MLB

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

zeux

Re: MLB

Bericht door zeux »

You happy with Pujols Dubbel?

Pfff. Honken vol, twee uit, Angels zijn net van 6-0 achter tot 6-5 terug gekomen, het is aan Pujols om de stand gelijk te trekken, Rivera heeft duidelijk niet zijn dag, clutch time!, maar... K. End of game. Yankees win.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Orioles vanmiddag ook gewonnen, verslaan de RS met 3-1. Anderhalve wedstrijd uit de eerste plaats. :biggthumpup.gif:
YNWA
zeux

Bericht door zeux »

Zowaar een walk off homer van Nieuwenhuis vandaag. Leuk voor die jongen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
InnerHarbour

Net opgeroepen? Nederlander?
YNWA
zeux

Bericht door zeux »

Nee, al zal er vast ergens wel Neerlands bloed zitten.

Hij speelde vorig jaar ook al, jonkie, maar door oa blessure weggezakt. Begon het jaar in de minors. Ik vind het wel een sympathieke speler. Heb hem vorig jaar als outfielder gezien, deed hij niet slecht.
zeux

Bericht door zeux »

Mike Puma ‏@NYPost_Mets
The NL East is such a train wreck that the Mets are only 5.5 games out of second place.
:ajaxsmiley.gif:
InnerHarbour

Met name de Nats vallen vies tegen, de gedoodverfde favoriet zelfs voor de WS. Kan allemaal nog voor ze goed komen maar tot nu toe ben ik nog niet onder de indruk.

Jullie wisten dat het niets zou worden en je krijgt nu een duidelijk beeld waar je moet doorselecteren. Voor de fans is het klote maar even door de zure appel heen bijten, hopelijk duurt het niet zoals bij ons 14 jaar. :hypocrite.gif:

BTW, in de fantasy doe je het geweldig, chapeau! Opvallend daar is dat de nummers laatst en voorlaatst en nu niets van bakken terwijl deze twee de afgelopen jaren steevast in de top eindigden, :1evil.gif: :smallgrin.gif:
YNWA
zeux

Bericht door zeux »

InnerHarbour schreef:Met name de Nats vallen vies tegen, de gedoodverfde favoriet zelfs voor de WS. Kan allemaal nog voor ze goed komen maar tot nu toe ben ik nog niet onder de indruk.

Jullie wisten dat het niets zou worden en je krijgt nu een duidelijk beeld waar je moet doorselecteren. Voor de fans is het klote maar even door de zure appel heen bijten, hopelijk duurt het niet zoals bij ons 14 jaar. :hypocrite.gif:

BTW, in de fantasy doe je het geweldig, chapeau! Opvallend daar is dat de nummers laatst en voorlaatst en nu niets van bakken terwijl deze twee de afgelopen jaren steevast in de top eindigden, :1evil.gif: :smallgrin.gif:
Ja, voor Nats zijn de wittebroodsweken kwa talenten wel voorbij. Harper op de DL en Strasburgs 3-6 hadden ze ook andersom gehoopt (wel 2.50 ERA, dus het zit bij zijn werpbeurten blijkbaar ook niet mee met de offense).

Mets hebben problemen in OF, bullpen en lopen ook te kloten met 1B en eigenlijk is ook SS zwak. Catching zit een mooie prospect aan te komen (d'Arnaud, die overkwam van Jays).

Starting pitching daarentegen is behoorlijk zonnig. :-) die prachtige doubleheader van Harvey & Wheeler tegen Atlanta is een mooi opstekertje in deze duistere tijden. Ook Gee draait beter dan in het begin. Waar Niese dan weer terugzakt. Maar met Harvey & Wheeler kun je de toekomst in. Nu nog een paar lui die kunnen slaan... (naast Wright en Murphy).

