helemaal niets, maar is dodelijk met zijn linker. En uiteindelijk wordt een spits toch afgerekend op goals, niet?

Dieptepunt trouwens de invalbeurt van Schone. Die is met zijn hoofd totaal niet meer bij Ajax.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr feb 20, 2015 11:03 am

Giacomo Puccini schreef:Een nieuwe achterhoede graag, want op Van Rhijn na voldoet niemand. Van der Hoorn is minder zwak dan Veltman maar overtuigde vandaag weer niet echt.
Kom op, zeg. Veltman is beter dan Van der Hoorn, en een stuk beter ook. Is Van der Hoorn wel een verdediger? Hij dekt steevast niet kort. Er zijn momenten dat hij geforceerd Jaap Stam nadoet en er een tackle uitgooit, stoer voor zijn man komt of een kopduel wint, maar die momenten zijn schaars, want daartegenover staan talloze momenten waarop hij zijn directe tegenstander op meters afstand staat te bewonderen. Het verdedigen lijkt hem niet in het bloed te zitten.

Nee, we moeten hopen dat Frank de rest van het seizoen voor Veltman kiest, en dat Van der Hoorn in de zomer zo ontevreden is dat hij per se weg wil.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 20, 2015 11:07 am

Kishna viel me meer tegen dan Milik. Daarbij, je kunt niet de spitsen overal de schuld van geven. Het is de taak van het middenveld om de spitsen zo aan te spelen dat ze ook iets met de bal kunnen beginnen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr feb 20, 2015 11:09 am

Eens met Alexander. Natuurlijk zakte, op Bazoer en Cillessen na, vrijwel alle Ajax spelers in de 2e helft aardig hard door de ondergrens, maar de instelling van de spelers, daar was eigenlijk niets mis mee. Als wimpey hoog op de 2e ring heeft gezeten heeft hij goed overzicht op de veldbezetting gezien en zal hem vast opgevallen zijn hoe Legia in de 1e helft met 11 man achter de bal met de rug tegen de muur stond.

Was niet ontevreden over de manier waarop Ajax in de 1e helft, vooral dankzij Bazoer en El Ghazi toch openingen creëerde in de 1e helft. Alexander zegt het al, Ajax was heer en meester. Beloon je jezelf dan met een 2e & 3e treffer dan ben je 90 minuten heer en meester, maak je die goal niet dan weet je dat de tegenpartij grote kansen gaat krijgen.

Gemiddelde leeftijd van Legia Warschau is 29 jaar, razend knap dat jongens van Bazoer zijn leeftijd overeind blijven. Hoorn en Viergever leken onhandig, maar hebben diverse keren op razend belangrijke momenten ballen in de zestien geblokt en tegenstanders verhinderd om op doel te koppen. :biggthumpup.gif:

Tot slot was Cillessen natuurlijk fokking world class. Blijft je keeper in zo'n fantastische vorm, dan kom je zo 2 rondjes verder en sta je op een gegeven moment inmiddels in een kwartfinale of halve finale en die beste man is op de bewuste avond weer een keer onpasseerbaar, dan is alles mogelijk. :ajax.gif: :ajax.gif: :biggthumpup.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr feb 20, 2015 11:10 am

Alexander schreef:Dieptepunt trouwens de invalbeurt van Schone. Die is met zijn hoofd totaal niet meer bij Ajax.
Zo'n invalbeurt kan een keer gebeuren. Ik had niet het idee dat hij er bewust met de pet naar gooide, hij kreeg weinig speeltijd en ook behoorlijk weinig keren de bal om echt wat te laten zien.

Vergeet niet dat invallen in sommige wedstrijden gewoon verdomd lastig kan zijn.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 20, 2015 11:22 am

Wat vinden jullie nou van die Cillessen? Ik weet het niet hoor. Z'n spelhervattingen zijn maar matig en hij pakt ook weinig klem.

:smile-ajax.gif:

We zijn hier volgende week nog niet klaar mee. Ok, er zit geen publiek maar als Legia vanaf het begin dezelfde strategie hanteert als in de tweede helft krijgen we het heel moeilijk. Ajax heeft daar kennelijk geen antwoord op.

