Ajax - NEC 04-12-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door joey » ma dec 06, 2010 3:00 pm

Mi-ni-maal. :hypocrite.gif:

Maar Voetske heeft wel een beetje gelijk als hij stelt dat Ajax het moeilijk heeft zodra Suarez ontbreekt of uit vorm is. Dan blijkt de rest bar weinig te kunnen forceren.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door peter » ma dec 06, 2010 3:01 pm

Dat is ook niet waar, want Voetske beweert juist dat het zonder Suarez beter met Ajax zal gaan/is gegaan. Het tegendeel daarvan is overigens al tig keren bewezen inderdaad.

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Lionel » ma dec 06, 2010 3:07 pm

Inderdaad. Daar merken we dus niks van.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door joey » ma dec 06, 2010 3:09 pm

O, dat heb ik dan gemist. :blush.gif:

Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Ajax is grotendeels afhankelijk van Suarez. Niet alleen van zijn doelpunten, maar ook van zijn voortrekkersrol. Hij mag dan een beetje raar zijn, hij is wel in staat om de kar te trekken. Ik zie verder niemand die dat kan.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Lionel » ma dec 06, 2010 3:11 pm

Precies. En dat we zo afhankelijk zijn van Luis komt omdat Jol hem nooit een wedstrijd rust gaf of wisselde. Zelfs niet bij een 4-0 voorsprong. Om maar niet te praten over een soort van tactiek/systeem.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door 999 » ma dec 06, 2010 3:13 pm

Peter schreef:Dat is ook niet waar, want Voetske beweert juist dat het zonder Suarez beter met Ajax zal gaan/is gegaan. Het tegendeel daarvan is overigens al tig keren bewezen inderdaad.
Dat heb ik nooit beweerd.Wel dat je met Suarez AJAX nooit op zijn AJAX zal kunnen spelen en dit
Maar soms, heel soms heeft een nadeel ook een voordeel.Zoals de schorsing van Suarez.Misschien dat men nu "verlost " is van dat men steeds maar naar Suarez moet spelen.Misschien dat men daardoor " gedwongen " gaat worden om dat klein beetje eigen initatief, gogme of hoe je het ook wil noemen aan te spreken waardor het net iets beter wordt.Maar met deze selectie er een geolied team van maken, waar iedereen in zijn positie precies weet wat ie moet doen of laten enz. enz. , dt gaat je, maar dat is mijn menig, niet lukken ... te veel net-nietjes .. te veel fouten die steeds maar weer terug blijven komen ( b.v. de breedte bal van Urby in de wedstrijd tegen RM ) ..
En dan dat MISSCHIEN in de vorm van dat er nu buitenspelers staan die de klasse hebben om de spitsen te bedienen, mannetje uit te spelen enz.Dat op de een of andere manier het kwartje valt bij deze groep.En men dus gedwongen gaat worden om andere oplossingen te vinden dan allleen maar alle ballen op Suarez.Maar blijkbaar is dat ook weer te veel gevragen.Blijkbaar hebben we dus in deze selectie een stuk of drie goede spelers ( met al hun fouten ) en een speler die er bovenuit steekt ( en die is niet eens een typische " AJAX "speler )


En ben trouwens niet de enige die dat beweerd.Maar goed, misschien is het wel zo dat juist omdat Suarez de beste speler van AJAX is het aangeeft hoe slecht/armetierig deze selectie is.
Laatst gewijzigd door 999 op ma dec 06, 2010 3:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door joey » ma dec 06, 2010 3:22 pm

Gogme? Initiatief? :confused.gif:

Misschien ben je beter af zonder Suarez dan met een Suarez die uit vorm is, tegenstanders letterlijk wil opvreten, enz. Maar Ajax zonder Suarez is een heel gewoon team, met weinig creativiteit vooral.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door 999 » ma dec 06, 2010 3:28 pm

joey schreef:Gogme? Initiatief? :confused.gif:

Misschien ben je beter af zonder Suarez dan met een Suarez die uit vorm is, tegenstanders letterlijk wil opvreten, enz. Maar Ajax zonder Suarez is een heel gewoon team, met weinig creativiteit vooral.
Met veel voorspelbaarheid.Ik vind " creativiteit " nu niet helemaal het juiste woord wat bij Suarez past.Onvoorspelbaar vind ik beter.Punt is natuurlijk wel dat als Suarez verkocht zou worden voor een zak duiten, en daar zou dan eens een keer voor de verandering wel de juiste buitenspelers voor gehaald kunnen worden, in principe de voorhoede sterker van zou moeten kunnen worden.En je ook meteen meer richting AJAX zou zitten ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door joey » ma dec 06, 2010 3:32 pm

