Nemanja Gudelj

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Demosthenes

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door Demosthenes »

Raymon schreef:Op de bank?
:ajaxsmiley.gif:
Toen hij hem opstelde, het gaat om het opstellen van spelers.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Arthur schreef:
Niet alleen de spits, die zondag twee keer scoorde, kon De Boer bekoren. Ook middenvelder Nemanja Gudelj deed het volgens de coach goed tegen AZ. De Serviër had een meer aanvallende rol dan voorheen. 'Misschien komt hij zo wat meer in zijn kracht', zegt De Boer. 'Hij speelde zeker een heel goede wedstrijd.'
'Hij kwam misschien wel meer in duels, hij is natuurlijk vaak sterker dan de tegenstander. Hij wil ook graag rondom de zestien van de tegenstander spelen, omdat hij doelgericht is. Dat kwam goed uit', aldus de hoofdtrainer van Ajax.
Zo, De Boer is er na 3/4 seizoen ook achter wat voor speler Gudelj is :smallgrin.gif:
Is toch bizar, dat iedereen zoiets ziet, en de technische staf van Ajax niet?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Demosthenes

Dat laatste is inderdaad vreemd: spelers kopen en ze op een plaats zetten waar je ze nog niet (nooit?) hebt zien spelen. Aan de andere kant, de trainers zien ze de hele week trainen, supporters zien dat niet.

Dat iedere supporter het ziet, betwijfel ik. Ik volg de topic over aankopen niet (meer), maar als ik dan een paar jaar later de namen zie waar supporters mee kwamen, dan ben ik blij dat zij niet in het TH zitten.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Lionel

Bericht door Lionel »

Demosthenes schreef:
Dat laatste is inderdaad vreemd: spelers kopen en ze op een plaats zetten waar je ze nog niet (nooit?) hebt zien spelen. Aan de andere kant, de trainers zien ze de hele week trainen, supporters zien dat niet.

Dat iedere supporter het ziet, betwijfel ik. Ik volg de topic over aankopen niet (meer), maar als ik dan een paar jaar later de namen zie waar supporters mee kwamen, dan ben ik blij dat zij niet in het TH zitten.
Ook dat is kort door de bocht. Wij worden er niet voor betaald. Wij krijgen niet betaald om bij AZ in stadion te zitten en te kijken of Gudelj de kwaliteiten bezit om op 6 te spelen.
IK GELOOF!!!!!!
Demosthenes

Wij krijgen niet betaald om bij AZ in stadion te zitten en te kijken of Gudelj de kwaliteiten bezit om op 6 te spelen.
We moeten zelfs betalen als we hem bij Ajax willen zien. :ajaxsmiley.gif:

Niemand verwacht dat een supporter wel "alles" ziet, maar om de stelligheid waarop dat soms wordt beweerd, mag ik toch wel glimlachen?
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Lionel schreef:
Demosthenes schreef:

Ook dat is kort door de bocht. Wij worden er niet voor betaald. Wij krijgen niet betaald om bij AZ in stadion te zitten en te kijken of Gudelj de kwaliteiten bezit om op 6 te spelen.

Daarnaast is het uitproberen van verschillende formaties in een wedstrijdje of twee (het liefst in de voorbereiding) nog legitiem te noemen, vind ik. Hier gaat het om het (structureel) 3/4 seizoen aankakken met een overduidelijk mislukt experiment. Jaar in jaar uit onder Frank. En dat kost je dan gewoon punten en titels.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Tot op heden kun je niet spreken van titels. Hij heeft er pas één gemist. :smile-ajax.gif:

Maar het valt mij ook op. Overigens niet alleen bij Ajax maar bij veel clubs. Spelers die worden gehaald en vervolgens bij hun nieuwe club in een andere rol moeten spelen. Dat is best een risico want de stap naar een nieuwe, vaak grotere, club is al lastig genoeg. Als je dan ook nog iets moet gaan doen dat je in ieder geval op dat moment nog niet beheerst dan krijg je het moeilijk.

Ik ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat op ons middenveld. Blijft het nu zo staan als tegen AZ en werkt dat dan ook? Gudelj liet echt een paar aardige dingen zien. Als zowel hij als Bazoer op deze manier goed tot hun recht komen is dat heel interessant. Zeker met het oog op de komende wedstrijd in Eindhoven. Daar zullen we echt een sterk middenveld nodig hebben.
Nil volentibus arduum
Demosthenes

