WK onder 17 in Nigeria

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

D_skilled

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door D_skilled »

Morgen gaat het prestigieuze toernooi van start. We kunnen ons de eerste dag gelijk opmaken voor top jeugdvoetbal met een topaffiche: 20:00 VOETBAL: WK onder 17 in Abuja (Nigeria) - Poulewedstrijd Nigeria - Duitsland (120min) Live op Eurosport

Eerder op de dag wordt er ook gespeeld.

16:45 VOETBAL: WK onder 17 in Abuja (Nigeria) - Poulewedstrijd Honduras - Argentinië (135min) Live op Eurosport

19:00 VOETBAL: WK onder 17 in Lagos (Nigeria) - Poulewedstrijd Mexico - Zwitserland (60min)

De Fifa blikt vooruit op de poule van Nederland.
Group C: Champions clash in Calabar

Group C of the FIFA U-17 World Cup Nigeria 2009 features a fearsome cross section of accomplished and confident sides from all over the globe, including a pair of continental champions and the runners-up from Europe. Iran arrive in West Africa boasting much-heralded ace striker Kaveh Rezaei, who scored no less than six goals as the junior Team Melli roared to claim the Asian U-16 crown last year. Similarly, Gambia - playing close to home - are reigning champions of Africa for the second time on the trot and will be eager to make a mark on proceedings in Calabar.

The Netherlands arrive in Nigeria with a solid, if unspectacular, squad that stretched hosts Germany to finish runners-up in the UEFA qualifying competition. Underdogs Colombia round out the section's combatants, and the fourth-place finishers from South America look likely to struggle without injured star Edwin Cardona.

The teams in Group C
Iran
Gambia
Colombia
Netherlands

The matches (all kick-offs in local time)
Iran-Gambia, Calabar, 25 October, 16:00
Colombia-Netherlands, Calabar, 25 October, 19:00
Netherlands-Gambia, Calabar, 28 October, 16:00
Iran-Colombia, Calabar, 28 October, 19:00
Gambia-Colombia, Calabar, 31 October, 16:00
Netherlands-Iran, Enugu, 31 October, 16:00

How they qualified
Iran: Champions of last year's Asian U-16 championship
Gambia: African champions after winning the CAF U-17 championship
Colombia: Fourth-place finishers at the South American championship
Netherlands: Runners-up at the U-17 championship in Germany

The location
The four hopefuls in Group C will be based in Calabar, a city of 1.2 million near the Cameroon border on Nigeria's easternmost stretch of coast. The capital of Cross River State, the major shipping port is also known as a major hub of Nigerian tourism thanks to its natural beauty and fine coastline. Calabar, with centuries-old connections to the English maritime tradition, stands out in Nigeria's sporting history for having hosted the first organised football matches in the nation.

The crunch match: Netherlands-Gambia
The Dutch youth system - renowned for producing some of the most technically gifted players on the planet - has been ironically unable to achieve much team success at youth or junior level. Current coach Albert Stuivenberg is hoping to turn that around, and can call on the talents of standout striker Luc Castaignos to help get the job done. Gambia, a rising power on the African youth circuit and continental champions twice running, may well pose a significant stumbling block the Jong Oranje's ambitions, however, when the two meet in the second round of games at the U. J. Esuene Stadium.

The opening gambit
"We find ourselves in a very even group with no clear favourites. The Dutch live up to their reputation; their players are skilful and tactically well-organised. Gambia are a typical African side, physically strong and direct in attack. We are still studying Iran but we know that they rely very much on (Kaveh) Razaei, their key man in attack," Colombia coach Ramiro Viafara.
Colombia mist haar sterspeler Edwin Cardona.
'De laatste stap is het lastigst'

Het wereldkampioenschap voor spelers onder 17 jaar nadert met rappe schreden. Wat kunnen de Nederlandse talenten verwachten in Nigeria? KNVB-coach Albert Stuivenberg blikt vooruit. In deel 3: de kracht van de selectie.

,Er wordt mij wel eens gevraagd wie nu echt de toppers zijn in dit WK-team. Maar wat is eigenlijk een topper? In mijn ogen is dat iemand die op dat moment er ten opzichte van zijn leeftijdsgenoten bovenuit steekt. Ik heb door de jaren heen veel spelers voorbij zien komen en van deze groep kan ik concreet zeggen dat er op dit moment geen speler bij zit die er met kop en schouders bovenuit steekt. Deze lichting is juist een ontzettend goed team.

