Golf

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

zeux

Re: Golf

Bericht door zeux »

InnerHarbour schreef: Maar goed in 2016 zijn er tot nu toe 12 toernooien geweest en Joost heeft er 5 gespeeld,
We zitten in Week 10. Hij kon ook twee toernooien tegelijk spelen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Sandro

Bericht door Sandro »

Tja, hoe zit dat met de rest van de spelers dan? Hoeveel daarvan hebben er meer dan 5 gespeeld?
"Hate it or love it, the underdog's on top".
zeux

Bericht door zeux »

Sandro_Calááábro schreef:Tja, hoe zit dat met de rest van de spelers dan? Hoeveel daarvan hebben er meer dan 5 gespeeld?
Zo te zien heeft die nog luiere hond Rory McIlroy in 2016 nog maar 3 toernooien gespeeld. Tssss....
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Sandro_Calááábro schreef:Tja, hoe zit dat met de rest van de spelers dan? Hoeveel daarvan hebben er meer dan 5 gespeeld?
Ben ik uw secretaresse? Kijk dat lekker zelf na als je dat belangrijk vindt. Het is overigens totaal onbelangrijk wat de rest doet, hij wil omhoog, dan moet je eerder beginnen dan andere, meer toernooien spelen dan andere en niet onder de blazers in een beschermd afslagplaats van godbetert een matje gaan slaan zodat je weer op tijd thuis bent. :1evil.gif:
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Haha ok, punt gemaakt. Misschien kunnen de meeste golfers, niet alleen Luiten, ook wel wat harder werken. Ik weet het niet, maar feit is natuurlijk wel dat ze vaak uit een relatief rijk nest komen en daarom misschien wat minder drive hebben (?). Maar goed, is hard werken gelijk aan veel toernooien spelen?

Leuk statistiekje trouwens, waarop Luiten heel goed scoort. Qua stroke average staat hij vierde op de Europese tour in het jaar 2016. Aan het aantal rondjes dat hij gespeeld heeft (20), kun je trouwens zien dat hij niet minder vaak speelt dan z'n tegenstanders. Sterker nog, hij heeft vrij veel rondjes gespeeld.

pos Name Country Stroke Average Total Strokes Total Rounds
1 Rory MCILROY NIR 68.75 825 12
2 Soomin LEE KOR 69 552 8
3 Charl SCHWARTZEL RSA 69.13 1106 16
4 Joost LUITEN NED 69.45 1389 20
5 Henrik STENSON SWE 69.5 1112 16
6 Rafa CABRERA-BELLO ESP 69.5 1390 20
7 Bradley DREDGE WAL 69.67 836 12
8 Brett MUNSON USA 69.75 279 4
9 Danny WILLETT ENG 69.75 1395 20
10 Ian POULTER ENG 69.75 279 4
11 Dean BURMESTER RSA 69.88 1118 16
12 Zander LOMBARD RSA 69.88 1118 16
InnerHarbour

Volgens mij is het allemaal niet zo heel moeilijk, je kan alleen maar op de wereldranglijst stijgen door resultaten te behalen en die behaal je door toernooien te spelen en niet door in Nederland te blijven om in Rotterdam van een matje af te slaan. Hij speelde zijn beste toernooi reeks van 2016 in de woestijn en wat had hij gedaan, ze beginnen normaal gesproken op de maandag met het verkennen van de baan, soms op dinsdag als het ver reizen is en ze hebben op zondag nog gespeeld. McIlroy en nog wat andere reizen per privé vliegtuigen zodat die na het toernooi op zondag gelijk kunnen doorreizen, Joost vliegt met de KLM en kan dan niet altijd meer weg op zondag. Dan is je maandag weg en kan je pas op dinsdag beginnen. Maar goed ik dwaal af, hij zorgde dus dat hij een volle week voor die maandag al in de woestijn was zodat hij kan trainen in de warmte, kon acclimatiseren, optimaal voorbereiden op die drie toernooien en dat zag je aan zijn spel. Dus je denkt het kwartje is gevallen hij heeft geleerd van vorig jaar waar hij gegokt heeft op het winnen van één toernooi om zo zijn Amerikaanse kaart voor dit seizoen te krijgen. Maar nee hoor, hij wist niet hoe snel hij weer naar huis moest komen, sloeg Perth over en mocht niet op Trumpp zijn feestje meedoen zodat Thailand het volgende toernooi was.