Positieve punten zijn het uitstekende keeperswerk van Cillessen, de geweldige treffer van Milik en het zicht op een middenveld met Sinkgraven, Bazoer en Klaassen. Of ze ervaren zijn weet ik niet maar voetballen kunnen die jongens wel. En geef Klaassen dan gelijk de aanvoerdersband want Boilesen kan zichzelf al niet staande houden. Laat staan dat hij het elftal kan leiden.

Als we in staat zijn om daar een fatsoenlijk centraal duo achter neer te zetten dan staat er ineens een heel behoorlijk elftal.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » vr feb 20, 2015 11:26 am

Alexander schreef: Hoorn en Serero in de as kan echt niet hoor! Volgende week gewoon weer Veltman, dat zou al een hoop schelen. Viergever beviel me beter dan Moisander. Is absoluut geen wereld CV, maar wel agressief.
Kan ik me wel in vinden. Verdedigen doe je naar voren. Die driehoek in de as loopt echter steeds naar achteren. Backs waren natuurlijk ook dramatisch. Zit zo weinig temperament in.

Voorin doen ze 'tegen' de bal niets. Dus dan komen je halven te zwemmen. Er zit talent in, vind ik. Veel zelfs. Ik hoor niemand meer over juffie, sinds we Sinkgraven hebben. Verrassend. :hypocrite.gif: Bazoer heeft ook veel meer potentieel dan Serero. Zo lossen problemen zich vanzelf op.

Achterin heb je een kwaliteitsimpuls nodig. Fysiek, qua leadership, qua mindframe (naar voren denken).

Mano

Bericht door Mano » vr feb 20, 2015 11:30 am

eerste helft was helemal niet goed. hoe komt iedereen erbij. :confused.gif:
Het leek optisch goed omdat Lech volkomen inzakte. Ze lieten Ajax komen. Geen druk op de bal dan kan Ajax best aardig voetballen.

2 schoten op doel in eerste helft, waarvan 1 doelpunt. Lekker effectief dus maar 3-0 heeft er nooit ingezeten.
(te weinig kansen, 0 creativiteit op middenveld)

Tweede helft ging Lech druk op de bal zetten en als Cillessen niet zo'n goeie reflex had gehad, was Ajax met 1-3 naar huis gestuurd.

Ziet FdB wel hoe Boilesen dekt bij een paar van die reddingen van Cillessen?
Staat echt te schutteren die vent!

Ajax wint door individuele klasse/actie (milik)
net als tegen twente. Niet omdat het team beter is.

volgende week billenknijpen en hopen dat Lech niet verder gaat waar het de tweede helft is begonnen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 20, 2015 11:54 am

Lekker effectief, ja. Ajax scoort gezien het aantal kansen gemakkelijk. Dat komt doordat de aanvallers beschikken over specifieke kwaliteiten. Het probleem is wel dat die jongens steeds tegen een overmacht staan. Kishna bijvoorbeeld kreeg dubbele dekking. Je mag niet verwachten dat hij steeds twee man voorbij gaat. Tegelijkertijd heb je op zo'n moment elders op het veld een mannetje over. Dat moet je uitspelen. Dat is het probleem: dit team speelt niets uit. In tactisch opzicht is het een puinhoop.

Arthur

Bericht door Arthur » vr feb 20, 2015 11:54 am

wimpey schreef:Ik hoor niemand meer over juffie, sinds we Sinkgraven hebben.
Ik ben niet zo anti-Andersen als jij, maar voor mij is de keuze tussen die 2 ook makkelijk gemaakt. Ben heel benieuwd wat Frank doet als Andersen weer fit is.

