PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Voetske schreef:
Tja, blij wordt ik er eigenlijk niet van.Competitie van de ARMOEDE ..
Vooralsnog wel wat de traditionele top 3 betreft. Armoe troef. De subtop lijkt wel een stukkie sterker te zijn geworden (Nac, Nec, Twente, Groningen, H'veen). Toch verwacht ik een aanmerkelijk betere 2e seizoenhelft, waarin met name AZ (sowieso al heel behoorlijk voetballend) en een volledig Ajax voor de titel gaan. AZ dus ipv Psv tegen Ajax. En wie weet kruipt Psv zelfs alsnog bij. Het blijft een sleeping giant in de MM-competitie, hoe slecht het nu ook met ze gaat. De titelstrijd is zo bekeken eigenlijk nog niet eens zoveel anders als voorgaande jaren.
Toppie

Bericht door Toppie »

The Magic word was dus gewoon Gomez , die pakte punten en Appelflaay is uit vorm de laatste wedstrijden.Lazovic gaat voor een paar wedstrijden aan de kant :bomb.gif:
LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co »

joey schreef:Van Basten heeft ongelooflijke mazzel, want PSV stelt dit jaar niets voor. :ajaxsmiley.gif:
Tja, jammer dat AZ dit jaar wel weer goeie spitsen heeft. Het gevaar komt nu uit Alkmaar. Al zie ik psv in de tweede siezoenshelft ook nog wel beter worden. Stevens heeft gewoon tijd nodig.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot »

Voetske schreef:Tja, blij wordt ik er eigenlijk niet van.Competitie van de ARMOEDE ..
wat een bull shit, Alsof de competitie nou leuker zou zijn met 1 club die na 10 wedstrijden met 8 punten voorsaat op de nummer 2. Dàt is pas ARMOE Voetske!
Toppie

Bericht door Toppie »

Reacties Pisvee Netwerk
JR ERUIT, eruit, weg ermee, ophoepelen, opzouten, wegwezen. PSV onwaardig, een absolute schande voor onze club. Iedereen die hem ooit heeft gesteund moet zich de ogen uit de kop schamen. Deze man had geen visie, heeft geen visie en zal nooit een visie hebben. Deze man kon niets, kan niets en zal nooit iets kunnen! De man is een absolute ramp. En moge het nog niet duidelijk zijn........als je zo'n man aanstelt ben je zelf nog erger! Schuitema wegwezen!
Laat iik duidelijk zijn het gehele team, ieder linie draait slecht (keeper maakt geen verschil). We moeten een suitgaan van het credo: aanval is beste verdediging! Dus investeer eens in een top aanval en dump de huidige voorroede. IK ben allegries voor A***, maar deze club heeft wel ballen getoond door spelers van het huidige PS V niveau te dumpen. Op deze wijze wordt het een 4-7 plaats, wat nog steeds CL voorronde kan opleveren, maar daar is ons PSV-supporters team niet mee accoord. Ik zie geen reden voor een jonge speler bij PSV te spelen, daar de falende ouderen toch worden opgesteld. Misschien heeft de RAT-Assaiti toch gelijk ?
Alles en iedereen eruit en helemaal opnieuw beginnen lijkt de enige oplossing. Dit PSV is zo compleet waardeloos. Marcellis, Afellay, Simons en Amrabat mogen blijven, de rest mag van mij oprotten. Dit zijn toch geen topsporters? Zelden een elftal gezien met zo weinig instelling/mentaliteit.

Het probleem ligt eerder bij de spelers van bij de trainer in mijn ogen. Het is gewoon slappe muk wat er nu rondloopt, wat een verwijfd elftal zeg. Gisteren GUNDE ik PSV de overwinning niet eens, ik zelfs bijna BLIJ dat NEC won (rechtvaardigheid)! Zeggen dat ik dan geen PSV'er ben is onzin, maar voor dit slappe elftal kan ik weinig respect opbrengen. Als ze knokken en ze gaan op hun bek, oke, maar dit is het meest inspiratieloze elftal ooit. Het lijkt wel of ze met tegenzin voetballen
Verder onze jongens:

