De prijzen voor de CL-wedstrijden

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Re: Loting poulefase Champions League

Bericht door Thijs »

SylvievdVaart schreef:Zo om me heen hoor ik vaak dat een PP voor één persoon te betalen zou zijn, maar dat het toch al flink duur wordt als je met je vrouw/man/vriend/vriendin gaat, of met eventuele kinderen.
Ik verheug me er anders nu al op om met m'n zoontje later naar Ajax - Real Madrid te gaan. Die blik in z'n ogen als hij voor het eerst de Arena binnenkomt, de vlaggetjes, wie weet nog een fantastische goal erbij.

Mijn eerste keren bij Ajax als klein jochie betekenden zo ontzettend veel voor me, dat was me veel meer waard dan al die honderden andere cadeautjes die ik altijd met Sinterklaas en m'n verjaardag kreeg. Ik droomde nooit van een playstation ter waarde van 400 gulden, ik droomde van Ajax.

Ik ga liever één keer voor 80 euro naar Ajax - Real Madrid dan 8 keer voor 10 euro naar een wereldberoemde opera. Daarom hou ik namelijk van Ajax, en niet zo van opera. Geld is maar geld. We hebben spelers als Suarez, El Hamdaoui, Stekelenburg, van der Wiel. Veel eigen jeugd. Veel goals, het hele jaar door. Nou, dan betaal ik maar veel, maar dit toch tien keer liever dan die gitzwarte kutjaren dat we eruit vlogen tegen Lausanne Sport en we tegen Frank Verlaat en Christopher Kanu aan moesten kijken. Toen lag ik zo elke week met de pest in m'n lijf in bed, dat was niet gezond.

Het gaat niet om die paar tientjes die je extra af moet tikken. Het gaat om onze club, we doen weer mee, je gaat met je zoontje naar de Arena en ziet die glinstering en dat geluk in z'n ogen, en na afloop van zo'n fantastische overwinning als afgelopen woensdag loop je met dat joch op je schouder naar buiten, zie je die juichende mensen en zeg je tegen 'm "Wat was dit een mooie wedstrijd he! En straks spelen we tegen Real Madrid!" En dan zegt je zoontje "Ja papa! Dat wordt zóóó leuk!". En dan geef je elkaar een high-five en loop je zielsgelukkig naar huis. Want Ajax is weer terug!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

SylvievdVaart schreef:
Giacomo Puccini schreef:Die moet je ook thuis laten. Vrouwen en vriendinnen horen niet bij voetbal.
:drecul.gif:
Die chick van Dexter en Hustle zou ik ook niet meenemen naar een voetbalwedstrijd. Dan weet ik wel leukere dingen...
Ajax!
Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer »

Thijs schreef:Als een club vijf jaar in de eerste divisie speelt en daarna weer promoveert moeten supporters ook meer betalen. Betere tegenstanders, hoger niveau, dat kost een supporter meer geld. Dan zeiken supporters ook niet van "wel verdomme, 5 jaar naar clubs als Almere City en Telstar moeten kijken, en als dank moet ik nu meer gaan betalen!" Zo werkt het gewoon.
Geen goede vergelijking. Niemand heeft het er hier namelijk over dat dit zoveel duurder is dan de EL-wedstrijden van de afgelopen jaren. Met beklaagt zich er hier over dat de prijzen ruim 50% duurder zijn dan dezelfde CL-passepartout van 5 jaar geleden. Dat verschil heeft dus niets met EL of CL te maken (of in jouw geval Eredivisie en Jupiler League).
Ik vraag me soms af wat iedereen nou eigenlijk WIL? Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb jaren gewacht op deze affiches. In het seizoen 2007-2008, dat onwijze kutjaar, heb ik elk competitieduel bezocht. Toen lagen we er begin oktober al uit na die drama's tegen Praag en Zagreb. En al die uitwedstrijdjes tegen Excelsior (2-1 verlies), Sparta (2-2), VVV (2-2), Vitesse (2-2) en ik vergeet er nu minstens nog 10....dat kostte me allemaal minstens 40 euro per keer. En elke keer dat ik weer murwgeslagen in bed lag, droomde ik van het moment dat we weer eens meetelden en tegen Real Madrid zouden gaan spelen.
Het is toch geen verplichting om zoveel geld aan Ajax uit te geven als jij dat doet? Je doet alsof iedereen die níet bij al jouw uitwedstrijden aanwezig is geweest dat geld verpliocht moet hebben opgespaard om het nu aan de CL uit te geven. En dat is natuurlijk onzin.
Wat willen we nou? Voor 50 euro naar Ajax - Real Madrid of voor 30 euro naar Ajax - FK Borac?

