Het is een pure afmaker, net als Huntelaar (vroeger). Die bal tegen VVV, die Huntelaar redelijk zwak met zijn link inschiet bijvoorbeeld..., ik denk dat Matavz een hoger rendement zou halen bij Ajax.wimpey schreef:Ik vind het niks. Op een iets hoger niveau dan Groningen / Vitesse hopeloos gefaald.Gaizka1985 schreef:Ik vind die Matavz een bijzondere spits, doet het weer erg goed momenteel. Beetje een type Huntelaar, maar dan jonger er scherper!
Ik zag gisteren Nicky Hofs in de dug-out zitten. Waar Ajax gaat voor 'kaal' qua technische staf, gaat Vitesse voor hoge bloeddruk en lelijk.
Vitesse
Moderator: mods
-
Re: Vitesse
Mwah. Toen Matavz vader werd heeft hij maanden lang geen bal goed geraakt. Hij was als slaapwandelaar natuurlijk nog wel beter dan Castaignos.
Nu huilt de baby blijkbaar niet zo veel meer.
Linssen is trouwens ook gewoon een goede subtopspeler. Mount, die was echt "te goed", veel constanter ook.
Nu huilt de baby blijkbaar niet zo veel meer.
Linssen is trouwens ook gewoon een goede subtopspeler. Mount, die was echt "te goed", veel constanter ook.
-
- AT Toto winner 15/16
Odegaard op huurbasis naar Vitesse.
-
Bruns weet genoeg, wil weg.
Ajax tegen het team van Ticky en Nicky dit weekend.
Ging vorig seizoen flink mis. Dat moest nu maar anders....
Ging vorig seizoen flink mis. Dat moest nu maar anders....
Tot dusver oogt de ploeg veel energieker dan onder Fraser.
Die van ons ook.Wouter schreef:Tot dusver oogt de ploeg veel energieker dan onder Fraser.

Bij Ajax lijken ze zo euforisch vanwege het succesje in de CL dat ze het potje van zondag lijken te vergeten. Daarom heb ik toch wel hoop dat een dromerige De Ligt zich laat foppen door Matavz (net als een jaar geleden) of dat Linssen de ruimte krijgt.
Weet ik niet.Wouter schreef:Bij Ajax lijken ze zo euforisch vanwege het succesje in de CL dat ze het potje van zondag lijken te vergeten.
Gelukkig hebben ze na een dinsdagavond wedstrijd redelijk wat dagen gehad om de gedachten bij deze wedstrijd te krijgen.
Europees voetbal of niet, dit is regelmatig één van de wedstrijden waar Ajax zich af laat bluffen of waar een aantal van de verdedigers lekker staan te pitten.
-
Vitesse wil ook voetballen, dat is gunstig voor Ajax. Als Ajax hetzelfde positiespel speelt als afgelopen dinsdag, en daarnaast een aantal kansen afmaakt, voorzie ik geen problemen. 1-3!Wouter schreef:Bij Ajax lijken ze zo euforisch vanwege het succesje in de CL dat ze het potje van zondag lijken te vergeten. Daarom heb ik toch wel hoop dat een dromerige De Ligt zich laat foppen door Matavz (net als een jaar geleden) of dat Linssen de ruimte krijgt.
Ik ben benieuwd wat Slutsky gaat doen. Tegen Basel en AZ zetten ze gewoon vol druk. Maar nu ook?
-
Ajax heeft niet veel snelheid voorin (weet niet of Neres al weer meedoet?), dus druk zetten zou wel slim zijn vanuit Vitesse oogpunt.
Die Clarke Salter kan er niet veel van.
Ticky wordt tactisch volledig afgetroefd door z'n collega. Neres op 10 is bij de bespreking niet ter sprake gekomen, lijkt me.Wouter schreef:Ik ben benieuwd wat Slutsky gaat doen. Tegen Basel en AZ zetten ze gewoon vol druk. Maar nu ook?
Die aanval op de top-3 zal nog even moeten wachten.
Het is vrij simpel. Vitesse heeft Kashia, Miazga en Mount ingeruild voor Clarke-Salter, Van der Werff en Bero en is er dus flink op achteruit gegaan. Ajax heeft zich juist flink versterkt met bijvoorbeeld Tadic. Met de coach heeft het niks te maken. Het gat tussen Ajax en PSV enerzijds en de rest van de eredivisie is dit seizoen gewoon heel groot.
Ajax heeft Keizer ingeruild voor Ten Hag. Een vakman in de plaats van een hobbyist, dat scheelt nogal.
Onder Ten Hag was Ajax vorig jaar ook slecht. Ze hebben nu een veel betere aanval. Tadic in plaats van dat over het paard getilde zoontje van.
-
Dit Ajax lijkt inderdaad aanzienlijk sterker dan het Ajax van vorig seizoen, inderdaad.
Ten Hag kwam terecht in de door Keizer aangerichte chaos. En haalde desondanks 41 punten.Wouter schreef:Onder Ten Hag was Ajax vorig jaar ook slecht. Ze hebben nu een veel betere aanval. Tadic in plaats van dat over het paard getilde zoontje van.
Het lijkt me niet dat dit Ajax met Kluivert in plaats van Tadic een baggerschuit zou zijn. Dat maakte Keizer ervan.
- Gezond verstand
Van de week was je nog heel hoopvol, en zag je allerlei kansen omdat Ajax de CL had gehaald midweeks. Iets met vlag en wind of zo?Wouter schreef:Het is vrij simpel. Vitesse heeft Kashia, Miazga en Mount ingeruild voor Clarke-Salter, Van der Werff en Bero en is er dus flink op achteruit gegaan. Ajax heeft zich juist flink versterkt met bijvoorbeeld Tadic. Met de coach heeft het niks te maken. Het gat tussen Ajax en PSV enerzijds en de rest van de eredivisie is dit seizoen gewoon heel groot.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Pal na die 1-1 tegen Heracles kon Ten Hag er nog geen klote van. 

