Danzell Gravenberch was dat. Laat maar. die is blijkbaar al afgevoerd haha.

Of toch weer niet? Ajax.nl is een baggersite vwb jeugd, zeg.
Moderator: mods
Hij is als 14-jarige gekomen van AA Gent.joey schreef:Deze speler is min of meer een 'aankoop', nietwaar? Hij speelt pas relatief kort bij Ajax. Hij heeft het grootste deel van zijn opleiding elders gehad.D_skilled schreef:Je vergeet Tom Boere. Aardig spitsje, maar moet nog veel leren. Voorheen kropen de verdedigers nog te vaak voor hem, nu is dat al veel beter. Heeft een mooie lengte, 185. Hij is snel, sterk, technisch behoorlijk, pikt regelmatig een goaltje mee.
Klopt. Dat was me ontschoten inderdaad. Aan Ajax kant moet je inderdaad vooral opletten op Koppers en Bouy. Het volgende onder-17 lichting is nog interessanter voor een Ajacied. Daar zitten elf spelers van Ajax, waaronder een paar toppers. Jammer dat Lesley de Sa niet is meegegaan. Die werd opgeroepen voor een driedaagsestage, maar is vervolgens niet meer in beeld geraakt. Een van de betere buitenspelers in de jeugd.Bertje schreef:Castaignos zou ook naar de flank kunnen verhuizen, toch? Vwb Ajax moeten we dus letten op Koppers en Bouy?
Ik zou geen wonderen verwachten. Het is een speler die het moet hebben van het samenspel. Beweging rondom hem. Een individuele actie bijvoorbeeld moet je uit je hoofd zetten. Hij is nog piepjong, is oneerlijk als je hem afrekent op basis van dit toernooi.Benji schreef:Vooral Bouy is interessant, pas net 16.
Koppers ziet O-17 als underdog
NOG 4 DAGEN…Aftellend naar de start van de FIFA Under 17 World Cup in Nigeria stellen we op OnsOranje de spelers van het WK-team Onder 17 voor. Vandaag Dico Koppers, verdediger van Ajax.
Naam: Dico Koppers.
Geboortedatum: 31 januari 1992.
Geboorteplaats: Harmelen.
Huidige woonplaats: Harmelen.
Opleiding: Sport Marketing aan de Hogeschool van Amsterdam.
Club: Ajax.
Vorige clubs: SCH’44 uit Harmelen.
Positie bij je club: Centrale verdediger of linksback.
Positie in Onder 17: Centraal achterin.
Favoriete positie: Centraal achterin.
Sterke punten: Linkerbeen, snelheid, overzicht en inzicht .
Verbeterpunten: Mijn rechterbeen, koppen en fysiek kan ik nog sterker worden.
Ben je tweebenig: Nee.
Hoogtepunt: Het behalen van de EK-finale met Onder 17 in Duitsland.
Dieptepunt: Het verliezen van de EK-finale.
Waar hang je EK-medaille/shirt: Ligt in de kast.
Karakter: Rustig en soms grappig.
Favoriete muziek/artiest: Uitgezonderd hardcore en Rock & Roll houd ik overal wel een beetje van.
Favoriete film: Pirates of the Carribean.
Favoriete tv-programma: Las Vegas.
Favoriete boek: Ik ben niet echt een lezer.
Beste Nederlandse speler: Ik ben niet iemand van idolen en voorbeelden, maar als ik twee namen moet namen dan toch Edwin van der Sar en Johan Cruijff.
Beste internationale speler: Lionel Messi is supersnel en heeft een heerlijke techniek.
Voor wie heb je buiten de voetbalwereld bewondering: Mijn ouders, ze doen heel veel voor me.
Wat doe je in je vrije tijd: Lol maken met mijn vrienden en vriendin en lekker thuis chillen.
Ambitie: Slagen voor mijn HBO-opleiding Sport Marketing en een goede profvoetballer worden.
Geen voetballer, wat zou je dan willen worden: In ieder geval iets met sport.