Ik ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat op ons middenveld. Blijft het nu zo staan als tegen AZ en werkt dat dan ook?
Heb het idee dat trainers (zie Van Bronkhorst) voor iedere wedstrijd iets nieuws willen verzinnen (op die uit de echte top na?). Ik gok op een 3-4-3 om tegen PSV in een 4-4-2 opstelling te beginnen.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Gudelj zou komend weekend tegenover Milik staan in een vriendschappelijke interland tussen Servië en Polen, maar voorlopig bedankt Gudelj voor het Servische elftal.
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Gudelj was volgens mij niet opgeroepen dus zou hij sowieso niet tegenover Milik staan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Raymon schreef:Gudelj was volgens mij niet opgeroepen dus zou hij sowieso niet tegenover Milik staan.
Aha. Ja hij heeft mot met die bondscoach Curcic, of duidelijker gesteld: Gudelj vindt die bondscoach een wispelturige idioot. Ook andere spelers zoals Tadic vinden dat we in de communicatie met die coach niet op één lijn valt te komen. Van NU.nl:
Gudelj stelt zich voorlopig niet beschikbaar voor Servisch elftal

Nemanja Gudelj stelt zich voorlopig niet beschikbaar voor de Servische nationale ploeg. De 24-jarige middenvelder van Ajax wil niet langer onder bondscoach Radovan Curcic spelen.

"Er worden politieke spelletjes gespeeld, maar niet meer met mij. Ik heb bedankt", laat Gudelj weten aan De Telegraaf.

Afgelopen week kreeg de middenvelder te horen dat hij geen deel uitmaakt van de selectie voor de oefeninterlands tegen Polen en Estland van later deze maand.

"Ik ben iemand die nooit zeurt, zich normaal gesproken altijd neerlegt bij de keuzes van de trainer, maar hier heb ik gewoon geen zin meer in", legt Gudelj uit. "Spelers die bij hun clubs op de reservebank zitten of zelfs op de tribune, spelen wel in het Servisch elftal."

De oud-speler van NAC Breda en AZ benadrukt dat hij niet definitief heeft bedankt.

"Als Curcic is ontslagen of zelf opgestapt, ben ik gewoon weer beschikbaar. Sterker nog, dan hoop ik nog heel veel interlands voor Servië te spelen."

Tadic
Maandag meldde Dusan Tadic (27) al dat hij voorlopig niet meer wenst uit te komen voor Servië. De oud-speler van FC Groningen en FC Twente, thans uitkomend voor Southampton, hekelde onder meer de communicatieve vaardigheden van Curcic.

Servië slaagde er niet in zich te plaatsen voor het EK van komende zomer.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

De oud-speler van NAC Breda en AZ benadrukt dat hij niet definitief heeft bedankt.

"Als Curcic is ontslagen of zelf opgestapt, ben ik gewoon weer beschikbaar."
Dat noemen we nog eens aan iemand zijn stoelpoten zagen. :smallgrin.gif:

Zal een kwestie van tijd zijn tot die bondscoach eruit gaat. Dat nationale elftal doet het natuurlijk al een aantal jaar kut want ongetwijfeld zullen Serviërs ook vinden dat ze op het EK aanwezig horen te zijn, in tegenstelling tot bijv een land als Albanië.

Malaise van die ploeg speelt al een aantal jaar, toen met Advocaat als bondscoach werden er al vaak onnodige punten verspeeld en had je ook nog die veelbesproken wedstrijd met dat incident met die drone.

Anyway, De Boer blijft deze jongen week in week uit op zijn opstellingenformulier zetten, zondag bleef hij behoorlijk makkelijk overeind tegen Guardado & co. Ik herinner me van PSV-Ajax ook geen domme overtreding van hem.
Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko »

In Servië gebeurt een beetje hetzelfde als in Nederland, de incapabele trainer mag blijven zitten onder het mom van "hij is aan het bouwen aan de toekomst', dat er vervolgens krom spelersbeleid is en het elftal als zand aan elkaar hangt wordt vooralsnog vergeven. Maar de volgende campagne zal cruciaal worden en als Curicic opnieuw het allemaal in eigen competitie zoekt dan is dat 'ontslagen' natuurlijk nooit ver weg.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Maar inmiddels is die bondscoach van Servië er uit geknikkerd, ben benieuwd of onze Serviër dus snel terugkeert in de nationale selectie.

Het is Nemanja Gudelj gelukt: al een halfjaar staat de middenvelder op scherp, maar hij pakte al die tijd geen gele kaart. En dus is hij er tegen De Graafschap ook 'gewoon' bij. In zijn huidige vorm kan Ajax hem ook goed gebruiken.

Dreigende schorsingen zijn al weken een onderwerp van gesprek en al weken pakken de middenvelders van Ajax geen gele kaarten. En dus kan Frank de Boer volgende week tegen De Graafschap, los van blessures, over al zijn spelers beschikken.

Gudelj heeft het vaker gezegd: hij is volwassen genoeg om geen kaart te pakken, maar eveneens volwassen genoeg om aan noodrem te trekken als dat moet. Zijn duels tegen Hakim Ziyech – toch als een van de beste middenvelders in de eredivisie gezien – brachten de Ajacied niet in gevaar. Wat de vorm van de Ajacied ook maar weer eens onderstreept.