Als je kijkt naar de tegenstanders die we het afgelopen seizoen zijn tegengekomen, zoals Duitsland, dan zie je dat daar spelers bij zijn die het verschil kunnen maken. De reden dat wij zo goed hebben gepresteerd, is dat wij als team uitstekend hebben gefunctioneerd en dus heel goed hebben samengewerkt.

De top halen

Of veel spelers uit deze WK-groep de Eredivisie gaan halen, blijft altijd afwachten. In elke lichting vind je wel spelers die het in zich hebben om het te kunnen halen. Neem bijvoorbeeld de lichting waarmee ik begon als KNVB-coach van Onder 17. In die groep zaten jongens als Leroy Fer, Daley Blind en Georginio Wijnaldum. Met dat team hebben we niet het WK gehaald, maar uiteindelijk zijn er wel veel spelers basisspeler geworden bij hun club. Ook uit het WK-team van 2005 hebben veel spelers de stap gezet.

Ook in deze groep zitten spelers die de stap zouden kúnnen maken. Maar of dat gaat gebeuren… Die laatste stap is vaak het lastigst. Sommige spelers trainen nu al mee met de eerste selectie van hun club. Dat is mooi, maar je hoort er pas echt bij als je straks vijftien wedstrijden in de basis hebt gestaan.

Een belangrijke kwaliteit van deze groep is dat de spelers zich ondergeschikt kunnen maken aan het team. Dat is volgens mij een belangrijke voorwaarde om je als speler te ontwikkelen. Om straks die laatste stap te maken. Juist daarom zou het heel goed kunnen dat hier straks ook toppers uit voortkomen.”

Bron: Onsoranje.nl
Stuivenberg doet het slim door geen namen te noemen van spelers die in zijn ogen eruit steken. Natuurlijk herbergt deze lichting een aantal spelers die eruit steken. Op het EK waren dat Isoufi, Castaignos en Ozyakup. Benieuwd of andere spelers zich ook kunnen onderscheiden. Bouy? Labyad? We gaan het zien, zondag om zeven uur op Eurosport.
LucaS

Bericht door LucaS »

D_skilled schreef:Morgen gaat het prestigieuze toernooi van start. We kunnen ons de eerste dag gelijk opmaken voor top jeugdvoetbal met een topaffiche: 20:00 VOETBAL: WK onder 17 in Abuja (Nigeria) - Poulewedstrijd Nigeria - Duitsland (120min) Live op Eurosport

Eerder op de dag wordt er ook gespeeld.

16:45 VOETBAL: WK onder 17 in Abuja (Nigeria) - Poulewedstrijd Honduras - Argentinië (135min) Live op Eurosport

19:00 VOETBAL: WK onder 17 in Lagos (Nigeria) - Poulewedstrijd Mexico - Zwitserland (60min)
Is er een proef met verschillende lengtes voor verschillende wedstrijden? :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Ik heb het gekopieerd van de programmering van Eurosport. Weet niet wat ik me moet voorstellen bij een wedstrijd van 135 minuten. Die van 60 minuten is gewoon een uitgebreide samenvatting.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Ik zie het alweer fout gaan in de programmering. Volgens FIFA.com begint Honduras-Argentinie om 16:00, maar Eurosport.nl geeft aan dat ze met 16:45 beginnen met het live uitzenden van de wedstrijd (en dan wel weer 130 minuten lang).
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Nee, 1 uur tijdverschil. Zondag doen zij een uur terug ivb wintertijd, en dan lopen we gelijk.
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Het gaat beginnen! :cheer.gif:
joey
Erelid

Bericht door joey »

Dat veld is zo dadelijk onbespeelbaar. :confused.gif:

1-0 voor Argentinië. Die bal leek me houdbaar.
Het stinkt aan alle kanten!
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Honduras kan er niet veel van.

Het veld houdt het verrassend goed, overigens.
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Straks Brazilië. Dat is pas het échte werk.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Enganche schreef:Honduras kan er niet veel van.

Het veld houdt het verrassend goed, overigens.

Mwah, de bal rolt haast niet meer. En dan moet die andere wedstrijd nog gespeeld worden? Pff.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Ja, het is de afgelopen 10 minuten heel hard achteruit gegaan. Hiervoor was het nog prima bespeelbaar, maar dit is echt niet te doen. Nigeria-Duitsland gaat vast niet door.