Zou je denken, die vliegt niet afgelopen weekend naar Thailand met een tijdsverschil van 6 uur en een totaal ander klimaat, nee die gaat een week eerder, OMDAT HIJ TOCH NIET SPEELT EN OMDAT HET KUTWEER IN NEDERLAND IS, ome Joost heeft geleerd en gaat zich optimaal voorbereiden op de komende weken. NOU NIET DUS, blijft lekker onder de blazers nog wat van het matje slaan en loopt vanaf de eerste dag op een slecht bezet toernooi achter de feiten aan.

Meer spelen, er meer voor over hebben en nog meer voor laten dan komen de resultaten vanzelf, talent heeft hij zat.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Het blijft inderdaad wel vreemd waarom hij zo laat naar Thailand gevlogen is. De reden daarvoor zijn nu juist de dingen die een volger graag wilt weten. En niet dat standaard verhaal dat hij weer een paar slagen heeft laten liggen, omdat hij een paar putts van 2 en 3 meter heeft gemist. Ga daar lekker mee aan de slag. Maar misschien doet hij dat ook wel. Ik heb geen idee. Ik constateer wel dat hij al tijden lang precies het zelfde bandje afspeelt na afloop van een ronde. Daar erger ik me dan aan.
Sandro

Bericht door Sandro »

Stabiele laatste dag met vier birdies en geen bogeys. Weer een birdie op de 18e. Even kijken waar hij uitkomt. Zal zo rond plek 5 zijn.
Sandro

Bericht door Sandro »

Zesde uiteindelijk. Die Thai die gisteren nog T11 stond met o.a. Luiten draait ff een rondje 63 zeg en eindigt nog als tweede.
InnerHarbour

Zesde in een uitermate zwak deelnemersveld, zelf vond hij het al met al geen slechte week, nou ik wel.

Zoals je zegt een stabiele laatste dag, joh na een week Thailand, misschien lekker geacclimatiseerd na een week Thailand……….

Vanaf morgen kan hij de baan op in New Delhi hij is in nu ieder geval gewend aan het fijne weer en het tijdsverschil met vandaag is maar iets van 2 uur, een zwak deelnemersveld de komende week, ik zou zeggen, knallen en winnen.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op zo mar 13, 2016 2:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Maar helaas, om echt mee te doen in de mix miste ik net te veel putts. Op 3, 4, 6, 8, 9, 10 en 11 hadden er best één of twee mogen vallen van binnen 4 of 5 meter.
:biggrin.gif:
Sandro

Bericht door Sandro »

InnerHarbour schreef:Zesde in een uitermate zwak deelnemersveld, zelf vond hij het al met al geen slechte week, nou ik wel.

Zoals je zegt een stabiele laatste dag, joh na een week Thailand, misschien lekker geacclimatiseerd na een week Thailand……….

Vanaf morgen kan hij de baan op in New Delhi hij is in nu ieder geval gewend aan het fijne weer en het tijdsverschil met vandaag is maar iets van 2 uur, een zwak deelnemersveld de komende week, ik zou zeggen, knallen en winnen.
Er staan er drie of vier hoger op de wereldranglijst. Als je dan zesde wordt, kun je concluderen dat dat niet heel slecht is. Maar qua potentie is hij denk ik wel de beste van het hele deelnemersveld. En je bent nog jong en je wilt wat....(hoop ik).

