Sarpong staat bijna altijd op linkshalf. Alleen als Boerrigter of Goossens niet speelt, kan hij wel eens op linksbuiten spelen. Denk niet dat er nog veel vertrouwen is in Boerrigter. Spelers van zijn leeftijd moeten wekelijks spelen om zich te ontwikkelen, dus misschien kan hij in winterstop beter vertrekken.Weet jij trouwens waarom Sarpong zo vaak linksbuiten speelt, Chivu? En of er nog een beetje vertrouwen is in Boerrigter?
De A1 van 2006/2007
Moderator: mods
ajax.nlAjax A1 bekert verder
Ajax A1 heeft zich dankzij een 2-0 overwinning op Willem II verzekerd van de volgende bekerronde. John Goossens en Jan-Arie van der Heijden waren succesvol voor het elftal van trainer Sonny Silooy.
Ajax A1 dicteerde het duel van begin tot het einde. Het scoren was deze middag op het eigen veld echter een grote opgave. Met een aantal spelers die normaliter niet tot de basiself behoort, legde Ajax Willem II zijn wil op. Behalve vrije trappen van Jan-Arie van der Heijden en John Goossens, die beide in handen van de keeper eindigden, gebeurde er in de eerste fase van de wedstrijd weinig. Tot in de 27ste minuut een dieptebal op Goossens net over een Tilburgse verdediger heen ging. Goossens pikte de bal op en schoot van afstand hard en loepzuiver binnen, 1-0. Op een bal na die van de doellijn werd gered, kabbelde de eerste helft voort zonder noemenswaardige hoogtepunten.
![]()
Jan-Arie van der Heijden besliste de wedstrijd zes minuten voor tijd.
In de tweede helft was hetzelfde spelbeeld te zien. Ajax heerste en Willem II keek toe. Slechts een keer was de Brabantse formatie dicht bij een doelpunt maar in de 79ste minuut kopte spits Peter de Lange net naast. Het had wel de gelijkmaker betekend als die bal was binnengevallen, want ondanks diverse mogelijkheden liep Ajax niet verder uit. Renaldo Jongebloet kreeg een paar kansen, maar scoorde niet. Mitchell Donald schoot net naast en Danillo da Sousa Campos zag zijn inzet in het zijnet eindigen. Toen de bal ook na een vrije trap van Goossens en een grote kans voor Ismo Vorstermans ook niet over de doellijn verdwenen, hielden de spelers en fans in de 79ste minuut hun adem in. Maar zoals gememoreerd kopte De Lange in die minuut namens Willem II naast. Vijf minuten later viel de beslissing. Daar ging wel een merkwaardig moment aan vooraf. De Tilburgse doelman dacht dat er gefloten was voor buitenspel en pakte de bal buiten zijn strafschopgebied op. Pas toen ging de fluit naar de mond van de arbiter. Nu vanwege hands van de ongelukkige keeper. De vrije trap werd vervolgens onberispelijk door Jan-Arie van der Heijden binnen geschoten, 2-0.
In de volgende bekerronde neemt Ajax het in eigen huis op tegen de junioren van FC Den Bosch. Ajax A2 moet uit naar Roda JC en Ajax B1 speelt tegen de winnaar van het duel tussen Ajax B2 en SC Heerenveen. De datum van de duels staan nog niet vast. De volgende competitiewedstrijd van de A1 is volgende week zaterdag 28 oktober uit bij ADO Den Haag.
Opstelling Ajax A1: Jeroen van Binsbergen; Nathaniel Will, Vito Wormgoor, Ismo Vorstermans, Christian Supusepa; Mitchell Donald (57. Marvin Hasselbaink), Siem de Jong (85. Vlatko Lazíc), Jan-Arie van der Heijden; Danillo da Sousa Campos, Renaldo Jongebloet (65. Jordy Brouwer), John Goossens.
Is die nr. 7 een Wambertootje?
Het stinkt aan alle kanten!
Monsterzege vandaag. 9-1 tegen Sparta.
:D
Wampies zoon scoorde twee maal, Jordi Brouwer maar liefst vijf maal en Van der Heijden scoorden ook twee keer. Die van der Heijden moet volgens mij (net als Goossens) echt vast naar Jong Ajax, want dit is te gemakkelijk voor hem (als hij echt zo goed speelt als de verslagen van Ajax doen geloven). Wellicht zinvol om Sarpong en/of Goossens te verhuren, opdat Van der Heijden in Jong Ajax mee kan doen.
