Jeffrey Sarpong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Giacomo Puccini

Re: Jeffrey Sarpong

Bericht door Giacomo Puccini »

banjavi schreef:
Sarpong is in eerste instantie ge­haald als extra kracht voor de voor­hoede, waarbij hij zich moet rich­ten op de flanken. Maar de voor­malig jeugdinternational kan ook prima als aanvallende middenvel­der uit de voeten.

Bron: De Gelderlander
Als NEC hem gaat gebruiken als vleugelaar, zullen ze hem dus niet goed genoeg vinden en hem dus niet kopen hoor. Gok ik...
Hij is op alle posities even slecht. Net als Anita.
Ajax!
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Ooooh... vandaar dat hij naar NEC gaat...
Ik dacht even dat NEC daadwerkelijk een aardige voetballer had binnen gehaald.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
D_skilled

Bericht door D_skilled »

Sarpong is echt wel beter dan Anita. Al is Sarpong een meer offensieve speler.
Aristides

Bericht door Aristides »

D_skilled schreef:Sarpong is echt wel beter dan Anita. Al is Sarpong een meer offensieve speler.
Ja, maar geen buitenspeler; ik kan me niet voorstellen dat scouts van NEC hem nooit in de jeugd hebben zien spelen (eventueel op tv!) Met Sarpong haal je geen aanvaller!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Scouts van NEC????

Zijn die er dan?
Daily Blind

Bericht door Daily Blind »

banjavi schreef:Scouts van NEC????

Zijn die er dan?
De Gier. Ik weet wel dat Vloet enkele weken terug nog in Hengelo was bij Jong Twente - Jong Ajax. Misschien heeft hij toen genoten van Sarpong als rechts / linksbuiten.
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Ja... de Gier ja, maar die scoutte ook een of andere schotse verdediger waarvan hij zeker wist dat het een goede speler moest zijn, want hij kwam hem in die tijd als spits niet voorbij. :-).

Ik geloof dat Mario daar toen een stokje voor gestoken heeft.
Dus wat betreft de scoutingskwaliteiten van Jackygoal... daar heb ik niet zo'n vertrouwen in.
wimpey

Bericht door wimpey »

D_skilled schreef:Sarpong is echt wel beter dan Anita. Al is Sarpong een meer offensieve speler.
De carriere van Anita verloopt anders wat beter dan die van Sarpong. :smallgrin.gif:

Maar Ajax ziet blijkbaar toch nog wat (handelswaar waarschijnlijk) in hem. M.i. terecht, want het is een jongen met mogelijkheden:

Aanbieding voor Sarpong
AMSTERDAM - Ajax heeft Jeffrey Sarpong een aanbieding gedaan om zijn tot medio 2011 lopende contract met een jaar te verlengen. NEC huurde de middenvelder sinds de winterstop van Ajax en besloot om financiële redenen de optie tot koop niet te lichten.

Als Sarpong zijn contract bij Ajax verlengt, ontstaat de mogelijkheid voor NEC om hem opnieuw te huren. Er is daarnaast ook Spaanse belangstelling voor Sarpong.
Rooie

Bericht door Rooie »

Telesport:
Ajax blokkeert transfer Sarpong

Van onze speciale verslaggevers

AMSTERDAM - Ajax houdt Jeffrey Sarpong (vooralsnog) aan zijn tot 2011 lopende contract. De vleugelaanvaller, die vorig jaar op huurbasis uitkwam voor NEC, wordt begeerd door Real Sociedad en Racing Santander, maar kreeg van de Ajax-leiding te horen dat een vertrek onbespreekbaar is. De clubleiding van Sociedad reisde zelfs vergeefs naar Amsterdam.

