Dat gevoel had ik ook. Zonde.brigade zuid schreef:Overigens fantastisch hoe Perez zn publiekswissel kreeg, hij werd toch luidruchtig toegejuicht! Hiermee zei het publiek, we nemen je niks kwalijk, WIJ hebben geen hekel aan je. Voor mij is het nu dus ook einde discussie wat dat betreft. Dat hij weggaat lijkt me gezien de manier waarop hij van het veld liep wel duidelijk.
De play-offs: Ajax-AZ
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Ik vind het niet zonde, want Perez liet opnieuw zien dat hij ongeschikt is om op 10 te spelen.
Wel terecht is de opmerking van De Cler over het eerste doelpunt. Waarom stond Heitinga zo vrij?
Iets voorzichtiger misschien? Afbraakvoetbal was het! En waarom? AZ is er niet eens goed in. Onbegrijpelijk.De Cler: Dit komt keihard aan
AMSTERDAM - Het gevoel van verliezen kenden de voetballers van AZ inmiddels wel. Maar wennen doet het niet.
,,Ook dit komt weer keihard aan'', zei Tim de Cler, nadat zijn ploeg naast deelname aan de Champions League greep door een 3-0-nederlaag bij Ajax.
Eerder verspeelde AZ op de slotdag de landstitel en verloor het na strafschoppen de bekerfinale (ook van Ajax). ,,We waren er opnieuw zo dichtbij. Het is ongelooflijk dat we dit seizoen overal naast grijpen.''
De linkerverdediger had lange tijd het gevoel dat AZ in Amsterdam weinig kon gebeuren. ,,In de eerste helft was er niets aan de hand. Ajax kreeg maar één kans. Onze tactiek werkte prima. We speelden iets anders dan gebruikelijk, wat verdedigender en voorzichtiger misschien. Dat we een beetje achterover leunden was begrijpelijk, omdat we een voorsprong uit de eerste wedstrijd hadden te verdedigen. Ik vind niet dat je dat ons kunt verwijten. Helaas waren we in de omschakeling niet nauwkeurig genoeg.''
Het openingsdoelpunt van John Heitinga na rust was discutabel. ,,Ik verlengde de bal met de punt van mijn schoen'', erkende Ajax-aanvaller Klaas-Jan Huntelaar na afloop. ,,Heitinga stond dus buitenspel.''
De Cler legde de schuld niet neer bij scheidsrechter Pieter Vink maar bij zijn ploeggenoten. ,,We kwamen onze afspraken bij die vrije trap niet na. Als iedereen zijn eigen mannetje had gedekt, was er niets aan de hand geweest. Na de 1-0 gaven we het duel uit handen.''
Drie minuten na de openingstreffer trapte Ryan Donk de 2-0 achter zijn eigen doelman Boy Waterman. Huntelaar reageerde uitdagend door de op de grond liggende Donk wat toe te schreeuwen. ,,Het was sportieve wraak'', vertelde de aanvaller na afloop. ,,In de eerste helft ging Donk met zijn schoen op mijn buik staan. Volgens mij was dat niet per ongeluk.''
,,Ik had na de 2-0 nog wel hoop op een beter resultaat'', erkende De Cler. ,,Maar het zat er opnieuw niet in. Waar het aan ligt dat we dit seizoen met AZ alle prijzen verspeeld hebben? Daar moeten we met z'n allen maar eens goed over nadenken. Ik hoop zoiets niet nog eens mee te maken. Dit is een van de ergste dingen die je in de sport kan overkomen.''
Wel terecht is de opmerking van De Cler over het eerste doelpunt. Waarom stond Heitinga zo vrij?
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
AZ wilde de middellijn niet eens over komen, heeft zeker zo'n 5 minuten van de klok gehaald met tijdrekken, speelde constant heen en weer op Waterman en ondernam niets. Die kans van Shota was de enige die ze hebben gehad. AZ staat flink voor schut, in mijn ogen. Van dat aanvallende voetbal bracht men bewust niets terecht en dan is dat na al die praatjes wel gênant. Helemaal als je vervolgens ook nog eens af gaat met 3-0.De linkerverdediger had lange tijd het gevoel dat AZ in Amsterdam weinig kon gebeuren. ,,In de eerste helft was er niets aan de hand. Ajax kreeg maar één kans. Onze tactiek werkte prima. We speelden iets anders dan gebruikelijk, wat verdedigender en voorzichtiger misschien. Dat we een beetje achterover leunden was begrijpelijk, omdat we een voorsprong uit de eerste wedstrijd hadden te verdedigen. Ik vind niet dat je dat ons kunt verwijten. Helaas waren we in de omschakeling niet nauwkeurig genoeg.''
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo mei 27, 2007 11:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wil eigenlijk nog 6 AZ'ers nomineren, kan dat?brigade zuid schreef:Babel was vandaag de slechtse speler op het veld, by far.Jesse schreef:Mwah, ik vind dat Babel wel even iets meer kansen als linksbuiten heeft gekregen dan Perez. Hij fungeert het beste als hangende linksbuiten, gebruik hem dan ook op die manier.
Molhoek, De Cler, Donk, Steinsson, Boukhari en Jenner.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Na de samenvatting gaf onze geweldige coach aan dat hij vond dat Ajax in de 1e helft te krampachtig voetbalde. Normaal zou hij wachten tot aan de rust met zo'n wissel als bij Mitea maar nu vond hij "de belangen"te hoog en ging hij al wisselen. Volgens HtC stond Mitea dus stijf van de angst.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Wel een aparte ingreep van HtC: na een half uur Mitea eruit. Had ie eigenlijk niet vantevoren kunnen verzinnen dat Babel op links niet excelleert? Zo krijg je weer een leuke discussie: is het een een fout van hem om met deze opstelling te beginnen of juist goed van hem om al na een half uur in te grijpen? Was het gals halfvol of halfleeg?
Hopelijk komt er dus een goed bod uit op Babel. Allemaal mee eens...
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. 