:D
Wampies zoon scoorde twee maal, Jordi Brouwer maar liefst vijf maal en Van der Heijden scoorden ook twee keer. Die van der Heijden moet volgens mij (net als Goossens) echt vast naar Jong Ajax, want dit is te gemakkelijk voor hem (als hij echt zo goed speelt als de verslagen van Ajax doen geloven). Wellicht zinvol om Sarpong en/of Goossens te verhuren, opdat Van der Heijden in Jong Ajax mee kan doen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Alaindebanaan
van Ajax.nl:
Weer negenklapper A1
Amsterdam, 18 nov 2006
Ajax A1 heeft Sparta op een 9-1 nederlaag getrakteerd. Bij rust leidde de formatie van trainer Sonny Silooy al met 7-0. Jordy Brouwer scoorde vijf van de negen treffers.
Dat Ajax koploper was en Sparta de nummer laatst was vooraf geen garantie voor succes. Want de Rotterdammers hadden immers stadsgenoot Feyenoord op 2-2 weten te houden, wisten ze in Amsterdam. Dus misschien waren ze wel weer tot een stuntje in staat.
Maar al in de eerste minuut namen de Ajacieden afstand van de gasten. Jan-Arie van der Heijden nam vanaf links de vrije trap en Jordy Brouwer stond bij de eerste paal paraat om binnen te schieten, 1-0. Bryan Brard, inderdaad de zoon van Stanley, deed in de zevende minuut namens Sparta iets terug, maar zijn inzet ging naast. In de tiende minuut stond het vervolgens al 2-0. Nathaniel Will bracht de bal voor en Brouwer stond weer klaar. Nog voor het half uur was verstreken stond het 3-0. Van der Heijden liet de bal na een vrije trap van grote afstand in de linkerbovenhoek verdwijnen. Twee minuten later was het 4-0 toen Danillo Sousa Campos alleen op de keeper afging en keihard inschoot. Even liet Sparta zien dat het ook meedeed door twee schoten op doel af te vuren. Het ene ging over, het andere ging naast. Nadat Toby Alderweireld het doel eveneens te hoog zocht, maakte Sousa Campos zijn twee goal van de middag, 5-0. Invaller Moestafa El Kabir, ingevallen voor de geblesseerd geraakte Ismo Vorstermans, bracht in de 42ste minuut de bal vanaf rechts voor, Sousa Campos legde terug en Van der Heijden schoot binnen, 6-0. Nog was de doelpuntenhonger van Ajax niet gestild, want Jordy Brouwer wilde het laatste woord hebben in de eeerste helft. Hij schoot een voorzet van Marvin Hasselbaink raak, 7-0.
De tweede helft ontwikkelde zich lang niet zo attractief als de eerste. Nadat Hasselbaink in handen van de keeper had geschoten, kwam Sparta via Ali Yousofi in de 55ste minuut op 7-1. Daarna besloot trainer Silooy drie wissels toe te passen. Negen minuten voor tijd wist Ajax vervolgens pas weer te scoren. Brouwer tikte de voorzet van El-Kabir binnen en de spits tekende zelfs voor zijn vijfde goal van de middag door in de slotminuut de rebound na een schot van Yassine Ben-Moussa tot doelpunt te promoveren; 9-1.
Doordat Twente/Heracles het duel tegen Feyenoord met 1-0 won, heeft de ploeg uit het Oosten van het land nog steeds minder verliespunten dan Ajax. Wel heeft Twente twee duels minder gespeeld dan Ajax, dat koploper is met 32 punten uit 13 duels. Twente volgt met 28 punten uit 11 en PSV is inmiddels geklommen naar de derde plaats met 25 uit 13 wedstrijden.
