Re: F1
Geplaatst: za mei 23, 2015 2:04 pm
Jep, wordt Max in het laatste rondje dus toch net weer gepakt door Sainz.
Credits voor Sainz.Cruijff schreef:Jep, wordt Max in het laatste rondje dus toch net weer gepakt door Sainz.
Idd hij was de hele tijd erg lekker bezig om de ambitie die hij had, kwalificeren rond de 5e plaats, waar te maken. Koude banden zouden de oorzaak zijn geweest dat het in Q3 niet meer lekker ging:Iniesta schreef:Reed erg sterk gedurende de kwalificatie, alleen de allerlaatste ronde verbeterde hij z'n tijd niet waardoor het eindresultaat tegenviel.
Verstappen baalt van negende startplek door koude banden
Max Verstappen is niet tevreden met zijn kwalificatie als negende voor de Grand Prix van Monaco. Hij wijt de tegenvallende startplaats aan koude banden in de beslissende heat.
"De banden werden niet goed warm", zegt Verstappen in Monaco, waar hij in de derde en laatste kwalificatiesessie op zaterdag niet verder kwam dan de negende tijd door een gebrek aan grip.
"In de eerste twee kwalificatiesessies zat het gewoon nog goed. Maar toen zei ik al tegen het team dat we iets moesten doen om de banden beter op te warmen. In de derde heat werd dat steeds moeilijker. Als je banden niet goed werken, heeft het geen zin om te proberen hard door de bochten te gaan. Ik ben daar best wel pissig over."
Franz Tost, de teambaas van Verstappens renstal Toro Rosso, verontschuldigde zich voor het in de ogen van de Nederlander tegenvallende resultaat. "Hij kwam na afloop naar me toe om sorry te zeggen. Volgens hem had er veel meer in de kwalificatie gezeten. Het team had de banden misschien warmer kunnen krijgen door een hogere bandendruk toe te passen."
"In de tweede sessie zag het er goed uit, het hele weekend tot dan toe zelfs. Hier kun je als rijder weinig aan doen, ik heb mijn best gedaan de banden goed op te warmen. Ik zoek geen excuses, dit is wat er is gebeurd. De vijfde of zesde tijd was mijn doel. Dat ik nu negende sta, ook al is het bij mijn eerste keer in Monaco, daarmee kan ik niet tevreden zijn."
Voorop gesteld hier spreekt een leek maar hoort het heelhouden van je motor niet ook bij wat je een goede autocoureur maakt? Heeft zijn stalgenoot een even groot aantal motoren 'verloren'?Marillion schreef:En het zou mooi zijn als de motor nog even heel blijft. Want volgens mij is het vanaf de eerstvolgende vervanging zo dat hij de rest van het seizoen een aantal plaatsen terug moet in de startopstelling. Dat gaat normaal gesproken een effect hebben op het aantal punten dat je kunt scoren.
Klopt ja. Ze hebben definitief besloten dat je het met maximaal 4 motoren het hele seizoen moet doen.Marillion schreef:En het zou mooi zijn als de motor nog even heel blijft. Want volgens mij is het vanaf de eerstvolgende vervanging zo dat hij de rest van het seizoen een aantal plaatsen terug moet in de startopstelling. Dat gaat normaal gesproken een effect hebben op het aantal punten dat je kunt scoren.
Weet niet hoe de stand daar ligt, maar heeft ook al genoeg pech. Het ligt volgens mij ook wat genuanceerder, want je kunt motoronderdelen ook combineren. Dus alleen als je 4 keer hetzelfde onderdeel opblaast, heb je een probleem.InnerHarbour schreef:Voorop gesteld hier spreekt een leek maar hoort het heelhouden van je motor niet ook bij wat je een goede autocoureur maakt? Heeft zijn stalgenoot een even groot aantal motoren 'verloren'?Marillion schreef:En het zou mooi zijn als de motor nog even heel blijft. Want volgens mij is het vanaf de eerstvolgende vervanging zo dat hij de rest van het seizoen een aantal plaatsen terug moet in de startopstelling. Dat gaat normaal gesproken een effect hebben op het aantal punten dat je kunt scoren.
Oke dank het ligt dus voornamelijk aan de motoren en de afstelling zelf.Iniesta schreef:Weet niet hoe de stand daar ligt, maar heeft ook al genoeg pech. Het ligt volgens mij ook wat genuanceerder, want je kunt motoronderdelen ook combineren. Dus alleen als je 4 keer hetzelfde onderdeel opblaast, heb je een probleem.InnerHarbour schreef:Voorop gesteld hier spreekt een leek maar hoort het heelhouden van je motor niet ook bij wat je een goede autocoureur maakt? Heeft zijn stalgenoot een even groot aantal motoren 'verloren'?Marillion schreef:En het zou mooi zijn als de motor nog even heel blijft. Want volgens mij is het vanaf de eerstvolgende vervanging zo dat hij de rest van het seizoen een aantal plaatsen terug moet in de startopstelling. Dat gaat normaal gesproken een effect hebben op het aantal punten dat je kunt scoren.
Verder is het aan het team om aan te geven op welk vermogen de motor wordt afgesteld. Vorige race kon je duidelijk zien dat de motor conservatief stond afgesteld, beide coureurs werden op het rechte stuk voorbijgereden alsof ze stil stonden en hadden niet eens de kans om voor hun positie te vechten.
Renault heeft ook al eeb aantal maal aangegeven dat het probleem bij hun ligt.
Kost m vier plekken.brigade zuid schreef:Jezus wat een kutteam zeg, elke week wat. Gisteren koude banden, nu niet normaal een band kunnen wisselen.. Die jongen moet daar zo snel mogelijk weg.
Altijd blijven rijden BZ. :-)brigade zuid schreef:Ik zou geen eens mn best meer doen met zoveel naaierij, je kan toch niet meer in de punten rijden.