Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan »

De laatste aankoop van Doll, hij heeft in ieder geval ervaring :D :
Abel moet defensie HSV meer armslag geven

1/2/2007 8 :20

HSV haalde nog voor de teleurstellende remise tegen Energie Cottbus een extra verdediger. Mathias Abel werd voor een half jaar gehuurd van Schalke 04.
Abel wil bij Hamburg meer aan spelen toekomen. De 25-jarige verdediger maakte afgelopen zomer de overstap van Mainz 05 naar Schalke 04, maar daarmee kwam ook een einde aan zijn regelmatige optreden in de Bundesliga. Dit seizoen kwam hij alleen tegen VfL Wolfsburg in actie.

HSV kan de ervaring van Abel gebruiken. 'Bij Mainz heb ik ook gestreden tegen degradatie. Ik denk dat ik deze ploeg met mijn ervaring kan helpen. Ik ken deze situatie', aldus de verdediger op de website van HSV.
VI.nl
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Ik ken die jongen niet, maar het lijkt wederom op een paniek aankoop. De shitscouting van Ajax is niets bij die van HSV. Wat een dramatische aankopen hebben die dit seizoen gedaan, zeg.
jabu

Bericht door jabu »

'Magath kan lonken oude liefde niet weerstaan'

Na zijn ontslag bij Bayern München hoeft Felix Magath waarschijnlijk niet lang te wachten op een nieuwe club. Zijn oude liefde Hamburger SV lonkt.
Woensdagavond werd Thomas Doll als trainer van Hamburger SV ontslagen, de volgende ochtend sprak een delegatie van HSV al met Felix Magath. De oud-international was van oktober 1995 tot mei 1997 trainer van de Hamburgse club.

Hoewel ook Huub Stevens in verband wordt gebracht met HSV, heeft het er alle schijn van dat Magath zaterdag tijdens de uitwedstrijd tegen Hertha BSC op de bank van hekkensluiter in Bundesliga zit.

Voorlopig wil HSV noch Magath de opvallende bliksemactie bevestigen. Vanuit Beieren komt het duidelijkste signaal. 'We weten dat hij vanochtend het eerste vliegtuig naar Hamburg zou nemen', zei Bayern-manager Uli Hoeness. 'Als je weet hoeveel Felix om Hamburg en HSV geeft, is het alleen maar logisch dat deze stap wordt gezet.'

Vrijdag leidt de 53-jarige Magath voor het eerst de training in Hamburg. Volgens Hoeness gaat de net bij Bayern ontslagen coach voor de noodzakelijke ommekeer zorgen. 'Met zijn op discipline gerichte werkwijze, zal hij in Hamburg snel succes hebben.'
VI
joey
Erelid

Bericht door joey »

Dat wordt buffelen voor onze jongens daar, hahaha. :D
Het stinkt aan alle kanten!
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Over Hertha BSC gesproken. Die hebben controleur Mineiro van Sao Paolo gehaald. Ik ken hem zelf niet of nauwelijks, maar ik kan me wel herinneren dat Steef hem destijds de Makelele van Zuid-Amerika noemde. Hertha kan wel wat versterking gebruiken, want het is er volgens mij een zooitje. Ik ben benieuwd.
Alaindebanaan

Doodsbedreiging noopte Heynckes te stoppen

1/2/2007 15:38

Jupp Heynckes is niet vertrokken vanwege de tegenvallende resultaten van zijn ploeg. De voormalige coach van Borussia Mönchengladbach voert een heel andere reden aan die hem tot ontslag heeft gedwongen.
'In de laatste drie maanden ben ik drie keer met de dood bedreigd', legde Heynckes uit in de Duitse krant Rheinische Post. 'Die waren zo serieus dat ik in Bochum en Cottbus door verschillende politieagenten-in-burger werd bewaakt. Afgelopen weekend nam dat zulke vormen aan dat ik het mijn vrouw niet langer wilde aandoen.'

Heynckes gaf aan niet op zijn besluit terug te komen. Bovendien denkt hij dat Gladbach met de Nederlander Jos Luhukay aan het roer er weer bovenop komt. 'Hij heeft er de kwaliteiten voor om de ploeg uit de crisis te halen.'
VI.nl

Zou jammer zijn, het gebeurd dus overal tegenwoordig (en niet alleen in Nederland)...

