Van Gaal heeft toch nog humor.
Vraag: 'Van Gaal het is de eerste keer dat u zo laag staat, kunt u het nog managen?'

Vind je? Ik vind het niet waar dat AZ beter was het eerste uur. AZ was het eerste kwartier beter, het tweede kwarteitr ging gelijk op en het laatste kwartier 1e helft was voor Ajax. Wel is het zo dat AZ voorin wat makkelijk kon combineren dan Ajax.Jöhnk schreef:Ik hoor de analyse van Van Gaal nu op radio 1. Niet zoveel mis mee i.m.o. Behalve dat punt over de kansenverhouding.
Vanaf de middenlijn vond ik het beter lopen. Verdedigend blijft het behelpen. Zodra de tegenstander wat druk op de goal van Ajax legt, dan ontstaat er paniek, waarna er een aantal niet meer weten wat ze moeten doen. Dit zal mede samenhangen met het feit dat we geen verdediging hadden, maar dan nog. Ik vond Davids redelijk spelen, maar toch wat te onopvallend.Jesse schreef:Was iedereen hier onder de indruk van Ajax, of zijn er ook mensen die het, net zoals ik, wel mee vonden vallen.
Zoals gezegd vond ik het ook wel meevallen. Ajax is nog lang niet daar waar het moet zijn (AZ liet zien een aantal elementaire Ajax-voetbalonderdelen beter te beheersen dan wij zelf, waaronder de opbouw van achteruit, snellere passing etc etc), wél speelde het stukken beter als voorgaande zeer terleurstellende weken. Maar goed, de terugkeer van Davids en Perez en de overtalsituatie waren daar grotendeels debet aan. Deze klasbakken trekken het elftal naar een hoger niveau. Ajax is weerbaarder geworden en in balbezit hoeft bijv. een Klaas Jan niet meer naar het middenveld te sjokken om de bal op te halen. Er wordt direct voor passing gezorgd...Jesse schreef:Was iedereen hier onder de indruk van Ajax, of zijn er ook mensen die het, net zoals ik, wel mee vonden vallen.
Ik vond het wel meevallen. AZ kreeg in de eerste helft een aantal kansen en mogelijkheden op kansen. De ruststand kan ook heel anders zijn. Het zat erg mee, want de eerste kans ging er meteen in en Luinge stuurt De Zeeuw er ook nog af.Jesse schreef:Was iedereen hier onder de indruk van Ajax, of zijn er ook mensen die het, net zoals ik, wel mee vonden vallen.