Panathinaikos - Ajax 15-09-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Alexander

Re: Panathinaikos - Ajax 15-09-2016

Bericht door Alexander »

wimpey schreef:
Khraa schreef:De manier waarop is alleen wel Ajax-onwaardig.
Wat was Ziyech aan het doen? Laat zich koeioneren door die heaumeau met z'n klompvoetjes. Je bent gvd de spelverdeler van Ajax en laat je wegzetten door een simpele waterdrager. Gozer zakt nu al weg richting Ajax-niveau en gaat dan ook nog domme dingen doen.

Wie was de allerslechtste? Veltman, Ziyech of schietuh Gudelj?
Dat schot van Gudelj in de laatste minuut :drecul.gif:
wimpey

Bericht door wimpey »

Alexander schreef:Was dit beschamend of niet?
Ja, Bosz maakt er een potje van. Gaat nergens over dit. Stoflongenvoetbal.
Khraa

Bericht door Khraa »

Dat was Dolberg toch?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

wimpey schreef:
Straalt toch niks uit die Bosz? Als het een echte kerel is dan zegt ie tegen Gudelj dat ie voortaan met z'n klauwen van die bal af moet blijven bij vrije trappen. Staat daar elke keer met z'n pedante kop naast Zyiech. Flikker een eind op man. Alle vrije trappen zijn voor Zyiech. Klaar. Ga lekker stofzuigen en hou je mond dicht.
Alexander

Bericht door Alexander »

wimpey schreef:
In dat opzicht jammer dat ze niet verliezen. Dan waren we hier hopelijk sneller vanaf geweest.
wimpey

Bericht door wimpey »

Zit geen enkele structuur in, geen hiërarchie, geen discipline. Dat reken ik de trainer aan. En dat die Gudelj continu Ziyech loopt te stalken ook. Opzouten met dat Servische poffertje. Besluit einde wedstrijd een 3 tegen 1 situatie met een bal in de 2e ring. Laat m maar hostess spelen in de Arena, in Ajax-1 heeft ie niets te zoeken.
Demosthenes

Bericht door Demosthenes »

Geouwehoer van Derksen en Van der Gijp ben ik nu zat. Ajax staat na één wedstrijd in de poule bovenaan, uit gewonnen, wie had dat gedacht. Wat het voetbal betreft, die laatste kopbal/kans voor de Grieken, volgens de artsen heb ik een goed hart, dat had ik ook wel nodig op dat moment. Er kan toch wel iets worden georganiseerd of is dat te veel gevraagd?

Heb gekeken, maar zag weinig voetbal bij beide ploegen. Riedewald op zes, nog geen gelukkige keuze (Hadden Derksen en Van der Gijp wel gelijk in) Hoop doet leven.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

wimpey schreef:
Jij had toch iets beters te doen dan vanavond kijken? :smile-ajax.gif:
Demosthenes schreef:Geouwehoer van Derksen en Van der Gijp ben ik nu zat. Ajax staat na één wedstrijd in de poule bovenaan, uit gewonnen, wie had dat gedacht.
Tov vorig seizoen een cruciaal verschil dat je na een uitwedstrijd meteen al 3 punten hebt, waar we vorig jaar meteen al in een thuiswedstrijd 2 punten verspeelden. Vervolgens wonnen we een week later ook niet uit bij Molde en dan loop je flink achter de feiten aan. Nu meteen 3 punten en 2 stuks voorsprong op die twee andere ploegen die 1-1 tegen elkaar speelden.
Volgende speelronde thuis van Luik winnen en je bent met 6 punten echt al enorm goed onderweg.
Demosthenes schreef:Heb gekeken, maar zag weinig voetbal bij beide ploegen.
Deze wedstrijd was chaos tot en met.
Een scheidsrechter die er met kaarten op los strooit, spelers die er een potje van maakten. Wat dat betreft is het nuttig dat een groot deel van de spelers een hoop potjes in de Jupiler League heeft gespeeld, daar heb je dit soort chaotische wedstrijden elke week.
Le T.

Bericht door Le T. »

Demosthenes schreef:Geouwehoer van Derksen en Van der Gijp ben ik nu zat. Ajax staat na één wedstrijd in de poule bovenaan, uit gewonnen, wie had dat gedacht.
Maar De Boer presteerde zo goed alleen was het voetbal niet mooi genoeg... Nee, De Boer presteerde Europees helemaal niks.
Wollt ihr den totalen Mensch?
T82

Bericht door T82 »

Leuk weer hier over Gudelj. Klaassen was nog veel en veel slechter. En Veltman, Younes, Ziyech en Dijks ook trouwens.
wimpey

Bericht door wimpey »

Cruijff schreef: Jij had toch iets beters te doen dan vanavond kijken? :smile-ajax.gif:
Na Robinson kwam ik er pas in. Ik moet ook niet kijken, want ik verwacht teveel. Van de laatste 2 wedstrijden 3 helften gekeken. Enkel non-voetbal gezien. Slechtste Ajax-ploeg van deze eeuw, ex aequo met die van Blind.

