Arkadiusz Milik

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Demosthenes

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Demosthenes »

D_skilled schreef:Bewees te meer een hele beperkte spits te zijn. Zeer bedenkelijke aankoop van Overmars. Van vierde spits bij Augsburg naar eerste spits bij Ajax?!
Geen aankoop, hij is gehuurd; Zivkovic komt eraan, maar die mag dan weer niet meedoen? Ik ben blij dat ik maar gewoon supporter ben, geen kenner, want de kenners hebben misschien wel, via een Castrol-analyse, een weergaloze Milik gezien. Ik zag zijn toegevoegde waarde niet, ik hoef er ook niet over na te denken, te analyseren, hoef geen trainer of scout te worden.

Ik weet niet of hij vierde spits was, maar Bundesliga is iets anders dan eredivisie, volgens het TH past hij bij het team dat langzaam Europa aan het veroveren is (In 2016 zou dat al het geval kunnen zijn)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

D_skilled schreef:Bewees te meer een hele beperkte spits te zijn. Zeer bedenkelijke aankoop van Overmars. Van vierde spits bij Augsburg naar eerste spits bij Ajax?!
Ik werd echt een beetje verdrietig toen ik die gozer in de spits zag staan/lopen/ploeteren.
Whitey on the moon.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Nu moet je je wel afvragen hoeveel goede ballen hij in een wedstrijd krijgt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
GangstaRiB

Duke schreef:Nu moet je je wel afvragen hoeveel goede ballen hij in een wedstrijd krijgt.
Mjah... het gaat mij erom dat ie zelf niks kan creeëren. Verdedigers weten dus precies waar ze aan toe zijn. Als er geen voorzetten komen, dan is die Pool geen cent waard. En als er een voorzet komt moet je maar hopen dat ie em niet met z'n verkeerde been wil raken. :biggrin.gif:

Die gast is zo statisch en traag.... doet echt pijn aan m'n ogen.
Whitey on the moon.
Demosthenes

Duke schreef:Nu moet je je wel afvragen hoeveel goede ballen hij in een wedstrijd krijgt.
Weinig, de middenvelders van Ajax spelen de bal liever niet naar voren, daar staan tegenstanders.

Gisteren werd in ± 60 seconden voor het eerst een balk diep gespeeld, Ajax had 60 seconden de bal, helaas een verkeerde pass, het is ook zo moeilijk om een bal naar voren te spelen, dan moet je wel haast niveau-PEC hebben.

Milik zorgde er trouwens ook niet voor dat hij aangespeeld kon worden en als hij de bal kreeg, vond ik hem niet zo sterk. Ik weet dat ik van de TH'ers moet wachten, hij is er net (waar traint hij voor?) zoals ik ook 1 1/2 jaar geduld moest hebben met Hoesen, dat ik moest wachten tot Sana het speciale programma voor hem had doorlopen (Wat een veranderingen dankzij dat programma), ik al twee jaar op Andersen wacht (eind van het jaar: contract verlengen of vertrekken), een jaar Van der Hoorn heb zien klungelen in Jong Ajax (alleen samenvattingen gezien) en ik me afvraag waar Duarte is (Stel dat Mokotjo echt wordt gehaald, zoals poster Cruijff denkt), hoeveel middenvelders worden er opgesteld?

Geduld, Milik is maar voor één jaar gehuurd. Daarna wordt het beter
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Nog geen wedstrijd om het echie en afschrijven maar, Delay Blind als linksback 4 jaar lang falend met hand en tand verdedigen maar deze jongen is niks.

Pffffffffff zo moe van. :excited.gif:
YNWA
GangstaRiB

InnerHarbour schreef:Nog geen wedstrijd om het echie en afschrijven maar, Delay Blind als linksback 4 jaar lang falend met hand en tand verdedigen maar deze jongen is niks.

Pffffffffff zo moe van. :excited.gif:
Hou toch eens op met die eeuwige Blind vergelijking.

Milik is gewoon een uitgerangeerde stukadoor, niks meer.

