De play-offs: Ajax-AZ

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Gaat Ajax de 2-1 achterstand goedmaken in de Arena?

Ja
39
76%
Nee
12
24%

Totaal aantal stemmen: 51

Arwin

Bericht door Arwin »

Op basis van dat YouTube doelpunt zou ik zeggen dat Huntelaar ook buitenspel staat bij het derde doelpunt, op het moment dat Stekelenburg die pass verstuurt. Maar de camera laat niet direct precies de juiste positie van Huntelaar zien in dat filmpje, dus wellicht dat het met een betere camera positie wel vast te stellen is of Huntelaar direct op het moment van spelen wellicht nog geen buitenspel staat.

Maar op basis van dat youTube filmpje lijkt Huntelaar niet echt in beweging, maar meer stilstaand die bal aan te nemen en in dat geval zou ook het derde doelpunt buitenspel zijn.
Aristides

Bericht door Aristides »

Voor Van Gaal heb ik een zwak. Ajax speelde zo goed onder hem, hij is vanaf zijN jeugd lid van Ajax en zijn afscheid staat me nog bij.

IK BEN WEL ZO BLIJ VOOR DIRK
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
joey
Erelid

Bericht door joey »

Thomas schreef:Arveladze wil niet teveel zeuren over het eerste doelpunt, omdat Ajax beter was. Hij wenst Ajax succes in de voorronde van de CL. Wat een klasbak. :worshippy.gif:
Zo is dat. AZ heeft het over zichzelf afgeroepen door ANTI-VOETBAL. Laat Van Gaal eens in de spiegel kijken, zeg! Wat een kuttactiek had hij bedacht. Op 0-0 gaan spelen met Steinsson, De Cler en Donk.... :drecul.gif: AZ stond voor lul, hoezo het mooiste voetbal? Er was vandaag maar een ploeg die aanspraak mocht maken op de winst en dat was uiteraard Ajax.

Voor de rest, wat een FEEST! Iedereen gefeliciteerd!!!!!

Werd KJH in de eerste helft neergebeukt of zo? Iedereen op de tribune had het erover.
Het stinkt aan alle kanten!
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Donk ging op Huntelaar staan, Joey. En AZ speelde inderdaad meer dan vreselijk. Anti-voetbal van de bovenste plank. Ik schreef zelf het volgende over AZ in de rust:
Thomas schreef:
Zuidema schreef:0-0, maar de eerste helft op punten voor AZ. Zo redden we het zeker niet. AZ houdt de boel veel te gemakkelijk onder de controle. Cruciaal voor het aanvalsspel van Ajax wat mij betreft: Perez is bar slecht op 10. Maar er zitten er meer niet in de wedstrijd.
Ajax is slecht, maar AZ krijgt van mij geen punten maar een gigantische schop voor hun kanus. Wat een anti-voetbal. Waterman is de speler van AZ die het meest in balbezit is geweest, ze vallen allemaal bij bosjes om en dan gaat Donk ook nog eens bewust op Huntelaar staan.

De almachtige Perez laat weer eens niets zien. Van mij mag hij ook wel weer oprotten. Ongemotiveerd als hij is. En Mitea in zo'n wedstrijd voor het eerst laten starten was ook een zet van niets. Die jongen was totaal niet wedstrijdfit en maakte geen gretige indruk. Wat dat laatste betreft was het dus net Perez.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

joey schreef: Wat een kuttactiek had hij bedacht. Op 0-0 gaan spelen met Steinsson, De Cler en Donk.... :drecul.gif:
Tja, daar kun je om lachen maar Ajax had er behoorlijk moeite mee. Als Heitinga vanuit buitenspel positie niet de 1-0 maakt moet ik het echt nog zien hoor. Bovendien had Arveladze met zijn schot op de lat in de eerste helft ook al voor problemen kunnen zorgen.
Arwin

Bericht door Arwin »

Zo speelde AZ ook in de competitie uitwedstrijd tegen Ajax. Inderdaad dom van ze, want twee keer in Alkmaar en in de Kuip voetbalden ze wel naar voren en daar had Ajax alle moeite mee.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Marillion schreef:
joey schreef: Wat een kuttactiek had hij bedacht. Op 0-0 gaan spelen met Steinsson, De Cler en Donk.... :drecul.gif:
Tja, daar kun je om lachen maar Ajax had er behoorlijk moeite mee. Als Heitinga vanuit buitenspel positie niet de 1-0 maakt moet ik het echt nog zien hoor. Bovendien had Arveladze met zijn schot op de lat in de eerste helft ook al voor problemen kunnen zorgen.
Ajax zette AZ daarvoor al uitstekend onder druk. Vermaelen schoot op de paal en Davids op de vuisten van de keeper (of was het de lat? Ik kon het niet goed zien vanwege het lichte beeld). In de eerste helft had ik totaal niet het gevoel dat het nog goed ging komen. Na 10 minuten in de eerste helft had ik er wel alle vertrouwen in.
martijn401

Bericht door martijn401 »

Idd de 2e helft ging het publiek er ook in geloven en massaal achter het team staan. Geweldige sfeer vandaag.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Nou, in de eerste helft heb ik niemand gehoord. Het viel me flink tegen, eerlijk gezegd.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Thomas schreef:
Marillion schreef:
Ajax zette AZ daarvoor al uitstekend onder druk. Vermaelen schoot op de paal en Davids op de vuisten van de keeper (of was het de lat? Ik kon het niet goed zien vanwege het lichte beeld). In de eerste helft had ik totaal niet het gevoel dat het nog goed ging komen. Na 10 minuten in de eerste helft had ik er wel alle vertrouwen in.
In de tweede helft zette Ajax meer druk, dat klopt. Maar uitgespeelde kansen kan ik me niet herinneren. Dat schot van Vermaelen was aardig maar ja. Dat was het dan wel zo'n beetje. Davids nam de ploeg op sleeptouw met zijn inzet en dat leek te werken. Maar laten we nu niet net doen of AZ is weggespeeld in de 2e helft. Echt, ik denk dat het zonder die dubieuze 1-0 nog een hele klus was geworden.
Arwin

Bericht door Arwin »

Zoals ik voor de wedstrijd al een keer had aangegeven, met de opstelling waarin AZ speelt, is de balans gewoon zoek op het middenveld. Dat het zo aardig werkt tegen Ajax de laatste ontmoetingen, komt omdat Ajax ze laat komen, reactievoetbal speelt en AZ dus juist kan doen waar het goed in is: met al die aanvallers heerlijk naar het gaatje zoeken en dat doelpunt maken. Je moet juist zelf aanvallend spelen en dan moet je dat middenveld zo in handen krijgen, die gasten bij AZ denken op De Zeeuw na en vandaag dan Molhoek, alleen maar aanvallend.

Compliment ook aan de Ajax verdediging, dat AZ niet heeft kunnen scoren vandaag, hoewel we een keer goed wegkwamen bij Arveladze die de lat raakte. Juist ook omdat Ajax de tweede helft meer naar voren voetbalde, zie je dus dat AZ aanvallend er niets meer van bakt, omdat ze niet meer voorin komen. Dan blijken ze behoorlijk kwetsbaar, hopelijk onthouden ze dat bij Ajax voor volgend seizoen.
Toppie

Bericht door Toppie »

En wederom speelde Babel als een natte krant , deze jongen heeft het gewoon niet
Daniel

Bericht door Daniel »

ajaxhome schreef:En wederom speelde Babel als een natte krant , deze jongen heeft het gewoon niet
Wederom is hij pas 20, en speelt hij soms geweldig. Als hij dat wisselvallige eruit haalt en eens leert te scoren en minder stijf rechts te worden wordt hij groot.
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Thomas schreef: In de eerste helft had ik totaal niet het gevoel dat het nog goed ging komen. Na 10 minuten in de 2e helft had ik er wel alle vertrouwen in.
Idem. Pas na rust kon Ajax tot mijn grote verbazing toch nog het gaspedaal heel diep indrukken en bleek AZ verrassend kwetsbaar. Complimentje voor HtC. Zo gezapig als ze na de 1e helft de kleedkamers inliepen, zo geladen kwamen ze er voor de 2e helft weer uit.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Zuidema schreef:
Thomas schreef: In de eerste helft had ik totaal niet het gevoel dat het nog goed ging komen. Na 10 minuten in de 2e helft had ik er wel alle vertrouwen in.
Idem. Pas na rust kon Ajax tot mijn grote verbazing toch nog het gaspedaal heel diep indrukken en bleek AZ verrassend kwetsbaar. Complimentje voor HtC. Zo gezapig als ze na de 1e helft de kleedkamers inliepen, zo geladen kwamen ze er voor de 2e helft weer uit.
Maar geef nou zelf toe Zuidema, zo hebben we het dit seizoen toch heel vaak zien gebeuren. Ajax kon de ene helft uitstekend voetballen en druk zetten en de tweede helft alles uit handen geven of andersom en vice versa. Je zou bijna gaan denken dat het slechts gedeeltelijk met de trainer te maken heeft en des te meer met deze rare spelersgroep.
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Thomas schreef:Nou, in de eerste helft heb ik niemand gehoord. Het viel me flink tegen, eerlijk gezegd.
Niet zeiken als je er zelf niet zit.
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Thomas schreef:
Maar geef nou zelf toe Zuidema, zo hebben we het dit seizoen toch heel vaak zien gebeuren. Ajax kon de ene helft uitstekend voetballen en druk zetten en de tweede helft alles uit handen geven of andersom en vice versa. Je zou bijna gaan denken dat het slechts gedeeltelijk met de trainer te maken heeft en des te meer met deze rare spelersgroep.
Okee, dan ook een compliment voor de spelers... :yes.gif:
Hoe dan ook, ik gaf geen cent meer voor ze na die eerste helft. Dat ze dan toch nog uit een ander vaatje weten te tappen en AZ de duimschroeven weten aan te draaien... Alle lof... Ik had het eerlijk gezegd niet meer verwacht.
Jesse

Bericht door Jesse »

Marillion schreef:Tja, daar kun je om lachen maar Ajax had er behoorlijk moeite mee. Als Heitinga vanuit buitenspel positie niet de 1-0 maakt moet ik het echt nog zien hoor. Bovendien had Arveladze met zijn schot op de lat in de eerste helft ook al voor problemen kunnen zorgen.
Maar lag dat aan de tactiek van van Gaal of aan de instelling van onze spelers?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Spijker schreef:
Thomas schreef:Nou, in de eerste helft heb ik niemand gehoord. Het viel me flink tegen, eerlijk gezegd.
Niet zeiken als je er zelf niet zit.
Iemand zegt dat de sfeer geweldig was. Dan mag ik aangeven dat ik dat niet vond. In de eerste helft was het doodstil. Toen het beter begon te lopen ging men inderdaad goed achter de ploeg staan.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Marillion schreef:
Ik lach er inderdaad om. Van Gaal die de wezel uithangt, het past niet bij hem. Hij heeft volledig gefaald. Waarom probeerde AZ niet 'gewoon' te voetballen? Alleen die opstelling al, bweh.....
Van Gaal is vandaag flink in mijn achting gedaald. Slecht gecoacht en dan nog anderen de schuld geven ook. Op een bepaald moment begint het zielig te worden. Nu nog jammeren over een (overigens volledig terecht) afgekeurd doelpunt tegen Werder, tja... Meneer de toptrainer wint weer niets, ach, ach.....
Ajax speelde een redelijke eerste en een goede tweede helft. Ook tactisch. Vermaelen was voor mij de absolute uitblinker.
Het stinkt aan alle kanten!
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Ha, de eerste die het ook op is gevallen hoe geweldig Vermaelen speelde. Onverzettelijk, kopsterk, tackelend, duels winnend en dan die uitstekende inspeelpass van hem. :worshippy.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

joey schreef:
Marillion schreef:
Ik lach er inderdaad om. Van Gaal die de wezel uithangt, het past niet bij hem. Hij heeft volledig gefaald. Waarom probeerde AZ niet 'gewoon' te voetballen? Alleen die opstelling al, bweh.....
Omdat hij een 2-1 voorsprong te verdedigen heeft. Als AZ in de eerste helft scoort via Arveladze is het gewoon klaar hoor. Maar misschien nog wel meer omdat de opties ook wat beperkt waren. Hij mist wel spelers als Schaars, Mendes da Silva, Cziommer en Dembele. Belangrijke spelers voor AZ. Zo gek vond ik het dus niet.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Thomas schreef:Ha, de eerste die het ook op is gevallen hoe geweldig Vermaelen speelde. Onverzettelijk, kopsterk, tackelend, duels winnend en dan die uitstekende inspeelpass van hem. :worshippy.gif:
Hij speelde inderdaad een goed wedstrijd. Werd wel weer een keertje tijd ook overigens. Misschien dat hij wat meer vertrouwen had omdat hij wist dat hij Dembele niet zou tegenkomen?

Voor mij was toch Davids de man aan Ajax zijde. Hij was het die in de 2e helft voorop ging in de strijd en het vuurtje liet ontbranden.
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona »

YES!!!!! Helemaal niets in Alkmaaaaaar...helemaaaaaal niets... :headbang.gif: :tifoajax.gif:
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Dit vind ik dan wel weer behoorlijk misselijk:
Van Gaal boos op arbitrage

Louis van Gaal liet na afloop van het verloren duel van AZ tegen Ajax (3-0) weten dat de oefenmeester de arbitrage de belangrijkste oorzaak vindt van een mislukt seizoen.

"Je moet als relatief kleine club zoveel beter zijn om van een traditionele topploeg te winnen. Dat is niet normaal. We hebben de uitwedstrijden in de UEFA-beker tegen Werder Bremen verloren door de slechte arbitrage. We hebben de kampioenswedstrijd tegen Excelsior verloren door de arbitrage. En we hebben de bekerfinale tegen Ajax ook verloren door de arbitrage", aldus de mekkerende Van Gaal.

Ook was de oefenmeester niet tevreden over de arbitrage in het duel van zondag tegen Ajax: "Ook vandaag is de openingstreffer van Ajax discutabel. Volgens mij raakte Huntelaar de bal voordat Heitinga raakschoot. Hij stond dus buitenspel. Ik kan er niets aan doen. Maar we zijn weer benadeeld.''

Tot slot zei Van Gaal: "Voetbal is een sport van momenten. Tijdens beslissende momenten hebben wij de scheidsrechter tegen gehad. Heel triest."
voetbalprimeur.nl

:aai.gif:
Plaats reactie