"Martin Jol heeft Jeffrey gezegd, dat hij hem niet wil laten gaan", aldus Sarpongs zaakwaarnemer Ruben Esteban. "Het is teleurstellend hoe Ajax met de speler omgaat. Jeffrey speelt vanaf de E'tjes bij Ajax en heeft zich naar de club toe altijd professioneel opgesteld. We rekenden op medewerking."
De aanvaller maakte geen deel uit van de Ajax-selectie voor het duel met FC Twente.
Aan de woorden van die zaakwaarnemer hecht ik weinig waarde, maar vind het wel onbegrijpelijk dat ze niet meewerken aan z'n vertrek.
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Benji schreef:Telesport:
Ajax blokkeert transfer Sarpong

Van onze speciale verslaggevers

AMSTERDAM - Ajax houdt Jeffrey Sarpong (vooralsnog) aan zijn tot 2011 lopende contract. De vleugelaanvaller, die vorig jaar op huurbasis uitkwam voor NEC, wordt begeerd door Real Sociedad en Racing Santander, maar kreeg van de Ajax-leiding te horen dat een vertrek onbespreekbaar is. De clubleiding van Sociedad reisde zelfs vergeefs naar Amsterdam.

"Martin Jol heeft Jeffrey gezegd, dat hij hem niet wil laten gaan", aldus Sarpongs zaakwaarnemer Ruben Esteban. "Het is teleurstellend hoe Ajax met de speler omgaat. Jeffrey speelt vanaf de E'tjes bij Ajax en heeft zich naar de club toe altijd professioneel opgesteld. We rekenden op medewerking."
De aanvaller maakte geen deel uit van de Ajax-selectie voor het duel met FC Twente.
Aan de woorden van die zaakwaarnemer hecht ik weinig waarde, maar vind het wel onbegrijpelijk dat ze niet meewerken aan z'n vertrek.
Idd, Sarpong gaat het niet worden, dus juist meehelpen. Ik heb zo'n vermoeden dat dit weer een drukmiddel is van Jol op de directie. Zorg eerst maar eens voor alternatieven .......
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Michael_B

Bericht door Michael_B »

Maw zodra Ajax Leonardo of De Ridder binnen heeft mag Sarpong vertrekken. Tja...lood om oud ijzer vrees ik.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens »

Misschien nog een transfersommetje opstrijken?
joey
Erelid

Bericht door joey »

Is volgend jaar transfervrij, Neef. Wie zegt trouwens dat Santander niet wil betalen.

Ik vind het wel jammer, want Jeffrey kan zeker voetballen. Alleen komt het er om de een of andere reden niet uit.
Het stinkt aan alle kanten!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik zie het hem bij Ajax niet redden. Wel moet ik zeggen dat hij de pech heeft gehad dat hij zelden op zijn favoriete positie heeft kunnen spelen. Dat helpt natuurlijk niet bij de ontwikkeling van een talent.
Nil volentibus arduum
martijn401

Bericht door martijn401 »

Ik hoop dat ze hem houden en veel laten spelen. Fysiek is hij verder dan Eriksen.
Lionel

Bericht door Lionel »

Marillion schreef:Ik zie het hem bij Ajax niet redden. Wel moet ik zeggen dat hij de pech heeft gehad dat hij zelden op zijn favoriete positie heeft kunnen spelen. Dat helpt natuurlijk niet bij de ontwikkeling van een talent.
Wat is eigenlijk zijn favoriete positie? 10?
IK GELOOF!!!!!!
Aristides

Bericht door Aristides »

joey schreef:Is volgend jaar transfervrij, Neef. Wie zegt trouwens dat Santander niet wil betalen.

Ik vind het wel jammer, want Jeffrey kan zeker voetballen. Alleen komt het er om de een of andere reden niet uit.
Zit al ± 14 jaar bij Ajax, speelde t/m de A1 als linkermiddenvelder in een 4-3-3 systeem is en moet zich nu bewijzen als vleugelspits (MvB op links, sindsdien op rechts)

We kunnen Eriksen gaan beoordelen als voorstopper, Suarez als keeper (moet lukken), zetten we Anita in de spits en gaan 4-5-1 spelen?

Sarpong was altijd (jeugd) een van de beteren, dat zegt uiteraard niets over de laatste jaren, want het lastige is nu juist die stap naar Ajax 1, hoeveel kan een speler zich nog verbeteren (Van der Wiel als voorbeeld)
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Als middenvelder speelde Sarpong zich ook niet in het elftal. Het ligt niet aan de positie, het ligt aan Sarpong.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
joey
Erelid

Bericht door joey »

Aristides schreef:Sarpong was altijd (jeugd) een van de beteren, dat zegt uiteraard niets over de laatste jaren, want het lastige is nu juist die stap naar Ajax 1, hoeveel kan een speler zich nog verbeteren (Van der Wiel als voorbeeld)
Klopt, hij was op zestienjarige leeftijd de beste jeugdspeler van Nederland. Zo zie je maar weer eens. Het stokpaardje van Ome Joey: uitblinken in de jeugd zegt weinig. Iedereen was destijds dolblij dat hij niet naar Chelsea ging, en nu blijkt hij niet eens een basisplaats te kunnen veroveren in Ajax 1. :hdg.gif:

Hij zal het niet gaan redden bij Ajax. Maar ik sluit niet uit dat hij het bij een andere club nog aardig gaat doen. Die jongen kan namelijk wél ballen.
Lionel

Bericht door Lionel »

Wat kan Sarpong nou betekenen voor Ajax? Als middenvelder is hij te licht en heeft hij niet echt iets wat hem kan onderscheiden. Als aanvaller is hij ook geen geweldenaar. Ligt het nou echt aan Ajax?

Siem kreeg bijvoorbeeld wel genoeg kansen. Aissati ook. Het is niet zo dat Ajax voor het middenveld alleen fysiek sterke spelers wilt.
IK GELOOF!!!!!!
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ach, Siem had ook net zo goed kunnen mislukken. Een jaar geleden zat hij nog in de hoek waar de klappen vallen. Een speler moet ook het geluk hebben dat een trainer het in hem ziet zitten.
Lionel

Bericht door Lionel »

Klopt. Maar waarom is het Siem wel gelukt en Sarpong niet? Misschien is hij helemaal niet zo goed?
IK GELOOF!!!!!!
joey
Erelid

Bericht door joey »

Dat is meer geluk dan wijsheid. Als Aissati het een beetje beter had gedaan, hadden we van Siem misschien weinig meer vernomen. Lees maar eens terug wat er een klein jaar geleden hier op het forum over hem werd geschreven.

Sarpong is denk ik niet het type voor Jol. Jol heeft graag een team met fysiek sterke spelers, aangevuld met een paar fantasista's. Sarpong is typisch zo'n lichtgewicht rondospeler uit de Ajaxjeugd.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Sarpong is fysiek sterk zat, joh. Die jongen loopt de helft van het basiselftal zo omver.

Het probleem is dat hij constant de verkeerde beslissingen neemt in het veld. Met bal en zonder bal. De drukte in draaien en zo. Dat soort dingen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Aristides

Bericht door Aristides »

Bertje schreef:Sarpong is fysiek sterk zat, joh. Die jongen loopt de helft van het basiselftal zo omver.

Het probleem is dat hij constant de verkeerde beslissingen neemt in het veld. Met bal en zonder bal. De drukte in draaien en zo. Dat soort dingen.
Is een kwestie van vertrouwen, want in de jeugd kon hij blijkbaar wel de juiste beslissingen nemen. Verhuur Sarpong (Waarom hem kwellen met Jong Ajax, voor het vierde jaar?) of verkoop hem met zo'n terugkoopclausule, maar zowel Ajax als Sarpong moeten verder, bij Ajax zal hij het als buitenspeler niet redden en op het middenveld heeft de trainer blijkbaar betere opties. Zet hem niet in Jong Ajax, want dan houdt hij de ontwikkeling van een ander tegen. Jong Ajax mag van twaalfde worden, als het ieder jaar één of twee Ajax 1 waardige spelers aflevert.
Plaats reactie