Vergelijking klopt wederom niet. Je moet natuurlijk wel de juiste prijzen (namelijk die van het goedkoopste kaartje) met elkaar vergelijken. In dit geval (Real vs. Borac) is dat (er van uitgaande dat een passepartout nog steeds 3 kaartjes halen, 2 betalen is) 57 euro voor Real tegen 16 euro voor Borac.
Dit worden gewoon drie ontzettend gave wedstrijden, in een kolkende Arena. Ik zag een piepjong Ajax in een zinderende Arena met 2-1 winnen van AS Roma. Kaartje kostte me 28 euro, maar achteraf is dat kaartje me veel meer waard geweest. Heroïsche wedstrijden zijn niet in geld uit te drukken, hier doen we het allemaal voor.
Het is nog maar de vraag of het heroische wedstrijden worden. Ten eerste is de kans groot dat als we thuis tegen Real moeten, we al lang en breed zijn uitgeschakeld. Ten tweede zal de Arena met dit soort prijzen bij die wedstrijden niet uitverkocht zijn. Een mannetje of 37.000, misschien 38.000. Maar een volle Arena die 250 euro voor een PP gaat betalen? Dat verwacht ik niet.

Ik was ook bij Ajax-Roma en inderdaad, die wedstrijd was me achteraf zeker 250 euro waard. Al is het uiteraard eigenlijk niet in geld uit te drukken. Punt is alleen dat je het vooraf niet weet. Ik ben ook bij Ajax - AC Milan in 2003-2004 geweest. Ook een grote naam, volle Arena, maar die wedstrijd was me achteraf nog geen 25 euro waard.
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

Als ik naar Manchester United tegen Glasgow Rangers wil betaal ik dezelfde prijzen hoor. Of meer. En daar spelen ze dit soort topwedstrijden aan de lopende band, voor ons is het een unicum...
Ajax!
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Mr. Ajax schreef:
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:@Mr. Ajax : Kaartverkoop zal gaan zoals alle uitwedstrijden. Dus als je een uitkaart hebt Europees, kun je gewoon online bestellen en je uitkaart wordt dan geactiveerd. Waarvandaan je dan reist maakt niet uit.
Voor zover ik weet heb ik die niet. Hoe en waar kan ik die aanschaffen?

Iemand die dit kan beantwoorden? Hoeveel zo zo'n kaartje Milan-uit ONGEVEER moeten kosten, schatten jullie (de kenners :ajaxsmiley.gif: )?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Thijs

Bericht door Thijs »

Scherrer schreef: Geen goede vergelijking. Niemand heeft het er hier namelijk over dat dit zoveel duurder is dan de EL-wedstrijden van de afgelopen jaren. Met beklaagt zich er hier over dat de prijzen ruim 50% duurder zijn dan dezelfde CL-passepartout van 5 jaar geleden. Dat verschil heeft dus niets met EL of CL te maken (of in jouw geval Eredivisie en Jupiler League).
Dat verschil heeft vooral te maken met het verschil in tegenstanders. AJ Auxerre is aansprekender dan FC Thun, AC Milan is aansprekender dan Sparta Praag en Real Madrid is aansprekender dan Arsenal. Dit is een top-poule.
Het is toch geen verplichting om zoveel geld aan Ajax uit te geven als jij dat doet? Je doet alsof iedereen die níet bij al jouw uitwedstrijden aanwezig is geweest dat geld verpliocht moet hebben opgespaard om het nu aan de CL uit te geven. En dat is natuurlijk onzin.
Natuurlijk niet, je hoeft ook niet te komen. Als het te duur is, dan blijf je thuis. Niemand verplicht je om erbij aanwezig te zijn, de een heeft heel veel tijd/geld voor Ajax over en de ander minder. En ik heb een donkerbruin vermoeden dat diegene die er sowieso minder voor over hebben nu harder klagen over de prijs dan diegene die altijd gaan.
Vergelijking klopt wederom niet. Je moet natuurlijk wel de juiste prijzen (namelijk die van het goedkoopste kaartje) met elkaar vergelijken. In dit geval (Real vs. Borac) is dat (er van uitgaande dat een passepartout nog steeds 3 kaartjes halen, 2 betalen is) 57 euro voor Real tegen 16 euro voor Borac.
Ja, 3 halen 2 betalen, nu ga je wel geheel aan het feit voorbij dat je blijkbaar 'gratis' naar een Champions League-wedstrijd kan. Da's met deze rekenmethode toch wel ontzettend gaaf toch, dat je gratis naar de CL kan? Je kunt, en dat is het in feite ook, ook gewoon zeggen dat je voor 32,30 euro naar Ajax - Real Madrid kan. Nou Real is wel meer dan twee keer zo goed als Borac, om het zo maar te zeggen. Wedstrijden op dit niveau en deze ambiance kun je amper met elkaar vergelijken, een wedstrijd als tegen Borac is iedereen de dag erna weer vergeten. Zo'n CL-wedstrijd vergeet je hopelijk nooit meer.
Het is nog maar de vraag of het heroische wedstrijden worden. Ten eerste is de kans groot dat als we thuis tegen Real moeten, we al lang en breed zijn uitgeschakeld. Ten tweede zal de Arena met dit soort prijzen bij die wedstrijden niet uitverkocht zijn. Een mannetje of 37.000, misschien 38.000. Maar een volle Arena die 250 euro voor een PP gaat betalen? Dat verwacht ik niet.