So far so good, kwa fantasy, maar we zijn pas halverwege... Speel nu tegen die SuckingRoyals. Onbegrijpelijk dat die zo laag staat, want heeft goed team. Hij heeft paar weken terug die Puig van Dodgers voor mijn neus weggekaapt. Die slaat en scoort als een dolle. Dat houdt een keer op, maar voorlopig geniet hij wel van deze streak.
InnerHarbour

Vanuit Fort William zie ik dat de Orioles getrade hebben voor Feldman met het oog op de playoffs volgens Duquette. "Met het oog op de playoffs". Ik denk nog steeds als ik dat lees dat het over een ander team gaat. :ajaxsmiley.gif:
YNWA
Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel »

InnerHarbour schreef:Vanuit Fort William zie ik dat de Orioles getrade hebben voor Feldman met het oog op de playoffs volgens Duquette. "Met het oog op de playoffs". Ik denk nog steeds als ik dat lees dat het over een ander team gaat. :ajaxsmiley.gif:
Play offs, shmay offs. Het gaat mij om het spelletje en van mij hoeft een club niet zo nodig mee te doen aan dat commerciele circus van de play offs. :hypocrite.gif:
zeux

Bericht door zeux »

Volgen jullie Puig bij de Dodgers? Of negeert Dubbel hem?

Gozer slaat, rent, field als een dolle. Gaat als de brandweer. En lijkt voorlopig niet te stoppen.
InnerHarbour

Dubbel schreef:
InnerHarbour schreef:Vanuit Fort William zie ik dat de Orioles getrade hebben voor Feldman met het oog op de playoffs volgens Duquette. "Met het oog op de playoffs". Ik denk nog steeds als ik dat lees dat het over een ander team gaat. :ajaxsmiley.gif:
Play offs, shmay offs. Het gaat mij om het spelletje en van mij hoeft een club niet zo nodig mee te doen aan dat commerciele circus van de play offs. :hypocrite.gif:
:drecul.gif:
YNWA
InnerHarbour

Zeux schreef:Volgen jullie Puig bij de Dodgers? Of negeert Dubbel hem?

Gozer slaat, rent, field als een dolle. Gaat als de brandweer. En lijkt voorlopig niet te stoppen.
Ik weet niet eens wie Puig is.
YNWA
Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel »

On Puig; “To me, it's an absolute joke. It's really kind of stupid if you ask me,” Papelbon said on MLB Network Radio, as he had trouble even saying Puig's name correctly. “The guy's got a month, I don't even think he's got a month in the big leagues, and just comparing him to this and that, and saying he's going to make the All-Star team, that's a joke to me. It's just really what happens in baseball when … to me it really does an injustice to the veteran players that have been in the game for eight, nine, 10 plus years, and it kind of does them an injustice because they've worked so hard to stay there.”
zeux

Bericht door zeux »

Binnenkort kan bij jou de vlag uit IH!!!

NEW YORK — Yankees third baseman Alex Rodriguez met Friday with Major League Baseball officials in their Biogenesis investigation, and although he had no intention of answering specific questions about the drug clinic, his level of cooperation was unknown.

Rodriguez did not release a statement Friday night.

The biggest star among the dozens of players interviewed in the investigation, Rodriguez faces at least a 50-game suspension if commissioner Bud Selig and MLB executives believe that he was administered performance-enhancing drugs from the now-shuttered South Florida clinic.

Rodriguez denies all involvement with Biogenesis director Tony Bosch or his clinic, and hopes to make his season debut July 22 for the Yankees' three-game series against the Texas Rangers in Arlington.

The Yankees have not set a timetable for Rodriguez's return, but team president Randy Levine vehemently denied that the organization would prefer to collect insurance money on the $114 million remaining on Rodriguez's contract than having him play again. Rodriguez underwent extensive hip surgery in January.
InnerHarbour

Een schorsing van 50 dagen terwijl hij nog geblesseerd is. Ja, ja. Leuk is dat hij geen klote presteert terwijl ze nog voor een vermogen 4 jaar aan hem vastzitten. Contract van een waanzinnige.

Even wat anders zo bijna bij de AS break zijn jullie een beetje tevreden over jullie teams en wat zijn de verwachtingen voor de tweede helft.

