WK onder 17 in Nigeria

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: WK onder 17 in Nigeria

Bericht door peter »

Wie was de spits van C1 van vorig jaar? Die bedoel ik namelijk en dat is dus blijkbaar niet Denzel James, want 'mijn' spits was fysiek juist wel in orde.

Danzell Gravenberch was dat. Laat maar. die is blijkbaar al afgevoerd haha. :blush.gif:
Of toch weer niet? Ajax.nl is een baggersite vwb jeugd, zeg.
Rooie

Bericht door Rooie »

joey schreef:
D_skilled schreef:Je vergeet Tom Boere. Aardig spitsje, maar moet nog veel leren. Voorheen kropen de verdedigers nog te vaak voor hem, nu is dat al veel beter. Heeft een mooie lengte, 185. Hij is snel, sterk, technisch behoorlijk, pikt regelmatig een goaltje mee.
Deze speler is min of meer een 'aankoop', nietwaar? Hij speelt pas relatief kort bij Ajax. Hij heeft het grootste deel van zijn opleiding elders gehad.
Hij is als 14-jarige gekomen van AA Gent.
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Dat was afwisselend Gravenberch (donkere jongen) en Barhorst. Gravenberch heeft momenteel z'n veelzijdigheid tegen zich. Laatste twee duels speelde hij als centrale verdediger. Hij kan op ongeveer acht posities spelen. Een zeer talentvolle speler. Zit ook bij het Nederlands elftal.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Gravenberch inderdaad. Als spits vond ik hem vrij aardig qua fysiek en in de kaats. Barhorst is een prutser, imo.
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Ja, en aan de bal ook heel sterk. Kan ook uitstekend als vleugelspeler spelen. Scoort ook altijd heel veel. Altijd een groot talent talent geweest. Al vanaf de F's.
D_skilled

Bericht door D_skilled »

De opstelling van de eerste wedstrijd tegen Colombia zal wel zoiets worden.

---------------Ter Mate----------------
Ligeon----De Vrij------Koppers-----Bruno
--Labyad----Ozyakup------Bouy--------
-Isoufi------Castaignos----Schepers----

Ter Mate op goal. Waarop dat gebaseerd is, is op de rugnummers die zijn uitgedeeld. Hij heeft nummer 1 gekregen. Verwacht verder niet dat de bondscoach het centrum De Vrij en Koppers uit elkaar haalt. Die zijn op elkaar ingespeeld geraakt tijdens het EK. Op de rechtsback heb je ook nog Joel Veltman (een Ajacied), maar hij kan er helaas niet zoveel van. Op het middenveld lijkt het me duidelijk. Misschien dat hij Ozyakup opstelt als rechtshalf en Labyad in de punt naar voren zet. Maher (fysiek lichtgewicht), Smeets (ken ik niet, maar schijnt er niets van te kunnen) en Jansen (nooit opgeroepen voor de nationale jeugdselecties, is een aanvallende middenvelder) als stand-in zullen beginnen. Stuivenberg heeft voorin een probleem als Isoufi of Schepers wegvallen, want zowel Tom Boere als Ola John zijn meer centrumspitsen.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Castaignos zou ook naar de flank kunnen verhuizen, toch? Vwb Ajax moeten we dus letten op Koppers en Bouy?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Rooie

Bericht door Rooie »

Vooral Bouy is interessant, pas net 16.
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Bertje schreef:Castaignos zou ook naar de flank kunnen verhuizen, toch? Vwb Ajax moeten we dus letten op Koppers en Bouy?
Klopt. Dat was me ontschoten inderdaad. Aan Ajax kant moet je inderdaad vooral opletten op Koppers en Bouy. Het volgende onder-17 lichting is nog interessanter voor een Ajacied. Daar zitten elf spelers van Ajax, waaronder een paar toppers. Jammer dat Lesley de Sa niet is meegegaan. Die werd opgeroepen voor een driedaagsestage, maar is vervolgens niet meer in beeld geraakt. Een van de betere buitenspelers in de jeugd.
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Benji schreef:Vooral Bouy is interessant, pas net 16.
Ik zou geen wonderen verwachten. Het is een speler die het moet hebben van het samenspel. Beweging rondom hem. Een individuele actie bijvoorbeeld moet je uit je hoofd zetten. Hij is nog piepjong, is oneerlijk als je hem afrekent op basis van dit toernooi.

