PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: PSV

Bericht door brigade zuid »

Eerst in de laatste minuut van de eerste helft de gelijkmaker en nu in de blessuretijd de winnende voor Psv. :1evil.gif:
Zuidema

Bericht door Zuidema »

brigade zuid schreef:Eerst in de laatste minuut van de eerste helft de gelijkmaker en nu in de blessuretijd de winnende voor Psv. :1evil.gif:
Tja, die minuten tellen ook mee. Sneu voor Heracles, maar ik vind het wel een terechte overwinning voor Psv. Zeker gezien het laatste kwartier. En dus weer teruggevochten van een achterstand. Dit is niet meer dat labiele ploegje van voorgaande seizoenen.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Zuidema schreef:Kon ook niet uitblijven met al die druk en kansen in het laatste kwartier.
Klopt, het was een wonder geweest als Heracles stand zou hebben gehouden. Al scheelde het maar heel weinig en was er een flater van de doelman voor nodig. En dan maakt Heracles een minuut na de 1-2 ook nog bijna de 2-2.
Zuidema schreef: En dus weer teruggevochten van een achterstand. Dit is niet meer dat labiele ploegje van voorgaande seizoenen.
Nou nou, dat is ook weer een vergaande conclusie. Voor hetzelfde geld was dit terug knokken mislukt en dan heb je heel wat uit te leggen na puntverlies tegen de nummer 17 van de competitie.
Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel »

brigade zuid schreef:Eerst in de laatste minuut van de eerste helft de gelijkmaker en nu in de blessuretijd de winnende voor Psv. :1evil.gif:
Ha ha ha, daar ben ik dus niet ingestonken. Wist bij rust dat het ongeveer zo zou lopen en heb dus na de 1-1 de uitzending uitgezet. :dance.gif:
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Cruijff schreef: Voor hetzelfde geld was dit terug knokken mislukt en dan heb je heel wat uit te leggen na puntverlies tegen de nummer 17 van de competitie.
Het gaat mij om dat terugknokken, niet of die 1-2 wel of niet lukt. Die drive en vechtlust zag ik vaak niet in voorgaande seizoenen bij Psv. Nu dus wel. Opnieuw.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Zuidema schreef:
Cruijff schreef: Voor hetzelfde geld was dit terug knokken mislukt en dan heb je heel wat uit te leggen na puntverlies tegen de nummer 17 van de competitie.
Het gaat mij om dat terugknokken, niet of die 1-2 wel of niet lukt. Die drive en vechtlust zag ik vaak niet in voorgaande seizoenen bij Psv. Nu dus wel. Opnieuw.
Ja, maar dat zeg je nu, nadat ze gewonnen hebben. Bij een gelijkspel of verlies heeft iedereen het over de machteloosheid en wisselvalligheid van psv. Het scheelt heel weinig. Daarom vind ik het net als Cruijff iets te vergaand om dat nu zo te stellen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
wimpey

Bericht door wimpey »

Zuidema schreef: Het gaat mij om dat terugknokken, niet of die 1-2 wel of niet lukt. Die drive en vechtlust zag ik vaak niet in voorgaande seizoenen bij Psv. Nu dus wel. Opnieuw.
Zo word je wel kampioen. Zie Ajax vorig seizoen in Kirchroa en Ljouwerd.

Maar ze hebben een keepersprobleem. En moeten binnen een week 3 keer tot het gaatje tegen matige ploegen. Die punten laten ze echt nog wel liggen. Aan Ajax om ervan te profiteren.

Ik vond Liesveld trouwens erg aardig voor psv. Wanneer identieke situaties tegen Heracles gefloten worden en tegen psv niet, dan weet je het wel... Was die corner voorafgaand aan de 1-2 trouwens wel een corner?

