Raymon schreef:Op de bank?

Toen hij hem opstelde, het gaat om het opstellen van spelers.
Moderator: mods
Raymon schreef:Op de bank?
Is toch bizar, dat iedereen zoiets ziet, en de technische staf van Ajax niet?Arthur schreef:Zo, De Boer is er na 3/4 seizoen ook achter wat voor speler Gudelj isNiet alleen de spits, die zondag twee keer scoorde, kon De Boer bekoren. Ook middenvelder Nemanja Gudelj deed het volgens de coach goed tegen AZ. De Serviër had een meer aanvallende rol dan voorheen. 'Misschien komt hij zo wat meer in zijn kracht', zegt De Boer. 'Hij speelde zeker een heel goede wedstrijd.'
'Hij kwam misschien wel meer in duels, hij is natuurlijk vaak sterker dan de tegenstander. Hij wil ook graag rondom de zestien van de tegenstander spelen, omdat hij doelgericht is. Dat kwam goed uit', aldus de hoofdtrainer van Ajax.
Dat laatste is inderdaad vreemd: spelers kopen en ze op een plaats zetten waar je ze nog niet (nooit?) hebt zien spelen. Aan de andere kant, de trainers zien ze de hele week trainen, supporters zien dat niet.Is toch bizar, dat iedereen zoiets ziet, en de technische staf van Ajax niet?
Ook dat is kort door de bocht. Wij worden er niet voor betaald. Wij krijgen niet betaald om bij AZ in stadion te zitten en te kijken of Gudelj de kwaliteiten bezit om op 6 te spelen.Demosthenes schreef:Dat laatste is inderdaad vreemd: spelers kopen en ze op een plaats zetten waar je ze nog niet (nooit?) hebt zien spelen. Aan de andere kant, de trainers zien ze de hele week trainen, supporters zien dat niet.Is toch bizar, dat iedereen zoiets ziet, en de technische staf van Ajax niet?
Dat iedere supporter het ziet, betwijfel ik. Ik volg de topic over aankopen niet (meer), maar als ik dan een paar jaar later de namen zie waar supporters mee kwamen, dan ben ik blij dat zij niet in het TH zitten.
We moeten zelfs betalen als we hem bij Ajax willen zien.Wij krijgen niet betaald om bij AZ in stadion te zitten en te kijken of Gudelj de kwaliteiten bezit om op 6 te spelen.
Lionel schreef:Ook dat is kort door de bocht. Wij worden er niet voor betaald. Wij krijgen niet betaald om bij AZ in stadion te zitten en te kijken of Gudelj de kwaliteiten bezit om op 6 te spelen.Demosthenes schreef:Dat laatste is inderdaad vreemd: spelers kopen en ze op een plaats zetten waar je ze nog niet (nooit?) hebt zien spelen. Aan de andere kant, de trainers zien ze de hele week trainen, supporters zien dat niet.Is toch bizar, dat iedereen zoiets ziet, en de technische staf van Ajax niet?
Dat iedere supporter het ziet, betwijfel ik. Ik volg de topic over aankopen niet (meer), maar als ik dan een paar jaar later de namen zie waar supporters mee kwamen, dan ben ik blij dat zij niet in het TH zitten.
Heb het idee dat trainers (zie Van Bronkhorst) voor iedere wedstrijd iets nieuws willen verzinnen (op die uit de echte top na?). Ik gok op een 3-4-3 om tegen PSV in een 4-4-2 opstelling te beginnen.Ik ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat op ons middenveld. Blijft het nu zo staan als tegen AZ en werkt dat dan ook?
Aha. Ja hij heeft mot met die bondscoach Curcic, of duidelijker gesteld: Gudelj vindt die bondscoach een wispelturige idioot. Ook andere spelers zoals Tadic vinden dat we in de communicatie met die coach niet op één lijn valt te komen. Van NU.nl:Raymon schreef:Gudelj was volgens mij niet opgeroepen dus zou hij sowieso niet tegenover Milik staan.
Gudelj stelt zich voorlopig niet beschikbaar voor Servisch elftal
Nemanja Gudelj stelt zich voorlopig niet beschikbaar voor de Servische nationale ploeg. De 24-jarige middenvelder van Ajax wil niet langer onder bondscoach Radovan Curcic spelen.
"Er worden politieke spelletjes gespeeld, maar niet meer met mij. Ik heb bedankt", laat Gudelj weten aan De Telegraaf.
Afgelopen week kreeg de middenvelder te horen dat hij geen deel uitmaakt van de selectie voor de oefeninterlands tegen Polen en Estland van later deze maand.
"Ik ben iemand die nooit zeurt, zich normaal gesproken altijd neerlegt bij de keuzes van de trainer, maar hier heb ik gewoon geen zin meer in", legt Gudelj uit. "Spelers die bij hun clubs op de reservebank zitten of zelfs op de tribune, spelen wel in het Servisch elftal."
De oud-speler van NAC Breda en AZ benadrukt dat hij niet definitief heeft bedankt.
"Als Curcic is ontslagen of zelf opgestapt, ben ik gewoon weer beschikbaar. Sterker nog, dan hoop ik nog heel veel interlands voor Servië te spelen."
Tadic
Maandag meldde Dusan Tadic (27) al dat hij voorlopig niet meer wenst uit te komen voor Servië. De oud-speler van FC Groningen en FC Twente, thans uitkomend voor Southampton, hekelde onder meer de communicatieve vaardigheden van Curcic.
