Wat dat betreft heb ik ook hoge verwachtingen van Van Basten. Ik denk dat hij eindelijk eens wat professionaliteit gaat doorvoeren in de niet-voetbaltechnische zaken rond de selectie.joey schreef:Overigens ben ik het ook op een ander punt eens met Derksen: bij Ajax moeten ze zich eens afvragen waarom de spelers van laten we zeggen Heerenveen fitter zijn dan die van ons. En waarom VDV met een vetpercentage van bijna twintig procent kon rondlopen zonder dat iemand er iets van zei. Ook Sneijder was volgens HtC helemaal niet fit, hij moest veel meer het krachthonk in. Bij Ajax mogen de spelers dat blijkbaar zelf weten.
Voetbal Insite dagelijks via VI.nl op internet
Moderator: mods
Ik hoop het!Arthur schreef:Wat dat betreft heb ik ook hoge verwachtingen van Van Basten. Ik denk dat hij eindelijk eens wat professionaliteit gaat doorvoeren in de niet-voetbaltechnische zaken rond de selectie.joey schreef:Overigens ben ik het ook op een ander punt eens met Derksen: bij Ajax moeten ze zich eens afvragen waarom de spelers van laten we zeggen Heerenveen fitter zijn dan die van ons. En waarom VDV met een vetpercentage van bijna twintig procent kon rondlopen zonder dat iemand er iets van zei. Ook Sneijder was volgens HtC helemaal niet fit, hij moest veel meer het krachthonk in. Bij Ajax mogen de spelers dat blijkbaar zelf weten.
Wesley Sneijder vertelde laatst dat ze bij Real de dag na een wedstrijd aquajoggen. Dat is ontspannend en niet belastend voor de spieren. Bij Ajax doen ze sinds mensenheugnis voetvolley op de dag na de wedstrijd. Dat dient volgens mij geen enkel doel.
Het stinkt aan alle kanten!
Nee, dat kan geen kwaad. Een voorbeeld: de atlete Kiplagat werd wereldkampioene op de weg na een periode waarin ze alleen aan aquajogging en fietsen had gedaan omdat ze kampte met een kuitblessure. Bij aquajogging kun je de loopbeweging vrij nauwkeurig imiteren en door de weerstand van het water is het effectief zonder dat je de spieren belast.
Het is alleen maar een voorbeeld. Waarom voetvolley? Leuk, maar nergens goed voor.
Het is alleen maar een voorbeeld. Waarom voetvolley? Leuk, maar nergens goed voor.
Maar dat deed ze omdat ze geblesseerd was, niet omdat aquajogging de ideale training is.
Wielrenners mogen onder geen beding in het water. Dat heeft invloed op hun trapfrrequentie.
Maar ontspannend is het zeker en vast, dat geloof ik zo.
Ik zie niet zoveel kwaad in voetvolley. Het is ontspannend en je doet nog iets met de bal ook.
Wielrenners mogen onder geen beding in het water. Dat heeft invloed op hun trapfrrequentie.
Maar ontspannend is het zeker en vast, dat geloof ik zo.
Ik zie niet zoveel kwaad in voetvolley. Het is ontspannend en je doet nog iets met de bal ook.
Wesley Sneijder is er in elk geval niet minder van geworden.
Voetballen belast de gewrichten. Daarom kan ik me voorstellen dat het heilzaam is om de dag na de wedstrijd de gewrichten juist te ontzien. Dan kan door aquajogging.
Ook Mourinho ging met Chelsea aquasport doen, heb ik begrepen.
Voetballen belast de gewrichten. Daarom kan ik me voorstellen dat het heilzaam is om de dag na de wedstrijd de gewrichten juist te ontzien. Dan kan door aquajogging.
Misschien kunnen we er een waterpolo team van maken , wat een geluljoey schreef:Wesley Sneijder is er in elk geval niet minder van geworden.

Basketballers zijn groot en zwaar, dus zo raar lijkt het me niet. Die komen X keer in een wedstrijd met een klap neer; dat kan niet goed zijn voor de gewrichten.
Ik ken hardlopers die zweren bij aquajogging. Ze doen het om hun gewrichten niet te overbelasten, als ze een pijntje hebben of 'gewoon' voor de afwisseling. Ik heb het zelf wel eens gedaan toen mijn knie op slot zat en het was zwaarder dan ik had verwacht.
Ik ken hardlopers die zweren bij aquajogging. Ze doen het om hun gewrichten niet te overbelasten, als ze een pijntje hebben of 'gewoon' voor de afwisseling. Ik heb het zelf wel eens gedaan toen mijn knie op slot zat en het was zwaarder dan ik had verwacht.
Dit schrijft Marc Bloom, deskundige op het gebied van hardlopen:
www.theharrier.com
Voetbal is zó ouderwets.
Pool work also helps Klecker stay in shape to race. "The research," said Brennan, "shows water running can be as effective physiologically as running on land. I've had people who were injured run the Boston Marathon with 12 weeks in the pool and two weeks on land." In the water, you can easily check your pulse to monitor the training effect.
Water aerobics and group swim classes are booming with runners who once went kicking and screaming into the pool only when hurt. Many facilities have second, splash-around pools to start you off in. Check schedules for adult lap swimming hours. Ask about water temperature, which should be at least a cozy 82 degrees. Don't swim immediately after running or you'll risk muscle cramping. If your time is flexible, Spivey suggests a recovery day of easy running in the morning and water running in the afternoon or evening.
Runner's World Senior Contributor and award-winning NY Times writer Marc Bloom is one of the nation's foremost authorities on running, fitness and youth sports. Author of the new "God on the Starting Line" and other books, Marc was formerly editor-in-chief of "The Runner" and is long-time publisher of "The Harrier" high school cross-country and distance running magazine.
www.theharrier.com
Voetbal is zó ouderwets.