En speciaal voor de Dr.:
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Thomas schreef:Over Hertha BSC gesproken. Die hebben controleur Mineiro van Sao Paolo gehaald. Ik ken hem zelf niet of nauwelijks, maar ik kan me wel herinneren dat Steef hem destijds de Makelele van Zuid-Amerika noemde. Hertha kan wel wat versterking gebruiken, want het is er volgens mij een zooitje. Ik ben benieuwd.
Hertha BSC is toch altijd een zooitje? Qua beleving, persaandacht en entourage een topclub, maar voor de rest stelt het daar al jaren helemaal niets voor. Gewoon een tekort aan kwaliteit in de selectie, die volgens mij jaren heeft geteerd op de grillen van Marcelinho.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Volgens mij is het er inderdaad zelden rustig, Peter.

Gomez debuteert bij Duitse selectie

Mario Gomez heeft voor het eerst een uitnodiging voor het Duitse nationale elftal ontvangen. De aanvaller van VfB Stuttgart werd in de selectie van Die Mannschaft opgenomen voor de oefeninterland van volgende week woensdag tegen Zwitserland.

Bondscoach Joachim Löw haalde ook weer Kevin Kuranyi en Christoph Metzelder weer bij de selectie. Kuranyi werd al enige tijd links gelaten, terwijl Metzelder door een blessure lang uit de relatie was.

Gomez (21), die ook over de Spaanse nationaliteit beschikt, vond dit seizoen al tien maal het net en liet vooral de laatste maanden een uitstekende indruk achter. Ook het feit dat Miroslav Klose geschorst is voor het EK-kwalificatieduel tegen Tsjechië op 24 maart deed Löw besluiten om hem een kans te geven.

Volledige selectie:

Keepers: Jens Lehmann (Arsenal) en Timo Hildebrand (VfB Stuttgart)

Verdedigers: Arne Friedrich (Hertha BSC), Per Mertesacker (Werder Bremen), Clemens Fritz (Werder Bremen), Manuel Friedrich (FSV Mainz 05), Philipp Lahm (Bayern München), Marcell Jansen (Borussia Mönchengladbach) ne Christoph Metzelder (Borussia Dortmund).

Middenvelders: Michael Ballack (Chelsea), Bastian Schweinsteiger (Bayern München), Torsten Frings (Werder Bremen), Bernd Schneider (Bayer Leverkusen), Thomas Hitzlsperger (VfB Stuttgart), Jan Schlaudraff (Alemannia Aachen) en Tim Borowski (Werder Bremen)

Aanvallers: Miroslav Klose (Werder Bremen), Mike Hanke (VfL Wolfsburg), Mario Gomez (VfB Stuttgart) en Kevin Kuranyi (Schalke 04)

voetbalzone.nl

Kan Gomez er wat van, Wimpey?
joey
Erelid

Bericht door joey »

Huub Hitler laat Roda zitten?

Nun soll's Stevens richten

Also doch: Huub Stevens wird wohl neuer Trainer des Tabellenletzten Hamburger SV. Der 53-Jährige war der Wunschkandidat der Hanseaten für die Nachfolge von Thomas Doll - bis Felix Magath auf dem Markt auftauchte. Doch Magath erteilte den Hanseaten am Donnerstag eine Absage, so dass nun die Lösung mit dem Niederländer realisiert werden soll.

Hamburgs Hoffnungsträger im Abstiegskampf: Huub Stevens.
© imago "Bevor der HSV am Donnerstag die Gespräche mit mir aufnahm, war sich der Verein bereits mit einem anderen Trainer einig. Da gebietet es mir mein Berufsethos, dem Kollegen den Job nicht wegzunehmen", wird Magath vom "Hamburger Abendblatt" zitiert, für das er auch als Kolumnist schreibt.

Nach dem enttäuschenden 1:1 gegen Energie Cottbus und dem Absturz auf den letzten Tabellenplatz war die Geduld des Hamburger Publikums mit Thomas Doll zu Ende. Auf vielen Plakaten hatten die Fans den Namen ihres Wunschkandidaten präsentiert: Felix Magath sollte nach ihrem Willen neuer Coach des Bundesliga-Dinos werden.