Isaksson: middelmatige keeper, geen puntenpakker
Simons: symbolisch slecht, stapt te laat in, wordt kinderlijk eenvoudig uitgespeelt, maakt af en toe de indruk de weg kwijt te zijn
Salcido: zie Simons
Marcellis: begint op de rechtsbackpositie een bedenkelijk niveau te tonen
Pieters: een wandelende open zenuw, totaal geen zelf vertrouwen
Krompkamp: iedere letter is teveel
Affelay: enige voetballer met drang naar voren
Culina: iedere letter is teveel
Doedelzak: ver weggezakt, maar wel drang naar voren
Koef: sympathiek, maar kan echt niet voetballen
Lazovic: dit is voor het eerst in de 25 jaar dat ik een seizoenkaart heb dat ik gewoon een hekel aan een PSV-speler heb gekregen. Knap gedaan Lazo!!
Nijland: mag niet verwachten dat een zo'n slecht draaiend team hij wel draait

De komende weken zal echt blijken hoeveel kwaliteit we echt tekort komen. Ik voorspel: pijnlijk veel.

Wat ik niet begrijp is waarom we geen topspits hebben gehaald. Doelpunten = vetrouwen = resultaat

Vele op dit forum hebben dit al zo vaak gezegd, dat moet het management toch ook zien? dat Koef en Lazovic geen zeventjes zijn maar mager vijfjes......

:drecul.gif: Mogen we na 5 jaar ook een keer plezier hebben :ajaxscarf.gif:
999

Bericht door 999 »

Zuidema schreef:
Voetske schreef:
Tja, blij wordt ik er eigenlijk niet van.Competitie van de ARMOEDE ..
Vooralsnog wel wat de traditionele top 3 betreft. Armoe troef. De subtop lijkt wel een stukkie sterker te zijn geworden (Nac, Nec, Twente, Groningen, H'veen). Toch verwacht ik een aanmerkelijk betere 2e seizoenhelft, waarin met name AZ (sowieso al heel behoorlijk voetballend) en een volledig Ajax voor de titel gaan. AZ dus ipv Psv tegen Ajax. En wie weet kruipt Psv zelfs alsnog bij. Het blijft een sleeping giant in de MM-competitie, hoe slecht het nu ook met ze gaat. De titelstrijd is zo bekeken eigenlijk nog niet eens zoveel anders als voorgaande jaren.
Ik weet niet hoor.Ik bedoel is de subtop nu echt zo goed geworden, of is de, zoals in voorgaande goede tijden, traditoneel top 3-5 zo ver naar beneden gezakt dat het lijkt of dat die subtop zoveel beter is geworden.Steeds hoor je het zelfde liedje van de top 3 tegenwoordig " We moeten tegen die clubs ( de subtop ) strijd leveren, want anders maken ze het ons moeilijk " of " We moeten body hebben anders verliezen we de slag op het middenveld o.i.d " .Volgens mij hebben de subtoppers door de jaren heen nooit anders gevoetbald tegen de traditionele top 3 (4-5 ), Stuk of 3 voetballers die er boven uit staken met daar om hard werkende strijdende " mindere " voetballers.En natuurlijk verloor je dan ook wel eens wedstrijden, maar in tien van de negen keren gebeurde dat door zo'n verdwaalde counter nadat de " top 3 "verzaakte om de ene naar de andere kans te benutten.Voetballend gezien stak je dan, ondanks het verlies er nog steeds ruim bovenuit.

Strijd, we moeten strijd leveren.Volgens mij moet je altijd hard werken, je best doen.Maar dat is toch iets anders dan strijd leveren.Waarom is en blijft het zo moeilijk voor clubs als AJAX, Feyenoord, Psv, die t.o.v. de subtop nog steeds kwa spelers kwaliteit er boven uit steken om al " voetballend " net als in de goeie ouwe tijd ( jaja kinderen :smallgrin.gif: ) in ieder geval al voetballend deze subtop tegemoet te treden.

Als je gisteren Psv zag zwoegen, terwijl Nec ook niet al te best was, en dan ziet dus niemand de ruimtes die Nec open laat.Niemand van Psv die de zwakke schakel in de Nec verdediging opzoek.Blijven beuken ( voetballend ) op de spelers van de tegenstander die minder zijn en zo je kansen pakken.Zo plichtmatig, zo zonder idee.En dat telt ook voor " ons " AJAX.Ik bedoel, zelfs Suarez is zo voorspelbaar als wat.Urby om er nog maar een te noemen.Ik krijg af en toe het gevoel dat niemand, om maar wat te noemen, meer weet wat ie moet dan als een speler de achterlijn haalt.Als men uberhaupt de achterlijn haalt.

