Ajax - AC Milan 28-09-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Zuidema

Re: Ajax - AC Milan 28-09-2010

Bericht door Zuidema »

Krakend en piepend uiteindelijk toch een punt gepakt. Pfff...
wimpey

Bericht door wimpey »

GangstaRiB schreef:Nou ja... met een dergelijk middenveld 1-1 tegen AC.. kan slechter....
Resultaat goed, spel drama.

Maar er zit met dit middenveld gewoon niet meer in. 3e worden in de poule moet het doel zijn.
Laudrup

Bericht door Laudrup »

GangstaRiB schreef:Kijk, Lindgren wil de bal hebben, terwijl Demy zich de hele wedstrijd heeft verstopt.
Zondag maar weer met Rasmus in de basis beginnen.
15 mei 2011.
Zuidema

Bericht door Zuidema »

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef:Nou ja... met een dergelijk middenveld 1-1 tegen AC.. kan slechter....

Maar er zit met dit middenveld gewoon niet meer in. 3e worden in de poule moet het doel zijn.
En wordt al zoveel van het middenveld gevraagd met die 3 primadonna's voorin.

Spelpatroon had wel wat weg van die pot tegen Twente. 1e helft hangt Milan te veel achterover en laat Ajax het initiatief, waar Ajax maar wat graag en goed gebruik van maakt met veel energieverslindende sturm und drang. 2e helft kruipt Milan uit zijn schulp, gaat veel meer naar voren voetballen en laat zien dat Ajax vooral op het middenveld heel erg kwetsbaar is als je het positiespel goed uitvoert. Zeker als bij Ajax de benzinemeter steeds verder in het rood komt te staan.
Laatst gewijzigd door Zuidema op di sep 28, 2010 9:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Zuidema schreef:
wimpey schreef:

Niet mee eens. Maar met dit middenveld creeër je nooit overwicht en dan loopt Ajax zich compleet leeg. Een middenveld met meer voetbal laat heel Ajax beter voetballen.
Whitey on the moon.
wimpey

Bericht door wimpey »

Laudrup schreef:
GangstaRiB schreef:Kijk, Lindgren wil de bal hebben, terwijl Demy zich de hele wedstrijd heeft verstopt.
Zondag maar weer met Rasmus in de basis beginnen.
De Zeeuw met dat gevlieg en gedraaf levert niets op. Ja, gaten en ruimte voor Milan. Lindgren brengt meer rust.

Milan is trouwens matig zeg. Maar wel beter dan Ajax. Het lijkt erop dat Ajax tegen ploegen als Twente en Milan één helft kan vlammen en daarna leeg is. Ploeg gooit dan ook met z'n krachten.

2e helft was net als tegen Twente: onrustig, gaten, geen controle, geen druk. Survival. Met de mentaliteit zit het bij Ajax wel goed trouwens.

Ons middenvekd is het probleem. Defensief en aanvallend hebben we een leuk ploegje.
Laudrup

Bericht door Laudrup »

GangstaRiB schreef:
Niet mee eens. Maar met dit middenveld creeër je nooit overwicht en dan loopt Ajax zich compleet leeg. Een middenveld met meer voetbal laat heel Ajax beter voetballen.
En wat is je oplossing? Lindgren zou ik voor De Zeeuw in de plaats zetten, maar wie dan voor De Jong? Eriksen? Ik hoop dat Lodeiro ooit eens fit wordt.
15 mei 2011.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Teleurstellend resultaat. Als je nog enigzins wilt meedoen had je vandaag moeten winnen. Maar als je zoals Ajax speelt met voortdurend 4, 5 man op eigen helft dan vallen er gaten en wordt het nooit wat. Ongelooflijk hoe slecht er doorgedekt wordt vanuit achteren. Ibrahimovic die zich steeds laat uitzakken naar het middenveld en niemand die er bovenop zit. Hij kan gewoon telkens die bal vrij aannemen. Er had echt meer ingezeten. Jol zal wel weer met de smoes komen dat ze in de 2e helft de wedstrijd tegen Twente in de benen voelden. Bullshit. Als je met de linies zover uit elkaar speelt dan loop je vanzelf veels te veel. Hopen dat Auxerre verloren heeft zodat we nog uitzicht houden op plaats 3.
Laudrup

Bericht door Laudrup »