Verder wel grappig dat de 3 goals directe cadeau's van de tegenstander waren. St. Nico komt vroeg dit jaar.
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Mr. Ajax schreef: Ja, maar dat zeg je nu, nadat ze gewonnen hebben. Bij een gelijkspel of verlies heeft iedereen het over de machteloosheid en wisselvalligheid van psv. Het scheelt heel weinig. Daarom vind ik het net als Cruijff iets te vergaand om dat nu zo te stellen.
Nogmaals, het gaat me niet om de uitslag, het gaat me om het veldspel en de drive van een ploeg. Dat van die machteloosheid enz zal je mij dus niet horen zeggen. Begrijp me goed, deze jongen drinkt er graag nog eentje als Psv punten laat liggen. Hoe meer, hoe beter. Want vooral dit seizoen zullen we dat goed kunnen gebruiken. Ik vind Psv in backbone en veerkracht namelijk een sterke ontwikkeling doormaken. Terwijl het aanvallend met het cluster Depay-De Jong-Wijnaldum ook al heel aardig in mekaar steekt. Ze komen echt nog wel een crisisje tegen in dit nog lange seizoen en de verdediging blijft kwetsbaar, maar het zou mij verbazen als ze dan weer zo compleet instorten als vorige seizoenen. Ik ga er vanuit dat we ditmaal te maken hebben met een langdurige en zeer serieuze concurrent voor de titel. Die vijfde op rij is nog niet binnen.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Had Arias volgens de regels geen rood moeten krijgen? Was volgens mij overduidelijk, laat geen ruimte voor interpretatie door de scheids.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Zuidema schreef:
Mr. Ajax schreef: Ja, maar dat zeg je nu, nadat ze gewonnen hebben. Bij een gelijkspel of verlies heeft iedereen het over de machteloosheid en wisselvalligheid van psv. Het scheelt heel weinig. Daarom vind ik het net als Cruijff iets te vergaand om dat nu zo te stellen.
Nogmaals, het gaat me niet om de uitslag, het gaat me om het veldspel en de drive van een ploeg. Dat van die machteloosheid enz zal je mij dus niet horen zeggen. Begrijp me goed, deze jongen drinkt er graag nog eentje als Psv punten laat liggen. Hoe meer, hoe beter. Want vooral dit seizoen zullen we dat goed kunnen gebruiken. Ik vind Psv in backbone en veerkracht namelijk een sterke ontwikkeling doormaken. Terwijl het aanvallend met het cluster Depay-De Jong-Wijnaldum ook al heel aardig in mekaar steekt. Ze komen echt nog wel een crisisje tegen in dit nog lange seizoen en de verdediging blijft kwetsbaar, maar het zou mij verbazen als ze dan weer zo compleet instorten als vorige seizoenen. Ik ga er vanuit dat we ditmaal te maken hebben met een langdurige en zeer serieuze concurrent voor de titel. Die vijfde op rij is nog niet binnen.

Ok, dat kan. Maar ik geloof dat de hele stemming anders zou zijn wanneer die laatste daar niet in was gegaan. En het is inherent aan de mens om dan -al dan niet onbewust- conclusies volgens de algemene stemming te formeren.

Ik vind psv dit seizoen wel beter dan de vorige, maar nog altijd niet denderend. Ik zie niet waarom zij fluitend kampioen zouden moeten worden zoals velen hier doen geloven.
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Mr. Ajax schreef: Ok, dat kan. Maar ik geloof dat de hele stemming anders zou zijn wanneer die laatste daar niet in was gegaan. En het is inherent aan de mens om dan -al dan niet onbewust- conclusies volgens de algemene stemming te formeren.
Oh zeker, dan had ik hier ook grinnikend gezeten. En niets menselijks is mij vreemd, de waan van de dag laat mij ook niet onberoerd. Maar ik meen nu toch wel een tendens te zien dat Psv mentaal groeiende is naar kampioensniveau. Dat had ik voorheen nooit zo. En misschien nog wel gevaarlijker: Psv begint er zelf ook in te geloven dat ze weer eens een titel kunnen pakken als ze de kop erbij houden.
Ik vind psv dit seizoen wel beter dan de vorige, maar nog altijd niet denderend. Ik zie niet waarom zij fluitend kampioen zouden moeten worden zoals velen hier doen geloven.
Nee, ook bij Psv rammelt er nog het een en ander. Vooral achterin. Ik zie ze daarom zeker niet fluitend kampioen worden. Maar ik vind wel dat Ajax dit seizoen meer op zijn tellen moet passen. We kunnen ons ditmaal niet al teveel gedoe meer veroorloven. Het is meer dan ooit zaak om de boel bij ons rap op de rails te krijgen. Ik verwacht niet dat een inhaalrace weer zo vlotjes zal verlopen.
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Ja die boertjes hebben weer de beste selectie en worden makkelijk kampioen, ik heb het gezien. :excited.gif:
YNWA
beelzebub

Bericht door beelzebub »

Maarre belangrijker, wie zag meteen dat het om een marter ging? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ze hadden dat beest beter op de spelersbus van PSV los kunnen laten.
Nil volentibus arduum
Le T.

