Marc Overmars

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Ajax A1

Bericht door Yopi »

De doorgestudeerde professor is het niet met je eens, Willem.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4508/Sport/ar ... iten.dhtml

Overmars was al in gesprek met Ten Have c.s. Destijds bedankte hij voor de eer.

Lartey heeft ook getekend:

http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... -2020.html
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Misschien onderschat jij Overmars wel, wimpey. De RvC loopt met hem weg, schat ik.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Ik snap eerlijk gezegd niet waar die plotselinge kruistocht van wimpey richting De'mtenaar Marc Overmars vandaan komt. Je mag uiteraard vinden dat hij z'n werk slecht doet, maar ook daar weten we helaas niet van de hoed en de rand. Hij is eindverantwoordelijk en dus is het dit jaar knudde, dat dan weer wel.
zeux

Bericht door zeux »

Jöhnk schreef:Misschien onderschat jij Overmars wel, wimpey. De RvC loopt met hem weg, schat ik.
Lijkt mij ook, hij kreeg een prima bonus.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
wimpey

Bericht door wimpey »

Peter schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet waar die plotselinge kruistocht van wimpey richting De'mtenaar Marc Overmars vandaan komt.
Hij komt uit Epe. Je weet wel: Jolanda. :smallgrin.gif:

Ajax zou zaken gaan verbeteren, dat was de insteek. Scoutingsrapport voor iedere 'aanwinst'. Dat vloekt met het gros van de aankopen die onder eindverantwoordelijkheid van Overmars zijn gedaan.

Ik ken Marc een beetje, al is dat van 20 jaar geleden. Vriend van een goede vriend van me. Marc is niet de snuggerste. Dus het verbaast me dat hij een cruciale positie binnen een miljoenenbedrijf heeft gekregen. En dan zie je z'n aankopen en hoor je 'm hakkelen bij speeches. En dan weet ik eigenlijk wel genoeg. Nokkuh.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

wimpey schreef:Ajax zou zaken gaan verbeteren, dat was de insteek. Scoutingsrapport voor iedere 'aanwinst'. Dat vloekt met het gros van de aankopen die onder eindverantwoordelijkheid van Overmars zijn gedaan.
Dat klopt. Ik vermoed dat bij een aantal aankopen het advies van de scouting in de wind is geslagen. En daar had Overmars, met zijn bevoegdheden, eigenlijk op de rem moeten trappen. Heb je gelijk in.

Aan de andere kant is het concept zo dat het TH beslist. En dat de directie faciliteert. Nu behoort Overmars tot zowel het TH als de directie, maar het zou vanuit deze visie geen pas hebben als directeur Overmars het TH gaat overrulen.

Als het TH, al dan niet via bloc voting, tot de conclusie komt dat Zimling en Van der Hoorn gehaald moeten worden, dan moet directeur Overmars dat eigenlijk gewoon uitvoeren. Sterker nog, als Overmars in zijn hoedanigheid als directeur veto's gaat neerleggen, ben ik bang dat je de poppen aan het dansen hebt.

Nu ook weer met de contracten: Overmars voert uit wat hij samen met Jonk, Bergkamp en De Boer (en Spijkerman??) heeft beslist. Overigens verdienen zowel Terry als El Idrissi een contract, maar dat terzijde.

Verder vermoed ik dat Overmars juist wel veel interesse en aandacht voor scouting heeft. Hij houdt niet zo van aankopen die zijn zoontje ook had kunnen doen.
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

@Willem: is het wel eerlijk iemand te beoordelen op wat je twintig jaar geleden van hem hebt gezien? Hoe oud was Overmars toen?

Dit laat onverlet dat er het een en ander beter moet. Vraag is - Jöhnk stipt dat ook al aan - in hoeverre Overmars in zijn eentje verantwoordelijk is voor de miskopen.
Baseman

Bericht door Baseman »

Voor wat het waard is...iemand die op PN dit seizoen een paar nieuwtjes goed heeft voorspeld, claimt nu het volgende:
Dat externe onderzoeksburo heeft een vernietigend oordeel geveld over Overmars.
Lionel

Bericht door Lionel »

Dat kan ik beamen :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!
wimpey

Bericht door wimpey »

Yopi schreef:@Willem: is het wel eerlijk iemand te beoordelen op wat je twintig jaar geleden van hem hebt gezien?
Ik beoordeel hem op wat ik nu van hem zie en hoor. Wanneer dat de maatstaf is bij Ajax, dan ligt het latje m.i. veel te laag.
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Baseman schreef:Voor wat het waard is...iemand die op PN dit seizoen een paar nieuwtjes goed heeft voorspeld, claimt nu het volgende:
Op grond waarvan dan? Bij dat externe onderzoeksbureau zitten topscouts?
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Vind dat ook altijd wat lastig. Heeft 'ie Daley Blind of Eriksen slecht verhandeld? Stuurt hij zijn mensen slecht aan?

Het lijkt mij volledig uit de lucht gegrepen ook, want wie heeft dat bureau ingehuurd? En met welke opdracht? Onderzoek naar het functioneren van Marc Overmars? Lijkt me een vrij dubieuze opdracht.
Lionel

Bericht door Lionel »

Tipje van de sluier: Communicatief is Overmars echt beroerd. En dat kan dus niet op die positie.
IK GELOOF!!!!!!
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Dan sturen ze hem naar zo'n fijne cursus Interne Communicatie. Mag hij een plan schrijven en krijgt hij een diploma. :hypocrite.gif: :dance.gif:

Het zal me aan mijn reet roesten hoe hij communiceert. Als hij maar de juiste spelers haalt en de juiste spelers binnen houdt.
Lionel

Bericht door Lionel »

En dat doet hij toch niet? Je vraagt je af op grond waarvan ze (BCG) hem niks vinden. In ieder geval op zijn communicatieskills en daarnaast haalt hij de verkeerde spelers.
IK GELOOF!!!!!!
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Hoe beoordeelt BCG of Muric, Bazoer en Zivkovic goede aankopen zijn of niet? :confused.gif:
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Dat lijkt mij ook vreemd.