Magath, ehemaliger Profi und Trainer des Hamburger SV, war am Mittwoch überraschend beim FC Bayern entlassen worden. Die HSV-Verantwortlichen hatten Huub Stevens schon als neuen Trainer auserkoren, lenkten ihr Augenmerk mit dem Einverständnis des Holländers nach den Entwicklungen in München aber dann doch auf Magath.

Prompt war dieser am Donnerstag nach Hamburg gereist, um mit dem Klub zu verhandeln. Schließlich sei der HSV eine "Herzensangelegenheit" für den 53-Jährigen, der aber auch gleich gesagt hatte, dass er eigentlich nicht sofort wieder ins Trainergeschäft einsteigen wollte.

Nach der Absage scheint nun klar, dass die Hanseaten wieder ihren eigentlichen Plan A verfolgen - die Verpflichtung Stevens'. Der knorrige Niederländer hatte ohnehin angekündigt, seinen Vertrag bei Roda Kerkrade nicht zu verlängern, so dass er keine Schwierigkeiten hatte, vorzeitig aus seinem Vertrag bei dem Tabellensiebten der Eredivisie zu kommen. Eine offizielle Bestätigung des Hamburger SV steht zur Stunde noch aus.

Huub Stevens hatte seine erfolgreichste Zeit in der Bundesliga als Trainer von Schalke 04 (1996-2002), später arbeitete er auch für Hertha BSC (Entlassung Dezember 2003)und den 1. FC Köln. Bereits am Samstag könnte Stevens, der mit Schalke 1997 den UEFA-Cup und 2001 und 2002 den DFB-Pokal gewann, pikanterweise im Auswärtsspiel bei seinem ehemaligen Klub Hertha BSC, wo er einst entlassen wurde, auf der Bank des HSV sitzen.
Kicker
LucaS

Bericht door LucaS »

Volgens mij kan dat alleen maar als Roda meewerkt. Zullen dus ongetwijfeld schadeloos gesteld worden.
I think I lost my fucking headache
Alaindebanaan

Huub Hitler? Beetje overdreven Joey! :nooo:

VI heeft het trouwens ook gehoord:
'Stevens staat klaar om naar HSV te gaan'

2/2/2007 8 :45

Roda JC houdt er ernstig rekening mee dat Huub Stevens nog voor het weekeinde vertrekt. De Limburgse coach is de eerste gegadigde om trainer van Hamburger SV te worden als de Duitse club er niet uitkomt met droomkandidaat Felix Magath.
HSV heeft al contact opgenomen met Stevens' zaakwaarnemer Kees Ploegsma. 'Er is inderdaad een informatief gesprek geweest', geeft Ploegsma toe in het AD. 'Daar komen ze vandaag wel of niet op terug. Dat is even afwachten.'

Bij Roda gaf voorzitter Servé Kuijer aan dat de club zich moet voorbereiden op een vertrek van Stevens. 'Als HSV zich vandaag officieel meldt voor Huub, dan moeten we intern de komende dagen een hoop gaan regelen.'
Uit het commentaar van die voorzitter kun je niet helemaal afleiden of Roda nou een afkoopsom krijgt of niet.....

En speciaal voor de Dr.:
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Wat een dramatische aankopen hebben die dit seizoen gedaan, zeg.
Nou...Achteraf is het wel makkelijk he...Ze hebben ook heel erg veel blessure pech gehad. Of dacht je toen ze bijvoorbeeld Sorin of Kompany haalden van 'wat een shit aankoop'?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
joey
Erelid

Bericht door joey »

Alaindebanaan schreef:Huub Hitler? Beetje overdreven Joey! :nooo:
Dat was zijn bijnaam toen hij hoofd opleidingen was bij PSV. Heb ik niet verzonnen, hoor. ;)
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Mr. Ajax schreef:
Wat een dramatische aankopen hebben die dit seizoen gedaan, zeg.
Nou...Achteraf is het wel makkelijk he...Ze hebben ook heel erg veel blessure pech gehad. Of dacht je toen ze bijvoorbeeld Sorin of Kompany haalden van 'wat een shit aankoop'?
Nee, maar die twee zijn uitzonderingen (al wordt Sorin veel als back gebruikt, geloof ik). Jongens als Sanogo, Guerrero en Olic zijn middelmaat en gaan HSV niet beter maken.
999

