De play-offs: AZ-Ajax
Dembele verwacht niet te spelen tegen AjaxJöhnk schreef:Dat was meteen wel duidelijk. Als het er zo heftig in schiet ben je nooit binnen 1 week weer speelklaar.
18/5/2007 13:21
Moussa Dembele moest vrijdag de besloten training van AZ aan zich voorbij laten gaan. De Belgische aanvaller vreest het ergste voor zijn inzetbaarheid in het eerste duel met Ajax.
Terwijl trainer Louis van Gaal de selectie van AZ een training gaf buiten het zicht van nieuwsgierige blikken, werkte Dembele een eigen programma af. De Belgische spits kampt sinds de tweede wedstrijd tegen FC Twente met een hamstringblessure.
Dembele voegt zich wel bij de groep in het trainingskamp voor de eerste wedstrijd tegen Ajax. De aanvaller zelf is niet optimistisch over zijn inzetbaarheid. 'Het ziet er niet goed uit', vertelde de Belgische spits tegen VI.nl.
Ook Khalid Sinouh, Danny Koevermans en Ryan Donk moesten verstek laten gaan voor de groepstraining. Het drietal kampt met lichte blessures maar dat lijkt geen probleem te zijn voor hun inzetbaarheid tegen Ajax.
VI

- Daily Blind
- Giacomo Puccini
-
Ik vind Koevermans wel even wat beter dan Dembele.
Edit: volgens voetbalzone is Koevermans geblesseerd.
Arveladze en Lens in de spits? Of gaat Van Gaal dan 4-3-3 spelen met Martens op links, Arveladze in de spits en Jenner op rechts? Zet hij Opdam weer op het middenveld? Of Luirink op het middenveld?
Edit: volgens voetbalzone is Koevermans geblesseerd.
Arveladze en Lens in de spits? Of gaat Van Gaal dan 4-3-3 spelen met Martens op links, Arveladze in de spits en Jenner op rechts? Zet hij Opdam weer op het middenveld? Of Luirink op het middenveld?
Laatst gewijzigd door Bert op vr mei 18, 2007 3:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij missen Grygera, Stam, Davids , Gabri
Zij missen Schaars, Mendes da Shiva, Waterman, Donk, Dembele, Koevermans.
echter denk dat het gemis bij Ajax groter is dan bij AZ, AZ heeft een brede selectie die niet onwijs onderdoen voor elkaar.
Zij missen Schaars, Mendes da Shiva, Waterman, Donk, Dembele, Koevermans.
echter denk dat het gemis bij Ajax groter is dan bij AZ, AZ heeft een brede selectie die niet onwijs onderdoen voor elkaar.
Laatst gewijzigd door Maurice op vr mei 18, 2007 7:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Pompiedom
AZ mist de eerste keeper, twee belangrijke middenvelders en twee belangrijke spitsen. Wij missen twee belangrijke verdedigers en twee belangrijke middenvelders. Ik denk dat Ajax het beter kan opvangen. AZ heeft te kampen met blessures in de twee linies waar zij het beste zijn. De verdediging van AZ is toch al matig.
Geen Donk, geen Dembele, geen Koevermans en geen Waterman. Da's niet mis voor AZ.Vier vraagtekens bij AZ voor duel tegen Ajax
Louis van Gaal zal pas op het laatste moment een beslissing nemen over het al dan niet meespelen van Moussa Dembélé, Danny Koevermans, Boy Waterman en Ryan Donk. Die vier spelers vormen de twijfelgevallen bij AZ in aanloop naar AZ-Ajax. “Koevermans kan waarschijnlijk helemaal niet meedoen; Dembélé is een vraagteken en Waterman en Donk zijn ook twijfelachtig.”
Het viertal trainde vrijdagochtend apart na de twee dagen rust die de selectie van Louis van Gaal had gekregen. “Ik wacht tot het laatste ogenblik met de beslissing”, maakte de trainer van AZ duidelijk.
Trainingskamp
Zaterdag gaat AZ na de openbare ochtendtraining naast het DSB Stadion in trainingskamp in Schoorl.
AZ.nl
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
-
-
- AT Toto winner 15/16
Wacht nou maar iedereen prijst HTC na de wedstijd Ajax haalt CL ook nog thuis gaat het zeker lukken.Voetske schreef:Er kriebelt bij mij nog helemaal niks .....
Donk en Waterman zouden op tijd fit zijn .. Sneijder was vandaag geblesseerd maar zou mee kunnen doen ..
Enige uitzondering bij deze wedstrijd is net zoals wegereef is de Roelof Luinge show als die uit blijft winnen we in Alkmaar

Ik maak uit dat verhaal ook nog niet op dat ze echt niet meedoen. Twijfelgevallen zijn meestal toch opeens helemaal fit voor zo'n wedstrijd. Het zou me wel verbazen als Dembele kan spelen, anders spelers met een verrekte hamstring worden toch altijd aangeraden even rust te houden. In ieder geval is er een groot risico dat die helemaal scheurt, mocht Dembele spelen.brigade zuid schreef:Dat maak jij ervan. Ik denk dat Donk en Waterman gewoon meedoen, het zijn slechts twijfelgevalletjes.Nihad schreef: Geen Donk, geen Dembele, geen Koevermans en geen Waterman. Da's niet mis voor AZ.
Wat mij betreft zijn ze niet te vergelijken als type spits. Dembele is veel meer een meevoetballer, is enorm sterk aan de bal. Is wel weer veel minder een afmaker dan Koevermans. Dembele heeft veel meer talent, dat zie je zo. Maar als ik moet zeggen wie dit seizoen de beste indruk heeft gemaakt op mij: Koevermans.wimpey schreef:Wil iemand even wat koude compressen voor onze Bert tevoorschijn halen??Bertje schreef:Ik vind Koevermans wel even wat beter dan Dembele.
Dembele en Koevermans komen voor dezelfde positie in aanmerking, dus je kunt ze wel degelijk vergelijken.
Dembele is balvaster, waar Koevermans iets beter in de combinatie is. Het grootste verschil tussen de twee zit hem mijns inziens in de traptechniek. Bij Koevermans is alles hard en geplaatst. Dembele is daarin veel wisselvalliger.
Dembele is balvaster, waar Koevermans iets beter in de combinatie is. Het grootste verschil tussen de twee zit hem mijns inziens in de traptechniek. Bij Koevermans is alles hard en geplaatst. Dembele is daarin veel wisselvalliger.
Ik vind Dembele een leuke voetballer om te zien, want hij probeert meestal wat en daar houd ik van. Maar ik vind hem een beetje een wat meer ontwikkelde Babel zonder de traptechniek en de versnelling.wimpey schreef:Wil iemand even wat koude compressen voor onze Bert tevoorschijn halen??Bertje schreef:Ik vind Koevermans wel even wat beter dan Dembele.
Koevermans is niet op aarde gezet door Jupiter, maar heeft een uitstekende traptechniek, heeft een aardige functionele techniek, kan aardig koppen en heeft een goed spelinzicht. Vooralsnog vind ik Koevermans veelzijdiger als doelpuntenmaker en slimmer in het teamspel.
Ik vergeleek ze toch ook, vind alleen het type spits niet echt met elkaar vergelijkbaar. Zoals je zelf ook aangeeft, twee compleet andere types spitsen. Het is sowieso goed om ze allebei in je selectie te hebben.Jöhnk schreef:Dembele en Koevermans komen voor dezelfde positie in aanmerking, dus je kunt ze wel degelijk vergelijken.