De A1 van 2006/2007

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Bertje schreef:Demos en joey waren in ieder geval niet erg van hem onder de indruk, maar hij weet wel hoe hij moet scoren.
Ik neem aan dat Liverpool hem niet voor niks 4,5 jaar contracteerd (hij zal dus wel iets kunnen).
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Ach, genoeg topclubs die regelmatig spelers halen die jaren later in de vergetelheid zijn geraakt.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Jöhnk schreef:Brouwer zit bij ES, toch?
Klopt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Ajaciedjuh schreef:Ik neem aan dat Liverpool hem niet voor niks 4,5 jaar contracteerd (hij zal dus wel iets kunnen).
Dat denk ik ook.

Heb hem niet al te vaak gezien, maar Brouwer heeft het volgens mij in zich om uit te groeien tot een verbeterde versie van EoH. Ik zou het zonde vinden, hoor.
Aristides

Bericht door Aristides »

Bertje schreef:Demos en joey waren in ieder geval niet erg van hem onder de indruk, maar hij weet wel hoe hij moet scoren.
Op ajax.nl, vi.nl en op http://www.liverpoolfc.tv/news/ heb ik het nieuws niet kunnen vinden.

Mijn mening blijft uiteraard hetzelfde.

Zo maar een voorbeeld: Jordy Brouwer speelt dit seizoen in de spits, is redelijk lang en verliest ieder kopduel van zijn directe tegenstander. Na de rust speelt El Kabir, niet zo groot en hij wint ieder kopduel.

De twaalf doelpunten zeggen mij niet zoveel, scoorde hij er niet vijf tegen Sparta of Willem II? Ploegen waar iedere Ajaxspits veel tegen moet kunen scoren. Hij blijft in mijn ogen te traag, maakt te veel fouten.

Een transfer naar Engeland? Wie verwachtte dat Per Weihrauch naar Chelsea is gegaan?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

AS meldt het nu ook.
Brouwer is het zat en tekent bij Liverpool
Vrijdag 19 januari, door SV, Amsterdam, 15.26u GMT+01.00, AS

Jeugdspeler Jordy Brouwer (18) heeft een contract voor 4,5 jaar getekend bij de Engelse topclub Liverpool. Dat maakt de voetballer zelf bekend aan zijn ploeggenoten. Dat heeft Ajax Showtime vernomen.

De topscorer van de A1 vond het wel erg lang duren met het contract bij Ajax dat hij besloot nu voor het Engelse avontuur te gaan. Ploeggenoten zagen de transfer van de boomlange spits al aankomen. Brouwer werd volgens ingewijden al sinds de B1 voortdurend benaderd door grote Engelse clubs.

Omdat Brouwer nog geen contract had, betaalt Liverpool alleen opleidingskosten. Aanstaande zondag vertrekt hij al met het vliegtuig richting Engeland.

Jordy Brouwer speelde vanaf de B2 in de opleiding. Hoewel voetballend niet altijd even goed, wist hij het doel makkelijk te vinden. Met 14 goals werd hij dan ook topscorer van de Eredivisie B-jeugd. Vorig jaar werd hij zelfs met 23 doelpunten topscorer van de Eerste Divisie bij de A-junioren.
Aristides

Bericht door Aristides »

Oké, we zullen hem volgen.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Straks speelt hij Kuijt uit de basis, Demo. ;)

Die jongen pakt het geld. Misschien niet eens zo onverstandig.
Het stinkt aan alle kanten!
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Wie weet. Kuijt is ook jarenlang afgedaan als een a-technische draver.
Chivu 05

Bericht door Chivu 05 »

Het is zeer begrijpelijk dat een 18-jarige speler voor het grote geld kiest. Denk dat hij ook niet het volste vertrouwen voelde bij Ajax. Was ook wel terecht, want was veel te wisselvallig in zijn spel.

Denk overigens dat Ajax nu wel snel zal reageren en vijf A-junioren een contract aan gaat bieden of misschien al aangeboden heeft.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Aan wiedenk je dan, Chivu?

Ik ben bang dat Jordy technisch te zwak is voor de top.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Donald en De Jong? Heeft Wormgoor al een contract?

En met niemand anders!
Chivu 05

Bericht door Chivu 05 »

Ik denk aan V/d Heijden, Donald, Alderweireld, Wormgoor (die nog geen contract heeft). Ja misschien Siem De Jong ook wel, want ze hebben hem niet zomaar gehaald van de Graafschap.
Lionel

Bericht door Lionel »

Quansah ook in de A1 van Ajax.