Servië slaagde er niet in zich te plaatsen voor het EK van komende zomer.
Dat noemen we nog eens aan iemand zijn stoelpoten zagen.De oud-speler van NAC Breda en AZ benadrukt dat hij niet definitief heeft bedankt.
"Als Curcic is ontslagen of zelf opgestapt, ben ik gewoon weer beschikbaar."
Het is Nemanja Gudelj gelukt: al een halfjaar staat de middenvelder op scherp, maar hij pakte al die tijd geen gele kaart. En dus is hij er tegen De Graafschap ook 'gewoon' bij. In zijn huidige vorm kan Ajax hem ook goed gebruiken.
Dreigende schorsingen zijn al weken een onderwerp van gesprek en al weken pakken de middenvelders van Ajax geen gele kaarten. En dus kan Frank de Boer volgende week tegen De Graafschap, los van blessures, over al zijn spelers beschikken.
Gudelj heeft het vaker gezegd: hij is volwassen genoeg om geen kaart te pakken, maar eveneens volwassen genoeg om aan noodrem te trekken als dat moet. Zijn duels tegen Hakim Ziyech – toch als een van de beste middenvelders in de eredivisie gezien – brachten de Ajacied niet in gevaar. Wat de vorm van de Ajacied ook maar weer eens onderstreept.
“Bij balverlies zat ik kort op Ziyech, bij balbezit liep ik over hem heen. Dat ging wel aardig,” concludeerde Gudelj zelf bescheiden tegenover Ajax Life. Al zag de middenvelder zijn directe tegenstander wel een paar keer gevaarlijk worden, vooral met afstandsschoten.
Gudelj had vooral veel oog voor de positie van de Ajacieden bij balbezit. Juist omdat spelers als Ziyech en ook Cabral een broertje-dood hebben aan meeverdedigen. “Je weet dat FC Twente spelers heeft die niet graag omschakelen. Als wij de bal verliezen, peren zij 'm naar voren. Als we dan niet goed staan, sta je zomaar in ondertal. We bleven er scherp op dat te voorkomen.”
En daarvoor was ook wel even een gesprekje nodig met jongeling Vaclav Cerny in de rust. De Tsjech schoot Ajax heerlijk op 1-0, maar leverde ook een paar keer de bal slordig in, waardoor de tukkers konden counteren.
“Hij zit naast me in de kleedkamer, dus ik heb in de rust even met hem gepraat,” aldus Gudelj. “Ik zei: blijf doen wat je doet, maar als je naar binnen trekt, geef dan geen breedtepass. We gaan allemaal over de bal heen, dan moet je geen risico nemen. Of met volle overtuiging passen, of openen op de linksbuiten. En ook niet de actie aangaan als je twee man om je heen hebt staan. In de tweede helft maakte hij daarin betere keuzes.”
Pas na de 2-0 was het verzet van Twente – dat eigenlijk nergens meer om voetbalde – gebroken en liep Ajax rap uit naar 4-0. Dat de tukkers alleen nog voor spek en bonen meedoen de laatste speelronden, maakte het geen gemakkelijkere tegenstander voor de ploeg die nog volop voetbalt om de titel, stelt Gudelj.
“Ploegen die nergens om spelen, kunnen juist gevaarlijk zijn. Ze zijn minder bang om balverlies te lijden. Met spelers als Ziyech en Cabral is Twente dan juist levensgevaarlijk. Je zag wel dat na de 2-0 bij hun de koppies gingen hangen.”
Volgende week speelt Ajax wederom tegen een ploeg die slechts om de eer speelt. De Graafschap is zeker van de zeventiende plek. Dat de ploeg nog nacompetitie moet spelen, is misschien juist wel gunstig voor Ajax, vindt ook Gudelj.
“Ik hoop dat de spelers van De Graafschap graag heel willen blijven voor de nacompetitie, en dat de trainer misschien wat spelers spaart. Maar wij moeten daar gewoon winnen. Natuurlijk ligt de druk bij ons, maar dat is vaker zo. En als je kampioen wilt worden, moet je daar mee om kunnen gaan.”
Gudelj neemt Cerny bijna letterlijk onder zijn vleugels © Pro Shots
Duh.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Vergelijk het eens met Schöne. Alleen al hoe Lasse door hard te schreeuwen vlak voor tijd de grensrechter zo beïnvloedt dat die een doeltrap voor Ajax geeft in plaats van een corner aan Vitesse. En zijn spelhervattingen zijn een stuk beter. (Die van Ziyech trouwens ook).
Zijn techniek is ver onder de maat.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Jonges, écht, ik wil 'm weg uit de basis. Vandaag tegen Vitesse zijn de schoten, corners en voorzetten ver onder de maat; en als hij op het middenveld (enigszins onder druk) wordt aangespeeld, speelt hij de bal vaak met een pisboogterug op een ploeggenoot,
Giacomo Puccini schreef:Deze speler is niveau Nac. Een zeer beperkte speler, dat is nog tot daar aan toe, het probleem is vooral dat hij speelt als een vedette.
Bosz krijgt van me tot nu toe nog het voordeel van de twijfel, maar was De Boer niet degene die altijd elke aankoop / doorgebroken jeugdspeler eerst (minimaal) 20 competitieronden op de verkeerde plek zette?Duke schreef:Dan blijft het toch bijzonder dat hij bij zowel De Boer als Bosz onomstreden lijkt.