Wie klagen er dan? Van der Zee en consorten? Heeft zo'n bureau er überhaupt een idee van hoe het in de voetbalwereld werkt?
Lionel

Bericht door Lionel »

Duarte, Van der Hoorn, Zimling... moet ik verder gaan?
IK GELOOF!!!!!!
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Zelfs als iedereen kan zien dat het aankoopbeleid van Ajax niet goed is, dan nóg vind ik het niet juist een bureau van organisatiedeskundigen daarover te laten oordelen. Dat zijn geen voetbalmensen, ze hebben er de ballen verstand van.

Overmars moet door kenners beoordeeld worden op zijn prestaties. Daarbij moet je niet alleen de scouting voor Ajax 1 in beschouwing nemen, maar ook de jeugdscouting. Dit alles in het licht van zijn opdracht en de taakverdeling binnen Ajax.
Lionel

Bericht door Lionel »

BCG maakt geen rapport over Overmars maar over de club. Overmars wordt op diverse onderdelen beoordeeld en staat er slecht op. Aan de RvC om te bepalen wat ze ermee doen.

Misschien moet Overmars zich alleen bezig houden met jeugdscouting. TD zijn en seniorenscouting is niks voor hem.
IK GELOOF!!!!!!
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Rishi schreef:Dat kan ik beamen :biggthumpup.gif:
Lionel schreef:Tipje van de sluier: Communicatief is Overmars echt beroerd. En dat kan dus niet op die positie.
Ik weet dat jij zelf in dienst bent bij het desbetreffende onderzoeksbureau, maar wat is eigenlijk de definitie van een goede of een slechte communicator? Is iemand goed in de communicatie wanneer hij het zo aanpakt als bijvoorbeeld die Klaas Wilting, die geroemd werd over de duidelijke manier waarop hij als woordvoerder van de politie een aantal zaken wist uit te leggen, maar uiteindelijk zo mediageil werd dat het hele corps hem uitkotste? :confused.gif:
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Lionel schreef:Duarte, Van der Hoorn, Zimling... moet ik verder gaan?
Raar verhaal als je de miskopen, niet dat van der Hoorn dat is, goed gaat beschouwen is elke TD ter wereld een prutser. Ze hebben allemaal miskopen, het is geen exacte wetenschap. Een extern bureau met allenmaal voetbal nitwits gaat Overmars daarop beoordelen. Kansloos.
YNWA
Lionel

Bericht door Lionel »

Yopi gaf aan dat we Overmars moeten beoordelen op het aantrekken van spelers. Dan vind ik dat onvoldoende. Bij BCG hebben ze daar inderdaad geen kennis van al is met een rekenmodel (zeg niet dat ze dat doen) natuurlijk wel te bepalen of iemand een succes is of niet.
IK GELOOF!!!!!!
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Lionel schreef:BCG maakt geen rapport over Overmars maar over de club. Overmars wordt op diverse onderdelen beoordeeld en staat er slecht op. Aan de RvC om te bepalen wat ze ermee doen.

Misschien moet Overmars zich alleen bezig houden met jeugdscouting. TD zijn en seniorenscouting is niks voor hem.
Als dat rapport nu al op straat ligt, dan moeten ze het bureau en/of de mensen die het hebben gekregen flink gaan screenen. Als rapporten niet vertrouwelijk behandeld kunnen worden, dan zal er nooit algehele openheid komen. Gezien de afgelopen jaren dat er niks meer naar buiten komt bij Ajax (transfernieuws, nieuwe sponsor et cetera), geloof ik er niks van. Iemand roept weer eens iets.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
wimpey

Bericht door wimpey »

Yopi schreef: Dat zijn geen voetbalmensen, ze hebben er de ballen verstand van.
Ja, Johan. :biggrin.gif:

Ik denk dat jij dan weer de ballen verstand hebt van consultancy. Een consultancy ziet een directeur, ziet een organisatie en ziet processen binnen die organisatie.

En gaat dan uitpluizen hoe het nu loopt en hoe het zou kunnen werken. En neemt uiteraard de rol van de directeur binnen die processen onder de loep. Daar komen dan verbeterpunten en een advies uitrollen. Het gaat niet over Duarte. Wel over het proces dat vooraf gaat aan het aantrekken van Duarte.

Wanneer ik als directeur van een miljoenenorganisatie een hypotheek nodig heb, kan ik zelf bankje gaan spelen. Of ik laat het over aan deskundigen, die me een range aan alternatieven presenteren. De uiteindelijke beslissing ligt bij mij. Zo zou het bij het aantrekken van spelers ook moeten gaan. Je hebt scouts die 1000-en uren voetbal kijken en een database aan materiaal hebben. Desondanks trekt Ajax' TD Duarte aan. Omdat ie zelf over de poppetjes wil gaan? Omdat ie de scouting negeert? Omdat ie de scouting niet duidelijk kan maken aan welk profiel de opvolger van Eriksen moet voldoen?

Dat soort vraagstukken onderzoekt de consultant. Denk dus dat het zeer goed is dat een vreemd paar ogen naar Ajax kijkt. Dat Overmars nat gaat kan geen mens verrassen. Hij heeft denkniveau VMBO en is geen communicator / motivator. Hij is de verkeerde man op de verkeerde plek. Hopelijk komt dat in dat rapport naar voren. En hopelijk kan de RvC daarmee doen wat het moet doen, zonder dat Jopie ervoor gaat liggen.
Plaats reactie