De A1 van 2006/2007

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Lionel

Bericht door Lionel »

Alaindebanaan schreef:
Ajax A1 ‘op kwaliteit’ langs AZ

Amsterdam, 25 feb 2007
Ajax A1 boekte dit weekend een verdiende overwinning op AZ A1. Op de Toekomst wonnen de Ajacieden de Noord-Hollandse derby met 3-1.

,,Ik ben tevreden over het resultaat, maar de uitvoering kan beter’’, plaatste Ajax-trainer Sonny Silooy een kritische kanttekening bij de zege. De Ajacieden opereerden bij vlagen slordig op de vertrouwde Toekomst. ,,Vijf spelers zaten niet in de wedstrijd’’, zag de Ajax-trainer. Silooy heeft wel een idee waarom bepaalde spelers een moeilijke periode doormaken. ,,Sommige jongens spelen hun wedstrijden in de A1 en bij Jong Ajax. Vermoeidheid kan dan een rol spelen. Voor de wedstrijd was het doel om een goede uitslag neer te zetten. Omdat teveel spelers niet goed in de wedstrijd zaten, is dat niet helemaal gelukt.’’
Danillo Campos, op papier nog een B-junior (maar dit seizoen een vaste waarde in de A1), ontwikkelde zich tot de uitblinker aan Ajax-kant. De Braziliaanse linksbuiten nam twee van de drie treffers voor zijn rekening. Ook B-junior Daley Blind behoorde tot de betere Ajacieden. Na 26 minuten rondde Campos een fraai aangesneden voorzet van Nathaniël Will simpel af: 1-0. De Amsterdammers voerden de druk na de openingstreffer flink op. Toch nam Ajax na rust pas afstand van de Alkmaarders. Acht minuten na de rust kogelde Campos de bal onhoudbaar in de linkerbovenhoek (2-0).
Zes minuten later werd het treffen beslist door Mitchell Donald. De middenvelder bracht met een bekeken schot de 3-0 op het scorebord.
Ajacied Ivo de Heus had in de slotfase veel pech met zijn eigen doelpunt. De invaller raakte een uittrap van de AZ-doelman helemaal verkeerd, waarna de bal ongelukkig genoeg in het doel van Koen Verhoeff verdween. ,,Uiteindelijk hebben we de wedstrijd op kwaliteit gewonnen’’, besloot Silooy zijn terugblik.

Opstelling Ajax A1:
Verhoeff; Wormgoor (65. Lachman), Alderweireld, Blind, Will; Donald, De Jong (73. Lazic), Van der Heijden (65. De Heus); Schell (69. Hasselbaink), Danso (69. El Kabir) en Campos.

Ajax.nl
Dacht dat AZ de beste jeugdopleiding van Nederland had..... :hypocrite:
Waarom speelt die Donald nou weer mee met de A1? Triest hoor
IK GELOOF!!!!!!
Chivu 05

Bericht door Chivu 05 »

Omdat de A1 zijn eigen team is misschien ? Hij speelt bij A1 en het tweede en traint 1x in de week met A-selectie.
Aristides

Bericht door Aristides »

Liever spelen in A1 dan op de bank bij 1.

Laten we niet te snel iemand willen promoveren. Tot twee maanden geleden had 90% van de Ajacieden nog nooit van hem gehoord en een groter percentage hem nog niet zien spelen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Lionel

Bericht door Lionel »

Laat zo iemand dan maar lekker bij het 2e spelen. Of trianen met het 1e. Hou hem er dan gewoon bij
IK GELOOF!!!!!!
joey
Erelid

Bericht door joey »

Die jongen zit nog op school. Daarom traint hij maar één keer per week met het eerste.
Het stinkt aan alle kanten!
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

Tegen Bremen was ook nog goed te zien dat hij er niet klaar voor is. Prima dat hij z´n wedstrijdjes blijft spelen in de A1.
Ajax!
joey
Erelid

Bericht door joey »

Is ook geen schande. Normaal gesproken breng je zo'n jongen rustig, maar nu kon het even niet anders.
Laat Donald de kar maar trekken bij de A1.
Aristides

Bericht door Aristides »

joey schreef:Is ook geen schande. Normaal gesproken breng je zo'n jongen rustig, maar nu kon het even niet anders.
Laat Donald de kar maar trekken bij de A1.
Als hij dat kan!!!