Bericht door 999 »

Stevens zou naar Hsv gaan ... ( Sportjournaal )
Blij met de punten ...
Alaindebanaan

Ja, Magath heeft afgezegd:
'Stevens zit in Berlijn op de bank bij HSV'

2/2/2007 11:49

Huub Stevens zit zaterdag vrijwel zeker op de bank tijdens Hertha BSC-HSV. Na het definitieve afhaken van Felix Magath, is de trainer van Roda JC de enige kandidaat voor de opvolging van de dinsdagavond ontslagen Thomas Doll.
Aanvankelijk leek de door de HSV-fans vurig gewenste Magath de beste papieren te hebben, zeker gezien Magath's uitgebreide HSV-achtergrond. Maar de eveneens zojuist ontslagen Magath vindt dat zijn beroepsethiek verdere gesprekken met HSV in de weg staat.

'Voordat de club contact met mij opnam, was HSV al met Stevens in gesprek. Ik kan niet de baan van een collega afpakken', liet Magath in het Hamburger Abendblatt optekenen. Magath zei ook dat Stevens HSV voor degradatie kan behoeden. De ex-trainer van Bayern München benadrukte verder dat hij niet meteen bij een andere club aan de slag wil.

Stevens maakte onlangs bekend zijn contract bij Roda JC niet te zullen verlengen. Om die reden wordt in Hamburg verwacht dat de Limburgse club Stevens nu ter wille zal zijn.

In de Bundesliga had Stevens veel succes bij Schalke 04 waar hij van 1996 tot 2002 werkzaam was. Daarna volgden korte periodes bij Hertha BSC (waar hij zeer waarschijnlijk zijn rentree in de Duitse competitie maakt) en 1. FC Köln.

VI.nl

En speciaal voor de Dr.:
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Bayern is de weg kwijt:

Nurnberg [3 - 0] Bayern Munich

13' [1 - 0] I. Saenko

72' [2 - 0] M. Schroth

86' [3 - 0] R. Vittek

Ik geef ze niet veel kans tegen Real. En dat zegt veel over Bayern.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Voorlopig gaat het ok met HSV. Rost stopte eerst een pingel (veroorzaakt door De Jong) en later blundert de keeper van Hertha. Alleen ze hebben het nog zo vaak weggegeven in de 2e helft.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
999

Bericht door 999 »

1 - 1 Friedrich
Blij met de punten ...
999

Bericht door 999 »

Niet te geloven ...
Blij met de punten ...
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Tja, Mathijsen met de kans op de 1-2. Staat er alleen een ploeggenoot van hem voor de doellijn van Hertha die zodoende de doelman effe helpt.
Laatst gewijzigd door Jinne op za feb 03, 2007 5:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

:D

HSV schiet trouwens niet veel op met een punt. Concurrenten Mönchengladbach en Wolfsburg staan voor en Energie Cottbus, Mainz, Bochum en Frankfurt spelen onderling gelijk. Alleen op Aachen wordt nu ingelopen.
999

Bericht door 999 »

Whoeeeeeeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 2 - 1 einde
Blij met de punten ...
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Jinne schreef:Tja, Mathijsen met de kans op de 1-2. Staat er alleen een ploeggenoot van hem voor de doellijn van Hertha die zodoende de doelman effe helpt.
Tja die jongen stond daar nu eenmaal maar dan moet Mathijsen niet gaan lopen kankeren op die jongen maar gewoon zorgen dat ie zelf niet tegen hem op knalt, hij zag toch dat die gast daar stond. :nooo:

Wel mooi dat ze weer verloren hebben.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Werder - Schalke 04 : 0-1 Kuranyi met een prachtige halve omhaal. Werder voetbalt vandaag voornamelijke door de trechter. Vooral die Naldo (?) ofzo kan echt niet opbouwen.
Plaats reactie