UEFA Champions League 2007-2008

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

generaal

Bericht door generaal »

brigade zuid schreef:Kijk aan JC zegt zowaar eens wat zinnige dingen betreffende AJAX, commissies etc.
Waarom gaat het nou toch weer over Ajax tijdens een CL-uitzending omtrent PSV? Jammer dat Cruijff niet alleen analist is bij Ajax-wedstrijden.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Geen idee, Calimero. :wink.gif:

Die Van Gelder greep z'n kans nu Cruijff en Hiddink tegelijk aan z'n tafel zaten.
generaal

Bericht door generaal »

Het blijft jammer dat zo'n schertsfiguur zoveel invloed heeft op de Nederlandse voetbalwereld.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Huh, hij zit tegenwoordig bij Rusland hoor.
generaal

Bericht door generaal »

Jöhnk schreef:Huh, hij zit tegenwoordig bij Rusland hoor.
Ik zou als Ajacied nog minder blij zijn met de deskundige Cruijff (die zijn club meer schade berokkent dan Jaakke en Arie bij elkaar). De voetballer Cruijff was buitengewoon begaafd, maar voor de rest is Cruijff niet meer dan een schertsfiguur dat zich overal mee meent te moeten bemoeien.
999

Bericht door 999 »

Alles beter dan een Lama op het veld.
Blij met de punten ...
Baseman

Bericht door Baseman »

Ik heb gisteren zelf moeten voetballen (keepen beter gezegd en gewonnen natuurlijk), daardoor heb ik alleen het laatste kwartier kunnen zien en kan ik dus weinig zeggen over de wedstrijd.
Thomas schreef:Die Van Gelder greep z'n kans nu Cruijff en Hiddink tegelijk aan z'n tafel zaten.
Ik vond het maar een trieste bedoening van Van Gelder, zelfs Hiddink raakte er geïrriteerd door en die is normaal de rust zelve.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

generaal schreef:
Jöhnk schreef:Huh, hij zit tegenwoordig bij Rusland hoor.
Ik zou als Ajacied nog minder blij zijn met de deskundige Cruijff (die zijn club meer schade berokkent dan Jaakke en Arie bij elkaar). De voetballer Cruijff was buitengewoon begaafd, maar voor de rest is Cruijff niet meer dan een schertsfiguur dat zich overal mee meent te moeten bemoeien.
Haha, Hiddink mocht willen dat hij het Barcelona van Cruijff onder zijn hoede had gehad.
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog »

Hoe bedoel je dat?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Dat Cruijff, behalve dat hij zelf goed kon voetballen, wel meer goed kan.
Lionel

Bericht door Lionel »

Hiddink heeft meer gepresteerd dan Cruijff als coach....mag duidelijk zijn
IK GELOOF!!!!!!
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Mwah...

Met Ajax twee keer de beker en de Europacup II, met Barcelona één keer de beker, vier keer het landskampioenschap, drie Spaanse supercups, een Europese supercup en de Champions League.

En kom nu niet met het argument dat het meeste bij een rijke club is behaald, want Hiddink heeft zelf ook bij Real gezeten. Dat werd alleen niet zo'n succes.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Precies, Bertje. Cruijff heeft in extreem korte tijd extreem veel gewonnen als trainer. En sinds zijn advies wordt opgevolgd bij Barcelona gaat het daar als een trein.

Hád hij maar iets te zeggen bij Ajax. Dan zouden de zaken er een stuk beter voor staan.
Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds »

Qua prijzen zeker niet, Rishi.
Cruijff won 1 keer de Europa Cup 1 (1992), 2 keer de Europa Cup 2 (1987, 1989), de Europese Super-Cup (1992), 4 Spaanse landstitels (1991-1994), 1 Spaanse beker (1990) en 2 Nederlandse bekers (1986, 1987) in slechts 11 jaar tijd (Ajax-1985-1988 en Barcelona 1988-1996).
Hiddink won sinds 1982 (begin trainerscarriere) 1 keer Europa Cup 1 (1988), 1 wereldbeker voor clubs (1998), 6 Nederlandse titels (1987-1989, 2003, 2005, 2006), 4 Nederlandse bekers (1988-1990, 2005).