“Bij balverlies zat ik kort op Ziyech, bij balbezit liep ik over hem heen. Dat ging wel aardig,” concludeerde Gudelj zelf bescheiden tegenover Ajax Life. Al zag de middenvelder zijn directe tegenstander wel een paar keer gevaarlijk worden, vooral met afstandsschoten.

Gudelj had vooral veel oog voor de positie van de Ajacieden bij balbezit. Juist omdat spelers als Ziyech en ook Cabral een broertje-dood hebben aan meeverdedigen. “Je weet dat FC Twente spelers heeft die niet graag omschakelen. Als wij de bal verliezen, peren zij 'm naar voren. Als we dan niet goed staan, sta je zomaar in ondertal. We bleven er scherp op dat te voorkomen.”

En daarvoor was ook wel even een gesprekje nodig met jongeling Vaclav Cerny in de rust. De Tsjech schoot Ajax heerlijk op 1-0, maar leverde ook een paar keer de bal slordig in, waardoor de tukkers konden counteren.

“Hij zit naast me in de kleedkamer, dus ik heb in de rust even met hem gepraat,” aldus Gudelj. “Ik zei: blijf doen wat je doet, maar als je naar binnen trekt, geef dan geen breedtepass. We gaan allemaal over de bal heen, dan moet je geen risico nemen. Of met volle overtuiging passen, of openen op de linksbuiten. En ook niet de actie aangaan als je twee man om je heen hebt staan. In de tweede helft maakte hij daarin betere keuzes.”

Pas na de 2-0 was het verzet van Twente – dat eigenlijk nergens meer om voetbalde – gebroken en liep Ajax rap uit naar 4-0. Dat de tukkers alleen nog voor spek en bonen meedoen de laatste speelronden, maakte het geen gemakkelijkere tegenstander voor de ploeg die nog volop voetbalt om de titel, stelt Gudelj.

“Ploegen die nergens om spelen, kunnen juist gevaarlijk zijn. Ze zijn minder bang om balverlies te lijden. Met spelers als Ziyech en Cabral is Twente dan juist levensgevaarlijk. Je zag wel dat na de 2-0 bij hun de koppies gingen hangen.”

Volgende week speelt Ajax wederom tegen een ploeg die slechts om de eer speelt. De Graafschap is zeker van de zeventiende plek. Dat de ploeg nog nacompetitie moet spelen, is misschien juist wel gunstig voor Ajax, vindt ook Gudelj.

“Ik hoop dat de spelers van De Graafschap graag heel willen blijven voor de nacompetitie, en dat de trainer misschien wat spelers spaart. Maar wij moeten daar gewoon winnen. Natuurlijk ligt de druk bij ons, maar dat is vaker zo. En als je kampioen wilt worden, moet je daar mee om kunnen gaan.”

Afbeelding
Gudelj neemt Cerny bijna letterlijk onder zijn vleugels © Pro Shots

http://www.ajaxlife.nl/updates/gudelj-b ... jatwe-1516
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Omdat ik mezelf graag pijnig heb ik De Graafschap - Ajax nog even terug gekeken.
Binnen 44 seconden had deze gozer al twee maal balverlies. :blush.gif:

Bij nagenoeg elke aanval was dan wel Milik dan wel Younes betrokken. In de meeste gevallen samen. Erg lekkere keuze dus van Frank om Milik te vervangen door Anwar 'in het begin van het seizoen vlogen er een paar afstandsschoten in, maar verder heb ik nul rendement' El Ghazi.

In contrast met het shirt van De Graafschap waren de voor het eerst gedragen uitshirts uiteraard al helemaal geen porum. Om over de spelhervattingen van Gudelj, vrije trappen die ver over het doel heen vlogen, nog maar te zwijgen. :blush.gif:
wimpey

Bericht door wimpey »

Gudelj is een slechte speler. Staat vrijwel altijd 'dicht', waardoor ie bijna altijd terug moet als ie de bal krijgt. Z'n handelingssnelheid schiet tekort en technisch is ie subtop. Subtop eredivisie, welteverstaan. Hij heeft geen goede trap, mij een raadsel waarom ie de spelhervattingen kreeg.