Ik was ook bij Ajax-Roma en inderdaad, die wedstrijd was me achteraf zeker 250 euro waard. Al is het uiteraard eigenlijk niet in geld uit te drukken. Punt is alleen dat je het vooraf niet weet. Ik ben ook bij Ajax - AC Milan in 2003-2004 geweest. Ook een grote naam, volle Arena, maar die wedstrijd was me achteraf nog geen 25 euro waard.
De kans gróót dat we na vier wedstrijden (waaronder twee tegen Auxerre, ons niveau) zijn uitgeschakeld? Dan moeten we werkelijk elke wedstrijd verliezen en moet de nummer drie op minimaal vier punten staan. Vorig jaar was Ajax-Juventus (Europa League, zestiende finales) stijf uitverkocht. Al die kaarten op de lange zijdes kostten 60 euro per stuk. Ik denk dat we het uitverkopen hoor.
En nee, je weet van tevoren niet wat je krijgt. Gelukkig, dan zou de euforie ook niet groot zijn bij een winst, als je toch al zeker weet dat je gaat winnen.
666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 »

Thijs schreef:Vorig jaar was Ajax-Juventus (Europa League, zestiende finales) stijf uitverkocht. Al die kaarten op de lange zijdes kostten 60 euro per stuk. Ik denk dat we het uitverkopen hoor.
Tegen Juve kwam die volle Arena ook voor jou als een verrassing. Jij voorspelde 42.000 op basis van de eerste cijfers.

Maar als ik voor 60 euro losse kaartverkoopprijs langs de zijlijn naar Ajax-Madrid kan kijken zal je mij niet horen klagen. Daarmee ben ik een uitzondering, want toen de prijzen het Ajax-Juventustopic inwandelden liet de ene na de andere seizoenkaarthoudende ajaxtalker weten de wedstrijd te boycotten. Zelfs onze huisitaliaan Peter schijnt de wedstrijd tegen Juve te hebben laten schieten vanwege de prijs terwijl ie normaal gesproken toch niet moeilijk doet over een maatpakje van duizend euro meer of minder. Kan je nagaan: moderator van een Ajaxforum en dan komt er ook nog een club uit z'n geliefde italië op bezoek in een knockoutronde en dan toch thuisblijven vanwege de prijs. Dan begin je jezelf als club toch aardig uit de markt te prijzen ten gunste van de dagjesmensen.

Maar laten we even doen alsof 60 euro voor Ajax-Juve in de UEFA cup normaal is en we in strijd met de conventie van Geneve geen recht hebben op smartegeld vanwege de oorlogsmisdaden van Karin Bloemen* in de rust. Tellen we er 50% CL-bonus bij op (ook al is het een poulewedstrijd i.p.v. een knockoutronde na europees overwinteren) en dan komen we uit op een passepartoutprijs van 180 euro.

Maar gezien de prijs die nu voor de allerberoerdste vakken wordt gevraagd denk ik dat 280 euro dichter in de buurt gaat komen. Welke rekenmethode zouden vdBoog en co hebben losgelaten om die extra honderd euro uit m'n zakken te kloppen?