Wat verwacht je van het WK: Ik verwacht dat we ver kunnen komen. Ik kan me nog niet voorstellen hoe het zal zijn in Nigeria, maar het moet prachtig zijn om een WK mee te maken.
Wat verwacht je van het land Nigeria: Ik vind het interessant om verschillende cultureren te ontdekken en Nigeria lijkt me ook een mooi land. Er zullen ongetwijfeld ook veel verschillen zijn met Nederland. Bijvoorbeeld op het gebied van armoede.
Favorieten WK-titel: Ik zie Nederland als underdog. Toplanden als Argentinië, Brazilië, Spanje en ook Nigeria zijn de grootste kanshebbers.
Persoonlijk doel: Ten eerste in de WK-selectie komen en daarna zoveel mogelijk spelen.
Wat gaat er zeker mee in je koffer naar Nigeria: Stroopkoeken.
Wat ga je missen tijdens het WK als je lang van huis bent: Familie, vrienden en mijn vriendin.
Bron: Onsoranje.nl
Hahn: 'Vliegtuig voor ons alleen'
Het WK-team onder 17 is aangekomen in Nigeria. Na een reis van ruim dertien uur, trainden de Nederlandse talenten dinsdag voor het eerst op Afrikaanse bodem. OnsOranje vroeg goalie Warner Hahn (17) naar zijn eerste ervaringen. ,,Het is hier zeker boven de dertig graden."
Gefronste wenkbrauwen en verbaasde gezichten op het vliegveld van Lagos. Daar, in een stad van bijna negen miljoen inwoners, stond maandag een privé vliegtuig te wachten op de spelers en staf van het WK-team onder 17. ,,Dat vliegtuig was er speciaal voor ons”, vertelt Ajax-doelman Warner Hahn (foto geheel links) vanuit Nigeria. ,,Er zat verder niemand in. Dat was wel bijzonder om mee te maken.”
De vlucht bracht het WK-team vanuit Lagos naar Calabar, een plaats in het onderste puntje van Nigeria. ,,Daar zitten we nu in een mooi hotel net buiten de stad in een rustige omgeving”, omschrijft Hahn de omgeving. ,,Ik wist van de te voren niet wat ik van Nigeria moest verwachten, maar het is best mooi. Eigenlijk is alles anders dan in Nederland. Ook de temperatuur. Hoewel de regen hier regelmatig met bakken uit de hemel valt, is het zeker boven de dertig graden.”
Wennen aan alles
Dinsdagochtend werkte de ploeg van KNVB-coach Albert Stuivenberg de eerste training af. Op een oefenveld naast het stadion in Calabar vloeiden de eerste combinaties en tikte Hahn zijn eerste ballen uit de hoek. De goalie: ,,Het was eigenlijk wennen aan alles. Aan de omstandigheden, de warmte en ook aan het veld. We trainden op een speciale ondergrond. Het was geen kunstgras, maar ook geen echt gras. Volgens mij zit het er een beetje tussen in.”
In de aanloop naar het openingduels tegen Colombia traint het WK-team komende week telkens om zeven uur. ,,Om alvast in het juiste ritme te komen”, verduidelijkt Hahn. ,,Zondag spelen we namelijk ook om zeven uur. We willen ons perfect voorbereiden.” De doelman is de Colombiaanse leeftijdsgenoten nog niet tegengekomen. ,,Gambia wel, die zit bij ons in het hotel. Je hoort vaak dat Afrikanen grote kerels zijn, maar dat valt volgens mij wel mee.”
Gehaktballen en een basisplaats
De doelman hoopt de komende dagen KNVB-coach Stuivenberg te overtuigen van zijn goede vorm. Hahn strijdt samen met Patrick te Mate (Vitesse/AGOVV) en Stan Berrevoets (eveneens Ajax) voor een plaatsje onder de lat. ,,Natuurlijk hoop ik op een basisplaats, maar die beslissing is aan de trainer. Ik kan alleen maar mijn best doen op de training.”