Guus Hiddink heeft een grote naam, maar hij heeft alleen met PSV echt wat gewonnen. Zijn reputatie rust voornamelijk op zijn werk als bondscoach bij Nederland, Zuid-Korea en Australie.
Ik ben
Lionel

Bericht door Lionel »

Ja endaar heeft hij het goed gedaan joh. Cruijff was te laf om als bondscoach aan de slag te gaan.

4e worden met Nederland ( uitgeschakeld door penalty's)
4e worden met Zuid-Korea ( wereldprestatie)
En met Australie goed gepresteerd

En dan nog de prijzen.
Halve finale CL met PSV. Laatste minuut worden uitgeschakeld.

Tja....
IK GELOOF!!!!!!
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

De halve finale is een prijs? Niet echt, hè?

Dat zou Van Gaal leuk vinden. In drie opvolgende jaren drie Europese prijzen met Ajax gepakt.
Lionel

Bericht door Lionel »

Nee het is geen prijs.

Maar wel een goede prestatie zeker als het al 10 jaar ofzo niet was voorgekomen.

Hiddink heeft gewoon meer gepresteerd. Prijzen + Prestaties
IK GELOOF!!!!!!
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Rishi schreef:Ja endaar heeft hij het goed gedaan joh. Cruijff was te laf om als bondscoach aan de slag te gaan.
Hij heeft hartklachten. :aai.gif:
En dan nog de prijzen.
Halve finale CL met PSV. Laatste minuut worden uitgeschakeld.
Cruijff heeft zelfs een finale verloren.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Dan kunnen we er nog wel wat 'prestaties' van Cruijff bij optellen.

Finale Europacup II, Finale Europacup I en 'net niet' de Intercontinental Cup.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Bij de finale tegen KV Mechelen was JC al niet meer in dienst van Ajax. Doordat Hiddink's carriere wat completer is en hij zijn trucje bij meer clubs/landen heeft laten zien ben ik geneigd hem als de betere overall coach te zien. Cruijff had niet overal aan de slag gekund, maar volgens ging het over de CL.

Erg fijn om te zien dat Slavia toch aardig kan meekomen. :blush.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Jinne schreef: Erg fijn om te zien dat Slavia toch aardig kan meekomen. :blush.gif:
Inderdaad heel leuk om te zien. Ik weet dat je in het voetbal niet zo simpel mag denken maar die ploeg was gewoon beter. Je moet er toch niet aan denken dat wij zo'n pak slaag hadden gekregen? Het missen van de poule fase is niet best voor het imago van de club maar dit lijkt me ook niet bepaald positief. Misschien moeten we maar blij zijn dat het zo is gelopen.
Nil volentibus arduum
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Jinne schreef:Bij de finale tegen KV Mechelen was JC al niet meer in dienst van Ajax.
1991 met Barcelona.

En het ging gewoon over de carrières van beide mannen. Cruijff heeft weinig nietszeggende jaren gekend. 1985/1986 misschien. Zijn laatste twee jaren waren ook niet fantastisch, maar er was wel altijd goed voetbal te zien.

Dat is bij Hiddink wel anders.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Thomas schreef:Deivid is gedurende z'n tweede Santos-periode trouwens nog door Steef aangeraden als goede spits voor Ajax.
Peter schreef:Voor de liefhebber: Roma-Sporting staat op 1-1. Totti is reeds gewisseld met een kwetsuur aan zijn rechterenkel. Wordt spannend dus.
Hoe doet Juan het bij Roma, Peter?
Juan doet het aardig. Had er zelf niet veel van verwacht, maar staat wel solide moet ik zeggen. Was gisteren ook weer goed, maar die achterhoede van Roma blijft toch de achilleshiel, hoor. Krijgen niet voor niets 4 goals om de oren tegen het net gepromoveerde Napoli.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Ben ook niet zo gecharmeerd van Juan, maar in de Serie A moet-ie het kunnen bolwerken. Zijn ze in Napels overigens nog steeds zo gek op Lavezzi of is de hype een beetje bekoeld?
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Haha. Nee Lavezzi blijft een held. Sowieso zijn helemaal hotel de botel dat ze het zo goed doen.
Plaats reactie