Ik haal me de goal van Bergkamp in de engelse competitie voor de geest, die met die pass of zichzelf.En dan gaat het me niet een of dat ie lukt of niet.Maar in Bergkamp koppie zat de uitvoering er helemaal in.Het idee erachter.Waar zie je dat nog in onze competitie.Bal aan de voet en rennen maar, desnoods tussen drie man door, en maar zien waar het schip strand.
Laatst gewijzigd door 999 op zo nov 09, 2008 10:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
joey
Erelid

Bericht door joey »

LouisXIV & co schreef:
joey schreef:Van Basten heeft ongelooflijke mazzel, want PSV stelt dit jaar niets voor. :ajaxsmiley.gif:
Tja, jammer dat AZ dit jaar wel weer goeie spitsen heeft. Het gevaar komt nu uit Alkmaar. Al zie ik psv in de tweede siezoenshelft ook nog wel beter worden. Stevens heeft gewoon tijd nodig.
Ja, dat is waar, AZ maakt een sterke indruk. Het pakt de punten heel eenvoudig.

Ik denk ook dat PSV nog terugkomt, maar nu staan ze al vier punten achter, dus volgende week zitten ze in de hoek die wij zo goed kennen: die waar de klappen vallen. Voor de verandering mág PSV niet verliezen, het zal initiatief moeten nemen, dat ligt de ploeg niet. (Jammer van onze slechte verdediging. :blush.gif: )
Het stinkt aan alle kanten!
MVH

Bericht door MVH »

joey schreef:
LouisXIV & co schreef:
Ik denk ook dat PSV nog terugkomt, maar nu staan ze al vier punten achter, dus volgende week zitten ze in de hoek die wij zo goed kennen: die waar de klappen vallen. Voor de verandering mág PSV niet verliezen, het zal initiatief moeten nemen, dat ligt de ploeg niet. (Jammer van onze slechte verdediging. :blush.gif: )
Zo slecht doet onze verdediging het momenteel niet, zoals je weet. En van welke PSV-spits heeft Ajax iets te vrezen?
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Jonathan Reis.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Waneer heeft die jongen voor het laatst gespeeld? En de keren die ik hem heb zien spelen kon hij me echt niet bekoren.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Vanavond was hij erg geod bij Jong PSV als ik de verhalen mag geloven.

Het is zo zonde dat we niet met een volwaardige selectie kunnen komen, want PSV is rijp voor de sloop.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Peter schreef:Vanavond was hij erg geod bij Jong PSV als ik de verhalen mag geloven.

Het is zo zonde dat we niet met een volwaardige selectie kunnen komen, want PSV is rijp voor de sloop.
Hij is al een tijdje 'erg goed' volgens de verhalen, alleen wel in Jong psv of op de training. De keren die hij mocht opdraven in het eerste daar (die ik heb gezien) maakte hij niks klaar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik dacht eigenlijk dat die jongen al vertrokken was naar aanleiding van de ruzie aan het begin van het seizoen.

Maar zowel Koevermans als Lazovic zijn spitsen die ons gewoon in de problemen kunnen brengen hoor.
Nil volentibus arduum
joey
Erelid

Bericht door joey »

Het gaat niet goed in Eindhoven. De eerste speler heeft zich gemeld die vraagt om respect:

Méndez dreigt PSV met vertrek vanwege gedrag Stevens

EXCLUSIEF - Edison Méndez dreigt PSV met een vertrek, áls coach Huub Stevens hem 'respectloos' blijft behandelen.

Vorige week zondag kwamen Stevens en Méndez met elkaar in aanraking tijdens een training. Aanleiding voor die woordenwisseling was het wisselbeleid van de trainer. Méndez vond het onbegrijpelijk dat hij na een 'acceptabele' wedstrijd tegen ADO Den Haag zonder opgaaf van reden was gepasseerd voor de wedstrijd tegen Willem II.

Toen Stevens die zondag voor de Champions League-wedstrijd tegen Olympique Marseille op het trainingsveld met Méndez in gesprek wilde, kreeg hij het gevoel dat Stevens hem alleen uitleg wil geven als hij hem toevallig nodig heeft. Méndez heeft ook gezegd dat hij op deze manier terug wil naar Ecuador.

