Arkadiusz Milik

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door wimpey »

Yopi schreef: Wat de stukadoor betreft, hij heeft een aardig schot. :biggthumpup.gif:
Hij kan wat met een bal. Hetgeen een aanzienlijke verbetering t.o.v. de IJslandse bakkerszoon is.
Rooie

Bericht door Rooie »

Bij Leverkussen zullen ze ook wel balen...
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Dat weet ik wel zeker. En blijkbaar zoekt Juventus nog een stukadoor. :smallgrin.gif:

http://www.transfermarkt.de/arkadiusz-m ... 10/page/30
Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel »

Vaag verhaal overigens hoor. Ajax huurt Milik dus met een optie tot koop. Dat was bekend. Maar in die optie tot koop zit dus weer een terug-koop optie zodat Bayer hem voor weinig terug kan halen? Hoop niet dat het echt zo zit.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Is het punt van de schrijver niet dat Bayer voor die constructie had kunnen/moeten kiezen? Blijkbaar heeft Arsenal met Vela ooit iets vergelijkbaars toegepast.

Maar mocht het zo zijn: ik acht de kans niet groot dat Milik zelf terug wil naar Leverkusen.
Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel »

Kan zijn, Google translate is soms lastig te doorgronden.
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Had je maar moeten opletten bij Duits. :666.gif:

Wat heeft Ajax aan een koopclausule als Leverkusen een terugkoopclausule heeft? Een dergelijke constructie lijkt me zinloos. Kan me wel voorstellen dat Leverkusen een doorverkooppercentage bedongen heeft.

En inderdaad, de kans dat Milik nog voor Leverkusen wil spelen is niet groot. Hij heeft zelf al aangegeven voorlopig hier te willen blijven.
Lionel

Bericht door Lionel »

Als hij zou aangeven dat hij niet wilt blijven na dit seizoen wordt hij niet opgesteld. Zo dom is Milik niet.
IK GELOOF!!!!!!
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Wie weet denkt hij zo cynisch, maar het lijkt me waarschijnlijker dat hij het op dit moment gewoon naar zijn zin heeft bij Ajax, en voorlopig nergens anders heen hoeft. De stap naar Leverkusen bleek te groot voor hem. Bij Ajax kan hij zich rustig verder ontwikkelen. Stel dat hij voor Juventus zou kiezen (een club die genoemd wordt) dan zou hij meteen weer op de bank belanden.
Lionel

Bericht door Lionel »

Ik ga voorlopig uit van mijn theorie.
IK GELOOF!!!!!!
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Waarom is hij dan met Ajax een contract overeen gekomen voor ná dit seizoen?

Die jongen is opgelucht dat hij speelt, denk ik. Hij zat op een dood spoor.
wimpey

Bericht door wimpey »

Lionel schreef:Ik ga voorlopig uit van mijn theorie.
Ik niet. Milik lijkt me geen domme jongen. Polen --> Duitsland was een te grote stap. De eredivisie en Ajax is een goede tussenstap voor hem.
Lionel

Bericht door Lionel »

Als hij slim was geweest was hij wel meteen naar een kleinere competitie gegaan. Zoals Zlatan dus. En die was ook nog eens stukken beter.
IK GELOOF!!!!!!
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Je kunt een Poolse jongen niet kwalijk nemen dat hij graag in Duitsland wil spelen. Van oudsher spelen er al veel Polen in Duitsland.

Scandinaviërs daarentegen maken vaak een tussenstop in Nederland. Zo bezien was de carrièreplanning van Zlatan niet zo bijzonder.
Lionel

Bericht door Lionel »

Zlatan was anders wel ff 2x zo goed als Milik hè. Heel bijzondere move dus.

Ik moet het allemaal nog maar zien met Milik. Eén zwaluw (zowel op het veld als erbuiten)...
IK GELOOF!!!!!!
beelzebub

Bericht door beelzebub »

Mwoah. Zlatan kwam van het tweede niveau in Zweden he. Malmo promoveerde net toen hij z'n transfer naar Ajax maakte.

Appels met peren vergelijken.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Lionel schreef:Zlatan was anders wel ff 2x zo goed als Milik hè. Heel bijzondere move dus.