Ik denk dat iedere poster hier op Ajaxtalk topscoorder kan worden in de ShellJeugd Eredivisie of hoe het ook mag heten. Ajax is zoveel beter dat een spits alleen ballen erin hoeft te pissen
IK GELOOF!!!!!!
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Ik vind het wel apart. Op de een of andere manier zijn middelmatige jeugdspelers van Ajax toch 'hot' bij grote Europese clubs. Na '95 hadden we ook zo'n periode dat alles wat uit onze opleiding kwam wel goed moest zijn.
Aristides

Bericht door Aristides »

Ajax is de laatste jaren genoeg spelers kwijtgeraakt aan topclubs in het buitenland. De "groep" MacDonald, Hellings en Fleur" aan Anderlecht, waarvan ik dacht dat MacDonald een goede kans maakte om het te redden. Hij speelt nu bij AGOVV en in Nederland onder ???

Per Weihrauch naar Chelsea, Boussafa naar Chelsea, Graaven en ?? naar Ipswich (hoewel, geen topclub, wel geld), een paar Seedorfjes naar Real Madrid en/of Inter, een handige Marokkaanse middenvelder naar Real Mallorca (speelt hij nu bij Eindhoven?), Nando Rafael naar Hertha (hij heeft volgens mij nog steeds geen basisplaats bij Gladbach) en Jong Duitsland en Hoogervorst naar ??? en via Real Madrid nu bij Barcelona. Al met al een redelijk lange lijst, maar op Boussafa na heeft niemand het echt gemaakt.

Evander Sno via feyenoord naar Celtic en het Nederlands elftal, maar ik vraag me af of hij zich staande weet te houden.

Vergelijk deze groep met Stekelenburg, Heitinga, Sneyder, Babel, Emanuelson, Vermaelen en De Mul (spelers die Ajax 1 hebben gehaald), dan denk ik dat we toch de beste spelers hebben weten te behouden.

Ajax biedt leeftijdsgenoten Goossens, Sarpong, Poepon en Anita wel een contract!!!
999

Bericht door 999 »

Ach gut het menneke moet te lang wachten op een contract en is het zat ...
Blij met de punten ...
joey
Erelid

Bericht door joey »

Van Geel: Brouwer niet klaar voor beloften

In het Algemeen Dagblad liet Martin van Geel weten dat het vertrek van Jordy Brouwer naar Liverpool niet als een verrassing komt. Ajax besloot hem echter te laten gaan. "We hebben intern uitvoerig over Jordy gesproken. Maar bij zijn beoordeling hadden we niet de overtuiging dat hij klaar was voor de stap naar de beloften. Die twijfel bleef nadat Liverpool zich had aangemeld. Dat zeg ik zonder rancune, want ik gun Jordy alle succes bij Liverpool."
AN

Een wel heel beleefde manier om te zeggen dat hij niet goed genoeg is.
;)
999

Bericht door 999 »

Dat zijn de moeilijke afwegingen die je moet maken als club, de toekomst zal leren of het de juiste keuze was ...
Blij met de punten ...
joey
Erelid

Bericht door joey »

Op grond van wat ik gezien lijkt het me een terechte beslissing. Maar je weet nooit of het lelijke eendje alsnog een mooie zwaan wordt.

Voor Jordy is dit de beste optie. Zelfs als hij naar Jong Ajax had gemogen, dan was de kans dat hij kon doorstromen naar Ajax 1 niet groot geweest. Dan was het exit, een contractje tekenen bij Telstar of Haarlem of in het beste geval bij RKC. Niet bij Liverpool.
Chivu 05

Bericht door Chivu 05 »

In mijn ogen was hij ook veel te wisselvallig om in aanmerking te komen voor een contract. Voetballend schiet hij gewoon te kort en hij is niet beter dan El Kabir, die nu in de spits gaat spelen.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

El Kabir is toch die realitief nieuwe jongen? Hoe is hij?

En met niemand anders!
LucaS

Bericht door LucaS »

Je kan niet alle jeugdspelers ene contract aanbieden. Tot op heden zijn er niet veel jeugdspelers die vroeg weggingen bij andere grote clubs doorgebroken. het lijkt dus of de technische leiding er redelijk goed het oog in heeft
I think I lost my fucking headache
joey
Erelid

Bericht door joey »

VI meldt dat Ajax drie ton opleidingsvergoeding krijgt voor Brouwer. Niet slecht. ;)
Michael_B

Bericht door Michael_B »

Dacht ik ook niet. Geld stroomt binnen :cheer:
Face your fears and live your dreams, No Fear
Plaats reactie