De houding van Méndez die dag op het trainingsveld, leidde destijds tot een tirade van Stevens, die op zijn beurt vond dat de 83-voudig Ecuadoriaanse international hem respectloos behandelde.
VI

Lekker laten gaan. Mist PSV niets aan.
666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 »

Lekker laten blijven. Kan ie met een paar ontevreden medespelers splijtzwammetje aan spelen daar in Eindhoven. Misschien krijgt PSV dan eindelijk net zoveel aandacht van de media als Ajax. Dat zal ze goed doen!

:666.gif:
Sign your name on
the dotted line:

.............................
joey
Erelid

Bericht door joey »

Nostalgie in Eindhoven:

PSV mist oude helden, en andersom

EINDHOVEN - PSV mist zijn oude Braziliaanse helden Heurelho Gomes en Alex en dat gevoel is wederzijds. ,,Pedro,’’ zei Gomes zaterdag na het verlies in Nijmegen, ,,wat is er toch met ons aan de hand?’’

Zaterdagavond laat, na de nederlaag tegen NEC, had PSV’s perschef Pedro Salazar telefonisch contact met Heurelho Gomes. Vanuit Londen houdt de huidige keeper van Tottenham Hotspur de verrichtingen van zijn oud-ploeggenoten nauwgezet in de gaten. ,,Pedro,’’ zei Gomes toen, ,,wat is er toch met ons aan de hand?’’

Het is geen toeval dat de Braziliaan het woord ‘ons’ gebruikt als hij over PSV praat. Hij beschouwt het nog altijd als zíjn club en het zit hem dwars dat de prestaties in Eindhoven onder de maat zijn en blijven. In zijn hart had Gomes het liefst de rest van zijn loopbaan bij PSV onder de lat gestaan. Na een stevige botsing met directeur Jan Reker was er voor de doelman echter geen weg meer terug. Hij zette zijn handtekening onder een contract bij Spurs.

Ondanks zijn vertrek zoemt de naam van Gomes, de man die jaarlijks tien punten voor PSV pakte, nog altijd rond in Eindhoven. Zoals de fans na vier nederlagen in tien competitiewedstrijden ook steeds meer terugverlangen naar Phillip Cocu (gestopt), Jefferson Farfán (Schalke 04), uiteraard Alex (Chelsea) en ook naar Arouna Koné, de Ivoriaan die koos voor een avontuur bij Sevilla.

Maar zoals PSV zijn oudgedienden mist, zo missen heel wat oud-spelers op hun beurt de club waar ze zo’n geweldige tijd beleefden. Neem Alex. In Eindhoven noemden ze hem De Tank, veel meer nog was hij een eenmansleger. Op goede dagen deed Alex het verdedigende werk gewoon in zijn eentje.

Bij Chelsea is hij in anderhalf jaar niet verder gekomen dan een plek als vaste stand-in voor John Terry of de Portugees Ricardo Carvalho. De Engelse competitie is twaalf duels oud, Alex speelde slechts zes keer, waarvan ook nog tweemaal als invaller. De conclusie luidt: in Engeland vinden ze Alex niet zo goed als wij.

,,Ik zou niet willen zeggen dat Alex bij Chelsea ongelukkig is, hij heeft er tenslotte ook een absoluut topsalaris,’’ aldus Salazar. ,,Maar hij heeft wel te maken met de kwaliteit van zijn medespelers, de concurrentie is gewoon groter.

,,En hij heeft ook weer moeten wennen aan een ander land. De begeleiding is bij Chelsea toch minder dan bij PSV. Bij ons worden spelers regelmatig ergens naartoe gebracht, bijvoorbeeld voor administratieve formaliteiten. Bij een club als Chelsea zeggen ze: Je verdient zóveel, je moet zelf maar zorgen dat er iemand met je meegaat.’’

In hartje Londen gaan de gedachten van Alex dan ook nog regelmatig terug naar de drie seizoenen die hij - als huurling van Chelsea - in de Nederlandse eredivisie doorbracht. Hetzelfde geldt voor Arouna Koné, die begin vorig seizoen voor FC Sevilla koos. In Spanje zakte de Ivoriaan langzaam weg in de anonimiteit, inmiddels heeft hij een zware knieoperatie ondergaan. Koné zat onlangs op de tribune bij PSV-Roda JC en gebruikte die gelegenheid om in de kleedkamer zijn oude ploeggenoten te begroeten.