Heb je eindelijk een middenvelder met een prima touch die makkelijk draait, staat ie op rechtsbuiten. Die gozer loopt na 2 wedstrijden in ons shirt al met de ziel onder de arm en past zich aan het niveau aan. Hij laat zich bullyen bij standaardsituaties door iemand die geen vrije trap en corner fatsoenlijk voor het doel krijgt. Die rode kaart leek mij er een uit frustratie.

Middenveld: nul beweging. Daar verwacht je Ziyech, want er is geen opbouw. Zit ook totaal geen cohesie in dat linie. Traoré is niet balvast, Younes wil achterin mannetjes uitspelen. Veltman ook gisteren weer bedroevend (is Tete écht slechter??). Het technisch vermogen van Klaassen en Gudelj. Zoveel bagger in één Ajax-ploeg. :blush.gif: Ik raad toptalent Dolberg aan a.s.a.p. te nokken, want zijn ontwikkeling zal temidden van deze kneuzenparade stagneren.

Die 5 seconden regel: iedere 5 seconden balverlies? Spelers die 5 seconden met de bal lopen? Trainer zit erbij en kijkt ernaar. Ik was hoopvol, want de man is uitgesproken Cruijff-fan en een dwarsdenker. Maar de man zit al vanaf de voorbereiding op een dwaalspoor. Nu houdt ie aan dat dwaalspoor vast onder het mom van "vastigheden creëren". Op naar de volgende Rostov / Willem II.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Nou nou Wimpey, overdrijven is ook een vak.

Het is niet goed, dat klopt. Maar ik zie dat Bosz geen concessies wil doen, ondanks het gebrek aan kwaliteit. Traore, Zyech en Sanchez zijn prima voetballers die een geraamte kunnen vormen. Veltman, Dijks, Gudelj moeten langzaam maar zeker plaats maken. Het gaat tijd en punten kosten, maar het moet maar. Dat zaadloze voetbal onder Frank heeft een hoop verbloemd. Spelers hebben totaal geen vertrouwen in hun eigen kunnen, vandaar dat Bosz zegt dat winnen het beste medicijn is. Overigens staat er wel een weerbaar elftal. Tegen PAOK en Pana komen ze achter, maar weten ze toch langszij te komen.
Whitey on the moon.
Mano

Bericht door Mano »

Ik wil Bosz niet vrijpleiten maar ook niet afbreken zoals Wimpey doet. Wimpey geeft hem een kans (zei hij) maar wat voor 1 :excited.gif:

Je kan het Bosz en FdB niet kwalijk nemen, dat deze clowns niet zelf kunnen denken.
Dat ze onder druk geen bal van A naar B kunnen spelen. Dat als je in de dekking staat, je eruit moet lopen.
Etc. Dat zijn gewoon basisprincipes. Als de opdracht niet uitgevoerd kan worden door dekking, moet je hem niet alsnog uitvoeren maar alternatief bedenken. Dat kan geen een speler bij Ajax.

Sanchez stond lekker te bikkelen, Was erg boos op een medespeler dat deze zijn man compleet vrij liet bij die kopbal. (terwijl het 10 tegen 11 was)
De rest was weer enorm slecht...je zag een paar flitsen dat ze kunnen voetballen, maar ze doen het al 2 jaar niet meer. Het is vechtbal ipv voetbal.
Dat de wedstrijd wint is net als tegen PAOK ongelooflijk.

Ziyech stijf op rechts is als een cabrio met mooi weer in de garage zetten. - dat neem ik Bosz wel kwalijk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
wimpey

Bericht door wimpey »

Mano schreef:Ik wil Bosz niet vrijpleiten maar ook niet afbreken zoals Wimpey doet. Wimpey geeft hem een kans (zei hij) maar wat voor 1 :excited.gif:
Waar breek ik Bosz af dan?
GangstaRiB schreef:Nou nou Wimpey, overdrijven is ook een vak.
Waarmee overdrijf ik dan? :confused.gif:

Zoals gezegd: ik zie tegen Vitesse en Pana 3 helften hemeltergend slecht voetbal, met een voor mij onbegrijpelijke opstelling, tactiek en vreemde beslissingen. Bosz moet dit seizoen lekker doen wat 'm goed dunkt, die kans en tijd verdient een nieuwe manager.

Maar vind je het vreemd dat ik het tot dusver helemaal niets vind? En dat ik denk dat Bosz zich met Ajax niet op de juiste weg bevindt?
Khraa

Bericht door Khraa »

wimpey schreef:Zit geen enkele structuur in, geen hiërarchie, geen discipline. Dat reken ik de trainer aan. En dat die Gudelj continu Ziyech loopt te stalken ook. Opzouten met dat Servische poffertje. Besluit einde wedstrijd een 3 tegen 1 situatie met een bal in de 2e ring. Laat m maar hostess spelen in de Arena, in Ajax-1 heeft ie niets te zoeken.
De alom bewierookte Dolberg was degene die de bal het stadion uit schoot.
GangstaRiB

wimpey schreef:
Mano schreef:Ik wil Bosz niet vrijpleiten maar ook niet afbreken zoals Wimpey doet. Wimpey geeft hem een kans (zei hij) maar wat voor 1 :excited.gif:
Waar breek ik Bosz af dan?
GangstaRiB schreef:Nou nou Wimpey, overdrijven is ook een vak.
Waarmee overdrijf ik dan? :confused.gif:

Zoals gezegd: ik zie tegen Vitesse en Pana 3 helften hemeltergend slecht voetbal, met een voor mij onbegrijpelijke opstelling, tactiek en vreemde beslissingen. Bosz moet dit seizoen lekker doen wat 'm goed dunkt, die kans en tijd verdient een nieuwe manager.

Maar vind je het vreemd dat ik het tot dusver helemaal niets vind? En dat ik denk dat Bosz zich met Ajax niet op de juiste weg bevindt?
Je overdrijft met Zyech. Die jongen speelt net 2 wedstrijden mee en heeft heus wel te horen gekregen dat ie binnen no-time op het middenveld gaat spelen. Tevens denk ik dat Bosz ook wel ziet dat het niet om aan te gluren is, iets wat hij in interviews ruiterlijk toegeeft. Maar je kunt niet 11 nieuwe spelers neerzetten. Hij probeert met gerichte aankopen in ieder geval iets te veranderen. Hij kan er weinig aan doen dat de bestaande selectie uit kwaliteit loze spelers bestaat die voornamelijk bang zijn om naar voren te kijken. Het gaat even duren en er gaan slachtoffers vallen. Zo zal Bazoer z'n plaats terugkrijgen als ie weer in vorm geraakt en zo zal Zyech zeker op het middenveld terecht komen als Gudelj overbodig blijkt. Maar Bosz moet tegelijkertijd ook puntjes sprokkelen, dus hij gooit niet alles overhoop.
Whitey on the moon.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Details, Khraa.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Khraa

Bericht door Khraa »

Nah, Gudelj wordt hier regelmatig terecht aangepakt, maar om hem nu ook de schuld te geven van de dramatische invalbeurt van Dolberg gaat een beetje te ver.
Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 »

T82 schreef:Leuk weer hier over Gudelj. Klaassen was nog veel en veel slechter. En Veltman, Younes, Ziyech en Dijks ook trouwens.
Inderdaad, ben het alleen niet eens wat betreft Younes. Die had af en toe nog wat bravoure en speelde zijn man voorbij, zijn rendement zal echter omhoog moeten.

Ziyech moet gewoon de spelhervattingen opeisen, Gudelj loopt hem daarbij alleen maar weg, komt ook de concentratie van Ziyech niet ten goede. Gudelj kan beter rand 16 gaan staan om eventueel afvallende ballen op doel te schieten!

En ik zou kiezen voor Klaasen op de plek van Gudelj, Ziyech op 10, Dolberg in de spits en Traore vanaf recht. En misschien Bazoer weer terug op het middenveld en Riedewald gewoon weer centraal achterin met Sanchez? Het blijft voorlopig een aardige puzzel...
wimpey

Bericht door wimpey »

Khraa schreef: De alom bewierookte Dolberg was degene die de bal het stadion uit schoot.
Ik vond Dolberg ook niet zo goed invallen. Je zag wel flitsen van z'n klasse: hij neemt een bal goed aan en draait makkelijk weg. Kwam die schotkans van Younes uit voort... Ik heb dit seizoen nog geen betere spits in Ajax-1 gezien dan dat ventje van 18.

Gudelj ramde even voor het moment dat je noemt een bal hoog over, terwijl Schöne op rechts volledig vrij stond. In het midden stond er ook 1 op 1. Over Gudelj discussiëren heeft weinig nut, vind ik. Pseudovedette. Z'n klaarblijkelijke status en z'n air komen absoluut niet overeen met z'n prestaties. Gevalletje enorme zelfoverschatting.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik ben het met je eens dat hij niet voldoet. Maar ik heb niet de indruk dat hij in negatieve zin uit de toon valt. Er zijn er genoeg die net zo slecht presteren. Ook blijf ik erbij dat hij in een rol speelt waar zijn kracht niet ligt. Je moet Gudelj gewoon van 16 naar 16 laten draven, duels uitvechten en de bal inleveren bij iemand die er meer mee kan. En dan mag hij vanaf randje strafschopgebied nog wel een keer aanleggen voor een schot.

Dat gedoe bij de vrije trappen moet Ajax mee ophouden. Gewoon één iemand achter de bal zodat die zich kan concentreren op de vrije trap. Nu willen we de keeper misschien onzeker maken maar ik denk dat onze spelers er zelf meer last van hebben.

Tenslotte, dat gedrag uit de laatste minuten wil ik echt nooit meer zien. Een corner nemen waarbij er nauwelijks iemand over de middenlijn komt. In kansrijke positie de cornervlag proberen te zoeken om tijd te winnen. Echt Ajax onwaardig.
Nil volentibus arduum
GangstaRiB

Marillion schreef:
Tenslotte, dat gedrag uit de laatste minuten wil ik echt nooit meer zien. Een corner nemen waarbij er nauwelijks iemand over de middenlijn komt. In kansrijke positie de cornervlag proberen te zoeken om tijd te winnen. Echt Ajax onwaardig.
En dat vind ik niet de schuld van Bosz, maar van onze so-called Godenzonen oftewel overbetaalde prutsers. Dat is gewoon basic voetballen. Een twee-tegen-drie situatie niet uitspelen.... schrijnend. Bosz (en het TH) moeten in de winterstop doorselecteren. Al die angstige b-keus eruit.
Whitey on the moon.
Alexander

Bericht door Alexander »

Ik vond het 90 minuten lang Ajax onwaardig. Een elftal bouwen begint achterin en daar is het al een zooitje. Veltman speelt dit jaar bijzonder zwak (en is ook geen RB) en Sanchez doet het aardig maar kan niet communiceren. Over Viergever en Dijks is iedereen het eens, die zijn niveau FC Groningen. Op de bank heb je spelers die bewezen hebben wel over het juiste niveau te beschikken, dan hoor je toch altijd met die jongens te spelen?

Het is aan de trainer om ervoor te zorgen dat de beste spelers spelen. Jongens als Bazoer en Tete zijn spelers die hebben laten zien het niveau aan te kunnen. Sterker nog, vorig jaar waren dit sterkhouders. Dan ga je er toch voor zorgen dat spelen? Zal Bazoer het zoveel slechter doen dan Riedewald op 6? Ik heb Jairo daar nog niet zoveel bijzonders zien doen hoor.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

GangstaRiB schreef:
Marillion schreef:
En dat vind ik niet de schuld van Bosz, maar van onze so-called Godenzonen oftewel overbetaalde prutsers. Dat is gewoon basic voetballen. Een twee-tegen-drie situatie niet uitspelen.... schrijnend. Bosz (en het TH) moeten in de winterstop doorselecteren. Al die angstige b-keus eruit.
Ik weet niet of het in opdracht was of dat het een keuze van de spelers op het veld was. Ik wil het gewoon nooit meer zien. Het was echt beschamend en heeft helemaal niets meer te maken met de club waar ik ooit gek op was.
Nil volentibus arduum
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

wimpey schreef:
Khraa schreef: De alom bewierookte Dolberg was degene die de bal het stadion uit schoot.
Ik vond Dolberg ook niet zo goed invallen. Je zag wel flitsen van z'n klasse: hij neemt een bal goed aan en draait makkelijk weg. Kwam die schotkans van Younes uit voort... Ik heb dit seizoen nog geen betere spits in Ajax-1 gezien dan dat ventje van 18.
Was geen geweldige invalbeurt, nee.
Toch was ook gisteravond de beste actie van Traoré, ondanks het feit dat hij nu eindelijk gescoord heeft, dat hij zich liet wisselen voor Dolberg.

Ik blijf er bij dat de ballen in het voetbal de laatste jaren echt veel te licht zijn geworden. Niet alleen Gudelj, Ziyech, Traoré en Dolberg schieten regelmatig ballen ruim 30 meter over. Ook C. Ronaldo doet dat diverse keren per wedstrijd. :blush.gif: En die heeft toch wel een vrij aardige techniek. :blush.gif:
Plaats reactie