Morgen Groningen uit, iets voor Chivu05?
Chivu 05

Bericht door Chivu 05 »

Jazeker, ga zeker kijken. Verwacht een zeer zware wedstrijd, daar Groningen een prima team heeft met veel fysieke kracht en enkele beslissende spelers.
Aristides

Bericht door Aristides »

Chivu 05 schreef:Jazeker, ga zeker kijken. Verwacht een zeer zware wedstrijd, daar Groningen een prima team heeft met veel fysieke kracht en enkele beslissende spelers.
Voor Chivu 05 (en anderen)

Volgens teletekst heeft Ajax met 3-0 gewonnen! Graag een verslag/commentaar; opstelling, doelpuntenmakers enz.
Chivu 05

Bericht door Chivu 05 »

FC Groningen A1-Ajax A1 0-3 (0-0)

Eerste helft speelde Ajax tegen de wind in en dat was te merken. Groningen profiteerde hier goed van en zette Ajax vast. Dit resulteerde in enkele kansen voor de thuisploeg, die tevens een doelpunt geannuleerd zag worden vanwege buitenspel. Een Groningse voorsprong was zeker verdiend geweest.

Tweede helft domineerde Ajax volledig en kwam Groningen er niet meer aan te pas. Prima doelpunten waren er te zien, de stand had zelfs groter kunnen zijn. Doelpunten van De Jong (2x) en Donald op aangeven van De Jong.

De Jong speelde een hele goede wedstrijd, prima inzicht, kopkracht en scorend vermogen. Donald en v/d Heijden speelden eveneens sterk, maar kunnen nog beter.

Opstelling: Van Binsbergen, Will, Wormgoor, Blind, Supusepa, Donald, Hasselbaink, v/d Heijden, Danso, De Jong, Sousa Campos. El Kabir (voor Danso), Schell (voor Hasselbaink) en De Heus (voor Supusepa) vielen in.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

De Jong scoort sowieso wel makkelijk, hè?
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Ik neem aan dat Hasselbaink in de spits stond en De Jong centraal op het middenveld, Chivu?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Chivu 05

Bericht door Chivu 05 »

Opstelling is vanaf nummer 1 t/m 11 zeg maar. Dus Hasselbaink rechtsbuiten, De Jong mid-mid, Danso spits.
Aristides

Bericht door Aristides »

Opstelling: Van Binsbergen, Will, Wormgoor, Blind, Supusepa, Donald, Hasselbaink, v/d Heijden, Danso, De Jong, Sousa Campos. El Kabir (voor Danso), Schell (voor Hasselbaink) en De Heus (voor Supusepa)
Drie spelers met een contract (of heeft Vito Wormgoor ook al een contract?), waren zij ook de uitblinkers?
Chivu 05

Bericht door Chivu 05 »

Donald en van der Heijden zeker wel, bij Donald kan je goed zien dat hij erg vooruit is gegaan door trainingen op hoger niveau. Supusepa speelde degelijk, maar het was pas zijn tweede wedstrijd na een lange blessure.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Maar het lijkt me dat Donald, Van der Heijden en De Jong volgend jaar vast bij Jong Ajax zitten, toch? Wormgoor ook wel, lijkt mij.
Aristides

Bericht door Aristides »

Bertje schreef:Maar het lijkt me dat Donald, Van der Heijden en De Jong volgend jaar vast bij Jong Ajax zitten, toch? Wormgoor ook wel, lijkt mij.
De Jong heeft nog steeds geen contract. Ligt dat aan Ajax of aan De Jong? Ik hoop niet dat hij de weg van Rienstra volgt.

Ik hoor net van hugo borst dat feyenoord a1 de laatste zeven jaar twee keer kampioen is geworden. Het maakt mij niet uit (het gaat om die twee talenten), maar volgens mij is het één keer. Wie weet waar ik de juiste gegevens vinden kan.
Aristides

Bericht door Aristides »

Op de website van Sparta staat dat Sparta A1 tegen Ajax A1 niet doorgaat, omdat Ajax internationals moet leveren. Daley Blind zit in het buitenland, welke spelers mist Ajax nog meer? De wedstrijd heeft nooit op ajax.nl gestaan.

Vorig jaar of twee jaar geleden is deze wedstrijd ook ineens sneaky gespeeld, er werden problemen verwacht, terwijl er bij Sparta weinig gebeurt. Weet iemand meer? Ik was van plan te gaan kijken.
Chivu 05

Bericht door Chivu 05 »

Verhoeff en Supusepa zitten bij Onder 19, evenals nog 4 spelers die al bij Jong Ajax zitten. Wedstrijd gaat daarom logischerwijs niet door.
Aristides

Bericht door Aristides »

Chivu 05 schreef:Verhoeff en Supusepa zitten bij Onder 19, evenals nog 4 spelers die al bij Jong Ajax zitten. Wedstrijd gaat daarom logischerwijs niet door.
Dank; als de wedstrijd maar niet op een dinsdagnamiddag/begin van de avond o.i.d. wordt gespeeld.