Overigens schreef Ko in het Ajax-Juvetopic:
Kowalczyk schreef:ik ben niet van plan om ooit van mijn leven nog meer dan 30 euro voor een kaartje voor een normaal potje voetbal te betalen (en met 'normaal' bedoel ik dan: een wedstrijd in de Nederlandse competitie of een Europese wedstrijd vroeger dan de halve finale).
Ben benieuwd of ie nu een uitzondering maakt. Hoewel... als ie met een passepartout en een verrekijker in de nok van de tweede ring gaat zitten balanceert ie nog net op zijn voor inflatie gecorrigeerde grens.

Thijs, wat is er eigenlijk nog over van jouw eigen principiele standpunt uit het Ajax-Juvetopic?
Thijs schreef:Mensen die voor Ajax komen, of ze nu tegen Dukla Banska Bistrica spelen of tegen Juventus, zouden eigenlijk altijd net zoveel moeten betalen.
Zou mijn passepartoutprijs met seizoenskaartkorting nou gelijk moeten zijn aan die van dat potje tegen die opgebrande dynamo uit de voorronde?

*) En wie zal onze oren komen martelen tijdens de CL? Of steken de stalinistische eisen van de UEFA op het gebied van orde en tucht (geen concurrentie met de CL-hymne) daar een stokje voor?
Sign your name on
the dotted line:

.............................
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik denk van wel. Zo ontzettend duur is het nu ook weer niet.
Vergeet niet dat 97 euro de goedkoopste zijn met de korting er al af. Ik denk dat de gemiddelde prijs zo rond de 150 euro zal liggen en dan moet ik dus echt nog zien dat het uitverkocht raakt.

En de vergelijking met de opera vind ik wat overdreven, daar komt over het algemeen wat ander volk op af, voetbal is toch meer voor Jan met de pet met een eenvoudige baan in de fabriek.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Haha de duivel haalt weer wat mooie oude quotes uit het vagevuur. :1evil.gif:

Pietro liet de wedstrijd tegen Juventus ook schieten vanwege het feit dat het EL is. CL is magischer (en Juventus is een kloteclub). :blush.gif:
Nihad

Bericht door Nihad »

brigade zuid schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik denk van wel. Zo ontzettend duur is het nu ook weer niet.
Vergeet niet dat 97 euro de goedkoopste zijn met de korting er al af. Ik denk dat de gemiddelde prijs zo rond de 150 euro zal liggen en dan moet ik dus echt nog zien dat het uitverkocht raakt.

En de vergelijking met de opera vind ik wat overdreven, daar komt over het algemeen wat ander volk op af, voetbal is toch meer voor Jan met de pet met een eenvoudige baan in de fabriek.
]

Ik wou net zeggen. Ik heb een seizoenkaart voor 410 (425). No way dat ik 97 euro ga betalen. Zal eerder 130 euro zijn ofzo incluis korting. Die 97 euro is alleen voor 6 vakken ofzo. Het is echt belachelijk. Ik begin zelf nu te twijfelen of ik wel zal gaan. Eigenlijk kan ik het geld op dit moment niet missen en het is alleen maar de poulronde van de CL.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk »

Mijn maandagcolumn 'Balgevoel' gaat vandaag over de Champions League-loting, de diepte-interviews aldaar én natuurlijk de triomf van Wes en Yo.

Lees 'm HIER, via mijn Hyves-pagina (kunnen we meteen vriendjes worden) of HIER, op NU Sport.nl.

K.
Still alive...
Thom

Bericht door Thom »

Goed stukje Ko; ik ben jaloers op je schrijfstijl!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
Thijs

Bericht door Thijs »

Haha heel herkenbaar, vooral die 'vragen-voor-de-vorm'. Sneijder was blij dat hij bij Inter 'lekker z'n ding kon doen'. Oftewel 'do your thing'. Heeft iemand dat ook opgemerkt? :smallgrin.gif:
kruifie

Bericht door kruifie »

Thijs schreef:Haha heel herkenbaar, vooral die 'vragen-voor-de-vorm'. Sneijder was blij dat hij bij Inter 'lekker z'n ding kon doen'. Oftewel 'do your thing'. Heeft iemand dat ook opgemerkt? :smallgrin.gif:
ja heb t ook gehoord..maar verbaasde me er niet eens meer over. Ach...sneijdertje...:aai.gif:
Rooie

Bericht door Rooie »

De prijzen zijn bekend :excited.gif:

Mag (met korting) 130 euro's aftikken en daarmee zit ik nog aan de goedkope zijde.
Thijs

Bericht door Thijs »

Okay, dit zijn bij nader inzien wel érg hoge prijzen ja, pfoe.