Het is mij echt een raadsel waarom Zivkovic niet gewoon de kans krijgt. Slechter dan dit kan volgens mij niet.
Whitey on the moon.
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Het lijkt hier wel op ajax.netwerk.to m.b.t. het niveau van afschrijven van spelers. :excited.gif: Ik zeg niet dat Milik een succes gaat worden, om hem na een paar oefenwedstrijden al af te schrijven is belachelijk. Het eerst half uur was Milik redelijk balvast, maar als je nergens de bal kwijt kunt, wordt het lastig voetballen. Het tempo lag veel te laag, waardoor PEC het altijd dicht kon houden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik geef 'm voorlopig de tijd om zich te ontwikkelen. Hij heeft in Duitsland denk ik niet veel gespeeld en moet ook nog wennen aan de rol zoals hij die bij Ajax moet invullen. Als dan zo als gisteren het elftal niet goed speelt is het voor een nieuwkomer natuurlijk helemaal lastig.
Nil volentibus arduum
Demosthenes

Marillion schreef:Ik geef 'm voorlopig de tijd om zich te ontwikkelen. Hij heeft in Duitsland denk ik niet veel gespeeld en moet ook nog wennen aan de rol zoals hij die bij Ajax moet invullen. Als dan zo als gisteren het elftal niet goed speelt is het voor een nieuwkomer natuurlijk helemaal lastig.
Drie redenen om hem de tijd te geven, klopt, maar waarom speelde hij niet in Duitsland, als hij zo goed is? Je verwacht dus dat het elftal beter gaat spelen, hem wel kan bereiken, maar dan heb je gisteren of in een serieuze oefenwedstrijd acties van hem gezien die dat onderbouwen. Ik hoop het, laat hij ons maar verrassen, maar wel snel, want hij is maar voor een jaar gehuurd.
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Ajax heeft een optie tot koop, dus die vlieger gaat niet op.

Hij moet bij Ajax anders spelen dan hij gewend is. Lijkt me niet meer dan redelijk om hem een beetje tijd te geven. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik in hem een topper zie. Ben tot op heden niet bijster onder de indruk. Hij zal in elk geval snel moeten leren de bal eens behoorlijk te raken met zijn rechterbeen.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Van die kwaal hebben meer spelers last. Zo viel het me gisteren in een paar situaties op bij Boilesen. Met rechts had hij direct kunnen inspelen maar dan moet die bal eerst naar zijn linker en is het te laat. Dat blijft toch een merkwaardig verschijnsel. Dikbetaalde profvoetballers die maar één been kunnen gebruiken.
Nil volentibus arduum
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Marillion schreef:Van die kwaal hebben meer spelers last. Zo viel het me gisteren in een paar situaties op bij Boilesen. Met rechts had hij direct kunnen inspelen maar dan moet die bal eerst naar zijn linker en is het te laat. Dat blijft toch een merkwaardig verschijnsel. Dikbetaalde profvoetballers die maar één been kunnen gebruiken.
En dat laatste is dus wel één van de redenen waarom ik alweer best een poos om ben wat betreft Daley Blind en het hoge plafond dat ik Daley Blind nog wel zie gaan halen.

Aan alles in zijn bewegingen zie je dat Blind een échte linkspoot is, die lopen doorgaans ook al op een iets andere, sierlijke manier. Maar als Daley een bal met zijn rechterbeen moet wegrossen doet hij dat altijd gewoon, op 't WK schoot hij in een situatie met weinig tijd de bal zelfs met rechts langs de keeper van Brazilië.

Boilesen en Milik zijn in het gebruik van hun chocoladebeen wel héél erg beperkt.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Je moet zo'n verschijnsel eens verplaatsen naar een andere sport. Dan zie je pas hoe belachelijk het eigenlijk is. Een tennisser die alleen een forehand slaat en geen backhand, een bokser die alleen met links slaat. Het is prima als je een voorkeur hebt maar van een profvoetballer mag je toch verwachten dat je met beide benen een bal kunt behandelen. Het is puur een kwestie van training.
Nil volentibus arduum
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

In een individuele sport kun je je sowieso veel minder verbergen, zoals veel beperkte voetballers maar wat graag doen achter de 10 anderen in het elftal. En bij tennis zien we alleen maar de beste 100 van de wereld, in Nederland zijn toch al gauw 600 man prof, mondiaal een stuk of 15.000. Dat geeft al gauw totaal misplaatste marktwaardes aan Miralem Sulejmani's en Jordie Clasie's.

Toch kom ik overal zeer vreemde dingen tegen hoor. Tennissers die alleen op hun reusachtige service teren en verder vrijwel geen wapens hebben.

Wielrenners die niet kunnen afdalen of continu in de regen of in het zicht van de kasseien of drie maal in één tijdrit of zelfs al in de neutrale zone voor een officiële start op een NK al van hun fiets vallen. Ook dat is vrij treurig voor iemand die op kosten van de Rabobank dan wel Belkin 700.000 euro per jaar bijschrijft...
Iniesta

Bericht door Iniesta »

Nog frappanter als je dan toch nog diverse top tien plekken in de grote ronden kan behalen, mocht dat kloppen....
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Die voorbeelden snijden geen hout in deze vergelijking. Het gaat dan om incidenten, al dan niet onder zware omstandigheden. Ik heb het over voetballers die in een wedstrijd gewoon geen bal kunnen trappen met hun verkeerde been. Zelfs als er geen druk op staat. Ze beheersen gewoon die basisvaardigheid niet.
Nil volentibus arduum
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog »

Wat tijdverlies oplevert en de tegenstander meer gelegenheid geeft zich te hergroeperen. In plaats van direct doorspelen is het: bal aannemen, daar twee, drie voetbewegingen voor nodig hebben, bal voor het juiste been leggen, opkijken of ie afgespeeld kan worden, he nee, iedereen staat gedekt. Nou, hier heb je hem terug, centrale verdediger.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Demosthenes

In plaats van direct doorspelen is het: bal aannemen, daar twee, drie voetbewegingen voor nodig hebben, bal voor het juiste been leggen, opkijken of ie afgespeeld kan worden, he nee, iedereen staat gedekt. Nou, hier heb je hem terug, centrale verdediger.
Een speler kijkt over de bal heen, las ik ooit, kijkt voordat hij de bal krijgt, weet wat te doen, dat voetbal mis ik wel bij Ajax; zag gisteren bij PEC combinatievoetbal, een prachtige aanval met één keer raken, het mag dus wel in Nederland.
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Marillion schreef:Die voorbeelden snijden geen hout in deze vergelijking. Het gaat dan om incidenten, al dan niet onder zware omstandigheden.
Incidenten onder zware omstandigheden...? :confused.gif: Remember deze van Gesink nog? Nergens een drupje regen maar vooral: de wedstrijd was nog niet eens begonnen. :biggrin.gif:
http://nos.nl/video/521473-gesink-valt- ... ij-nk.html
Marillion schreef:Ik heb het over voetballers die in een wedstrijd gewoon geen bal kunnen trappen met hun verkeerde been. Zelfs als er geen druk op staat. Ze beheersen gewoon die basisvaardigheid niet.
Ja, ik ga niet ontkennen dat het heel treurig is hoor. Je ziet ook gewoon jarenlang figuren zoals Pascal Bosschaart als prof hun brood verdienen terwijl ze in de (Reserve) 4e of 5e klasse bij de amateurs waarschijnlijk nog 't lulletje van het team zouden zijn.

Kun je nagaan hoeveel spelers uit de Hoofdklasse, 1e Klasse en de Topklasse gewoon veel beter zijn dan een hoop zeer beperkte lui die op een of andere manier in het betaald voetbal terecht zijn gekomen...

...Ik weet zeker dat als 2 of 3 spelers uit mijn eigen team zo ongeveer exact een jaar geleden met PSV mee hadden gedaan tegen Zulte Waregem, PSV die wedstrijd nog steeds met 2-0 wint. :blush.gif: Waarschijnlijk zelfs nog met grotere cijfers omdat een heleboel van de kansen die Wijnaldum structureel mist, wij met links en rechts gewoon binnen knallen...
gaizka

Bericht door gaizka »

Cruijff schreef:
Marillion schreef:Die voorbeelden snijden geen hout in deze vergelijking. Het gaat dan om incidenten, al dan niet onder zware omstandigheden.
Incidenten onder zware omstandigheden...? :confused.gif: Remember deze van Gesink nog? Nergens een drupje regen maar vooral: de wedstrijd was nog niet eens begonnen. :biggrin.gif:
http://nos.nl/video/521473-gesink-valt- ... ij-nk.html
Marillion schreef:Ik heb het over voetballers die in een wedstrijd gewoon geen bal kunnen trappen met hun verkeerde been. Zelfs als er geen druk op staat. Ze beheersen gewoon die basisvaardigheid niet.
Ja, ik ga niet ontkennen dat het heel treurig is hoor. Je ziet ook gewoon jarenlang figuren zoals Pascal Bosschaart als prof hun brood verdienen terwijl ze in de (Reserve) 4e of 5e klasse bij de amateurs waarschijnlijk nog 't lulletje van het team zouden zijn.