Deze week moet hij er vanaf dag 1 gewoon staan. Hij kan het zomaar winnen.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Deze zesde plaats zal weinig uithalen op de wereldranglijst vermoed ik? Is hij sowieso al wel gestegen op de wereldranglijst dit seizoen?
Sandro

Bericht door Sandro »

Klopt. Twee plaatsjes gestegen naar 75. Eind 2015 stond hij 85.
InnerHarbour

Volgens mij heeft hij ook al dit jaar op 73 gestaan maar was hij weer weggegleden door niet te spelen. Maar goed het zet zo geen zoden aan de dijk. Hij heeft nog een week om in de top 50 te komen en zo aan de Masters mee te mogen doen.
YNWA
InnerHarbour

Morgen het Hero Indian Open in New Delhi, volgens vriend Joost is het een smalle baan met veel ijzers vanaf de T. Joost is een prima ijzerspeler dus wie weet, hij gaat vroeg van start, plaatselijk 8 uur, onze tijd 3:30 am. Als we morgen dus opstaan weten we al meer. :smile-ajax.gif:

YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Morgenochtend als eerste meteen even kijken inderdaad. Als ik het zo lees prima omstandigheden voor hem en hij zal geacclimatiseerd zijn. Niet al teveel tegenstand van kaliber.... Laat het hem maar doen.
zeux

Bericht door zeux »

Sandro_Calááábro schreef:Morgenochtend als eerste meteen even kijken inderdaad. Als ik het zo lees prima omstandigheden voor hem en hij zal geacclimatiseerd zijn. Niet al teveel tegenstand van kaliber.... Laat het hem maar doen.
Beroerde start. Moet eerst de cut zien te halen...
InnerHarbour

Sandro_Calááábro schreef:Morgenochtend als eerste meteen even kijken inderdaad. Als ik het zo lees prima omstandigheden voor hem en hij zal geacclimatiseerd zijn. Niet al teveel tegenstand van kaliber.... Laat het hem maar doen.
De afgelopen dagen een filmpje en foto's gezien van Joost met Sponge op de motor, uitkijkend vanaf een viaduct over de fairway op Twitter en dan kom je met een openingsronde van.................... +5.

Misschien de zaken serieuzer benaderen Joost, ik hoor zijn verhaaltjes al, dit gaat weer richting het rampseizoen van vorig jaar.
YNWA
beelzebub

Bericht door beelzebub »

Had-ie maar geen bara bij een straatkraampje moeten kopen. Daar kan je goed ziek van worden India. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Sandro

Bericht door Sandro »

Hij lijkt er een sport van willen te maken om elke keer van achteruit te komen. Maar nu moet hij wel van heel ver komen. Met een beetje geluk haalt hij de cut niet en hoef ik niet weer nog drie rondes te kijken naar dat gepruts op de ranglijst.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Sandro_Calááábro schreef:Hij lijkt er een sport van willen te maken om elke keer van achteruit te komen. Maar nu moet hij wel van heel ver komen. Met een beetje geluk haalt hij de cut niet en hoef ik niet weer nog drie rondes te kijken naar dat gepruts.
Bij mijn weten is het niet verplicht om op je zaterdagochtenden of eerder in de week te moeten kijken :smallgrin.gif: naar de balletjes van Joost
Sandro

Bericht door Sandro »

Het was gewoon niet goed genoeg vandaag, simpel, morgen moet het veeeel scherper en beter!
Goh wat een inzicht weer. Maar waarom was je niet scherp dan? En hoe zorg je ervoor dat je morgen wel scherp bent? We zullen het wel nooit weten.
InnerHarbour

Voordeel is dat het morgen eigenlijk niet slechter kan :hypocrite.gif: Ik hoop voor hem dat de "cut" rond par komt te liggen, dan heeft hij nog een kans om het weekend te halen.
YNWA
Sandro

Bericht door Sandro »

Na 3 holes al op -2 voor de dag.
Plaats reactie