Over het eten in Nigeria hoeft Hahn zich geen zorgen te maken. Er is een Nederlandse kok opgenomen in de staf, die de komende weken met de ploeg meereist. Hij opende maandagavond met een traditionele Nederlandse gehaktbal. Hahn met een glimlach: ,,En die waren uitstekend.”
Bron: Onsoranje.nl
Heel bijzonder inderdaad.Rishi schreef:Einstein!
Hij verwacht verschillen tussen Nederland en Nigeria
Nigeria is net een schilderij’
Het WK Onder 17 staat op het punt van beginnen. Zaterdag begint het mondiale jeugdtoernooi in Nigeria. Een dag later speelt Nederland tegen Colombia. Het Nederlands team telt zeven Ajacieden, waaronder Tom Boere. De spits van Ajax A1 vertelt over zijn eerste ervaringen in Afrika.
Pas na het wakker worden op dinsdagochtend kreeg Tom Boere voor het eerst een goede indruk van Nigeria. Samen met de Nederlandse WK-selectie arriveerde de jeugdspeler van Ajax de avond ervoor in Nigeria. ,,Maar toen was het al helemaal donker”, vertelt Boere. ,,De volgende ochtend heb ik het land voor het eerst echt kunnen zien. En ik moet zeggen: het heeft indruk op me gemaakt.”
Nooit eerder reisde Boere naar het continent Afrika af. De spits van Ajax A1 vat zijn eerste indrukken in een symbolische zin samen. ,,Het is net een schilderij. Heel mooi”, schetst hij de omgeving. ,,Toen we met de spelersbus van het hotel naar de training reden, kwamen we onderweg allemaal kleine, oude huisjes tegen. En op straat liepen mensen met allerlei spullen op hun hoofd. Een totaal andere wereld.”
Ajax is hofleverancier bij Oranje Onder 17. Samen met Stan Berrevoets, Warner Hahn, Dico Koppers, Ruben Ligeon, Joël Veltman en Ouasim Bouy vormt hij de zevenkoppige afvaardiging uit Amsterdam. ,,Natuurlijk trek je soms wel naar elkaar toe omdat je bij Ajax dagelijks met elkaar traint. Maar het is nu juist ook leuk dat je met allerlei andere jongens op reis bent. De meeste ken je van het Nederlands team of uit de competitie. Daarnaast willen we natuurlijk met elkaar zo goed mogelijk presteren, hier in Nigeria. Gelukkig hebben we een leuke groep.”
Zaterdag begint het WK Onder 17. Een dag later start het toernooi voor Nederland. Om 19.00 uur (na het terugzetten van de klok naar de wintertijd is er vanaf zondag geen tijdsverschil meer tussen Nigeria en Nederland) treedt Oranje Onder 17 in Calabar aan tegen Colombia. Later treft Onder 17 de leeftijdsgenoten Gambia (28 oktober) en Iran (31 oktober) in poule C. Boere: ,,Op dit moment weet ik nog niet heel veel van de tegenstanders, maar dat gaat uiteraard de komende dagen veranderen. In besprekingen naar de eerste wedstrijd toe zullen we veel horen over de tegenstander zodat we ons optimaal kunnen voorbereiden.” Over de weersomstandigheden in Nigeria zegt de Ajacied: ,,het is hier gemiddeld 27 graden overdag en best benauwd. Gelukkig hebben we nu nog even de tijd om aan de omgeving te wennen.”
Op ruim acht uur vliegen van Amsterdam probeert Boere zichzelf af en toe van het nieuws in Nederland op de hoogte te stellen. ,,Het internet is hier heel traag, maar gelukkig krijgen we van de staf geregeld een overzicht met allerlei informatie. Ik zal proberen om donderdagavond nog wat mee te krijgen van Ajax – Dinamo Zagreb. Hopelijk lukt dat.”
Bron: Ajax.nl
Die kwamen terug van de Albert Heijn zeker. Hahahaha.,,Toen we met de spelersbus van het hotel naar de training reden, kwamen we onderweg allemaal kleine, oude huisjes tegen. En op straat liepen mensen met allerlei spullen op hun hoofd.