Tja, áls... Suarez presteert in elk geval.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door El Clavo » ma dec 06, 2010 3:38 pm

Peter schreef:
El Clavo schreef:
Peter schreef:Klopt, maar daarom maakt het nog geen laag bedrag. Je kunt er namelijk een waslijst van aankopen tegenover zetten die ze bij Twente doen (even los van het feit dat ze daar ook misperen binnenhalen). Ik denk dat je voor 16 miljoen de 11 basisspelers van Twente had kunnen financieren bijvoorbeeld.
Want Twente speelt zo geweldig
:excited.gif:

16 miljoen in 2 seizoenen vind ik bijzonder weinig voor een club als Ajax.
Meen je dat nou echt? Er is niemand vertrokken en er wordt voor 16 miljoen geinvesteerd. Dat is gigantisch in mijn ogen. Plus de karrevracht aan 'gratis' spelers voor de breedte.

Verder speelt Twente niet geweldig, maar laten ze in ieder geval een betere indruk achter in Europa en in Nederland. Oh ja en ze zijn kampioen. Ook niet geheel onbelangrijk om te vermelden.
Door wat? Door dat gelukkige gelijkspel tegen Inter of die oorwassing van de Spurs?

De Zeeuw is uit vorm, dat is duidelijk, maar vorig jaar speelde hij absoluut prima en was hij ontzettend belangrijk voor Ajax. Lodeiro heeft nog niks kunnen laten zien.

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Lionel » ma dec 06, 2010 3:43 pm

De manier waarop Twente verliest en de manier waarop Ajax verliest. Al is het tegen Italianen anders voetballen dan tegen Madrid. Dat echt speelt om te vernederen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door 999 » ma dec 06, 2010 3:44 pm

joey schreef:Tja, áls... Suarez presteert in elk geval.
Zondermeer.Wel volgens de Suarez voetbal normen.Ummh, volgens mij stikt het de moord van de alsen op dit forum Joey :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door 999 op ma dec 06, 2010 7:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Rijkaard » ma dec 06, 2010 5:02 pm

Ik heb Suarez gewoon gemist hoor zaterdag.

Hij mag vaak doorslaan maar je ziet wel aan hem dat het hem wat doet als het niet lukt! Dat hij dan te egoistisch wordt en vaak het overzicht verliest is ook zo. Maar hij gaat wel sleuren, de bal ophalen en blijft beuken op de goal van de tegenstander. Dan kan er altijd nog een bal goed vallen en heb je op de tribune de hoop dat die goal nog KAN vallen. heb ik nu na de 1-1 geen moment gehad.

Ik kreeg volgens mij net voor tijd pas door dat El Ham meedeed. Overigens zag ik zaterdagavond bij Match of the day ook dat Heitinga weer een hele wedstrijd op de bank heeeft gezeten. Van mij mag hij terugkomen. Niet de allerbeste maar wel de over mijn lijk mentaliteit en een Ajax hart. (Ben ik bij hem echt van overtuigt!!)
Is 1995 echt zolang geleden??

Paul1985
Berichten: 182
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door Paul1985 » ma dec 06, 2010 7:25 pm

El Clavo schreef: Want Twente speelt zo geweldig
:excited.gif:
Nee, absoluut niet.
Maar als ik beide ploegen zo objectief mogelijk (lukt natuurlijk niet helemaal) met elkaar probeer te vergelijken dan kom ik wel tot de conclusie dat er bij ons in Twente wel wat meer lijn in het spel zit. Als ik wedstrijden van Ajax kijk, dat doe ik regelmatig, dan zie ik helaas weinig positiespel. Er zit allemaal weinig lijn in het spel, het heeft niet zoveel om het lijf. Zaken die een trainer aan te rekenen zijn.

Ik heb vroeger echt van Ajax zitten genieten, dat doe ik al tijden niet meer, maar dit seizoen slaat alles in mijn beleving. Jol heeft nooit mijn sympathie gehad, maar dat zielige gehuil in de media doet ook Ajax geen goed.

Sorry, maar ik vind het allemaal niet zo bijzonder meer bij Ajax. De grootsheid is wel een beetje weg.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC 04-12-2010

Bericht door joey » ma dec 06, 2010 9:56 pm

Dat ligt niet alleen aan de trainer, maar ook aan de (voor)opleiding en de technisch/tactische bagage van de spelers.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie