elliquido schreef: za jan 29, 2022 12:18 pm Misschien moesten ze wachten tot hij in het slectieshirt paste.![]()

Moderator: mods
elliquido schreef: za jan 29, 2022 12:18 pm Misschien moesten ze wachten tot hij in het slectieshirt paste.![]()
Iniesta schreef: za jan 29, 2022 9:46 pm Er ligt toch nog wel ergens een keepersshirt uit het verleden?
Zou zeker lachen zijn. Ik acht de kans vrij klein, maar dit gokje had ik ook nog wel gewaagd.999 schreef: zo jan 30, 2022 5:45 pm Zou lachen zijn als deze jongen zich herpakt en daarna 5 jaar lang in dienst van AJAX bijna iedere tegenstander zoek zou spelen ...
Ajax huurt Mohamed Ihattaren van Juventus FC
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Juventus FC en Mohamed Ihattaren. De 19-jarige speler, die op meerdere posities inzetbaar is, wordt per direct gehuurd van de Italiaanse club waar hij onder contract staat. De huur kent een looptijd van bijna een jaar, tot en met 31 december 2022. In de overeenkomst is een optie tot koop opgenomen.
Ihattaren (Utrecht, 12 februari 2002) doorliep de jeugdopleiding van PSV, voordat hij in de zomer van 2021 de overstap maakte naar Juventus. De Italiaanse club verhuurde hem direct aan Serie A-club Sampdoria, waar de linkspoot niet in actie kwam. Ihattaren zit momenteel in quarantaine, daarna sluit hij aan bij de selectie van Jong Ajax.
Directeur voetbalzaken Marc Overmars: "Mo Ihattaren is nog maar 19 jaar en geldt als een van de grootste talenten van ons land. Alleen heeft hij door omstandigheden al erg lang geen wedstrijden gespeeld. Bij ons gaat hij bij Jong Ajax verder werken aan zijn fitheid. Daar kan hij vervolgens laten zien dat hij nog altijd de goede speler is die we kennen. Ik ben erg benieuwd. Wij bieden hem deze kans en wij gaan hem helpen, maar het begint natuurlijk bij hemzelf en dat weet hij."
Bron: Ajax.nl
Maar dat moet toch gekoppeld zijn met elkaar? Je hebt toch niets aan de koopoptie als Ihatteren de deal kan frustreren met bizarre eisen?Scherrer schreef: zo jan 30, 2022 7:31 pm Dat is geen onderdeel van een koopoptie, maar van het contract met Ihattaren.
Volgens mij is dat niet gekoppeld. In theorie zou Ihattaren het dus kunnen frustreren. Ik ken geen concrete voorbeelden dat dit ook daadwerkelijk wel eens gebeurt.Ajax Rules schreef: zo jan 30, 2022 7:36 pmMaar dat moet toch gekoppeld zijn met elkaar? Je hebt toch niets aan de koopoptie als Ihatteren de deal kan frustreren met bizarre eisen?Scherrer schreef: zo jan 30, 2022 7:31 pm Dat is geen onderdeel van een koopoptie, maar van het contract met Ihattaren.
In een heel extreem scenario kan Juventus zelfs Mo betalen om de deal met Ajax te frustreren.
Nou zou Juve net wel een club zijn die je daarvoor aanziet, maar technisch gezien lijkt het me illegaal als dit plaatsvindt.Scherrer schreef:Volgens mij is dat niet gekoppeld. In theorie zou Ihattaren het dus kunnen frustreren. Ik ken geen concrete voorbeelden dat dit ook daadwerkelijk wel eens gebeurt.Ajax Rules schreef: zo jan 30, 2022 7:36 pmMaar dat moet toch gekoppeld zijn met elkaar? Je hebt toch niets aan de koopoptie als Ihatteren de deal kan frustreren met bizarre eisen?Scherrer schreef: zo jan 30, 2022 7:31 pm Dat is geen onderdeel van een koopoptie, maar van het contract met Ihattaren.
In een heel extreem scenario kan Juventus zelfs Mo betalen om de deal met Ajax te frustreren.