Re: F1 en andere autosporten
Geplaatst: zo nov 03, 2024 12:55 pm
Als de race niet verreden kan worden door regen, is de uitslag van de kwali dan de raceuitslag?
Herbert moet zijn steward-rol maximaliseren.raymon schreef:Overigens zou Verstappen wel baar Q3 zijn gegaan als de red flag meteen was gehesen, zoals bij alle andere red flags dit weekend. Het duurde 40 seconden en in die tijd gingen er 3 auto’s over Verstappen heen terwijl Stroll stil stond in een gevaarlijke bocht.
Dat is niet waar, 2 sec na de gele vlag waren leclerc en ik dacht perez gefinished en stond max 11e. Dat de rode vlag daarna nog la g duurde kwam norris goed uit, maar kwam ook omdat stroll nog aan het klooien was om zijn auto te laten rijden..raymon schreef: zo nov 03, 2024 1:50 pm Overigens zou Verstappen wel baar Q3 zijn gegaan als de red flag meteen was gehesen, zoals bij alle andere red flags dit weekend. Het duurde 40 seconden en in die tijd gingen er 3 auto’s over Verstappen heen terwijl Stroll stil stond in een gevaarlijke bocht.
Dit gaat ie niet meer weggeven. Beetje geluk gehad, maar ook geen fouten gemaakt (itt Norris), en daar gaat het om.zeux schreef: zo nov 03, 2024 7:02 pm Nu is het kampioenschap ineens heel dichtbij. Met drie races (en een sprintrace) te gaan 62 punten voor. Dan moet Verstappen echt drie keer zo ongeveer uitvallen wil dit nog echt mis gaan. Maar je weet het nooit. Er zijn ook nog stewards. Ik mag wel aannemen dat Herbert klaar is voor het jaar?
In paar ronden van 17ste naar 6de plek rijden bracht hem in de positie om het tactische spel te spelen. Dat was geen geluk, maar pure klasse. Russell baalde dat ze niet buiten waren gebleven. Dus die keuze lag gewoon voor alle teams op tafel. RB zag ook beter het weer dat er aan kwam?Duke schreef: zo nov 03, 2024 8:14 pmDit gaat ie niet meer weggeven. Beetje geluk gehad, maar ook geen fouten gemaakt (itt Norris), en daar gaat het om.zeux schreef: zo nov 03, 2024 7:02 pm Nu is het kampioenschap ineens heel dichtbij. Met drie races (en een sprintrace) te gaan 62 punten voor. Dan moet Verstappen echt drie keer zo ongeveer uitvallen wil dit nog echt mis gaan. Maar je weet het nooit. Er zijn ook nog stewards. Ik mag wel aannemen dat Herbert klaar is voor het jaar?
Ik had het nog moeten zien als Colapinto niet was gecrashed of ze een rode vlag hadden gezwaaid of gewoon een paar rondes achter de safety car zouden blijven rijden. Ik denk eerlijk gezegd het laatste. De meeste reden ook nog op intermediates dus was er nog een stap naar full wet mogelijk geweest.zeux schreef:Max maakte bewust de call, Alpine maakte de call, Russell had m willen maken. Het was op zijn minst een educated beslissing. Het is niet alsof die rode vlag totaal onverwachts uit de lucht kwam vallen. Dàn was het vooral geluk geweest. Nu anticipeerden ze op de potentie ervan. Natuurlijk moet hij nog vallen, maar er zat wel degelijk ook strategie achter.
Hij was snel in die eindfase, maar met vrije lucht voor zich (zonder spray). Achter Ocon had hij het moeilijker. Je zag de top 6/7 elkaar ook niet meer inhalen met redelijk stabiele tussenruimtes. Inhalen was in die regen echt verdomde lastig in de eindfase. Daarom was het zo cruciaal dat Max na de herstart Ocon snel voorbij ging.
Regen werd alleen maar erger toch?raymon schreef: zo nov 03, 2024 9:20 pmIk had het nog moeten zien als Colapinto niet was gecrashed of ze een rode vlag hadden gezwaaid of gewoon een paar rondes achter de safety car zouden blijven rijden. Ik denk eerlijk gezegd het laatste. De meeste reden ook nog op intermediates dus was er nog een stap naar full wet mogelijk geweest.zeux schreef:Max maakte bewust de call, Alpine maakte de call, Russell had m willen maken. Het was op zijn minst een educated beslissing. Het is niet alsof die rode vlag totaal onverwachts uit de lucht kwam vallen. Dàn was het vooral geluk geweest. Nu anticipeerden ze op de potentie ervan. Natuurlijk moet hij nog vallen, maar er zat wel degelijk ook strategie achter.
Hij was snel in die eindfase, maar met vrije lucht voor zich (zonder spray). Achter Ocon had hij het moeilijker. Je zag de top 6/7 elkaar ook niet meer inhalen met redelijk stabiele tussenruimtes. Inhalen was in die regen echt verdomde lastig in de eindfase. Daarom was het zo cruciaal dat Max na de herstart Ocon snel voorbij ging.
Ocon voorbij gaan was wel cruciaal inderdaad, hoewel ik denk dat jij er uiteindelijk wel langs was gekomen naarmate de baan droger werd.
He has the bragging rights.Max Verstappen was finally able to have some fun at the expense of the British media following his stunning performance in the São Paulo Grand Prix.
From 17th on the Interlagos grid, Verstappen delivered arguably the drive of his F1 career to take the chequered flag for the 62nd time and become only the sixth driver in 1121 grands prix to triumph from that position or lower.
It also ended a run of 10 races without a win to leave the Red Bull driver with one hand firmly on his fourth consecutive drivers' title as he holds a 62-point lead over McLaren's Lando Norris with only 86 to play for.
And after the criticism from the British media that followed his driving standards in the last two grands prix, notably the Mexico City race in which he was handed two 10-second penalties for incidents with Norris, Verstappen thought he would have some fun.
In the post-race press conference in São Paulo, where he was joined by Alpine duo Esteban Ocon and Pierre Gasly, second and third respectively, and after taking a range of questions from the assembled media, Verstappen glanced around the room.
"I have a quick question here," he said. "I mean, I appreciate all of you being here, but I don't see any British press!"
Laughing he added: "[Do] They have to run to the airport, or they don't know where the press conference is?
Joined in laughter by Ocon and Gasly, the latter smiled and said: "That's a fair question."
On the decision to pit, he explained: “It was 'box'. I said 'stay out'. It was 'box' again, it was 'stay out', I said. And they said 'box' again. As I said, 'I want to stay out'. And then the last one, you’ve got to go for it...
“Sometimes you have to trust your gut. Last time I trusted my gut, it went down pretty well.
“Today, who knows if we could have won the race? But if we didn't pit, we would have been leading at the restart and the first 30 laps controlling the pace.
“With Lando behind us, we had very good straightline speed as well. P2 would have been a minimum.”
Russell believes he had a better vantage point than the Mercedes pit wall to make a decision on whether to pit or stay out.
“From a team's perspective, it's not obvious at all,” he added.
“From the cockpit, it was very clear it was going to be a red flag or safety car, because the conditions were undriveable. The rain was not easing. I could see the big black cloud above me.
zeux schreef: zo nov 03, 2024 10:46 pm Max klaarblijkelijk lekker venijnig op de persconferentie na afloop:
He has the bragging rights.Max Verstappen was finally able to have some fun at the expense of the British media following his stunning performance in the São Paulo Grand Prix.
From 17th on the Interlagos grid, Verstappen delivered arguably the drive of his F1 career to take the chequered flag for the 62nd time and become only the sixth driver in 1121 grands prix to triumph from that position or lower.
It also ended a run of 10 races without a win to leave the Red Bull driver with one hand firmly on his fourth consecutive drivers' title as he holds a 62-point lead over McLaren's Lando Norris with only 86 to play for.
And after the criticism from the British media that followed his driving standards in the last two grands prix, notably the Mexico City race in which he was handed two 10-second penalties for incidents with Norris, Verstappen thought he would have some fun.
In the post-race press conference in São Paulo, where he was joined by Alpine duo Esteban Ocon and Pierre Gasly, second and third respectively, and after taking a range of questions from the assembled media, Verstappen glanced around the room.
"I have a quick question here," he said. "I mean, I appreciate all of you being here, but I don't see any British press!"
Laughing he added: "[Do] They have to run to the airport, or they don't know where the press conference is?
Joined in laughter by Ocon and Gasly, the latter smiled and said: "That's a fair question."
ik had een wedje moeten leggen...WP_Legend schreef:Fout van RB inderdaad... Maar misschien krijgen we weer een leuke race als in 2016... Huppatee 15x inhalen... Als het dit weer blijft dan is er geen betere coureur!