Net gelezen dat Colombia haar sterspeler mist, Edwin Cardona. Dat wordt een kat in de bakkie voor Nederland. Dit moeten ze winnen. Op fysiek zullen ze het sowieso niet moeten gooien.
Lionel

Bericht door Lionel »

Wanneer is deze wedstrijd?
IK GELOOF!!!!!!
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Zondag om 5 uur op Eurosport.

Ze spelen in dit stadion.

Afbeelding
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Zouden ze niet eerst een doel op het veld zetten? Die atletiekbaan kan altijd nog geschrobd worden.
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Koppers ziet O-17 als underdog

NOG 4 DAGEN…Aftellend naar de start van de FIFA Under 17 World Cup in Nigeria stellen we op OnsOranje de spelers van het WK-team Onder 17 voor. Vandaag Dico Koppers, verdediger van Ajax.

Afbeelding

Naam: Dico Koppers.

Geboortedatum: 31 januari 1992.

Geboorteplaats: Harmelen.

Huidige woonplaats: Harmelen.

Opleiding: Sport Marketing aan de Hogeschool van Amsterdam.

Club: Ajax.

Vorige clubs: SCH’44 uit Harmelen.

Positie bij je club: Centrale verdediger of linksback.

Positie in Onder 17: Centraal achterin.

Favoriete positie: Centraal achterin.

Sterke punten: Linkerbeen, snelheid, overzicht en inzicht .

Verbeterpunten: Mijn rechterbeen, koppen en fysiek kan ik nog sterker worden.

Ben je tweebenig: Nee.

Hoogtepunt: Het behalen van de EK-finale met Onder 17 in Duitsland.

Dieptepunt: Het verliezen van de EK-finale.

Waar hang je EK-medaille/shirt: Ligt in de kast.

Karakter: Rustig en soms grappig.

Favoriete muziek/artiest: Uitgezonderd hardcore en Rock & Roll houd ik overal wel een beetje van.

Favoriete film: Pirates of the Carribean.

Favoriete tv-programma: Las Vegas.

Favoriete boek: Ik ben niet echt een lezer.

Beste Nederlandse speler: Ik ben niet iemand van idolen en voorbeelden, maar als ik twee namen moet namen dan toch Edwin van der Sar en Johan Cruijff.

Beste internationale speler:
Lionel Messi is supersnel en heeft een heerlijke techniek.

Voor wie heb je buiten de voetbalwereld bewondering: Mijn ouders, ze doen heel veel voor me.

Wat doe je in je vrije tijd: Lol maken met mijn vrienden en vriendin en lekker thuis chillen.

Ambitie: Slagen voor mijn HBO-opleiding Sport Marketing en een goede profvoetballer worden.

Geen voetballer, wat zou je dan willen worden: In ieder geval iets met sport.

Wat verwacht je van het WK: Ik verwacht dat we ver kunnen komen. Ik kan me nog niet voorstellen hoe het zal zijn in Nigeria, maar het moet prachtig zijn om een WK mee te maken.

Wat verwacht je van het land Nigeria: Ik vind het interessant om verschillende cultureren te ontdekken en Nigeria lijkt me ook een mooi land. Er zullen ongetwijfeld ook veel verschillen zijn met Nederland. Bijvoorbeeld op het gebied van armoede.

Favorieten WK-titel: Ik zie Nederland als underdog. Toplanden als Argentinië, Brazilië, Spanje en ook Nigeria zijn de grootste kanshebbers.

Persoonlijk doel: Ten eerste in de WK-selectie komen en daarna zoveel mogelijk spelen.

Wat gaat er zeker mee in je koffer naar Nigeria: Stroopkoeken.

Wat ga je missen tijdens het WK als je lang van huis bent: Familie, vrienden en mijn vriendin.

Bron: Onsoranje.nl
Lionel

Bericht door Lionel »

Einstein!

Hij verwacht verschillen tussen Nederland en Nigeria :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!
Arthur

Bericht door Arthur »

Ik denk dat Einstein zelf in zo'n interview ook niet als bovenmatig intelligent naar voren was gekomen ;)
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Correctie: de wedstrijd is aanstaande zondag om zeven uur te zien op Eurosport.

Ja, die interviews met spelers zijn flut. Inmiddels aangekomen in Nigeria...
Hahn: 'Vliegtuig voor ons alleen'

Het WK-team onder 17 is aangekomen in Nigeria. Na een reis van ruim dertien uur, trainden de Nederlandse talenten dinsdag voor het eerst op Afrikaanse bodem. OnsOranje vroeg goalie Warner Hahn (17) naar zijn eerste ervaringen. ,,Het is hier zeker boven de dertig graden."