En voor een zgn. winnaar / leider verloor ie bij wel erg vaak z'n directe tegenstander uit het oog. Dat kostte Ajax tegen bijv. Rapid, Celtic en Twente cruciale tegengoals. Gedweep met z'm moeder, die nichterige tats en dat haarbandje: screams 'closet poof'. Oprotten met die choker.
Alexander

Bericht door Alexander »

Het meest schrijnende was nog wel dat het de man van Gudelj was die de goal van de Graafschap maakt. Ik denk dat m'n grote vriend daar op 25 meter stond te dekken.
Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko »

https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... oals-maken

Zou moeten lukken tegen Telstar, Helmond Sport en VVV, wat jij Wimpey? :ajaxsmiley.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Jonges, écht, ik wil 'm weg uit de basis. Vandaag tegen Vitesse zijn de schoten, corners en voorzetten ver onder de maat; en als hij op het middenveld (enigszins onder druk) wordt aangespeeld, speelt hij de bal vaak met een pisboogterug op een ploeggenoot, waardoor de bal langer onderweg en moeilijker te controleren is en de desbetreffende ploeggenoot door doordekken van de Vitesse-aanvallers in de shit zit.

Vergelijk het eens met Schöne. Alleen al hoe Lasse door hard te schreeuwen vlak voor tijd de grensrechter zo beïnvloedt dat die een doeltrap voor Ajax geeft in plaats van een corner aan Vitesse. En zijn spelhervattingen zijn een stuk beter. (Die van Ziyech trouwens ook).
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Vergelijk het eens met Schöne. Alleen al hoe Lasse door hard te schreeuwen vlak voor tijd de grensrechter zo beïnvloedt dat die een doeltrap voor Ajax geeft in plaats van een corner aan Vitesse. En zijn spelhervattingen zijn een stuk beter. (Die van Ziyech trouwens ook).
Duh.
Volgens mij schreeuwen meerdere AT-ers, in ieder geval ik, al ruim een jaar van de daken dat Lasse Schöne tien keer zoveel nuttiger voor Ajax is dan twijfelgeval NEEmanJA (copyright beelzebub.)
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Jonges, écht, ik wil 'm weg uit de basis. Vandaag tegen Vitesse zijn de schoten, corners en voorzetten ver onder de maat; en als hij op het middenveld (enigszins onder druk) wordt aangespeeld, speelt hij de bal vaak met een pisboogterug op een ploeggenoot,
Zijn techniek is ver onder de maat.
Alle kwaliteiten die hem door sommige 'kenners' worden toegedicht heeft hij juist absoluut niet. Hij vertraagt, hij komt te laat in duels, hij raakt continu ballen kwijt, pakt domme kaarten, verneukt de ene spelhervatting na de ander. Netto heeft hij een enorm negatieve bijdrage aan het geheel.

Als je overigens echt een voetballer in de Eredivisie mag ontmantelen die duidelijk homo is, dan komt Gudelj toch wel heel erg in aanmerking. Op zijn been heeft hij een afbeelding van zijn vader als tattoo. :smallgrin.gif: Die zit zo hoog op zijn bovenbeen dat dat plaatje bijna tegen zijn lies aanplakt. :smallgrin.gif:

Verder heeft hij bij de 'plakplaatjesboer' een gedicht van 8 coupletten over zijn moeder op zijn lijf laten zetten. Hij heeft mazzel dat dat in een of andere Balkan taal geprint staat, zou een teamgenoot dat in het Nederlands of Engels kunnen lezen dan kwam men in de kleedkamer niet meer bij van het lachen. :666.gif:
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

Deze speler is niveau Nac. Een zeer beperkte speler, dat is nog tot daar aan toe, het probleem is vooral dat hij speelt als een vedette.
Ajax!
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Dan blijft het toch bijzonder dat hij bij zowel De Boer als Bosz onomstreden lijkt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Giacomo Puccini schreef:Deze speler is niveau Nac. Een zeer beperkte speler, dat is nog tot daar aan toe, het probleem is vooral dat hij speelt als een vedette.
Duke schreef:Dan blijft het toch bijzonder dat hij bij zowel De Boer als Bosz onomstreden lijkt.
Bosz krijgt van me tot nu toe nog het voordeel van de twijfel, maar was De Boer niet degene die altijd elke aankoop / doorgebroken jeugdspeler eerst (minimaal) 20 competitieronden op de verkeerde plek zette? :confused.gif:

Van Theo Janssen tot aan Siem de Jong + Kolbeinn, Vurnon Anita, Daley Blind, El Ham, Boerrigter, Poulsen/Blind en zo kan dit lijstje nog wel met een boel namen worden uitgebreid.
Le T.

Bericht door Le T. »

Ik vond hem bij NAC geen speler van het niveau NAC. Hij heeft op zich wel veel kwaliteiten, maar die moeten natuurlijk wel juist gebruikt worden, niet eens zozeer door de trainer maar door hem zelf. Ik denk dat hij op zich de basisvaardigheden heeft om een nuttige controlerende middenvelder te worden, maar dan moet hij natuurlijk wel controlerend denken en positie kiezen.
Wollt ihr den totalen Mensch?
999

Bericht door 999 »

Gudelj komt vooral zelf kennis te kort zo lijkt het ...
Blij met de punten ...
Plaats reactie