Toch staan er dit seizoen maar 2 in die er vorig seizoen niet bij waren. M.a.w.: die overige 9 lijken ook sterker dan vorig seizoen. Hoewel dit volgens Wouter los moet worden gezien van de trainer...Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dit Ajax lijkt inderdaad aanzienlijk sterker dan het Ajax van vorig seizoen, inderdaad.
Een causaal verband leggen tussen goede spelers aantrekken en goed voetbal + dito prestaties is te makkelijk. De voorwaarden voor goed presteren met en door iemand als bijv. Tadic moeten wel gecreëerd worden.
Blijkbaar heeft Ajax goed op vorig seizoen geanticipeerd en heeft het een goede trainer. 14 punten in Europa deze zomer: daar doet de rest van de eredivisie gezamenlijk enkele jaren over.
L.s.: Keizer maakte er een potje van. Degene die het dan overneemt kan niet met z'n stafje zwaaien en het zaakje direct op de rails hebben staan.
Volgens opportunisten, niveau Derksen e.c.Wouter schreef:Pal na die 1-1 tegen Heracles kon Ten Hag er nog geen klote van.
En de mensen hier.
En een of twee spelers kunnen heel veel uitmaken. Had Vitesse de beker gepakt zonder Van Wolfswinkel? Nee. Had Oranje in 2014 de halve finale gehaald zonder Robben? Nee, natuurlijk niet. In de eredivisie moet je gewoon een paar "on-Nederlands" goede spelers hebben en je wordt kampioen, zo simpel is dat. PSV had vorig seizoen Lozano en Van Ginkel. Zonder die twee hadden ze het nooit gehaald. Was Cocu dan een mindere trainer geweest?
Daarnaast worden spelers als De Ligt, De Jong, Van der Beek etc. ook geleidelijk beter.

En een of twee spelers kunnen heel veel uitmaken. Had Vitesse de beker gepakt zonder Van Wolfswinkel? Nee. Had Oranje in 2014 de halve finale gehaald zonder Robben? Nee, natuurlijk niet. In de eredivisie moet je gewoon een paar "on-Nederlands" goede spelers hebben en je wordt kampioen, zo simpel is dat. PSV had vorig seizoen Lozano en Van Ginkel. Zonder die twee hadden ze het nooit gehaald. Was Cocu dan een mindere trainer geweest?
Daarnaast worden spelers als De Ligt, De Jong, Van der Beek etc. ook geleidelijk beter.
Laatst gewijzigd door Wouter op zo sep 02, 2018 4:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.