Afbeelding

Gefronste wenkbrauwen en verbaasde gezichten op het vliegveld van Lagos. Daar, in een stad van bijna negen miljoen inwoners, stond maandag een privé vliegtuig te wachten op de spelers en staf van het WK-team onder 17. ,,Dat vliegtuig was er speciaal voor ons”, vertelt Ajax-doelman Warner Hahn (foto geheel links) vanuit Nigeria. ,,Er zat verder niemand in. Dat was wel bijzonder om mee te maken.”

De vlucht bracht het WK-team vanuit Lagos naar Calabar, een plaats in het onderste puntje van Nigeria. ,,Daar zitten we nu in een mooi hotel net buiten de stad in een rustige omgeving”, omschrijft Hahn de omgeving. ,,Ik wist van de te voren niet wat ik van Nigeria moest verwachten, maar het is best mooi. Eigenlijk is alles anders dan in Nederland. Ook de temperatuur. Hoewel de regen hier regelmatig met bakken uit de hemel valt, is het zeker boven de dertig graden.”

Wennen aan alles

Dinsdagochtend werkte de ploeg van KNVB-coach Albert Stuivenberg de eerste training af. Op een oefenveld naast het stadion in Calabar vloeiden de eerste combinaties en tikte Hahn zijn eerste ballen uit de hoek. De goalie: ,,Het was eigenlijk wennen aan alles. Aan de omstandigheden, de warmte en ook aan het veld. We trainden op een speciale ondergrond. Het was geen kunstgras, maar ook geen echt gras. Volgens mij zit het er een beetje tussen in.”

In de aanloop naar het openingduels tegen Colombia traint het WK-team komende week telkens om zeven uur. ,,Om alvast in het juiste ritme te komen”, verduidelijkt Hahn. ,,Zondag spelen we namelijk ook om zeven uur. We willen ons perfect voorbereiden.” De doelman is de Colombiaanse leeftijdsgenoten nog niet tegengekomen. ,,Gambia wel, die zit bij ons in het hotel. Je hoort vaak dat Afrikanen grote kerels zijn, maar dat valt volgens mij wel mee.”

Gehaktballen en een basisplaats

De doelman hoopt de komende dagen KNVB-coach Stuivenberg te overtuigen van zijn goede vorm. Hahn strijdt samen met Patrick te Mate (Vitesse/AGOVV) en Stan Berrevoets (eveneens Ajax) voor een plaatsje onder de lat. ,,Natuurlijk hoop ik op een basisplaats, maar die beslissing is aan de trainer. Ik kan alleen maar mijn best doen op de training.”

Over het eten in Nigeria hoeft Hahn zich geen zorgen te maken. Er is een Nederlandse kok opgenomen in de staf, die de komende weken met de ploeg meereist. Hij opende maandagavond met een traditionele Nederlandse gehaktbal. Hahn met een glimlach: ,,En die waren uitstekend.”

Bron: Onsoranje.nl
joey
Erelid

Bericht door joey »

Rishi schreef:Einstein!

Hij verwacht verschillen tussen Nederland en Nigeria :hypocrite.gif:
Heel bijzonder inderdaad. :biggrin.gif:

En Hahn heeft niet in de gaten dat er Afrikanen in alle soorten en maten zijn. :smallgrin.gif:

In de jeugdopleiding van Ajax leren ze duidelijk níet om met beide benen te trappen. Dit is al de derde die niet tweebenig is. Pff. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Nigeria is net een schilderij’

Het WK Onder 17 staat op het punt van beginnen. Zaterdag begint het mondiale jeugdtoernooi in Nigeria. Een dag later speelt Nederland tegen Colombia. Het Nederlands team telt zeven Ajacieden, waaronder Tom Boere. De spits van Ajax A1 vertelt over zijn eerste ervaringen in Afrika.
Pas na het wakker worden op dinsdagochtend kreeg Tom Boere voor het eerst een goede indruk van Nigeria. Samen met de Nederlandse WK-selectie arriveerde de jeugdspeler van Ajax de avond ervoor in Nigeria. ,,Maar toen was het al helemaal donker”, vertelt Boere. ,,De volgende ochtend heb ik het land voor het eerst echt kunnen zien. En ik moet zeggen: het heeft indruk op me gemaakt.”