Ajax had m.i. mooi de A1 van volgend jaar kunnen opstellen, maar dat zal wel competitievervalsing zijn, Sparta kan nog degraderen.
Chivu 05

Bericht door Chivu 05 »

Waar je al bang voor was; de wedstrijd wordt nu op woensdagavond 4 april gespeeld. Aanvang: 18.15 uur (volgens knvb-site).
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ajaciedjuh schreef:Geen idee of voetbalcentraal.nl betrouwbaar is, maar :

Liverpool contracteert Ajax-talent Brouwer
Gepubliceerd op 19-01-07 om 12:43 door Nick Velten

Het Engelse Liverpool heeft Ajacied Jordy Brouwer gecontracteerd. Het talent is afkomstig uit de A1 van de Amsterdammers en zal voor de komende 4,5 jaar verbonden zijn aan de club van onder meer Dirk Kuyt en Boudewijn Zenden.

Op dit moment is Brouwer topscorer met 12 doelpunten. Nadat de aanvaller verhuist is naar Engeland zal de 18-jarige beginnen in het elftal van Jong Liverpool en tevens de tijd krijgen om rustig te wennen.

Dat zou wel erg treurig zijn als dit het geval is.
Gisteren een item over Jordy bij AT5. Hij vertelde dat hij nu een appartementje heeft in Liverpool, hij begint daar te wennen. Zijn familie komt regelmatig over, maar verder zit hij daar in zijn eentje.
Liverpool is een mooie club, zei hij, maar geen Ajax. 'Ik ben van jongs af aan fan van Ajax. Ajax staat voor mij op nr. 1'.
Toch jammer dat hij Ajax 1 niet gehaald heeft. Dat hij net niet goed genoeg was. :sad:
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ben vandaag aanwezig geweest bij de wedstrijd Ajax A1-FC Twente/SC Heracles A1. Onze A1, met alle grote kanonnen, verloor zeer teleurstellend met 3-1. Het enige doelpunt van Ajax kwam van de voet van Jeffrey Sarpong, uit een corner.
Ajax was in de eerste helft veel sterker, zette FCT vast, maar kwam niet verder dan twee keer een bal op het houtwerk. Aan de andere kant scoorde FCT uit een vrije trap, de bal werd in eigen doel gewerkt door ik meen Daley Blind. In de tweede helft raakte Ajax de grip op de wedstrijd kwijt. De gasten kwamen er soms dreigend uit. Het spel van Ajax werd slordiger en de bal ging steeds vaker in de trechter. Desondanks maakte Sarpong gelijk, maar een minuut later stond Ajax al weer achter. Weer uit een dood spelmoment. In de allerlaatste minuut werd het nog 3-1, maar dat had geen invloed meer op de wedstrijd.

Opstelling:

1.Koen Verhoeff (keepte chaotisch. Is sowieso te klein.)
2.Nataniel Will (zeer zwak, werd aan alle kanten voorbijgelopen door de nr. 11 van Twente, ene Adil??? Een handig, snel mannetje, die Adil, maar in de tweede helft bleek dat hij ook zijn technische beperkingen had.)
3. Toby Alderweireld (werd een paar keer simpel in de duels geklopt. In de rust gewisseld)
4. Daley Blind (goed overzicht, technisch sterk maar nog veel te licht voor het grote werk. Zijn tegenstanders stopten hem een paar keer simpel onder het gras.)
5.Christian Supusepa (flets. Kon niet duidelijk maken waarom hij een contract op zak heeft.)
6.Vurnon Anita (In de eerste helft voldoende, in de tweede helft zwak. Vaak een stap te laat.)
7. Jeffrey Sarpong (pareltje aan de bal. Hoort niet op de vleugel.)
8. J-Arie van der Heijden (mooie trap, flegmatiek. Moet sneller handelen.)
9. Mitchell Donald (zeer teleurstellend. Speelde met 9. Hoort daar niet. Log,niet dreigend, niet doelgericht. Behoorlijk in de duels maar verder weinig inbreng)
10. Siem de Jong (zuinige speler, functionele techniek, maar ach, ach, wat zou het fijn zijn als hij een man kon uitspelen.)
11. Danilo Sousa Campos (kan wel wat, maar had moeite. Handig maar fysiek nog erg licht.)

Na de wedstrijd zeiden wij tegen elkaar: 'Net of we Ajax 1 hebben gezien. De eeuwige rondo, technisch leuk, zoeken, zoeken naar de vrije man, weinig afdwingen, tegendoelpunt, etc. - komt het jullie bekend voor? Dit team heeft technisch begaafde spelers, maar is niet in staat om te verrassen. Dat lijkt wel een Ajax-kwaal geworden. Het is net of we met negen middenvelders spelen. Wie komt nog een man voorbij? Niemand dus.
Aristides

Bericht door Aristides »

Teleurstellend is dat we met zeven contractspelers speelden. Daley Blind en .. Sousa zijn b-junior, een paar zijn eerstejaars-A, maar dan nog.

In dit soort wedstrijden stel je misschien wel A2-spelers op, kun je zien hoe ver ze zijn.

Is de conclusie gerechtvaardigd dat we onvoldoende kwaliteit hebben in de huidige A1? Wie verbetert me?
Plaats reactie