Bericht door Le T. »

Marillion schreef:Ze hadden dat beest beter op de spelersbus van PSV los kunnen laten.
Die steenmarters willen nog wel eens remleidingen doorknagen omdat er een of andere visolie in zit.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Baseman

Bericht door Baseman »

wimpey schreef:Maar ze hebben een keepersprobleem.
Ach, Cillessen is druk bezig om net zoveel fouten te maken als Zoet de laatste wedstrijden.
Opvallend aangezien beide keepers normaal zo degelijk zijn. Zoet moet wel eens gaan stoppen met zijn fouten, anders zal Pasveer tijdelijk mogen gaan keepen.
Ik vond Liesveld trouwens erg aardig voor psv.
Ik vond Liesveld vrij beroerd fluiten.
Heracles speelde met het mes tussen de tanden en mocht daarin heel ver gaan, verder dan normaal is toegestaan. Daardoor kon Heracles overtredingen blijven maken en kon PSV ook moeilijk balbezit houden. Hendrix kreeg voor minder zware overtredingen 2 keer geel tegen Ado, om maar een voorbeeld te noemen. Daarbij had Liesveld PSV een penalty kunnen geven na een handsbal, iets dat hij de week daarvoor wel deed.
Zuidema schreef:Maar ik meen nu toch wel een tendens te zien dat Psv mentaal groeiende is naar kampioensniveau. Dat had ik voorheen nooit zo. En misschien nog wel gevaarlijker: Psv begint er zelf ook in te geloven dat ze weer eens een titel kunnen pakken als ze de kop erbij houden.
Die tendens is vorig seizoen al ingezet, niets voor niets is PSV de beste presterende ploeg in de Eredivisie over heel 2014. Maar dit seizoen heeft PSV daarin verdere stappen gezet en is er nu inderdaad sprake van een uitstekende mentaliteit, ik verwacht dan ook niet dat dit PSV een grote dip gaat krijgen. De mentale instabiliteit van vorig seizoen is grotendeels verdwenen.
wimpey

Bericht door wimpey »

Baseman schreef: Ik vond Liesveld vrij beroerd fluiten.
Ik ook. Die nummer 8 van Heracles wordt op de 16 van psv omlaag getrokken. Doorspelen. Maher wordt in de hoek bij Heracles' 16 met een prima sliding de bal ontfutseld. Overtreding. Die willekeur deed een beetje denken aan Ajax - Barcelona.

psv verdiende de winst, absoluut. Ze creëerden eigenlijk weinig kansen, maar waren naarmate de wedstrijd vorderde steeds dichter bij een doelpunt. Maar zo'n scheids die iedere 50/50 tegen de underdog fluit, kun je er als mindere ploeg net niet bij hebben.

Zoet zal de rug moeten rechten nu. Hij toont te vaak momenten van zwakte. Kan ie met de druk van het spelen om de titel om gaan? Da's een groot verschil met Cillessen. Die heeft dat al wel bewezen en heeft een WK in z'n bagage.
Baseman

Bericht door Baseman »

wimpey schreef:Die willekeur deed een beetje denken aan Ajax - Barcelona.
Oftewel, Heracles werd door de arbitrage zogenaamd benadeeld ten faveure van PSV. Wat echt onzin is.
Iedere andere scheids had zo ongeveer het halve elftal van Heracles in de 1e helft al geel gegeven.
Zoet zal de rug moeten rechten nu. Hij toont te vaak momenten van zwakte. Kan ie met de druk van het spelen om de titel om gaan? Da's een groot verschil met Cillessen. Die heeft dat al wel bewezen en heeft een WK in z'n bagage.
Mee eens.
Laatst gewijzigd door Baseman op di nov 11, 2014 12:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Zoet heeft toch altijd zijn foutjes gehad? Ik vind hem geen uitgesproken degelijke keeper, maar hij is dan ook erg jong. Cillessen is toch al wat ouder, is een jaar lang oerdegelijk geweest, en zelfs hij begint nu foutjes te maken.