Arthur

Bericht door Arthur » vr feb 20, 2015 11:56 am

Yopi schreef:Lekker effectief, ja. Ajax scoort gezien het aantal kansen gemakkelijk. Dat komt doordat de aanvallers beschikken over specifieke kwaliteiten. Het probleem is wel dat die jongens steeds tegen een overmacht staan. Kishna bijvoorbeeld kreeg dubbele dekking. Je mag niet verwachten dat hij steeds twee man voorbij gaat. Tegelijkertijd heb je op zo'n moment elders op het veld een mannetje over. Dat moet je uitspelen. Dat is het probleem: dit team speelt niets uit. In tactisch opzicht is het een puinhoop.
Je bent de laatste tijd erg kritisch over de tactiek en dus, zonder het per se expliciet te benoemen, over Frank de Boer. Vind je dat Ajax beter een andere trainer kan zoeken voor volgend jaar?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 20, 2015 12:11 pm

Dat is een gewetensvraag, Arthur. :blush.gif:

Ik vind De Boer een geweldige kerel. Echte Ajacied ook.
Hij gelooft in het beleid dat Ajax heeft uitgestippeld, in het laten doorstromen van talenten. Is elke zaterdag op De Toekomst te vinden, hij volgt alles en is niet bang een jonkie op te stellen. Het belang daarvan kun je amper overschatten. Je zult een trainer hebben die kiest voor derderangs ervaring, en Riechedly Bazoer in Jong Ajax laat wegkwijnen. :hypocrite.gif: :excited.gif:

Tegelijkertijd vind ik De Boer tactisch erg zwak. Ajax heeft weinig grip op wedstrijden. Dat kun je niet op (een gebrek aan) kwaliteit gooien, want het probleem doet zich ook voor tegen teams die duidelijk mindere spelers hebben: GAE, Groningen, PEC, en gisteravond Legia.

Ik constateer met pijn in mijn hart dat De Boer geen tactisch licht is. Geloof me, ik zou het liever anders zien.

Idealiter (ik weet, het gaat niet gebeuren) zou ik Spijkerman vervangen door een jonge trainer die het tactisch inzicht wél heeft. Spijkerman is zogenaamd zo goed in de organisatie. Het zal wel. Onderhand moet De Boer dat onderdeel van het vak ook beheersen. Bergkamp zou ik laten zitten. De spelers zijn enthousiast over zijn individuele trainingen, en hij begeleidt de doorstroming van onderop. Dat zijn belangrijke zaken voor Ajax.

Ooit was LVG assistent van Beenhakker. Hij leidde steeds meer trainingen, want hij bleek het spel een stuk beter te zien dan de hoofdtrainer. Toen de positie van hoofdtrainer vacant kwam, schoof hij door. Zo zou het van mij nu ook mogen gaan.
Laatst gewijzigd door Yopi op vr feb 20, 2015 12:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr feb 20, 2015 12:15 pm

wimpey schreef:Ik zat op Noord, hoog achter het doel en kon prima zien waar het mis ging. 1e helft speelde Legia compact, 2e maakten ze het veld lang en breed. Van daaruit speelden ze met bewegende spelers, de ruimtes werden groter en daar had Ajax weer eens geen antwoord op.

Heee, zat je bij in vakkie 115 toevallig? Gezelligheid!

Ben het grotendeels eens met je analyse. Al moet ik zeggen VDH verdedigend wel met steeds meer zelfvertrouwen lijkt te gaan spelen.

Wat Bazoer betreft; een ruwe diamant, veel potentie, naar eerlijk is eerlijk, enkele malen zag hij wel de beste oplossing over het hoofd. Zag je tegen het eind van de wedstrijd bijvoorbeeld Van Rhijn woést worden toen hij een hele vrije rechterflank voor zich had liggen en Bazoer in plaats van Van Rhijn in de diepte aanspeelde naar binnen draaide en een lullig breedtepassje gaf? Daar waren nog wel een paar voorbeelden van; maar dat neem ik Bazoer absoluut niet kwalijk hoor.

Sinkgraven zoekt overigens wel steeds zoveel mogelijk de diepte, zag je ook na zijn invallen. Van die gast heb ik wel wat verwachtingen.

Ten slotte: Boilesen als aanvoerder? Ik kan er nog niet over uit.

