Beide blinken ze niet uit inderdaad. Huntelaar troeft Makaay verder met gemak af qua goals. Morgen maar eens kijken of Makaay nu wel het verschil weet te maken. Ik vind hem veel te vaak niet thuis geven, zeker in de wedstrijden wanneer één goal voldoende is voor een overwinning.Bertje schreef:Hmm, karige inbreng is wel een slecht punt als je Huntelaar en Makaay gaat vergelijken.
Feyenoord 2007 - 2008
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Als ik heel eerlijk ben dan vind ik dat Makaay maar verdomde weinig goals maakt. Ik had er meer van verwacht in ieder geval. Hij heeft in de afgelopen maand welgeteld 1x gescoord, waardoor Feyenoord ook bakken met punten heeft laten liggen.Jesse schreef:Vind je? Volgens mij steunt dit hele Feyenoord volledig op Makaay.Peter schreef:Ik vind Makaay dit seizoen helemaal niet zoveel beter. Als ik heel eerlijk ben vind ik zijn inbreng nog wat karig.
En De Cler zie je wel goed verdedigen? Je kijkt hele wedstrijden van Feyenoord? Ik vind De Cler echt een dommekracht. Urby is een rasvoetballer. Absoluut geen licht in het verdedigend positioneren, anticiperen is er zelden bij en bovendien oogt hij af en toe wat laks, maar minder dan De Cler? Neuh. Urby heeft tenminste nog een mooie tackle.Maurice schreef:Uhm, De Cler die kan verdedigen? Ik heb het nog nooit gezien hoor. Verder ben je niet helemaal aan het juiste adres wanneer het aankomt op lofuitingen richting De Cler, want ik ze op FN nog wel eens geprobeerd uit te leggen hoe matig die jongen eigenlijk wel niet is. Dus inderdaad, Urby heeft veel meer in zich dan De Cler. Of denk je dat Timmie per ongeluk rond z'n dertigste nog in de Nederlandse competitie loopt te ballen?
Ja BETER dan Urby thomas... Urby zie ik ook verdedigen alleen het lukt hem totaaaal niet. Ook de passes van De Cler zijn superieur aan die van Urby.
En trouwens, als Urby zo blijft spelen zie ik het hem ook niet maken in het buitenland...

Het zegt juist heel veel dat een jongen die helemaal geen centrumverdediger is en net komt kijken in het profvoetbal, beter speelt dan een gelouterde prof die al tien jaar in het hart van de verdediging staat.Ja maar het gaat nu om het inkopen, nu haal ik toch alleen maar mn gram doordat je zegt dat Vertonghen geen centrale verdediger is? Dan heeft F het qua inkopen op die positie al beter gedaan. Bovendien met die snelheid gaat ook weer niet op, want hoe vaak is Ajax niet weg gecounterd door matige teams dit seizoen?
Ik heb het met betrekking tot Hofland niet over wegcounteren gehad. Hij wordt gewoon ontzettend makkelijk gepasseerd doordat hij zich matig opstelt en niets goed kan maken met enige vorm van snelheid of wendbaarheid.
Davids was vorig seizoen ook een stuk ouder dan Gio en ook toen was hij minstens een klasse beter. Over die fitte Davids had ik het dus. En als je die tegenover Van Bronckhorst zet dan valt Gio redelijk makkelijk af hoor. Hoe braaf hij ook kan zijn.Een fitte Davids is niet beter dan Van Bronckhorst, immers Gio heeft zichzelf wel in de hand, en pakt veel minder kaarten, en dus schorsingen dan Davids, ook daar moet je rekening mee houden. Bovendien is Davids een stuk ouder dan Gio, dus dat is gewoon een goeie koop.
Door een betere passing ben je natuurlijk niet vaker aanspeelbaar, want aanspeelbaar was je ook als die bal een andere kant op gaat. Je kunt wel zeggen dat het aantal ballen dat hij aangespeeld krijgt (en de mate waarin die ballen bespeelbaar zijn) mede afhankelijk is van de passing.Peter schreef:Hij is absoluut vaker aanspeelbaar, maar dat komt ook door de betere aansluiting en passing van het middenveld (achteruit wil ik niet zeggen, want dat is bij F. net zo beroeerd).
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ja , op een andere manier... Hij verliest veeeel minder vaak de bal dan Davids, kan wel pasjes geven op maat, en is verdedigend sterker.Nee maar even serieus, jij vindt een fitte Gio van het niveau van een fitte Davids?
Daar tegenover staat dat ik Davids aanvallend beter vindt, en dat hij meer pit in het spel brengt. Hij kan een team opfokken als het wat minder gaat, (positief bedoeld), wat ik Gio minder zie doen.
Pompiedom
Davids is qua duelkracht natuurlijk ongekend sterk (geweest). Fysiek winnen ook maar weinig spelers het van hem. Dat in combinatie met zijn positioneel verdedigen zorgen er juist voor dat hij verdedigend sterker is dan Van Bronckhorst.
Van Bronckhorst is een heel behoorlijke middenvelder, maar is niet voor niets nooit Europese top geweest.
Van Bronckhorst is een heel behoorlijke middenvelder, maar is niet voor niets nooit Europese top geweest.
KJH scoort dit seizoen bij Ajax meer doelpunten dan Makaai bij feyenoord! Laat KJH eerst maar eens topscorer worden van Spanje/Duitsland. Hij wordt niet eens gevraagd om daar te spelen!
Makaai is in alles beter dan KJH, ze spelen alleen bij een andere ploeg. Makaai is op zijn leeftijd nog veel sneller dan KJH en heeft, volgens mij, ook meer assists op zijn naam staan.
Makaai is in alles beter dan KJH, ze spelen alleen bij een andere ploeg. Makaai is op zijn leeftijd nog veel sneller dan KJH en heeft, volgens mij, ook meer assists op zijn naam staan.
Bij Arsenal en Barcelona? Ik denk dat je bij Rangers bedoelt. Daar speelde hij als middenvelder in de basis en deed dat heel behoorlijk. In het elftal van Wenger was hij nooit een vaste waarde. Bij Barcelona was hij jarenlang de zwakste schakel. Zo werd hij ook gezien door de Catalaanse supporters en pers. Is ook niet zo gek, want Van Bronckhorst is natuurlijk een behoorlijk matige back.
Als middenvelder vind ik het een goede speler, maar geen wereldtop. Dat is Davids, schuin achter en in dienst spelend van een aanvallende ster (Zidane, Ronaldinho) wel.
Als middenvelder vind ik het een goede speler, maar geen wereldtop. Dat is Davids, schuin achter en in dienst spelend van een aanvallende ster (Zidane, Ronaldinho) wel.
Rangers is geen topBij Arsenal en Barcelona? Ik denk dat je bij Rangers bedoelt. Daar speelde hij als middenvelder in de basis en deed dat heel behoorlijk