PSV bevestigde tegen Heracles het beeld: het is niet slecht, ze winnen uiteindelijk verdiend, maar het is ook niet echt goed.
Baseman

Bericht door Baseman »

Nee, Zoet heeft vorig seizoen juist een uiterst degelijk seizoen gehad.
Dit seizoen begon hij ook degelijk en op een hoger niveau dan vorig seizoen, totdat ik hier riep dat hij niet minder is dan Cillessen. Daarna besloot hij mijn ongelijk aan te tonen :icon_biggrin.gif:
wimpey

Bericht door wimpey »

Baseman schreef: Iedere andere scheids had zo ongeveer het halve elftal van Heracles in de 1e helft al geel gegeven.
Heracles was fel in de duels. Moeten ze de poort dan open zetten zoals Utrecht deed? Heracles ging niet over de schreef, zoals die spits van Cambuur tegen Veltman deed.
Mee eens.
De wonderen...

@Jöhnk: Zoet is bijna 24. Zo jong is ie niet.
Baseman

Bericht door Baseman »

Op Zoet zijn huidige leeftijd zat Cillessen nog 'gewoon' op de bank bij Ajax.
Keepers breken bijna altijd pas later door.
wimpey

Bericht door wimpey »

Baseman schreef:Op Zoet zijn huidige leeftijd zat Cillessen nog 'gewoon' op de bank bij Ajax.
Keepers breken bijna altijd pas later door.
Ik vind het dan ook prima dat Zoet bij psv op doel staat. :neutral.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Zoet is nog jong genoeg om zich verder te ontwikkelen. Dat is het probleem niet. En hij heeft met enige regelmaat ook prima dingen laten zien. Wat wél een probleem voor hem is dat is zijn ontwikkeling dit seizoen. Hij laat op het moment een dalende lijn zien. Het lijkt er op dat de strijd die is ontstaan met Pasveer hem geen goed doet.

Als ik Cocu was zou ik daar geen ruimte voor laten. Als je kiest voor Zoet dan is hij ook gewoon je eerste doelman. Dan keept hij dus ook gewoon in Europa en tegen Pasveer vertel je dat hij tweede keuze is. Die laatste is niets bijzonders en ook een paar jaar ouder. Ik schat daarom in dat er meer rek zit in de prestaties van Zoet. Maar dan moet je hem wel volledig het vertrouwen geven. Anders gaat elk schoonheidsfoutje of twijfelgeval bijdragen aan de discussie om zijn positie, neemt zijn vertrouwen verder af en staan ze in Eindhoven straks met een keeper van het niveau Heracles onder de lat. Tel uit je winst.
Nil volentibus arduum
Baseman

Bericht door Baseman »

Marillion schreef:Hij laat op het moment een dalende lijn zien.
Hij laat niet echt een dalende lijn zien, hij maakt 'alleen' enkele wedstrijden op rij telkens 1 grote fout.
Los daarvan keept hij prima. Maar op dit niveau moeten die fouten zeldzaam zijn en dat zijn ze momenteel niet, dat zal dus beter moeten. Al heb ik er geen twijfel over dat het hem gaat lukken, dat liet hij vorig seizoen al zien.
Het lijkt er op dat de strijd die is ontstaan met Pasveer hem geen goed doet.
Geloof de media niet te veel...er is namelijk helemaal geen strijd.
Voor het seizoen heeft Cocu duidelijk gemaakt dat Zoet de 1e keeper is, maar ook dat Pasveer beloond zal worden bij goede prestaties. Oftewel, Pasveer keept in de beker (zoals bij zoveel clubs) en hij heeft 2 EL wedstrijden mogen keepen. Zoet was niet blij met zijn plek op de bank die 2 EL wedstrijden, maar Cocu heeft het vooraf duidelijk uitgelegd en hij begreep het (wil hij ooit hogerop dan zal hij sowieso met dit soort zaken moeten kunnen omgaan).
That's it, het wordt dus allemaal flink opgeklopt in de media.
Plaats reactie