Mano

Bericht door Mano » vr feb 20, 2015 12:21 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Wat Bazoer betreft; een ruwe diamant, veel potentie, naar eerlijk is eerlijk, enkele malen zag hij wel de beste oplossing over het hoofd. Zag je tegen het eind van de wedstrijd bijvoorbeeld Van Rhijn woést worden toen hij een hele vrije rechterflank voor zich had liggen en Bazoer in plaats van Van Rhijn in de diepte aanspeelde naar binnen draaide en een lullig breedtepassje gaf? Daar waren nog wel een paar voorbeelden van; maar dat neem ik Bazoer absoluut niet kwalijk hoor.
.

Klopt en mag ook nog bij je ....6de wedstrijd in het eerste.
Aan de andere kant, zullen van Rhijn even samen doornemen? :blush.gif:
Van hem mag je wel meer verwachten dan balletje breed en de keren dat hij diep gaat, is hij boos als hij de bal niet krijgt. (Bazoer en daarvoor bij AEG)

daar ligt ook gelijk een punt.
Niemand gaat onbaatzuchtig diep!!
iedereen verwacht dan 100% de bal. terwijl het diep gaan ook moet leiden tot het uit elkaar trekken van een verdediging.

Hoeveel lopende mensen zie je bij Ajax in zo'n eerste helft?
het is toch stilstaand rondtikken?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 20, 2015 12:27 pm

Van Rhijn kan vaak niet anders dan terug. Dat is enerzijds zijn eigen schuld: hij staat vaak niet opengedraaid. Anderzijds krijgt hij de bal vaak in een situatie waarin de tegenstander dat lang van tevoren ziet aankomen, omdat niemand anders aanspeelbaar is.

Aanspeelbaar zijn, daar gaat het om in de opbouw. De beste spelers lopen niet achterin (bij Ajax niet, maar elders ook niet) dus die bal moet snel naar de middenvelders. Die moeten vrijlopen en ervoor zorgen dat de verdediger verschillende opties heeft.

Helaas heeft Trab zijn licht nog niet laten schijnen over deze wedstrijd. Ik zou graag lezen hoe hij aankijkt tegen de tactische keuzes van De Boer.
Laatst gewijzigd door Yopi op vr feb 20, 2015 12:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr feb 20, 2015 12:27 pm

Yopi schreef:Lekker effectief, ja. Ajax scoort gezien het aantal kansen gemakkelijk. Dat komt doordat de aanvallers beschikken over specifieke kwaliteiten. Het probleem is wel dat die jongens steeds tegen een overmacht staan. Kishna bijvoorbeeld kreeg dubbele dekking. Je mag niet verwachten dat hij steeds twee man voorbij gaat. Tegelijkertijd heb je op zo'n moment elders op het veld een mannetje over. Dat moet je uitspelen. Dat is het probleem: dit team speelt niets uit. In tactisch opzicht is het een puinhoop.
Zo simpel is het niet meer, want die vrije speler staat aan de andere kant van het veld, en tegen de tijd dat de bal daar is heeft die weer twee spelers op zich. Het moet in de kleinere ruimte gebeuren, met korte snelle combinaties; a la Chelski. Kishna en El Ghazi zijn daarvoor prima begin en aanspeelpunten, maar je ziet bij Ajax nauwelijks overlappende spelers voor een vervolg aan de zijkant, dus dan is het makkelijker te verdedigen in het midden. Grotere ruimtes worden dichtgelopen (door een goed georganizeerd team; niet door zo'n zooitje ongeregeld als Ajax gister in de tweede helft was). Het is niks meer voor een speler om tien kilometer af te leggen. Voetbal wordt er veel saaier op; goede teams breken de vesting op vrijwel identieke wijze en mindere teams hebben daar de kwaliteit niet voor. Niemand zit te wachten op een bal die minutenlang rondgaat voor een winst van een meter of vijftien, gevolgd door een achteruitgespeelde bal die hele terreinwinst teniet doet, maar dat is de trent bij teams als Ajax and Manchester United. Pijn aan de ogen.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op vr feb 20, 2015 12:34 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Toppie

Bericht door Toppie » vr feb 20, 2015 12:30 pm

De vraag die bij mij zal blijven hangen hoelang gaat Ajax doorkloten met dit beleid met alleen jeugd en hoelang duren nu de successen , weer 7 jaar :blush.gif: :1evil.gif:

Plaats reactie