Oke inderdaad, om zijn periode bij Arsenal te noemen is niet redelijk, maar bij Barcelona heeft hij toch ook een sterke periode gehad hoor. Niet als verdedigers, maar meer als opkomende back.
Pompiedom
De vraag is of BvM de laatste weken/maanden heeft opgelet.
Is feyenoord zoveel slechter dan NAC? dan Roda? dan Vitesse? dan "AZ-met-elf-man"? Ik denk het niet. De genoemde ploegen lieten alle vier een veel beter voetbal zien dan Ajax en hebben meer kansen kunnen scheppen dan Ajax in die wedstrijden.
Voor feyenoord is het vanmiddag (!!!!) niet zo moeilijk, 4-5-1 spelen en de middenvelders coren (net als die van psv!) Wij hebben immers Perez.
Is feyenoord zoveel slechter dan NAC? dan Roda? dan Vitesse? dan "AZ-met-elf-man"? Ik denk het niet. De genoemde ploegen lieten alle vier een veel beter voetbal zien dan Ajax en hebben meer kansen kunnen scheppen dan Ajax in die wedstrijden.
Voor feyenoord is het vanmiddag (!!!!) niet zo moeilijk, 4-5-1 spelen en de middenvelders coren (net als die van psv!) Wij hebben immers Perez.
Tja, Feyenoord speelt dan ook compleet anders dan Ajax. Overigens scoort Makaay niet ze veel, bij zijn doelpunten zitten ook de nodige penaltiesDemosthenes schreef:KJH scoort dit seizoen bij Ajax meer doelpunten dan Makaai bij feyenoord! Laat KJH eerst maar eens topscorer worden van Spanje/Duitsland. Hij wordt niet eens gevraagd om daar te spelen!
Uh, Van Bronckhorst is positioneel natuurlijk beter dan Davids.Thomas schreef:Davids is qua duelkracht natuurlijk ongekend sterk (geweest). Fysiek winnen ook maar weinig spelers het van hem. Dat in combinatie met zijn positioneel verdedigen zorgen er juist voor dat hij verdedigend sterker is dan Van Bronckhorst.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Sinds wanneer tellen penalties niet mee bij het bepalen of iemand veel scoort of niet? Ik wist niet dat daar rekening mee werd gehouden...LucaS schreef:Overigens scoort Makaay niet ze veel, bij zijn doelpunten zitten ook de nodige penalties

Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj