Ajax-AZ 13-01-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Jesse schreef:Ik ben bang dat we voorlopig niet van Luque afkomen. Hij heeft een veel te hoog salaris. Weet iemand voor hoe lang hij een contract heeft?

Klasse aankoop van Geel! :hupajax.gif:
Ik hoor dat wel vaker maar weten we eigenlijk hoe hoog z'n salaris echt is of denken we het alleen te weten?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Daniel

Bericht door Daniel »

LucaS schreef:Wat heeft Luque nou weer misdaan om zo vijandig benaderd te worden?
Waar zie je hem vijandig benadert worden?
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

LucaS schreef:Wat heeft Luque nou weer misdaan om zo vijandig benaderd te worden?
Niks tegen hem (dat hij een luie pseude vedette is kan hij wel wat aan doen), maar tegen Ajax dat zo iemand binnenhaalt.
joey
Erelid

Bericht door joey »

De Zeeuw lult maar wat. Hij sloeg de bal uit frustratie in het doel.... :smallgrin.gif:

Jammer, Demi. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!
Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens »

Daniel_vT schreef:
Waar zie je hem vijandig benadert worden?
Waar niet eigenlijk?
LucaS

Bericht door LucaS »

Op AT. Zoals iemand die riep dat hij op de bank zijn centjes aan het binnenhalen is.
Jesse

Bericht door Jesse »

Raymon schreef:Ik hoor dat wel vaker maar weten we eigenlijk hoe hoog z'n salaris echt is of denken we het alleen te weten?
Ik weet niet precies wat hij verdient, maar volgens konden Feyenoord en PSV zijn salaris in ieder geval niet betalen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Daniel

Bericht door Daniel »

LucaS schreef:Op AT. Zoals iemand die riep dat hij op de bank zijn centjes aan het binnenhalen is.
Wil je zeggen dat hij vandaag iets anders deed dan?
LucaS

Bericht door LucaS »

Daniel_vT schreef:
LucaS schreef:Op AT. Zoals iemand die riep dat hij op de bank zijn centjes aan het binnenhalen is.
Wil je zeggen dat hij vandaag iets anders deed dan?
Nee, maar je suggereert hier natuurlijk mee dat hij een profiteur is die niets wil leveren en het zo wel best vindt.
Jesse

Bericht door Jesse »

Hij niet zo veel (al is het niet mijn speler), maar ik vind het slecht dat er zo veel geld uit wordt gegeven aan een speler die op dit moment ingehaald lijkt te zijn door Suarez, Leonardo, Kennedy en Rommedahl.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
raymon
Contacteer:

Bericht door raymon »

www.vi.nl
Ajax vernedert AZ na onterecht rood De Zeeuw
13/01/2008 16:22

Ajax won met ruime cijfers van AZ. De Alkmaarders begonnen goed, maar verloren met 6-1 mede door een onterechte rode kaart van Demy de Zeeuw.

Hét moment van de wedstrijd was vlak voor rust. Bij een 1-1 stand kopte Klaas-Jan Huntelaar na een hoekschop op doel. Demy de Zeeuw probeerde de bal met zijn linkerhand te keren, maar raakte deze pas nadat de bal de doellijn had gepasseerd.

Scheidsrechter Roelof Luinge zag het anders. Na overleg met zijn assistent kende hij Ajax geen treffer toe. Hij wees naar de stip en stuurde De Zeeuw van het veld met een rode kaart. Kenneth Perez benutte de strafschop en zette de Amsterdammers alsnog op een 2-1 voorsprong.

Het was de nekslag voor het tot dan toe zeer onderhoudende en gelijkopgaande duel. AZ was al na vijf minuten op voorsprong gekomen via Ari, die toesloeg in de rebound nadat Mounir El Hamdaoui de paal had geraakt. En Ajax had in de 22ste minuut gelijk gemaakt door raak te schieten nadat Sebastien Pocognoli onderuit was gegleden bij een poging de bal uit zijn zestien te ruimen.

Na de 2-1 was het rap gedaan met de spanning. AZ zocht met tien man naar een gelijkmaker, maar Ajax buitte de man-meer-situatie knap uit en stapelde kans op kans. In de 61ste minuut besliste de thuisploeg de wedstrijd. Edgar Davids stuurde Kenneth Perez weg, waarna de Deen breedlegde op Huntelaar. De topscorer schoot en zag nu wel zijn zeventiende goal op het scorebord verschijnen.

Even later zorgde Kennedy Bakircioglu nog voor de 4-1 door te scoren in de rebound nadat Huntelaar de lat had geraakt. En vlak voor tijd kopte invaller Leonardo de 5-1 tegen de touwen en schoof Huntelaar de 6-1 in het doel.

Ajax voegt zich naast Feyenoord met 36 punten uit achttien duels, FC Groningen heeft even veel punten maar een wedstrijd meer gespeeld. De Amsterdammers staan tweede vanwege een beter doelsaldo. AZ zakt naar de elfde plaats met 25 punten uit zeventien duels.
Wel de aktie van De Zeeuw naar voren halen (onterechte rode kaart) maar vergeten te zeggen dat de 0-1 van AZ buitenspel was.
raymon
Contacteer:

Bericht door raymon »

Jesse schreef:
Raymon schreef:Ik hoor dat wel vaker maar weten we eigenlijk hoe hoog z'n salaris echt is of denken we het alleen te weten?
Ik weet niet precies wat hij verdient, maar volgens konden Feyenoord en PSV zijn salaris in ieder geval niet betalen.
Misschien was er wel iets anders aan de hand.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Duidelijk een handsbal en rood. Misschien wat zwaar, maar ik zie het als gerechtigheid. Die keren dat we in Alkmaar genaaid zijn zijn niet meer op 1 hand te tellen.
Jesse

Bericht door Jesse »

Wel de aktie van De Zeeuw naar voren halen (onterechte rode kaart) maar vergeten te zeggen dat de 0-1 van AZ buitenspel was.
Ach, wat maakt dat nou weer uit. Ik kan me er in ieder geval niet druk om maken.
LucaS

Bericht door LucaS »

Overigens was de overtreding van El H. natuurlijk ook gewoon rood. Als het een overtreding was hoort ie rood te geven, anders niets. Wat doet Luinge, juist, geel
Jesse

Bericht door Jesse »

Raymon schreef:
Jesse schreef:
Misschien was er wel iets anders aan de hand.
Misschien wel, ja. Maar ik denk van niet. Ik denk dat het Luque puur om het geld ging. Al had hij waarschijnlijk wel voor Ajax gekozen als PSV en Feyenoord hetzelfde hadden geboden. Het lijkt me gewoon een paniekaankoop van van Geel die iets moest kopen, en daardoor teveel geld uitgeeft aan de verkeerde speler.
raymon
Contacteer:

Bericht door raymon »

Jesse schreef:
Ach, wat maakt dat nou weer uit. Ik kan me er in ieder geval niet druk om maken.
Ik ook niet hoor. Als je 6-1 wint dan maakt het ook niet zo heel veel uit. Ik vind het alleen wel frappant en vooral journalistiek heel slecht.
Jesse

Bericht door Jesse »

LucaS schreef:Overigens was de overtreding van El H. natuurlijk ook gewoon rood. Als het een overtreding was hoort ie rood te geven, anders niets. Wat doet Luinge, juist, geel
Inderdaad, het is óf geen kaart, óf een rode kaart.
Daily Blind

Bericht door Daily Blind »

Raymon schreef:
Jesse schreef:Ik ben bang dat we voorlopig niet van Luque afkomen. Hij heeft een veel te hoog salaris. Weet iemand voor hoe lang hij een contract heeft?

Ik hoor dat wel vaker maar weten we eigenlijk hoe hoog z'n salaris echt is of denken we het alleen te weten?
Salaris Luque ligt tussen de 2,5 en 3 miljoen. Exact zelfde bedrag wat hij bij Newcastle verdiende.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Toppie schreef:Alle Perez Haters :dissapprove.gif:
Zo goed speelde hij niet. Veel balverlies. Hij begon overijverig, maar dat kon hij niet volhouden.
Het stinkt aan alle kanten!
Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice »

Kom net terug van de Arena, en wat een topsfeer!!! hadden we als kleine groep toch gelijk!

Ben er wel achter gekomen dat met de auto echt niet sneller is dan de bus.... lang leve openbaar vervoer.
Pompiedom
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Zlatan Son of God schreef:
Raymon schreef:

Salaris Luque ligt tussen de 2,5 en 3 miljoen. Exact zelfde bedrag wat hij bij Newcastle verdiende.
Het salaris zit in het salarishuis van Ajax, maar hij heeft veel tekengeld gekregen.
raymon
Contacteer:

Bericht door raymon »

Ik geloof ook niet dat Luque zo ontzettend veel verdient, maar goed, we zullen het waarschijnlijk nooit te weten komen.

Wat heeft www.nu.nl te vertellen over de wedstrijd:
Ajax doet AZ pijn
Uitgegeven: 13 januari 2008 16:30
Laatst gewijzigd: 13 januari 2008 18:08

AMSTERDAM - Ajax vierde de terugkeer van de verloren zonen Kenneth Perez en Edgar Davids met een ruime thuiszege op AZ (6-1).

De welkome overwinning was waarschijnlijk nooit zo hoog uitgevallen als scheidsrechter Roelof Luinge bij een gelijke stand van 1-1 anders had geoordeeld.

De Zeeuw

De arbiter zag niet dat Klaas-Jan Huntelaar de bal in de 45e minuut over de doellijn kopte. Hij constateerde wel dat Demy de Zeeuw, die buiten het veld stond, het speeltuig in een reflex met zijn hand weer uit het doel sloeg.

Op advies van grensrechter Wilco Lobbert wees arbiter Luinge naar de strafschopstip.

Rode kaart

Hij stuurde De Zeeuw met een rode kaart naar de kleedkamer en wees vervolgens naar de middenstip toen Kenneth Perez vanaf elf meter raakschoot (2-1). AZ stond niet alleen op achterstand maar moest ook met tien man verder.

Grensrechter

Het was jammer voor de club uit Alkmaar dat grensrechter Lobbert niet zag dat De Zeeuw achter de lijn stond. In dat geval was Ajax ook op voorsprong gekomen, maar hadden AZ in de tweede helft nog wel met elf spelers op het veld gestaan.

Nu liep Ajax uit naar een zege die het na een serie van vijf punten uit vijf duels in december wel kon gebruiken.

Verdediging

Ondanks de ruime zege maakte Ajax in de uitverkochte ArenA ook duidelijk waarom de technische leiding nog steeds op zoek is naar een betrouwbare verdediger.

Met de terugkeer van Egar Davids en Kenneth Perez heeft het middenveld van de Amsterdamse club veel aan kwaliteit gewonnen.

Achilleshiel

Vooral in de eerste helft, toen AZ nog compleet was, vormde de defensie van de thuisclub zonder de geblesseerde Gregory van der Wiel en Thomas Vermaelen en de geschorste George Ogararu echter weer de achilleshiel van het elftal.

Emanuelson

Vooral Urby Emanuelson bleef weer in gebreke. De linksback, nog steeds international, leidde met zwak ingrijpen de openingstreffer van AZ in.

Ari, de Braziliaan waar de afgelopen week nauwelijks over werd gesproken, vormde het eindstation van een prachtige aanval die bij verdediger Milano Koenders begon.

De rechtsback van AZ profiteerde van zwak ingrijpen van Urby Emanuelson. Demy de Zeeuw verlengde de bal met de hak naar Mounir El Hamdaoui, die nog op de paal schoot. Ari maakte in de rebound geen fout (0-1).

Verthongen

Jan Vertonghen schoot Ajax in de 24e minuut op gelijke hoogte. De thuisclub besliste de wedstrijd na de omstreden strafschop van Perez (2-1).

Opnieuw Huntelaar en Kennedy Bakircioglü gaven de Amsterdamse supporters het idee dat er dit seizoen misschien toch nog mooie dingen kunnen gebeuren.

De publiekswissels van Davids en Perez vergrootten in de slotfase de vreugde in de ArenA.

Leonardo

Het feestje was pas compleet toen invaller Leonardo, na een lange afwezigheid voor 5-1 zorgde en Huntelaar de eindstand op 6-1 bepaalde.

Het in de tweede helft weerloze AZ zakte naar de elfde plaats op de ranglijst. Het verschil met koploper PSV is inmiddels opgelopen tot veertien punten.

AZ moet zich troosten met de gedachte dat het in de tweede helft van het vorige seizoen twaalf punten goedmaakte op de landskampioen uit Eindhoven.
Ook een paar kleine foutjes, maar het zij ze vandaag vergeven.
raymon
Contacteer:

Bericht door raymon »

www.nu.nl
Van Gaal verwijt Luinge niets
Uitgegeven: 13 januari 2008 17:44
Laatst gewijzigd: 13 januari 2008 17:44

AMSTERDAM - AZ speelde zondagmiddag tijdens de verloren uitwedstrijd bij Ajax (6-1) een helft met tien man omdat scheidrechter Roelof Luinge in de 45e minuut Demy de Zeeuw van het veld stuurde.

De arbiter oordeelde echter verkeerd. De middenvelder sloeg de bal weliswaar met de hand uit het doel. Hij stond echter achter de doellijn.

Achteraf

"Achteraf had de scheidsrechter niet voor een strafschop moeten fluiten en geen rode kaart moeten trekken", stelde Van Gaal.

"Hij had natuurlijk gewoon het doelpunt moeten goedkeuren. De Zeeuw stond namelijk achter de doellijn."

De Zeeuw

Van Gaal: "Ik kan dit Luinge en zijn grensrechter echter niet kwalijk nemen. Zoiets blijft moeilijk te zien. Ik ben eerder boos op De Zeeuw omdat hij niet met zijn hoofd naar de bal ging. Ik pleit daarbij al langer voor elektronische hulpmiddelen. Dan heb je deze problemen niet."
En wederom geen woord over het buitenspel doelpunt. Ik vraag me af of het wel buitenspel was? :ajaxsmiley.gif:
SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart »

Heerlijke middag, ik heb ontzettend genoten van Perez! Die passjes, aaahhh.. De persconferentie met meneer Van Gaal was weer erg vermakelijk :smallgrin.gif:

:ajaxscarf.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Plaats reactie