Nooit eerder reisde Boere naar het continent Afrika af. De spits van Ajax A1 vat zijn eerste indrukken in een symbolische zin samen. ,,Het is net een schilderij. Heel mooi”, schetst hij de omgeving. ,,Toen we met de spelersbus van het hotel naar de training reden, kwamen we onderweg allemaal kleine, oude huisjes tegen. En op straat liepen mensen met allerlei spullen op hun hoofd. Een totaal andere wereld.”

Ajax is hofleverancier bij Oranje Onder 17. Samen met Stan Berrevoets, Warner Hahn, Dico Koppers, Ruben Ligeon, Joël Veltman en Ouasim Bouy vormt hij de zevenkoppige afvaardiging uit Amsterdam. ,,Natuurlijk trek je soms wel naar elkaar toe omdat je bij Ajax dagelijks met elkaar traint. Maar het is nu juist ook leuk dat je met allerlei andere jongens op reis bent. De meeste ken je van het Nederlands team of uit de competitie. Daarnaast willen we natuurlijk met elkaar zo goed mogelijk presteren, hier in Nigeria. Gelukkig hebben we een leuke groep.”

Zaterdag begint het WK Onder 17. Een dag later start het toernooi voor Nederland. Om 19.00 uur (na het terugzetten van de klok naar de wintertijd is er vanaf zondag geen tijdsverschil meer tussen Nigeria en Nederland) treedt Oranje Onder 17 in Calabar aan tegen Colombia. Later treft Onder 17 de leeftijdsgenoten Gambia (28 oktober) en Iran (31 oktober) in poule C. Boere: ,,Op dit moment weet ik nog niet heel veel van de tegenstanders, maar dat gaat uiteraard de komende dagen veranderen. In besprekingen naar de eerste wedstrijd toe zullen we veel horen over de tegenstander zodat we ons optimaal kunnen voorbereiden.” Over de weersomstandigheden in Nigeria zegt de Ajacied: ,,het is hier gemiddeld 27 graden overdag en best benauwd. Gelukkig hebben we nu nog even de tijd om aan de omgeving te wennen.”

Op ruim acht uur vliegen van Amsterdam probeert Boere zichzelf af en toe van het nieuws in Nederland op de hoogte te stellen. ,,Het internet is hier heel traag, maar gelukkig krijgen we van de staf geregeld een overzicht met allerlei informatie. Ik zal proberen om donderdagavond nog wat mee te krijgen van Ajax – Dinamo Zagreb. Hopelijk lukt dat.”

Bron: Ajax.nl
joey
Erelid

Bericht door joey »

,,Toen we met de spelersbus van het hotel naar de training reden, kwamen we onderweg allemaal kleine, oude huisjes tegen. En op straat liepen mensen met allerlei spullen op hun hoofd.
Die kwamen terug van de Albert Heijn zeker. Hahahaha. :drecul.gif:
Het stinkt aan alle kanten!
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Ik wist wel dat je om dat zou lachen, Joey. :drecul.gif:
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Afbeelding
Gambia

En dan wel te denken dat ze zeven spelers hebben die in '94 zijn geboren en een van '95. Absurd. Kan nooit kloppen. Ook frappant dat de lengtes van de spelers als enige niet vermeld staan op de site van de Fifa.
Rooie

Bericht door Rooie »

Uiteraard klopt er veel niet bij dat soort landen, maar toch blijft dat moeilijk. Kijk eens naar zo'n Lukaku, in Belgie geboren en ziet er nou niet bepaald uit als16-jarige. Als hij in Congo was geboren had ik zonder twijfel gezegd dat z'n geboortedatum niet klopte.
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Daarom willen ze MRI scans houden tijdens het toernooi, maar dan is het eigenlijk al te laat. Ze hadden ruim voor dit toernooi al die scans moeten doen. Nigeria deed dat bijvoorbeeld. Ongeveer driekwart was ouder dan de opgegeven leeftijd. Moesten ze helemaal weer opnieuw beginnen met het bouwen van een team.

Maar zeg is eerlijk, als je een speler meeneemt van net veertien dan is dat niet helemaal pluis. Of het moet een supertalent zijn.
Lionel

Bericht door Lionel »

Als een veld niet bestaat uit echt gras is het toch gewoon kunstgras?
IK GELOOF!!!!!!
Plaats reactie