Kun je nagaan hoeveel spelers uit de Hoofdklasse, 1e Klasse en de Topklasse gewoon veel beter zijn dan een hoop zeer beperkte lui die op een of andere manier in het betaald voetbal terecht zijn gekomen...

...Ik weet zeker dat als 2 of 3 spelers uit mijn eigen team zo ongeveer exact een jaar geleden met PSV mee hadden gedaan tegen Zulte Waregem, PSV die wedstrijd nog steeds met 2-0 wint. :blush.gif: Waarschijnlijk zelfs nog met grotere cijfers omdat een heleboel van de kansen die Wijnaldum structureel mist, wij met links en rechts gewoon binnen knallen...
Dat idee heb ik ook weleens als ik voetbal kijk, je vergeet echter dat dit soort spelers zo vaak in schotkans komen dankzij hun goede aanname en handelingssnelheid. Het is een illusie om te denken dat je als amateur ook in die schietposities zou komen... helaas ;)
Demosthenes

Zie regelmatig mijn amateurcluppie spelen, maar geloof me dan is het tempo waarin Ajax speelt nog hoog en "mijn cluppie" speelt op een redelijk niveau, de spelers trainen zelfs. Je mag dat niet vergelijken.
Le T.

Bericht door Le T. »

Marillion schreef:Je moet zo'n verschijnsel eens verplaatsen naar een andere sport. Dan zie je pas hoe belachelijk het eigenlijk is. Een tennisser die alleen een forehand slaat en geen backhand, een bokser die alleen met links slaat. Het is prima als je een voorkeur hebt maar van een profvoetballer mag je toch verwachten dat je met beide benen een bal kunt behandelen. Het is puur een kwestie van training.
Niet alleen. Probeer maar eens met je zwakke hand te tennissen, daarmee moet je het vergelijken. Dat verbetert zeker met training, maar je mensen die meteen al behoorlijk wat met hun zwakke hand kunnen en mensen die er spastisch van worden. Je hebt ook mensen die met hun zwakke hand kunnen schrijven, dat is met voeten niet heel veel anders. Zoals het talent van het sterke verschilt tussen individuen, zo verschilt ook de aanleg van het zwakke been tov het sterke been heel erg.

Trainen zal het altijd verbeteren, maar in voetbal op het hoogste niveau staat het allemaal op scherp, zelfs een simpel passje moet hard en zuiver, en vertrouwen speelt ook mee. Je ziet bijvoorbeeld aan de o zo tweebenige Sneijder dat met het verdwijnen van het topniveau er ook meteen heel weinig overblijft van die tweebenigheid. Als je echt helemaal geen talent hebt voor iets wat maar enigzins lijkt op tweebenigheid dan kan ik me voorstellen dat het op de training nog wel een beetje gaat, maar dat in de wedstrijd het vertrouwen gewoon ontbreekt. Ik ben zelf behoorlijk tweebenig, maar ook rechtshandig en linksbenig en dat helpt volgens mij ook al, mijn binnenkant rechts is over de grond zelfs beter, maar buitenkant rechts ligt echt buiten mijn bereik. Ik probeer het wel eens maar het voelt volkomen tegennatuurlijk en zelfs gevaarlijk. Dan kan ik mij voorstellen dat spelers met minder talent voor tweebenigheid dat ook al bij een schot met de binnenkant hebben, en onder spanning terugvallen op datgene wat ze vertrouwen.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Toppie

Bericht door Toppie »

Mis huurkoop te langzaam kan geen handelingssnelheid en slecht in afmaken. Tegenpool , tijd voor onze Groningse spits aankoop , waarom die niet gelijk mee doet is mij een raadsel :confused.gif:
Mano

Bericht door Mano »

Deze stucadoor is afgeschreven? :confused.gif:

Kan ik Milik plaatsen in het rijtje:
  • Gabrich
    Urzaiz
    Luque
met als enig voordeel, heeft minder gekost.

Of, moet hij ff wennen en komt het echt vuurwerk nog?

Toch Bizar dat je er zooooo naast kan zitten... :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Plaats reactie