Zelfs Gomes, de onaantastbare ex-doelman van PSV, heeft zijn draai in de Engelse competitie nog niet gevonden. Met Tottenham Hotspur stond de Braziliaan op een gegeven moment zelfs helemaal onderaan. Die desastreuze start straalde ook op Gomes af, de doelman maakt in Engeland vooralsnog een verre van vlekkeloze indruk.

Vooral na het bizarre 4-4 gelijkspel tegen Arsenal werd Gomes met kritiek overladen. In het vooraanstaande BBC-programma Match of the Day werden openlijk vraagtekens gezet bij zijn capaciteiten. Met name bij hoge ballen ziet de Braziliaan er nogal eens zwak uit.

Al die kritiek, het moet even wennen zijn voor Gomes, die in Eindhoven een heldenstatus bezat. ,,Ik begrijp dat hij al een paar weken met pijnstillers speelt,’’ zegt Pedro Salazar, die bij PSV ook vertrouwensman van veel spelers is. ,,Hij is heus niet ongelukkig nu, maar mijn inschatting is dat hij bij PSV gelukkiger zou zijn.’’

Want, legt de perschef uit, bij Gomes is de liefde voor PSV bepaald niet afgezwakt. Integendeel zelfs. ,,Gomes was natuurlijk een speler die enorm betrokken was bij PSV. Bij de club, de supporters, zijn medespelers. Bij ons had hij overal een mening over, van het veld tot de bus. Omdat hij alles top wilde. Bij Spurs is dat, denk ik, toch heel anders. Daar doet hij zijn werk en gaat hij daarna gewoon naar huis.’’
AD

Ach, dan leveren ze toch gewoon hun contract in? :hypocrite.gif:
LucaS

Bericht door LucaS »

Misschien als ze bij Chelsea en Tottenham een gevulde koek in de kleedkamer leggen voor na de wedstrijd?
I think I lost my fucking headache
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ze verdienen zoveel, ze zien zelf maar dat ze aan hun gevulde koeken komen! :1evil.gif:

:hypocrite.gif:
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Zijn Alex en Gomes soms kleuters? Als je dit stuk leest zou je denken van wel.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Het is overigens wel doodzonde dat een speler van het kaliber Alex zo weinig speelt. Dat zou zo'n jongen toch zelf ook niet moeten willen?

Er zijn genoeg clubs waar die jongen altijd in de basis zou staan.
Nil volentibus arduum
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Marillion schreef:Ik dacht eigenlijk dat die jongen al vertrokken was naar aanleiding van de ruzie aan het begin van het seizoen.

Maar zowel Koevermans als Lazovic zijn spitsen die ons gewoon in de problemen kunnen brengen hoor.
Amrabat die vooral Vd Wiel steeds op zoekt... Lijkt me ook erg onplezierig. Gelukkig is Stevens veel te laf om ze alledrie tegelijkertijd te laten spelen.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Precies. Amrabat gaat voor de grootste dreiging zorgen, want vdWiel heeft het niet zo op dergelijke types.

Ben benieuwd of Marcellis weer als back speelt, want dan zou ik daar ook een mannetje op zetten. Geen Urby in dat geval, maar eerder een Leonardo.
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Peter schreef:Precies. Amrabat gaat voor de grootste dreiging zorgen, want vdWiel heeft het niet zo op dergelijke types.

Ben benieuwd of Marcellis weer als back speelt, want dan zou ik daar ook een mannetje op zetten. Geen Urby in dat geval, maar eerder een Leonardo.
Mwah, dan heeft Marcellis juist iemand af te dekken en is ie in zijn element. Laat hem maar hangen en dan mag ie lekker raden wie er op hem afkomt.

En zoals Voetske al voorstelde: een heel vervelend zuigend manneke op Affelay natuurlijk. Kan ie absoluut niet tegen en dan is de creativiteit van Psv al met de helft ingedamd. :666.gif:
Laatst gewijzigd door Zuidema op di nov 11, 2008 2:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Enoh. :ajaxscarf.gif:
Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer »

Gelukkig is Amrabat nog steeds geblesseerd en is het nog niet zeker dat hij tegen Ajax mee kan doen.
Gesloten