De A1 van 2006/2007

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Lionel

Bericht door Lionel »

Halen die Schaars ;)
IK GELOOF!!!!!!
joey
Erelid

Bericht door joey »

De Dominee schreef:Dacht ik ook niet. Geld stroomt binnen :cheer:
Ik vind het veel, want Jordy heeft niet zo lang bij Ajax gespeeld, heb ik begrepen. In de C-tjes zat hij nog bij HVC (zei zijn moeder).
Het stinkt aan alle kanten!
Chivu 05

Bericht door Chivu 05 »

Klopt, officieel sinds de B2. Had wel wat toernooien meegedaan met C1 om alvast te wennen.

Overigens staat het nu ook op de site van liverpool: www.liverpoolfc.tv
Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan »

Vi meldt het nu ook:
Liverpool heeft Ajax-belofte Brouwer binnen

24/1/2007 18:11

Jordy Brouwer gaat het proberen bij Liverpool. De achttienjarige belofte van Ajax tekende een contract tot medio 2011 op Anfield Road.
'We hebben in Jordy een goede aanwinst voor de toekomst vastgelegd', zegt algemeen directeur Rick Parry op de website van Liverpool. 'We volgden hem al langer en kijkeen er naar uit zijn potentie te ontwikkelen.'

A-junior Brouwer, die per direct overstapt, had een jeugdcontract in Amsterdam. Ajax kan een opleidingsvergoeding van 300.000 euro verwachten van Liverpool.

De overgang komt in Amsterdam niet als een verrassing. 'We zijn vanaf het begin van dit seizoen op de hoogte gehouden door zijn zaakwaarnemer Søren Lerby', zegt technisch directeur martin van Geel deze week in VI. 'Wij vonden niet dat hij in aanmerking kwam voor een contract. Sterker nog, de twijfel groeide.'

Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
joey
Erelid

Bericht door joey »

De A1 is goed uit de winterstop gekomen. De ploeg van Sonny Silooy won vandaag met 6-0 van Volendam A1. (AT5)
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Siem De Jong scoorde drie keer, heb ik net op ajax.nl gelezen. Donald had er ook eentje.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona »

Morgenmiddag om 14.30 uur wordt de kwartfinale bekerduel N.E.C. A1 – AJAX A1 gespeeld op het multifunctionele sportcomplex De Eendracht...voor meer info klik...
Ramona

Bericht door Ramona »

1-1 Eindstand...Ajax combineerde beter en speelde over 't algemeen sterker...helaas liepen de pingels minder...en bekert NEC verder...
joey
Erelid

Bericht door joey »

Helaas? Vind je dat? :hypocrite:

Zonde. :sad:
Ramona

Bericht door Ramona »

Ja toch wel... :blush: :cheer:
Als Ajax niet gespeeld had was ik niet gaan kijken...maar ze hadden de uitgespeelde kansen moeten afmaken en derhalve terecht verloren...m.i.
Chivu 05

Bericht door Chivu 05 »

Van NEC A1 zou je gewoon moeten winnen. Maargoed, niet gebeurt. Ajax A2 zit nog wel in de beker, dus wellicht winnen hun de beker. Met NEC A1, Graafschap A1 en Utrecht A1 alleen nog in het toernooi liggen er zeker kansen.

Heb je trouwens nog een opstellingsblaadje gekregen ? Ben wel benieuwd naar de opstelling, want denk ook dat het niet het sterkste elftal was wat speelde.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Van NEC A1 moeten ze zeker winnen. Maar ik lees het al, de bekende Ajax-nonchalance stak de kop weer op... of niet soms?
Ramona

Bericht door Ramona »

Chivu 05 schreef:Heb je trouwens nog een opstellingsblaadje gekregen ? Ben wel benieuwd naar de opstelling, want denk ook dat het niet het sterkste elftal was wat speelde.
Nope...nada, helaas...
joey
Erelid

Bericht door joey »

'Drie talenten tekenden al bij Ajax'

Naast Mitchell Donald hebben ook Jan-Arie van der Heijden (18), Christian Supusepa (17) en Toby Alderweireld (17) een profcontract getekend bij Ajax. Dit weet zaakwaarnemer Sjaak Swart vandag te melden op de website van Essel Sports Management.

Opvallend is dat de officiele site van Ajax alleen het tekenen van Mitchell Donald heeft gemeld. Wellicht wacht Ajax op een later moment om nog meer A-junioren gezamelijk te presenteren.

Middenvelder Jan-Arie van der Heijden is aanvoerder van de A1 en speelt sinds de C2 bij Ajax. Daarvoor kwam hij uit voor VV Schoonhoven. Linksback Supusepa komt al sinds de E2 voor Ajax uit en geldt al jaren als een groot talent in zijn leeftijdscategorie. De Belg Alderweireld kwam in de zomer van 2004 over van de jeugdopleiding van GBA en is inzetbaar als centrale verdediger.
AS

Neem aan dat Supusepa de broer is van?
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Alderweireld staat toch bekend als een van de grootste talenten van Ajax? Kan iemand me wat meer vertellen over hem?