Opstelling Ajax A1:
Jeroen van Binsbergen; Marco Neuvel, Ismo Vorstermans (39. Moestafa El Kabir), Toby Alderweireld (61. Ivo de Heus); Nathaniel Will; Mitchell Donald (Jordi Schell), Siem de Jong, Jan-Arie van der Heijden (61. Yassine Ben-Moussa); Marvin Hasselbaink, Jordy Brouwer, Danillo Sousa Campos.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
Nu.nlLaudrup loopt stage bij Ajax
Uitgegeven: 5 december 2006 13:23
Laatst gewijzigd: 5 december 2006 13:44
AMSTERDAM - Mads Laudrup mag de komende week de leiding van Ajax overtuigen dat hij in de toekomst een meerwaarde voor de Amsterdamse club kan zijn. De 17-jarige zoon van Michael Laudrup loopt net als vijf andere buitenlandse talenten stage bij verschillende elftallen van Ajax.
Mads Laudrup traint voorlopig mee met de A1 van de regerend bekerwinnaar. Zijn vader Michael speelde in het seizoen 1997/1998 21 competitiewedstrijden voor Ajax. Oom Brian maakte in het seizoen 1999/2000 dertien competitietreffers voor de huidige nummer drie van de eredivisie.
www.ajax.nlA1 sluit jaar fraai af
Ajax A1 heeft de eerste helft van het seizoen fraai afgesloten. In Rotterdam wonnen de Amsterdammers met 2-1 van Feyenoord. Toby Alderweireld en Vurnon Anita scoorden de goals.
In de Eredivisie voor A-junioren gingen slechts drie duels door. Gelukkig voor de A-jeugd van Ajax was hun duel daar één van. De doelstelling van het slotduel in 2006 was om het jaar goed af te sluiten. Veel mooier dan winnen bij Feyenoord is er voor de Ajacieden niet en in de eerste helft lieten ze de toeschouwers zien dat ze gedreven waren. ,,Van beide kanten werd een heel hoog niveau gehaald", complimenteerde trainer Sonny Silooy zijn pupillen en die van Feyenoord. ,,Maar wij waren iets beter. Toch was het vandaag niet ons beste spel van het seizoen. Dat was in de uitwedstrijd tegen FC Twente. Toen hebben we negentig minuten lang heel erg goed gevoetbald. Dit was al de zestiende wedstrijd van het seizoen en dan merk je toch dat het vuur er een beetje uitgaat."
Al in de tweede minuut was Ajax succesvol. Uit de corner van Danillo Sousa Campos kopte Toby Alderweireld raak. Ajax bleef meer ruimte op het middenveld houden en vond vaker de vrije man dan Feyenoord, dat verrassend genoeg, met de punt naar achteren speelde. Toch kregen de gastheren in de veertiende minuut ook een kans. Uit een corner werd de bal ingebracht maar een Ajacied zorgde voor opluchting door de kans te verijdelen.
Over en weer kwamen er kansjes, wat voor Ajax ook wel eens lekker was. ,,De laatste twee duels stonden de tegenstanders ons op de zestien meter op te wachten. Dat je nu een open wedstrijd speelt is wel zo prettig", vond Silooy. Tien minuten voor rust verdubbelde Ajax de marge. De bal werd ingespeeld, belandde in een kluts waarna Moestafa El-Kabir de bal neerlegde voor Vurnon Anita. Die aarzelde niet en schoot de 2-0 binnen. Dat laatste tien minuten van de eerste helft speelde Ajax goed uit.
In de tweede helft bleef Feyenoord tegen de verwachting in met vier verdedigers acteren. Ook bleef het middenveld met de punt naar achteren spelen, waardoor Ajax in het eerste kwartier geen problemen kende. Die kwamen er wel nadat Silooy Gregory van der Wiel wisselde voor middenvelder Siem de Jong. De aansluiting tussen verdediging en middenveld verliep minder soepel, de passing was slordig en de ruimtes werden te groot. Met vijf gele kaarten liet Ajax zien het moeilijk te hebben met Feyenoord. Een kwartier voor tijd viel de aansluitingstreffer dan ook te noteren na een miscommunicatie in de defensie, 1-2.
Het laatste kwartier probeerde Feyenoord met het spelen van de lange bal zo snel mogleijk in de zestien van Ajax te geraken. Veel gevaar leverde dat niet op. De schoten van afstand waren knap, maar niet verontrustend. Ajax bleef de controle houden, ook toen de Rotterdammers wel overschakelden op een spelopvatting van een-op-een. Ajax kreeg mogelijkheden zonder echt tot grote uitgespeelde kansen te komen. Het niveau van de eerste helft was echter in de tweede niet meer bereikt. ,,We hebben een goede overwinning behaald", vond Silooy. ,,Maar de de uitvoering kon beter. Dus er is nog werk aan de winkel."