Ah, daar hebben we de gebruikelijke gele kaart voor Cirigliano weer.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Wedstrijd is nu bezig op Eurosport. Net 1-0 voor Duitsland. Nigeria met grooooooote kerels.
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Lijkt zo, Joey. Hun langste speler is 1,75 (Bron: Fifa.com)

Van die moffen heeft Nederland in de finale van verloren. Duitsland gaat dit makkelijk winnen. Zijn een ingespeeld team. Geen mutaties t.o.v. het EK.

Duitsland op 0-2 voorsprong gekomen. Nigeria machteloos.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ja, dat vond ik ook, maar ik heb niet de hele wedstrijd gezien. Uiteindelijk is het nog 3-3 geworden. :confused.gif:
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Dat Duitse team stelt weinig voor. Ze wonnen die EK-finale omdat deze Nederlandse lichting nog slechter is.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ze hebben enkele aardige spelers. Thy en Trinks bijvoorbeeld. Vind jij dat Oranje soortgelijke spelers in huis heeft, Johnk?

Het blijft jeugdvoetbal, het niveau is niet daverend. Elk team zal hooguit een paar profs leveren.
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Dan onderschat je ze. Duitsland heeft een uitgebalanceerd team met een paar aardige spelers. Het is een ingespeeld geheel. Ik denk dat Duitsland ver gaat komen op dit toernooi. Ik vind ze een titelkandidaat. Nigeria kwam terug omdat de Duitsers geloof ik een rode kaart kregen en verder moesten met 10 man. Ze waren in de eerste helft gewoon stukken beter dan die Nigerianen.

Nederland. Mwah, oordeel straks zelf maar. In de omschakeling naar balverlies blijft het broos.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ja, in de eerste helft was Duitsland heer en meester. Blijkbaar (niet gezien) vielen ze terug in de tweede helft, maar dat is bij jeugdvoetbal heel normaal. Ik denk net als D_Skilled dat Duitsland ver kan komen. Dat team heeft ook veel zelfvertrouwen.

Nederland vond ik tijdens het EK een stuk minder. Die spelers zijn nogal omhooggeschreven.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

joey schreef:Ze hebben enkele aardige spelers. Thy en Trinks bijvoorbeeld. Vind jij dat Oranje soortgelijke spelers in huis heeft, Johnk?
Nee, dat zei ik al. Nederland is slechter.

Ze kunnen ongetwijfeld ver komen, maar dat zegt mij niet zoveel. Jeugdvoetbal is een kwelling om naar te kijken.
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Shit, Bouy zit op de bank.

Opstelling: Ter Mate, Ligeon, De Vrij, Koppers, Bruno, Labyad, Ozyakup, Maher, Isoufi, Castaignos, John.
Rooie

Bericht door Rooie »

Erg jammer inderdaad. Ook Ter Mate in plaats van Hahn, al was dat gezien de nummering wel te verwachten.
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Balen inderdaad. Had niet verwacht dat lichtgewicht Maher in de basis zou starten. Van Labyad had ik het wel enigszins verwacht. Wordt wel een licht middenveld. Vrees dat ze worden overlopen. Nu moet Ozyakup mogelijk het vuile werk gaan doen.

Ik ben benieuwd hoe Ter Mate zich zal houden bij hoge ballen. Hij is tien centimeter kleiner dan Hahn.
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Een laag tempo in de eerste helft. Nederland heeft een paar goede kansen gehad. Colombia een hele goede na een individuele actie. Castaignos nog geen bruikbare ballen gehad. Koppers staat verdedigend weer steeds goed opgesteld en moet de opbouw verzorgen omdat die Feyenoorder naast hem dat niet kan. Moet wel gezegd worden dat de middenvelders nauwelijks ervoor zorgen om aanspeelbaar zijn. Er is te weinig beweging.

En veld is hobbelig. Slechte velden daar in Nigeria.
Rooie

Bericht door Rooie »

Slecht veld. Ter Mate ziet er een paar keer niet goed uit (bij hoge ballen) en Nederland mag uiteindelijk blij zijn dat het met een gelijkspel de kleedkamers opzoekt.
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Tsjah, 1,80. Ik zie liever Hahn of Berrevoets. Maher zou ik eruit gooien. Hij kan best aardig voetballen, maar met hem wil je de slag niet op het middenveld. Als het niet draait heb je niks aan hem. Zeg maar een Aissati. Ik zou Bouy erin zetten en John wisselen voor Schepers, dat is een echte linksbuiten met een actie en een goede voorzet.
Plaats reactie