En die Van der Heijden is toch een type Verthongen?
joey
Erelid

Bericht door joey »

Essel Sports

Volgens Lerby en co is Soepie een type-Chivu. ;)
Kaboem

Bericht door Kaboem »

Stein14 heeft dus niks met voetbal van doen!
Bertje for President!
Chivu 05

Bericht door Chivu 05 »

Alderweireld staat toch bekend als een van de grootste talenten van Ajax? Kan iemand me wat meer vertellen over hem?

En die Van der Heijden is toch een type Verthongen?
Alderweireld is een centrale verdediger, die ook rechtsmid kan spelen. Fysiek sterk en heeft een prima traptechniek en inzicht. V/d Heijden is ook een speler die het van zijn inzicht en trap moet hebben, handelingssnelheid van hem zal wel naar een hoger niveau moeten.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Hoe zit het met de snelheid van deze spelers, Chivu? Met name voor verdedigers is snelheid erg belangrijk.
jabu

Bericht door jabu »

Kaboem! schreef:Stein14 heeft dus niks met voetbal van doen!
Idd. Hij is van het hockey en golf.
Kaboem

Bericht door Kaboem »

Valt dat even tegen!
Bertje for President!
jabu

Bericht door jabu »

En dan heeft hij ook nog eens geen verstand van golf!
Een gewaagde keuze, het managementbureau van Søren Lerby heeft geen enkele ervaring op het gebied van golf. Voor de komst van Swane hadden ze alleen voetballers en hockeysters in hun bestand. “In het voetbal en hockey hebben we onze naam al gevestigd. Golf is de snelst groeiende sport van Nederland. Een sport waar wij veel mogelijkheden in zien”, aldus Steinar Dietz van Essel.
Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan »

Nog het wedstrijdverslag van www.ajax.nl, met opstelling.
Ajax A1 uitgeschakeld in beker

Nijmegen, 04 feb 2007
Ajax A1 is uitgeschakeld in het bekertoernooi. De ploeg van trainer Sonny Silooy legde het in Nijmegen op penalty’s af tegen NEC A1.

Ajax bracht zichzelf na een kwartier spelen in een lastig parket tegen de leeftijdgenoten uit Nijmegen. Een slordige breedtepass kon makkelijk worden onderschept door een speler van NEC. Doelman Koen Verhoeff was vervolgens kansloos: 1-0. Vijf minuten voor de rust verzorgde Siem de Jong de gelijkmaker. De middenvelder sloeg toe uit een prima voorzet van Jordi Schell.
In de tweede helft bleven te veel Ajacieden ver onder hun niveau. ,,Het was rommelig’’, vatte Silooy de tweede helft samen. ,,Zes a zeven spelers presteerden onder de maat. Dan roep je de problemen over jezelf af. NEC wachtte rustig af. Als de uitblinkers in jouw ploeg eigenlijk nog B-junioren zijn, stemt dat tot nadenken.’’ De oud-speler en jeugdtrainer doelde op zijn centrale verdediger Daly Blind en linksbuiten Danilllo Campos. Na een doelpuntloos tweede bedrijf moest een penaltyreeks uitmaken welke ploeg zich zou plaatsen voor de halve bekerfinale. Missers van Schell en Jan-Arie van der Heijden werden de Amsterdammers uiteindelijk fataal.

Opstelling Ajax A1: Verhoeff; Wormgoor, Alderweireld, Blind, Liesdek; Donald, De Jong, Van der Heijden; Hasselbaink (25. Schell), El Kabir (70. Danso) en Campos.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
Aristides

Bericht door Aristides »

Van de talenten die hebben getekend verrast het me niet dat Jan Arie v.d. Heijden daarbij hoort. Ik zie in hem geen topper, maar dat zal wel aan mij liggen. Per Weihrauch naar Chelsea, Jordy Brouwer naar Liverpool, twee spelers waarin ik het helemaal niet zie zitten, m.a.w. dat zal ook wel het geval zijn met van der Heijden. Hij gebruikt één been, kan vrije trappen over een muur lepelen, maar zo zacht dat hij in het internationale voetbal daarmee weinig zal scoren. Hij handelt nog iets te traag (maar zal hij het nog leren?)

Supusepa die qua postuur niet lijkt op Chivu en qua manier van spelen niet aan hem doet denken. Chivu speelde toch veel op kracht, Supusepa speelt op techniek. Hij speelt of back of als laatste man (in de Blind-traditie, niet als mandekker). Hij blundert iedere wedstrijd één keer. Dit seizoen weinig van hem gezien, pas twee keer, helaas geen tijd. Vanaf maart heb ik weer tijd.

Toby Alderweireld speelt meer op kracht, kan een goede verdediger worden, is meer verdediger dan Heitinga en Vermaelen, minder een voetballende laatste man. Ajax heeft met hem en Tim v.d. Meulen twee krachtige verdedigers in huis.

Ik mis de naam Siem de Jong als het om contracten gaat; heeft hij al eerder getekend? Daley Blind heeft ook nog geen contract?

Essel Sports, een lachertje als je de beschrijvingen ziet. Lees ze en je hebt binnen vijf minuten de toekomstige winnaars van de cl. :nooo:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Kaboem

Bericht door Kaboem »

Goede waar verkoopt zichzelf!
Bertje for President!
Plaats reactie