Orioles, starting pitching kan beter, wel tevreden over aantrekken van Feldman, jammer genoeg hebben we geen echte Ace maar twee of drie #2 starters. De Pen is soliede, alleen Johnson is shakie dit jaar. Batting, pfffffff Davis is dit jaar echt zijn belofte uit de minors aan het inlossen, Machado, Markakis, Jones geweldig, zelfs Roberts is op de weg terug. Wieters een geweldig catcher en Hardy met zijn ‘zachte’ handen prima. ALE blijft moeilijk maar ik heb goede hoop op weer een jaar playoffs.
YNWA
zeux

Bericht door zeux »

Vraag is natuurlijk wat Yankees gaan doen bij een schorsing. Wat staat er in het contract? Is er een clausule bij druggebruik of MLB-suspension. Volgens mij gaat het hem nu daarom, niet om die eventuele schorsing. 50 wedstrijden is bijna 2 maanden. Kan hij pas ergens begin september terugkomen. Vraag me af of Girardi hem nog wil gebruiken dan.

Mets. Tja. Ze doen het niet slecht te laatste weken, vooral door super pitchen Harvey, solide pitching Gee en Hefner en beloftevolle pitching van Wheeler. Marcum is een bum.
Byrd staat nu als een dolle te slaan, maar vraag mij af hoe lang hij zo'n hot bat houdt. Een paar weken teruggestuurd worden naar de minors heeft Ike Davis goed gedaan. Met Wright en Murphy is dat de beste slagman. Het blijft zoeken in het outfield, veel wisselingen.
Te weinig run-productie is en blijft een groot probleem, waardoor goed pitchen niet altijd wordt ondersteund.
Bullpen is wisselvallig. Paar jongens die het keurig doen, maar ook een paar 'hoop en vrees'-jongens.

Willen ze volgend jaar mee kunnen doen, moeten ze een goede trade maken (Byrd?) en/of in de winter een paar goede bats voor het outfield binnenhalen. Het is een (heel) jong team, waar nog groei in zit, maar het moet er wel een keer uit gaan komen. Het is ook de vraag hoeveel topjaren je nog uit Wright haalt. Ik denk nog zeker wel drie, maar ooit houdt het op.
InnerHarbour

Hoe zit het met de financien bij jullie? Zij de problemen van de eigenaar nu opgelost en kunnen jullie weer doorgroeien naar een $ 150 miljoen payroll?
YNWA
zeux

Bericht door zeux »

Goede vraag.

Laatste dat ik weet is dat de Wilpons veel minder hoefden te betalen in de Madoff-lawsuit, maar dat er zowel aan de organisatie, als Citi Field en SNY zware schulden hangen.

Financieel staat het er dus waarschijnlijk beter voor dan pak 'm beet twee jaar geleden, maar volgens mij zijn de Wilpons bepaald nog niet op krachten. Dus is nog steeds het Zeeuwse 'ons bin zunig' van kracht.

Dit zegt Wilpon er in februari zelf over in de NY Times.
Vanzelfsprekend zegt hij: no worries.

Maar in dit artikel in juni is het financiële herstel van de payroll een stuk minder zeker.

Ik denk dat Wilpon bluft - Madoff anyone? - en dat hij gewoon het geld niet heeft om de payroll richting de 130-140 miljoen te brengen. Misschien over een paar jaar weer, maar niet nu.

Vraag is: wat gaan ze doen in deze trade-periode? Byrd lijkt interessant aas.
zeux

Bericht door zeux »

Ze zijn er! Mensen met vertrouwen in de Mets. :ajaxsmiley.gif:
Here are five reasons for optimism as the Mets get set to start the second half of the season.

1. They look like a different team: Since the June 18 doubleheader in Atlanta, the Mets are 16-10, have outscored the opposition 127-98 and have gone 7-3 and 6-3 on consecutive road trips.

Within that span, they are tied for the fifth-best record in the majors and have the best mark in the NL East. They’re not postseason contenders just yet (for the record, they’re nine and a half games out of the second wild card and 11 games from the division lead), but they no longer look comparable to the Miami Marlins or Houston Astros.