Trab schreef:Teleurstellend resultaat. Als je nog enigzins wilt meedoen had je vandaag moeten winnen. Maar als je zoals Ajax speelt met voortdurend 4, 5 man op eigen helft dan vallen er gaten en wordt het nooit wat. Ongelooflijk hoe slecht er doorgedekt wordt vanuit achteren. Ibrahimovic die zich steeds laat uitzakken naar het middenveld en niemand die er bovenop zit. Hij kan gewoon telkens die bal vrij aannemen. Er had echt meer ingezeten. Jol zal wel weer met de smoes komen dat ze in de 2e helft de wedstrijd tegen Twente in de benen voelden. Bullshit. Als je met de linies zover uit elkaar speelt dan loop je vanzelf veels te veel. Hopen dat Auxerre verloren heeft zodat we nog uitzicht houden op plaats 3.
En wat is jouw oplossing voor het middenveld dan?
15 mei 2011.
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

Terechte uitslag. De tank was na 75 minuten spelen echt leeg, maar AC Milan kon er nauwelijks van profiteren. Jol had misschien een risicovolle wissel moeten plegen, Eriksen voor De Jong ofzo. Het leek dat hij vrede had met het gelijkspel, maar in feite koop je er niks voor. Nu moet je winnen in Milaan.... succes.
Ajax!
Zuidema

Bericht door Zuidema »

GangstaRiB schreef:

Feitelijk zal in een 4-3-3 altijd heel erg veel van het middenveld gevraagd worden. Ik zeg daar niks verkeerd, volgens mij. Maar je hebt zeker gelijk: met ons middenveld redt je het dan sowieso niet.
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Zuidema schreef:
GangstaRiB schreef:
Feitelijk zal in een 4-3-3 altijd heel erg veel van het middenveld gevraagd worden. Ik zeg daar niks verkeerd, volgens mij. Maar je hebt zeker gelijk: met ons middenveld redt je het dan sowieso niet.
Whitey on the moon.
wimpey

Bericht door wimpey »

Auxerre verloren. Die moeten we op 9/10 thuis verslaan.
wimpey

Bericht door wimpey »

Laudrup schreef: En wat is jouw oplossing voor het middenveld dan?
3 man voorin, Enoh en de Jong als halfspelers en Lindgren centraal in de punt naar achteren.

Maar Ajax mist gewoon kwaliteit in die linie, simpel.
Zuidema

Bericht door Zuidema »

wimpey schreef:
3 man voorin, Enoh en de Jong als halfspelers en Lindgren centraal in de punt naar achteren.

Maar Ajax mist gewoon kwaliteit in die linie, simpel.
En Ajax zou met een blok van 7 ook compacter moeten spelen. Maar of onze verdediging met een groot stuk ruimte in de rug kan spelen? Vraag het me af.
Rednose

Bericht door Rednose »

Zuidema schreef:
GangstaRiB schreef:

Eigenlijk grappig.....staat mij bij dat we hier bijna allemaal om verdedigers (vooral links) en buitenspelers riepen.
Misschien ben ik het vergeten, maar het staat mij bij dat er zelfs gevloekt werd als er een middenvelder in beeld kwam als aankoop.
Misschien is de voetbalkennis hier toch iets minder groot dan wij onszelf toerekenen? :1evil.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
Giacomo Puccini

wimpey schreef:Ons middenvekd is het probleem. Defensief en aanvallend hebben we een leuk ploegje.
Goed samengevat. Wie had trouwens gedacht dat Wiel, Alderweireld en Vertonghen op Champions League niveau goed overeind blijven? Dus niet alleen tegen Roda JC en Heracles, maar ook op het hoogste niveau? Stuk voor stuk uitstekende talenten, toppers in wording, door Ajax opgeleid. Zelfs Emanuelson vond ik vandaag als back wel goed, maar van hem weet je dat hij vroeg of laat (meestal vroeg) weer terugstort naar een treurig niveau. De concentratie kan hij niet duurzaam vasthouden.
Ajax!
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Het probleem is niet het middenveld, het probleem is de achterste lijn die niet doordekt. Als Zlatan zich laat inzakken en de verdedigers van Ajax blijven achterin hangen, dan heb je vanzelf een man meer situatie op het middenveld voor Milan. Ajax speelt niet compact. 5 man blijven achterin hangen, 3 voorin en daar tussen staan de 2 middenvelders. Het is drama. Als je ook ziet hoe vaak er onnodig terug wordt gespeeld op de keeper. Haalt alleen maar het tempo eruit. En dan ook nog eens Stekelenburg die telkens veels te lang de tijd neemt om het spel te hervatten. Waar wacht hij nou op? Tot iedereen bij Milan zijn positie weer heeft ingenomen? Nee, het is puur de lange bal op Suarez en hopen dat hij zich er langs frommelt.
Laatst gewijzigd door Trab op di sep 28, 2010 9:58 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
LucaS

Bericht door LucaS »

Wat speelde Enoh een fantastische wedstijd, ondanks een tweetal foutjes.
I think I lost my fucking headache
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Ik ben wel tevreden, nu 4 punten pakken tegen Auxerre en thuis tegen Real hopen op een stuntje, wellicht staat er voor Real dan niet veel meer op het spel.
Beloki

Bericht door Beloki »

brigade zuid schreef:Ik ben wel tevreden, nu 4 punten pakken tegen Auxerre en thuis tegen Real hopen op een stuntje, wellicht staat er voor Real dan niet veel meer op het spel.
Als je 4 (of 6) punten pakt tegen Auxerre, en Real wint 2x van Milan, sta je er weer goed op.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
joey
Erelid

Bericht door joey »

Met dat gelijkspel mogen we onze handen dichtknijpen. Ajax heeft behalve de goal geen kans gehad. Milan daarentegen had een reeks kansen. Het was weer het gebruikelijke beeld: Ajax dat probeerde aan te vallen maar machteloos was. In de tweede helft hadden ze Suarez door (verdededigers in de eredivisie doen daar een jaar of vijf over), toen was de angel eruit. Bovendien was de tank leeg door al dat hersenloze gedraaf. Ik word niet vrolijk van zulke voetbal.

Sowieso een dramatisch niveau trouwens. De CL onwaardig. Het leek wel een Schotse wedstrijd met al die mislukte passes en al die duels. Beide ploegen waren technisch ver onder de maat. Het was duel op duel doordat bijna geen bal goed werd aangespeeld en/of aangenomen. Pfff.

Het was dus kinderlijk eenvoudig om de bal achter de laatste linie van Ajax te leggen. Seedorf en Pirlo kregen veel te veel ruimte, maar de verdediging speelde er ook niet goed op in. De verdediging moet ook goed aansluiten en de tegenstander buitenspel zetten. Dat gebeurde niet.

El Hamdaoui viel me opnieuw erg tegen. Robinho trouwens ook. Die jongen speelde echt een draak van een wedstrijd. Godzijdank.

Nu maar op naar Auxerre. Die ploeg zou ik niet onderschatten.
Het stinkt aan alle kanten!
Zuidema

Bericht door Zuidema »

Rednose schreef: Eigenlijk grappig.....staat mij bij dat we hier bijna allemaal om verdedigers (vooral links) en buitenspelers riepen.
Misschien ben ik het vergeten, maar het staat mij bij dat er zelfs gevloekt werd als er een middenvelder in beeld kwam als aankoop.
Misschien is de voetbalkennis hier toch iets minder groot dan wij onszelf toerekenen? :1evil.gif:
Of je dat van mij hebt gehoord, betwijfel ik. Een elftal valt en staat met een ijzersterk middenveld. En als Ajax daarin kwantiteit boven kwaliteit stelt, lijkt me dat sowieso niet echt verstandig. En zeker niet als je elders ook nog een paar zwakke plekken hebt.
Giacomo Puccini

LucaS schreef:Wat speelde Enoh een fantastische wedstijd, ondanks een tweetal foutjes.
Ben met je eens dat hij een fantastische wedstrijd speelde, want hij deed heel veel goed en heeft ongelooflijk veel gelopen. Maar ik heb veel meer dan twee foutjes geteld, ik heb er twee handen voor nodig. Maar een kniesoor die daar op let. Mede door een goede organsatie kon AC Milan de fouten niet afstraffen.

Ben het totaal niet eens met de zure analyse van Trab. Vertonghen heb ik constant zien doordekken, Emanuelson ook. Je moet wel reëel zijn; je staat tegen AC Milan te ballen, een team uit de Serie A met topspitsen. De verdedigers hebben zich prima staande gehouden. Dat je hun optreden als drama durft te bestempelen kan ik nauwelijks serieus nemen.
Ajax!
joey
Erelid

Bericht door joey »

Ik ben het met Trab eens. Dan bleef die weer hangen en dan bleef die weer hangen. Het samenspel was niet goed.

Het middenveld van Ajax is niet top, er zit veel te weinig creativiteit in. Kwalitatief is het van het niveau eredivisie +, maar niet van topniveau. Dat is duidelijk. Maar ik kan me voorstellen dat Jol voor deze oplossing kiest, want de spelers voorin doen wat ze willen en achterin houdt het ook niet over. Dus plempt Jol het middenveld vol werkers. Spelers die creatief zijn én goed in de defensieve omschakeling zijn nu eenmaal moeilijk te vinden.
Het stinkt aan alle kanten!
Plaats reactie