Ik verheug me er anders nu al op om met m'n zoontje later naar Ajax - Real Madrid te gaan. Die blik in z'n ogen als hij voor het eerst de Arena binnenkomt, de vlaggetjes, wie weet nog een fantastische goal erbij.SylvievdVaart schreef:Zo om me heen hoor ik vaak dat een PP voor één persoon te betalen zou zijn, maar dat het toch al flink duur wordt als je met je vrouw/man/vriend/vriendin gaat, of met eventuele kinderen.
Mijn eerste keren bij Ajax als klein jochie betekenden zo ontzettend veel voor me, dat was me veel meer waard dan al die honderden andere cadeautjes die ik altijd met Sinterklaas en m'n verjaardag kreeg. Ik droomde nooit van een playstation ter waarde van 400 gulden, ik droomde van Ajax.
Ik ga liever één keer voor 80 euro naar Ajax - Real Madrid dan 8 keer voor 10 euro naar een wereldberoemde opera. Daarom hou ik namelijk van Ajax, en niet zo van opera. Geld is maar geld. We hebben spelers als Suarez, El Hamdaoui, Stekelenburg, van der Wiel. Veel eigen jeugd. Veel goals, het hele jaar door. Nou, dan betaal ik maar veel, maar dit toch tien keer liever dan die gitzwarte kutjaren dat we eruit vlogen tegen Lausanne Sport en we tegen Frank Verlaat en Christopher Kanu aan moesten kijken. Toen lag ik zo elke week met de pest in m'n lijf in bed, dat was niet gezond.
Het gaat niet om die paar tientjes die je extra af moet tikken. Het gaat om onze club, we doen weer mee, je gaat met je zoontje naar de Arena en ziet die glinstering en dat geluk in z'n ogen, en na afloop van zo'n fantastische overwinning als afgelopen woensdag loop je met dat joch op je schouder naar buiten, zie je die juichende mensen en zeg je tegen 'm "Wat was dit een mooie wedstrijd he! En straks spelen we tegen Real Madrid!" En dan zegt je zoontje "Ja papa! Dat wordt zóóó leuk!". En dan geef je elkaar een high-five en loop je zielsgelukkig naar huis. Want Ajax is weer terug!