2. The starting pitching: The future is now, or at least a lot closer to now for what the Mets pitching staff is probably going to look like for the long term.
  • 2013 Mets
    Through June 17 Since
    W-L 25-40 16-10
    ERA 4.13 3.19
    Opp BA
    w/RISP .297 .220
    Opp OPS .724 .695
Matt Harvey looks like an ace in the early stages of being a Curt Schilling/Justin Verlander type. Zack Wheeler is going to have his ups and downs, but the ups looked pretty good in Atlanta and San Francisco.

Jeremy Hefner has the best ERA in the majors over the past six weeks and looks as though he could be a valuable piece at the back end of the rotation.

Jonathon Niese's injury turned out not to be season-ending, and maybe he comes back the way he was pitching in the few starts before the injury. Dillon Gee seems to have recently regained the form that led some to call him one of the best No. 4-5 pitchers in the game.

And as far as the future goes, you had to like what you saw in the brief glimpse of Noah Syndergaard and Rafael Montero in the Futures Game.

3. The new leadoff hitter: He might not be Mookie Wilson, Lenny Dykstra or Jose Reyes, but Eric Young Jr. has given the Mets a dimension they didn’t have the last season and a half.
  • 2013 Mets
    Through June 17 Since
    W-L 25-40 16-10
    BA .224 .259
    OBP .292 .329
    Slug pct .367 .398
    Runs PG 3.8 4.9
Young has a .380 on-base percentage, 17 runs scored, nine extra-base hits and eight steals in his first 24 games with the Mets. He’s shown a willingness (along with Josh Satin) to work a long at-bat, and he’s basically a guarantee to go first to third on a hit to right field.

The swap of Collin McHugh for Young isn’t quite a steal of Robert Person-for-John Olerud proportions just yet, but maybe this will be looked back on in a couple years as being a particularly noteworthy acquisition of the Sandy Alderson regime.

4. The captain: We noted it in our first-half report card and it bears repeating. If there was any concern that David Wright was going to try too hard to live up to his $100 million contract this season, you can wipe that away.

As Matt Meyers pointed out, Wright is having what could be his best season as a Met.

And he’s done so not just in performance, but with little things, like taking Wheeler out to dinner the night before his first start, then getting Wheeler to laugh on the mound after he walked the first two big league hitters he faced (we expect something similar when Travis d'Arnaud is finally healthy). And calling a players-only meeting when the season was sinking not long ago.

Wright has talked the talk and walked the walk. He’s hitting .327 with a .419 on-base percentage, 10 doubles and four homers in his last 24 games. Now the Mets need to put some better hitters around him.

5. They’re always interesting: The Mets may not always be fun to watch, but they’re interesting to watch, even beyond the “that’s so Mets” one-liner so popular on Twitter.

They were the first team to play four games of at least 15 innings before the All-Star break. They’re in almost every game (10 of the past 11 losses have been by two runs or fewer). And they have some young talent with a lot of potential to be great.

What’s not to like?
zeux

Bericht door zeux »

En wat een mooi eerbetoon:

Entree Mariano Rivera in All Star Game 2013

Vraag is: gaat Mo over vijf jaar de eerste zijn die op zijn first ballot met 100 % van de votes in de Hall of Fame komt?
(pleidooi)

Tot nu toe was 98,84 % het hoogste percentage (Tom Seaver (Mets) in 1992).
InnerHarbour

Nee gaat niet lukken, lukte zelfs Ripken niet en die had niet veel vijanden onder de journalisten. Rivera is een MFY, dat is al voldoende voor een paar nee stemmers.
YNWA
zeux

Bericht door zeux »

Tja, zo zonde dat er dan lui zijn met dat soort sentimenten en ook een HOF-vote. Afpakken dat stemrecht. :-)
beelzebub

Bericht door beelzebub »

Dit filmpje met Matt Harvey vind ik leuk, check die dude met het Harvey shirt. :ajaxsmiley.gif: . Alsof ik Eriksen niet zou herkennen in het Vondelpark.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6553548 ... y_al_.html
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
InnerHarbour

De Orioles hebben hun Cubaanse overloper opgeroepen en wie gaat er?
RHP Jair Jurrjens has been outrighted to Triple-A Norfolk and he has elected free agency instead of accepting the assignment
Hij is weer op de markt, bakt er niet veel van maar vindt wel weer werk.
YNWA
Plaats reactie