- Ajaciedjuh
Helemaal eens, alleen een eierdopJE ?Ajaciedjuh schreef:Ik moet zeggen dat het lekker wakker worden is vandaag![]()
Heerlijk de Telegraaf lezen en nog even de samenvatting van gisteren bekijken (voor de liefhebbers: is nu ook gratis te bekijken via Ajaxinternettv.nl).
Wie besteld er voor Louise een eierdopje?
Heb je zijn harses wel eens goed bekeken ? Op zijn minst een struisvogelei.

-
Godzijdank gewonnen. Het leek er in de eerste helft absoluut niet op.
Toch had ik nooit het gevoel dat AZ potten ging breken. Het was afbraakvoetbal zonder gevaar van counters. Eén keer kwamen ze goed door met Shota die op de lat schoot, maar voor de rest niks gezien.
Wat me wel opviel was de dramatische passing van een aantal Ajacieden. Balletje de diepte in was bijna iedere keer te hard! Eén keer hield Davids een kutpass binnen van Urby, puur op wilskracht, maar zo'n kutbal hoort in eerste instantie niet op die manier verstuurd te worden!
Respect voor Davids wederom, die gast is zo belangrijk. Maakt af en toe een slippertje, maar hij doet zoveel goed. Zwerft van links naar rechts om ballen te veroveren.
Perez heeft het trouwens (weer) niet laten zien. Moeilijk vrijlopen, af en toe slechte balbehandeling, geen spirit... het viel me allemaal niet mee. Gaat ook opzichtig met z'n armen een persoonlijk duel in. Je ziet al vanaf 10 kilometer aankomen dat hij een vrije trap tegen krijgt.
Toch had ik nooit het gevoel dat AZ potten ging breken. Het was afbraakvoetbal zonder gevaar van counters. Eén keer kwamen ze goed door met Shota die op de lat schoot, maar voor de rest niks gezien.
Wat me wel opviel was de dramatische passing van een aantal Ajacieden. Balletje de diepte in was bijna iedere keer te hard! Eén keer hield Davids een kutpass binnen van Urby, puur op wilskracht, maar zo'n kutbal hoort in eerste instantie niet op die manier verstuurd te worden!
Respect voor Davids wederom, die gast is zo belangrijk. Maakt af en toe een slippertje, maar hij doet zoveel goed. Zwerft van links naar rechts om ballen te veroveren.
Perez heeft het trouwens (weer) niet laten zien. Moeilijk vrijlopen, af en toe slechte balbehandeling, geen spirit... het viel me allemaal niet mee. Gaat ook opzichtig met z'n armen een persoonlijk duel in. Je ziet al vanaf 10 kilometer aankomen dat hij een vrije trap tegen krijgt.
- Ajaciedjuh
Je slaat het eierdopje op zijn kop: struisvogelei past helemaal bij Louis: kop in het zand steken en jij bent groot en ik ben klein spelenNeefkens schreef: Helemaal eens, alleen een eierdopJE ?
Heb je zijn harses wel eens goed bekeken ? Op zijn minst een struisvogelei.

Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op ma mei 28, 2007 10:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat slippertje van hem kostte ons anders bijna de wedstrijd. Een zo ervaren speler moet niet gaan lopen klooien met ruimte in zijn rug.GangstaRiB schreef:Respect voor Davids wederom, die gast is zo belangrijk. Maakt af en toe een slippertje, maar hij doet zoveel goed. Zwerft van links naar rechts om ballen te veroveren.
Hij kan niet op 10 spelen. Bleek gisteren maar weer.Perez heeft het trouwens (weer) niet laten zien. Moeilijk vrijlopen, af en toe slechte balbehandeling, geen spirit... het viel me allemaal niet mee. Gaat ook opzichtig met z'n armen een persoonlijk duel in. Je ziet al vanaf 10 kilometer aankomen dat hij een vrije trap tegen krijgt.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik vond van niet. Edgar zocht eigenlijk net zo vaak de 16 (en verder) op als anders. Het grote verschil zat hem meer in Sneijder en Perez. Sneijder heeft veel meer dynamiek en geldingsdrang op 10 en dat scheelt. Perez leefde pas weer wat op, toen Ajax in de 2e helft veel meer het spel naar voren verlegde.Jesse schreef:Speelde Davids op een manier waar Bertje bang voor was? Oftewel, nu Sneijder er niet was moest Davids dus maar de acties voor het publiek gaan maken?