Eerst geniet de A1 van een welverdiende winterstop waarin de accu voor de tweede helft van het seizoen weer kan worden opgeladen.
Opstelling: Jeroen van Binsbergen; Vito Wormgoor, Gregory van der Wiel (65. Siem de Jong), Toby Alderweireld, Nathaniel Will; Mitchell Donald, Vurnon Anita, Jan-Arie van der Heijden; Danillo Sousa Campos (70. Jordy Brouwer), Moestafa El-Kabir (85. Marvin Hasselbaink), John Goossens
Ben jij nog geweest, Demo?
Joey,
Nee, ik ben niet geweest. Ik heb al een keer eerder geschreven waarom ik niet meer het kuipje/varkensoord ga.
Een stukje geschiedenis:
De A1 speelde in het feyenoordtoernooi tegen Borussia Dortmund dat in de laatste minuut/seconde 1-0 scoorde. De man naast mij (een volwassen man, geschat ± 35 jaar) stond op en bracht de Hitlergroet. Kijkend naar deze vreemde man (in mijn ogen vreemd, niet in de ogen van de aanwezige feyenoordsupporters) zag ik dat het vak schuin achter hem ook massaal (ik schat 300 man) diezelfde Hitlergroet bracht. Op dat moment besloot ik nooit meer naar feyenoord - Ajax te gaan, wetende dat Wim Jansen (heb ik diverse malen mee gesproken) e.c. daar een gruwelijke hekel aan hebben. Welk jaar? Weet ik niet, maar het was de A1 van Andy v.d. Meijde, het jaar dat de A1 dat toernooi won en daarna nooit meer meedeed.
De standaardfeyenoordsupporter is niet het type mens waarmee ik in één adem wil worden genoemd. Is dat arrogantie? Het zal mij een zorg zijn. De gemiddelde feyenoordsupporter haalt het niveau van randdebiel niet, bij lange na niet (daarom mijn naam: Demosthenes, ik woon in Rotterdam)
Ik heb twee ontzettend goeie vrienden (één ervan is al ruim 50 jaar een vriend, de ander slechts 32 jaar!) zullen mijn mening bevestigen. Alle verhalen van feyenoorder borst ten spijt.
Ik ben blij dat de A1 heeft gewonnen, maar voor de ontwikkeling van jonge spelers is deze wedstrijd niet belangrijk.
Naar Sparta - Ajax en Excelsior - Ajax kan ik wel!, zie mijn verslag over Excelsior A1 - Ajax A1.
Nee, ik ben niet geweest. Ik heb al een keer eerder geschreven waarom ik niet meer het kuipje/varkensoord ga.
Een stukje geschiedenis:
De A1 speelde in het feyenoordtoernooi tegen Borussia Dortmund dat in de laatste minuut/seconde 1-0 scoorde. De man naast mij (een volwassen man, geschat ± 35 jaar) stond op en bracht de Hitlergroet. Kijkend naar deze vreemde man (in mijn ogen vreemd, niet in de ogen van de aanwezige feyenoordsupporters) zag ik dat het vak schuin achter hem ook massaal (ik schat 300 man) diezelfde Hitlergroet bracht. Op dat moment besloot ik nooit meer naar feyenoord - Ajax te gaan, wetende dat Wim Jansen (heb ik diverse malen mee gesproken) e.c. daar een gruwelijke hekel aan hebben. Welk jaar? Weet ik niet, maar het was de A1 van Andy v.d. Meijde, het jaar dat de A1 dat toernooi won en daarna nooit meer meedeed.
De standaardfeyenoordsupporter is niet het type mens waarmee ik in één adem wil worden genoemd. Is dat arrogantie? Het zal mij een zorg zijn. De gemiddelde feyenoordsupporter haalt het niveau van randdebiel niet, bij lange na niet (daarom mijn naam: Demosthenes, ik woon in Rotterdam)
Ik heb twee ontzettend goeie vrienden (één ervan is al ruim 50 jaar een vriend, de ander slechts 32 jaar!) zullen mijn mening bevestigen. Alle verhalen van feyenoorder borst ten spijt.