Vraag me ook af wie er 253 euro gaat aftikken om op de tweede ring lange zijde te zitten.
Rooie

Bericht door Rooie »

Wat een luxe, naast m'n eigen pp van 130 euro kan ik ook nog 9 vrienden meevragen voor lange zijde 2e ring voor het luttele bedrag van 250 euro pp....
Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer »

Benji schreef:Wat een luxe, naast m'n eigen pp van 130 euro kan ik ook nog 9 vrienden meevragen voor lange zijde 2e ring voor het luttele bedrag van 250 euro pp....
Je krijgt over die kaarten nog SCC-korting van 15%, dus je kunt ze kopen voor 205 euro.

Maargoed, de eerste ring lange zijde gaat natuurlijk nooit uitverkocht raken met een tarief (voor niet-SCC-houders) van 270,24 euro per passepartout.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Vakken 2e ring Rijen Passe Partout Kortingstarief SCC-houders
424/425* Alle rijen € 153,24 € 130,26
401,410,411,425,426, 430 Rij 1 t/m 15 € 162,51 € 138,12
401,410,411,425, 426, 430 Rij 16 t/m 27 € 153,24 € 130,26
412,413,414*,427,428,429 Rij 1 t/m 15 € 118,50 € 100,74
412,413,414*,427,428,429 Rij 16 t/m 27 € 113,76 € 96,69
402,403,408,409,418,423 Rij 1 t/m 15 € 204,24 € 173,61
402,403,408,409,418,423 Rij 16 t/m 27 € 199,50 € 169,59
404,405,406,407,419,420,421,422 Rij 1 t/m 15 € 252,99 € 215,04
404,405,406,407,419,420,421,422 Rij 16 t/m 27 € 241,26 € 205,05

Vakken 1e ring Rijen Passe Partout Kortingstarief SCC-houders
112 t/m 116 alle rijen € 126,51 € 107,52
125 t/m 129* alle rijen € 126,51 € 107,52
018, 023, 117, 118, 123, 124 alle rijen € 219,24 € 186,36
019, t/m 022, 119 t/m 122 alle rijen € 270,24 € 229,71
016,812,816,825,829 Minder validen € 113,76 € 96,69
:excited.gif:

Ik ben 130 euro kwijt, is de korting er al af. En ik zit op een hele simpele plek hoog in de tweede ring (vak 426)

Voor dat geld zit ik bij Twente op de eretribune.
Laatst gewijzigd door brigade zuid op ma aug 30, 2010 3:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rooie

Bericht door Rooie »

Scherrer schreef:
Benji schreef:Wat een luxe, naast m'n eigen pp van 130 euro kan ik ook nog 9 vrienden meevragen voor lange zijde 2e ring voor het luttele bedrag van 250 euro pp....
Je krijgt over die kaarten nog SCC-korting van 15%, dus je kunt ze kopen voor 205 euro.
Nu wil iedereen wel mee...
Thijs

Bericht door Thijs »

Ik ga even uitrekenen wat Ajax binnenhaalt als we alle passe-partouts verkopen. (Gaat niet gebeuren uiteraard)
Lionel

Bericht door Lionel »

170 euro?

ZIJN ZE FUCKING GESTOORD OFZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO?
IK GELOOF!!!!!!
Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer »

Thijs schreef:Ik ga even uitrekenen wat Ajax binnenhaalt als we alle passe-partouts verkopen. (Gaat niet gebeuren uiteraard)
Houd er dan even rekening mee dat je bij een passepartout een korting krijgt (je krijgt 3 wedstrijden, maar je betaalt minder), dus dat ze per saldo op de losse kaartverkoop nog meer vangen.

Als (en ik zeg als, want ik geloof er weinig van) Ajax 3 keer de Arena uitverkoopt dan vangen ze iets van 10 miljoen euro aan kaartverkoop.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Ik ben er dus gewoon bij, want de kans dat er nu wordt uitverkocht na de verkoop aan SCC's is wel heel klein.
Alexander

Bericht door Alexander »

Werkelijk krankzinnige prijzen! €270,-voor kaarten op de de lange zijnde eerste ring, wie gaat dat betalen?
Plaats reactie