Ik moet het allemaal nog maar zien met Milik. Eén zwaluw (zowel op het veld als erbuiten)...
Zlatan in zn eerste twee seizoenen waren bagger, niet voor niets dat Mido de voorkeur kreeg!
Lionel

Bericht door Lionel »

En nu krijgt Sigthorson de voorkeur...
IK GELOOF!!!!!!
Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens »

Kreeg
Zuidema

Bericht door Zuidema »

wimpey schreef: De eredivisie en Ajax is een goede tussenstap voor hem.
Dat vindt zijn zaakwaarnemer kennelijk ook. Van Ajax Showtime, 14-11-2014:

'Milik op de radar van Napoli en Juventus'

Arek Milik kan zich verheugen op de belangstelling van Napoli en Juventus, zo melden verschillende Italiaanse media. Onder meer Tuttosport en Calcio Mercato stellen dat de Ajax-spits wordt gevolgd door de gewezen topclubs uit Zuid-Europa.

Milik wordt op dit moment gehuurd van Ajax, dat wel de mogelijkheid heeft om de Pool over te nemen. Milik doet het goed in Amsterdam, hij scoorde in beker en competitie al dertien keer en verdrijft daarmee langzaam Kolbeinn Sigthórsson uit de basiself. Het goede spel bij Ajax, maar ook bij Polen, is Napoli en Juventus ook opgevallen.

Zaakwaarnemer van Milik, David Pantak, reageert tegenover Calcio Mercato kort op de geruchten. 'Op dit moment kijken we vooral naar zijn komende maanden bij Ajax en hopen we dat hij daar een contract krijgt. Hij is pas 20 jaar en Areks doel is om zich te ontwikkelen. Ajax geeft jonge spelers daartoe de kans, hij kan hier leren van oude meesters als Marc Overmars, Frank de Boer en Dennis Bergkamp. Het is logisch dat er geruchten zijn, maar ik herhaal dat we hopen op een langer verblijf in Amsterdam. 'Als hij hier twee tot drie jaar speelt, kan hij altijd nog de stap maken', vervolgt Pantak.

'Afgelopen zomer kregen we ook aanbiedingen uit de Premier League en de Bundesliga, maar we kozen voor Ajax en dat was zeker geen financiële kwestie. Misschien dat Arek in de toekomst in Italië zal spelen, we zullen die deur niet direct dichtgooien.'
Merkwaardig trouwens dat Overmars genoemd wordt. Of krijgt Milik ook lesjes in TD-werk? Zeker voor de verre toekomst dan. Ajax denkt werkelijk ook aan alles.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:
Rooie

Bericht door Rooie »

Net ingevallen en wederom trefzeker voor Polen. Heerlijk linkerbeen, trapt een vrije trap mooi binnen!

https://mtc.cdn.vine.co/r/videos/E02F0D ... yQdgtpDer2
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Alles lukt hem momenteel. Tegen Heerenveen in de basis dus.
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Yopi schreef:Alles lukt hem momenteel. Tegen Heerenveen in de basis dus.
Nee, nee, daar komt niks van in. Want we spelen weer op echt gras en Sigi móet in de etalage. Zodat we toch nog dat ene miljoentje op hem pakken in de winterstop. Weliswaar spelen we met Sigi erbij wel steeds met 10 man en lopen we zo nog rechtstreekse CL-plaatsing mis en harken we dus voor volgend seizoen niet die 20 miljoen extra omzet uit de CL binnen. Maar ach, wat geeft het. Geld zat immers. :1evil.gif:
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

Van die linker van Milik gaan we nog veel plezier beleven :ajaxscarf.gif:
Ajax!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Duitsers rekenen niet meer op terugkeer van Milik

Bij Bayer Leverkusen verwachten ze niet meer dat Arek Milik nog terugkeert naar die club. "Op dit moment is er nog niets beslist, maar ik kan me voorstellen dat Ajax de optie licht en Arek Milik aan het eind van het seizoen naar Ajax gaat. De vraagprijs ligt tussen de 1,5 en 2 miljoen euro", zo stelde technisch directeur Rudi Völler tegenover Voetbalprimeur. Bij coach Schmidt komt de Pool niet in de plannen voor. "Ik heb me met de situatie van Milik niet zo bezig gehouden. De overgang naar Ajax was voor mijn komst naar Bayer Leverkusen reeds beslist. Ik kan me niet voorstellen dat hij nog bij deze club terugkeert."

Bron: AN
Als dit bericht klopt dan lijkt er dus absoluut geen sprake van een soort terugkoopclausule zoals die eerder in dit topic ter sprake kwam.

In de winterstop de transfer maar definitief maken. Een koopje als je naar de markt kijkt en ik verwacht dat hij de komende seizoenen absoluut nog beter gaat worden.
Nil volentibus arduum
Plaats reactie