Ik ben blij dat de A1 heeft gewonnen, maar voor de ontwikkeling van jonge spelers is deze wedstrijd niet belangrijk.
Naar Sparta - Ajax en Excelsior - Ajax kan ik wel!, zie mijn verslag over Excelsior A1 - Ajax A1.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Vandaag in Het Parool een artikel over Mitchell Donald. Omdat hij officieel speler is van de A1, zet ik hier een korte samenvatting van wat erin staat.
De speler heeft op 23 december dat hij mee mocht naar Zuid-Afrika. Hij dacht dat Sonny Silooy (zijn trainer) hem in de maling nam. Maar die zei: 'Over zulke dingen maak ik geen grappen'.
De journalist meldt dat Mitta weet hoe hij een bal moet afpakken. 'Hij zette Wesley Sneijder een paar keer keurig opzij.' Silooy daarover: 'Mitchell is een stevige jongen. Hij is snel en sterk. De staf van het eerste elftal heeft het oog op hem laten vallen bij de zogenaamde Masterclass, een apart trainingsgroepje voor de grootste talenten.'
Mitchell over zichzelf: 'Sinds mij negende speel ik al voor Ajax. Ik heb zes jaar in de spits gespeeld, daarna op 'tien' en de laatste tijd speel ik als rechtermiddenvelder.' Sonny Silooy voegt eraan toe dat de speler ook als verdedigende middenvelder uit de voeten kan.
De speler heeft op 23 december dat hij mee mocht naar Zuid-Afrika. Hij dacht dat Sonny Silooy (zijn trainer) hem in de maling nam. Maar die zei: 'Over zulke dingen maak ik geen grappen'.
De journalist meldt dat Mitta weet hoe hij een bal moet afpakken. 'Hij zette Wesley Sneijder een paar keer keurig opzij.' Silooy daarover: 'Mitchell is een stevige jongen. Hij is snel en sterk. De staf van het eerste elftal heeft het oog op hem laten vallen bij de zogenaamde Masterclass, een apart trainingsgroepje voor de grootste talenten.'
Mitchell over zichzelf: 'Sinds mij negende speel ik al voor Ajax. Ik heb zes jaar in de spits gespeeld, daarna op 'tien' en de laatste tijd speel ik als rechtermiddenvelder.' Sonny Silooy voegt eraan toe dat de speler ook als verdedigende middenvelder uit de voeten kan.
In de B1, de A2 (vorig seizoen) en het begin van dit seizoen speelde hij in de spits of op 10, nu blijkbaar niet meer.Mr. Ajax schreef:Hier staat dus dat hij ook als verdedigende middenvelder kan spelen. Ik las ergens dat hij dus een aanvallende middenvelder is. Welke is het nou?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- Ajaciedjuh
Geen idee of voetbalcentraal.nl betrouwbaar is, maar :
Liverpool contracteert Ajax-talent Brouwer
Gepubliceerd op 19-01-07 om 12:43 door Nick Velten
Het Engelse Liverpool heeft Ajacied Jordy Brouwer gecontracteerd. Het talent is afkomstig uit de A1 van de Amsterdammers en zal voor de komende 4,5 jaar verbonden zijn aan de club van onder meer Dirk Kuyt en Boudewijn Zenden.
Op dit moment is Brouwer topscorer met 12 doelpunten. Nadat de aanvaller verhuist is naar Engeland zal de 18-jarige beginnen in het elftal van Jong Liverpool en tevens de tijd krijgen om rustig te wennen.
Dat zou wel erg treurig zijn als dit het geval is.
Liverpool contracteert Ajax-talent Brouwer
Gepubliceerd op 19-01-07 om 12:43 door Nick Velten
Het Engelse Liverpool heeft Ajacied Jordy Brouwer gecontracteerd. Het talent is afkomstig uit de A1 van de Amsterdammers en zal voor de komende 4,5 jaar verbonden zijn aan de club van onder meer Dirk Kuyt en Boudewijn Zenden.
Op dit moment is Brouwer topscorer met 12 doelpunten. Nadat de aanvaller verhuist is naar Engeland zal de 18-jarige beginnen in het elftal van Jong Liverpool en tevens de tijd krijgen om rustig te wennen.
Dat zou wel erg treurig zijn als dit het geval is.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op vr jan 19, 2007 2:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.