Nemanja Gudelj

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door LucaS »

Yopi schreef:Cruijff gaat niet op een stoeltje zitten naast het trainingsveld met zijn aantekeningenboekje... :smallgrin.gif:
Nee, Cruijff daalt tijdens de wedstrijd van de tribune af om zijn trainer openbaar te corrigeren en vernederen.
I think I lost my fucking headache
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Historische beelden. Die kop van Beenhakker... :smallgrin.gif:
LucaS

Bericht door LucaS »

Hij had hem een ram moeten verkopen. Zoiets doe je niet.
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Dat had zeker mooie televisie opgeleverd. :smallgrin.gif:

Verder wil ik er niet op reageren. Anders krijgen we die fijne discussie weer.
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Yopi schreef:Afbeelding

Is meer een type voor ADO...eh... voor jou, IH.
Beetje jammer dat hij onder die ordinaire plakplaatjes zit maar dat hoort er tegenwoordig blijkbaar bij. Voor de rest ben ik inderdaad blij met zijn komst.
YNWA
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik vraag me vooral af; waarom hebben we Sinkgraven dan gehaald?
Voor de heb, net als Gudelj.
Ajax!
LucaS

Bericht door LucaS »

Ik wens elke speler die bij Ajax voetbalt dat ie heel veel succes krijgt, dus Gudelj zeker ook. Welkom!
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Goed om te horen dat FdB hem in ieder geval als rechter of linker middenvelder wil gebruiken en niet op 6. Klaassen definitief op 6 of toch Bazoer!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

@Weekend Cees: ik hoop dat Sinkgraven niet het slachtoffer wordt. Gudelj is duidelijk de aankoop van de trainer. Of Sinkgraven dat ook is? :confused.gif:
Bert schreef:Waaruit blijkt precies dat Gudelj Doyen meebrengt?
Vooralsnog nergens uit. Neemt niet weg dat Pa Gudelj in het verleden heulde met Vlado en zijn kliek.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Het is logisch dat ze bij Ajax niet rekenen op 50 wedstrijden met Bazoer en Sinkgraven. Er moest een middenvelder bij, maar ik had voor een ander type gekozen.
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Jöhnk schreef:Het is logisch dat ze bij Ajax niet rekenen op 50 wedstrijden met Bazoer en Sinkgraven. Er moest een middenvelder bij, maar ik had voor een ander type gekozen.
Een 6 was wel handig geweest. :666.gif:

Nu Gudelj voornamelijk als links- of rechtshalf wordt gezien, is het interessant wat Ajax met de 6 positie gaat doen (Overmars verteld op AjaxTV dat het middenveld klaar is). Ik denk dat Klaassen daar veel gaat spelen. FdB wil daar leiderschap hebben.

---------------------- Klaassen / Bazoer
- Gudelj / Klaassen ---------------- Sinkgraven / Andersen

Bazoer, Klaasseen en Gudelj kunnen op alle posities. Daarachter de talenten Donny en Appie. Serero wordt exit denk ik.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Giacomo Puccini

Logische aankoop. Nog even een goede keeper halen en de selectie is rond!
Ajax!
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Loop je nou te dollen of ben je serieus?
beelzebub

Bericht door beelzebub »

Jappie is weg deze zomer. Al hoort dat wel in zijn topic. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Giacomo Puccini

brigade zuid schreef:Loop je nou te dollen of ben je serieus?
Ik ben sarcastisch. Klaassen en Cilessen zijn met afstand de beste spelers in de selectie terwijl ik zo 7 posities kan opnoemen die zeer slecht bezet zijn. Overmars is een amateur eersteklas, degene die hem in het zadel houdt ook.
Ajax!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik wens Nemanja in ieder geval veel succes bij Ajax. Hopelijk slaagt hij er in om uit te groeien tot een meerwaarde voor Ajax. De afgelopen jaren hebben spelers die van AZ naar Ajax gingen het erg moeilijk gehad dus het is wel eens tijd voor een speler die laat zien dat het wel kan.

Het middenveld lijkt inmiddels wel behoorlijk gevuld nu Sinkgraven en Gudelj zijn toegevoegd aan de toch al behoorlijke verzameling spelers. Als er een keer één geblesseerd is moeten we het in deze linie wel op kunnen vangen.

Gudelj ken ik als speler eigenlijk nauwelijks. Maar op basis van wat ik hier en daar lees hoop ik dat hij wat duelkracht en gif aan het elftal kan toevoegen. Over een leidersrol moeten we het voorlopig nog niet hebben want hij is uiteindelijk natuurlijk gewoon een jonge speler die bij Ajax binnenkomt en zich moet gaan bewijzen. Die rol zie ik, op natuurlijk wijze, veel eerder naar Klaassen gaan.
Nil volentibus arduum
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Ik ook. Aankopen kunnen die rol zelden aan.
Baseman

Bericht door Baseman »

Gudelj tekent vijfjarig contract bij Ajax

Ajax heeft zich versterkt met Nemanja Gudelj. De club uit Amsterdam neemt de Servische middenvelder over van AZ, dat een gelimiteerde transfersom van zes miljoen euro zal ontvangen.

De 23-jarige Gudelj, die een contract voor vijf jaar tekent, kwam van 2009 tot en met 2013 uit voor NAC Breda. Hij is momenteel bezig aan zijn tweede seizoen bij AZ. Voor de Alkmaarders kwam hij tot nu toe in 76 duels tot vijftien doelpunten.

"Ik ben heel blij, want ik ga naar de grootste club van Nederland. Ondanks dat PSV net kampioen is geworden, is dat nooit een afweging voor mij geweest. In mijn hoofd had ik al bepaalde keuzes gemaakt en sinds de gesprekken met de trainer en Marc Overmars wist ik het zeker", sprak Gudelj woensdagmiddag in de Arena.

"Het gevoel is erg belangrijk voor mij. De trainer heeft behoefte aan energie en ik ben hem dankbaar dat hij dat in mij ziet. Het spelen van de Champions League heeft natuurlijk ook meegespeeld. Dat is belangrijk voor mijn persoonlijke ontwikkeling. Ik heb altijd kleine stappen gemaakt en Ajax past het best in het plaatje. Ik zie mooie jaren tegemoet."

Ajax-trainer Frank de Boer is zeer content met het binnenhalen van Gudelj. "Het nieuwe seizoen begint al vroeg voor ons, met eind juli de eerste wedstrijd in de voorronde van de Champions League. Het is daarom belangrijk dat we zo snel mogelijk de selectie op orde hebben. We proberen daarom slagvaardig te zijn, iets wat bij deze transfer goed gelukt is", zegt De Boer op de website van Ajax.

De Boer roemt de duelkracht van zijn nieuwe aanwinst. "In bepaalde wedstrijden heb je spelers nodig die niet alleen op techniek het verschil kunnen maken, maar ook fysiek en qua uitstraling. Je moet af en toe een ‘beukie’ kunnen uitdelen. Met de komst van Nemanja hebben we nu iemand in huis die al die verschillende kwaliteiten verenigt én er een winnaarsmentaliteit aan koppelt."
Handige uitspraken :smallgrin.gif:

PS: Opvallend dat Gudelj de 8e speler in 10 jaar tijd is die overstapt van AZ naar Ajax, dat heeft AZ ruim 32 miljoen Euro opgeleverd.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Ja is wel logisch, toch? De stap van AZ naar Porto is vele malen groter.

Denk je dat 'ie het redt, Base?
Baseman

Bericht door Baseman »

Dat denk ik wel ja.
Hij heeft niet de hoogste handelingssnelheid en hij is technisch niet de beste speler, mede daarom was hij dit seizoen tegen de toppers ook redelijk onopvallend. Ik betwijfel daarom of hij bij Ajax een uitblinker kan worden in de toppers. Maar hij voegt wel degelijk wat toe aan dit Ajax, met zijn fysiek, werklust, inzet en mentaliteit. Hij zakt daardoor niet snel door de zogeheten ondergrens heen. Daarnaast heeft hij een prima afstandsschot en een goede vrije trap.

Wat ik vreemd vind is dat zijn beste positie die van RCM is, wat ook de beste positie is van Ajax' beste speler.
En waar Bazoer zijn doorbraak had.

Ajax heeft een VCM nodig, maar haalt een LCM (Sinkgraven) en een RCM (Gudelj).
Klaassen of Gudelj kunnen wel als VCM spelen, maar dat is niet hun beste positie.
Verder hadden Bazoer, Nouri en Vd Beek net bijgetekend, om vervolgens te zien dat allerlei concurrenten aangetrokken worden. Dat is op zich heel slim van Overmars en het houdt in dat het middenveld van Ajax nu zeker breed genoeg is, maar het kan onvrede opleveren.
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

Baseman schreef:Verder hadden Bazoer, Nouri en Vd Beek net bijgetekend, om vervolgens te zien dat allerlei concurrenten aangetrokken worden. Dat is op zich heel slim van Overmars en het houdt in dat het middenveld van Ajax nu zeker breed genoeg is, maar het kan onvrede opleveren.
Dat baart me ook zorgen.

De T. meldt nu dat Ajax mooi Schalke heeft afgetroefd.
Vanuit Londen komt het bericht dat Mourinho overweegt op te stappen, omdat Chelsea er niet in geslaagd is Gudelj vast te leggen. :hypocrite.gif:
Mano

Bericht door Mano »

Fijne aankoop.

geeft me het Galasek gevoel.
Geen ultieme topper, niet de meest technische speler.
Heeft wel passie, inzet en kracht waardoor zijn ondergrens hoger ligt dan bij een frêle technicus.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Yopi
Erelid

Bericht door Yopi »

En mij het Jan van Halst-gevoel. :blush.gif:
Alexander

Bericht door Alexander »

Ik volg Yopi. Nouri was er misschien nog niet klaar voor, maar ik had graag gezien dat Beek een kans had gekregen volgend jaar.
InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour »

Laten we de hele A1 gaan opstellen, dan komt het goed.
YNWA
Plaats reactie