9 juni, 20.45 uur Nederland-Italië
De Duitser was er duidelijk over: als je je (opzettelijk) aan het spel onttrekt om buitenspel te veroorzaken, is het geen buitenspel. Ze hadden het nagekeken, en het staat in de regels. De enige discussie is of die Italiaan het opzettelijk doet.Benji schreef:Herhaal nog maar eens m'n verhaal van in de rust. Zoals jij redeneert, kan een verdediger snel achter de lijn gaan staan om een tegenstander buitenspel te zetten. Geen discussie over mogelijk --> 100% treffer, hoe vervelend je het ook vindt...bryan schreef:Tsja, als het op de andere kant van het veld was gevallen dan had jij anders gevonden, en had ik het nog steeds buitenspel gevonden.LucaS schreef:Ik vrees dat de spelregels niet gaan over wat jij vindt
Ik probeer het een beetje neutraal te benaderen.
Nederland speelde verrassend goed, verdiend gewonnen. Günther Netzer had weer de avond van zijn leven op de ARD.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Het was bedroevend inderdaad. Verdedigend zo lek als een mandje en een middenveld waar geen voetbal in zit. Jij mag heus vinden dat Nederland he-le-maal de shit is, maar dit lag vooral aan de onthutsend zwakke Italianen.Daniel_vT schreef:Dus dat Nederland won lag natuurlijk alleen maar aan de zwak spelende eigenlijk normaal altijd almachtige godheden van Italië?Peter schreef:Bij Italië? Nee, dit was pure waanzin en een vernedering. Donadoni moet de boel omgooien tegen de Roemenen, want als hij dat niet doet, dan vliegen ze eruit.
Italië heeft op zijn broek gehad door een goedspelend Nederland, face it. Triest hoor, moeilijk is dat he? Verliezen? Zwak dat je tegenwoordig al je eigen land de rug toekeert. Je lijkt wel zo'n calimero PSV'er die gaat beweren dat alle CL's die Ajax gewonnen heeft komt doordat PSV er fftjes niet helemaal met hun hoofd bij waren in die periodes..
Is het niet heel,heel misschien de verdienste van Nederland dat het spel van de Italianen er totaal niet uitkwam?
Nederland was duidelijk fitter,feller en scherper dan Italie vandaag.
Nederland was duidelijk fitter,feller en scherper dan Italie vandaag.
Laatst gewijzigd door Hoeladans op ma jun 09, 2008 10:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Heel eerlijk? Nee, die Donadoni stelt de verkeerde mensen op.Hoeladans schreef:Is het niet heel,heel misschien de verdienste van Nederland dat het spel van de Italianen er totaal niet uitkwam?
Nederland was duidelijker fitter,feller en scherper dan Italie vandaag.
Nederland was trouwens inderdaad wel fitter, feller en scherper vanavond. Vooral in de eerste helft straalde de felheid er van af. Italië kwam er niet aan te pas, maar wat wil je met een aantal beroepsprutsers.
Dat mag jij vinden. Ik heb steeds geroepen dat het volkomen terecht was dat wannabe vedetten van Bommel en Seedorf geen speciale status hadden. En dat beide heren dusdanige loosers zijn dat ze er niet mee om kunnen gaan, tje daar kan ik niets aan doen. En de opmerking is bedoeld voor de types die van Basten daarom belachelijk maken. Nou ik vond het terecht, en kom dus even mij (voorlopige) gelijk halen.Voetske schreef:Dan blijft het nog een zeer flauwe en kinderachtige opmerking, en dat zou ook tellen voor degene die hadden/zouden staan te roepen mocht Nederland verliezen, dat dat komt omdat Van Basten Van Bommel en Seedorf niet heeft meegenomen ..LucaS schreef:Ik niet hoor Voets
Van Bommel en Seedorf zijn terecht geen lid van het Nederlands elftal. Heb jij ze wel gemist, Voetske?

Je hebt ongelijk Bryan. Ook als het in het nadeel is van mijn favoriete ploeg, vind ik dat de spelregels de spelregels zijn. Beschuldig me niet van opportunisme als je geen flauw idee hebt hoe ik had gereageerd als het andersom was geweest
**Met de klinkende 3-0 zege op Italië
heeft het Nederlands elftal een nieuwe
bouwsteen toegevoegd aan een prachtige
serie.Oranje verloor sinds 1969 (een
1-0 nederlaag in een oefenduel met de
Engelsen) namelijk nooit meer van de
regerend wereldkampioen.
14-01-1970 Engeland-Nederland 0-0 vr
03-07-1974 Nederland-Brazilië 2-0 WK
17-05-1975 W.Duitsland-Nederland 1-1 vr
18-06-1978 W.Duitsland-Nederland 2-2 WK
22-05-1979 Nederland-Argentinië 0-0 vr
18-06-1992 Nederland-Duitsland 3-1 EK
31-08-1996 Nederland-Brazilië 2-2 vr
07-07-1998 Brazilië-Nederland 1-1 WK
21-06-2000 Nederland-Frankrijk 3-2 EK
09-06-2008 Nederland-Italië 3-0 EK
www.teletekst.nl
Laatst gewijzigd door LucaS op ma jun 09, 2008 10:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache
Maar op de Duitse TV gebruikte DD het woord naïef om het spel van zijn ploeg te betitelen. Dat is een heel erge kwalificatie, die meestal voor Ajax gereserveerd is als we weer eens van Italianen verloren hebben.Peter schreef:Die Donadoni is echt volledig geschift. Hij zegt net met droge ogen dat ze 'een goede partij' hebben gespeeld. Buffon is tenminste verstandig en zegt dat het één van de slechtste wedstrijden uit zijn interlandcarrière is geweest.
