De prijzen voor de CL-wedstrijden

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Daily Blind

Re: Loting poulefase Champions League

Bericht door Daily Blind »

160 euro voor 3 wedstrijden.. het moet niet gekker worden. En een keuze voor een ander vak zit er volgens Ajax.nl niet in.. Server buitengebruik blablabla..
Ik denk dat dit ook 3 wedstrijden op de bank gaan worden.
SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart »

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Krijgen we de wave bij een 0-2 achterstand tegen Milan. Is weer eens wat anders.
:smallgrin.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Rooie

Bericht door Rooie »

Gister ASR gehad, jammer dat Jeroen Slop niet aanwezig kon zijn door die verkiezing van Suarez en zijn vrienden. Verbazing was erg groot over de prijzen, ook voor de medewerkers binnen Ajax zelf die het er ook niet mee eens zijn.

Volgens mij als ze alles uitverkopen, dan zouden ze 9 miljoen winst hebben of zo door die kaarten. Belachelijk. Losse kaartverkoop is ook fucking duur. Voorheen betaalde je voor 2 van de 3 kaarten. Nu betaal je 2 kaarten, en betaal je de helft van wat je voor een losse kaart moet betalen voor de wedstrijd tegen Auxerre
:drecul.gif:

Het zegt me overigens genoeg dat Ajax de tactiek van Storing-door-massale-toeloop hanteert, zo doorzichtig. Het lijkt de Uitmarkt wel...
Laatst gewijzigd door Rooie op di aug 31, 2010 9:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam »

Heb ze net toch maar genomen. Op zich valt voor mij de prijs mee (Zuid1), en er is nog een tientje van m'n waradebon af gegaan. Zit dus voor iets meer dan 32 euro per wedstrijd op m'n plekkie.

Maar dat het gruwelijk veel geld is staat vast. Vooral hoe de prijzen oplopen op de lange zijde. Sprak net een collega... is een PSV-er... hij zei dat de laatste keer hij hetzelfde betaalde als dat ik nu betaal... alleen zat hij dan op de lange zijde.

Wat me nog het meest stuit is het feit dat ze met zo'n charmeoffensief bezig zijn t.o.v. de supporters.
Oh wat zijn jullie goed!
Oh wat hebben we jullie nodig!
Oh wat een steun!
Oh jongens toch, wat moeten we zonder jullie?

Om vervolgens zodra je 'de buit binnen hebt' de volle mep te rekenen. Een klap in het gezicht van elke supporter!
Op naar de vierde ster!
Lionel

Bericht door Lionel »

Ja ik wacht het ff af. Kijk wel of ik aan een goedkopere plek kan komen. No way dat ik 180 euro ga betalen..
IK GELOOF!!!!!!
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam »

Tsja, ik ga deze week op vakantie. Dus dat afwachten zat er sowieso niet in.
Op naar de vierde ster!
Daily Blind

Bericht door Daily Blind »

Ajax.nl schreef:Online ticketshop foutmelding
Het reserveringssysteem reageert op dit moment niet. Probeer het later nog eens.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Kowalczyk schreef:
Rembrandt III schreef:Mag ik even relativeren? Een kaartje voor André Rieu in de ArenA kost je tegenwoordig ook 50-120€, een avondje naar Mary Poppins in Scheveningen is dezelfde prijs-categorie. