De T.Huntelaar juicht kort
HEERENVEEN, zaterdag
Indien Ajax-spits Klaas-Jan Huntelaar vandaag scoort tegen zijn oude club SC Heerenveen, zal hij de treffer op bescheiden wijze vieren. ,,Uit respect voor de supporters ga ik niet als een dolle tekeer.” Overigens zwelt de belangstelling uit Spanje, Italië, Duitsland en Engeland voor de topscorer steeds verder aan. „Dat is leuk, maar ik ga ervan uit ook volgend seizoen gewoon bij Ajax te spelen”, aldus Huntelaar. „Ik heb het hier prima naar mijn zin.”
Ajax-trainer Henk ten Cate heeft voor het duel met Heerenveen in zijn selectie weer een plaats ingeruimd voor Jaap Stam en Hedwiges Maduro, die tegen ADO Den Haag uit voorzorg aan de kant werden gehouden. Heerenveen-trainer Gertjan Verbeek heeft goede hoop dat hij toch kan beschikken over Danijel Pranjic. De middenvelder had liesproblemen, maar lijkt tijdig hersteld. Het meespelen van keeper Brian Vandenbussche is twijfelachtig. Hij werd gisteren vader van een zoon en miste de afsluitende groepstraining.
Tijdje geleden dat we als koploper bij Heerenveen op bezoek gingen, dit moet AJAX gewoon winnen, zo goed is dit Heerenveen niet.