Sowieso heb ik met stijgende verbazing gekeken. Dit was de omgekeerde wereld. Nederland dat counterde en Italië dat kansen verknoeide. Ik vond dat wel leuk.

Zou Steef nog steeds Van der Sar een niet zo heel goede keeper vinden? Van der Sar was vanavond nóg beter dan Buffon. De keepers als uitblinkers.
Het stinkt aan alle kanten!
Ach, de een zou Nigel de Jong nog niet opstellen al was ie de laatste speler op aarde, de ander schiet Kuit liever lek dan dat ie hem in het Nederlands elftal ziet spelen.Om maar wat te noemen, en beide speelde vandaag ( zeker de 1e helft ) een puike wedstrijd.Misschien was het met van Bommel en Seedorf slechter of beter gegaan, wie zal het zeggen.Alleen is en blijft het natuurlijk kinderachtig om na een winst partij, die niemand verwacht had, te gaan roepen, zie je nu wel.LucaS schreef:Dat mag jij vinden. Ik heb steeds geroepen dat het volkomen terecht was dat wannabe vedetten van Bommel en Seedorf geen speciale status hadden. En dat beide heren dusdanige loosers zijn dat ze er niet mee om kunnen gaan, tje daar kan ik niets aan doen. En de opmerking is bedoeld voor de types die van Basten daarom belachelijk maken. Nou ik vond het terecht, en kom dus even mij (voorlopige) gelijk halen.Voetske schreef:Dan blijft het nog een zeer flauwe en kinderachtige opmerking, en dat zou ook tellen voor degene die hadden/zouden staan te roepen mocht Nederland verliezen, dat dat komt omdat Van Basten Van Bommel en Seedorf niet heeft meegenomen ..LucaS schreef:Ik niet hoor Voets
Van Bommel en Seedorf zijn terecht geen lid van het Nederlands elftal. Heb jij ze wel gemist, Voetske?![]()
Blij met de punten ...
Neuh....
Sneijder was voor mij de beste veldspeler, VDV een beetje bleekjes. Sneijder lijkt VDV definitief voorbijgestreefd.
Op de Duitse TV stak Günther Netzer de loftrompet van Oranje. Geen verrassing, want hij staat bekend als een groot bewonderaar van ons voetbal. Maar hij zei ook dat DD een wel heel slechte oplossing voor het wegvallen van Cannavaro gekozen had. De centrumverdedigers, zei hij, waren veel te statisch en daar profiteerde Nederland optimaal van.
Sneijder was voor mij de beste veldspeler, VDV een beetje bleekjes. Sneijder lijkt VDV definitief voorbijgestreefd.
Op de Duitse TV stak Günther Netzer de loftrompet van Oranje. Geen verrassing, want hij staat bekend als een groot bewonderaar van ons voetbal. Maar hij zei ook dat DD een wel heel slechte oplossing voor het wegvallen van Cannavaro gekozen had. De centrumverdedigers, zei hij, waren veel te statisch en daar profiteerde Nederland optimaal van.
Het stinkt aan alle kanten!
Van Nistelrooy niet buitenspel
ZÜRICH - De 1-0 van Ruud van Nistelrooy was geen buitenspelgoal. Dat blijkt uit de buitenspelregels. De Italiaanse verdediger Christian Panucci lag achter het doel van Gianluigi Buffon toen de Nederlandse spits van dichtbij binnen schoot.
Christian Panucci is de gebeten hond aan Italiaanse kant. Door achter het doel te gaan liggen hief hij buitenspel op, zodat Ruud van Nistelrooy kon scoren.
"Het was een zuiver doelpunt”, zei Henk van Ettekoven, voorzitter van de spelregelcommissie van de KNVB desgevraagd. De oud-scheidsrechter noemde het optreden van de assistent-scheidsrechter langs de lijn 'sterk'. "In de spelregels staat dat een verdediger een aanvaller van de tegenpartij niet in buitenspelpositie kan brengen door zich terug te trekken achter zijn eigen doellijn. Panucci werd weliswaar door zijn eigen doelman over de lijn gewerkt, maar hij keek daarna hoe de aanval zich ontwikkelde. Hij had tijd genoeg om terug in het veld te komen, maar deed dat bewust niet. Kortom: Een zuiver doelpunt.”
Blij met de punten ...
Ben met je eens dat Sneijder zeer sterk geven, maar wil toch ook even een lans breken voor VDV. Ik heb werkelijk waar genoten van de aannames van de beste man, elke keer als er een in mijn ogen kansloze bal naar voren werd gegeven, wist hij hem toch elke keer in één keer fenomenaal aan te nemen en er nog vervolg aan te geven ook.joey schreef:Neuh....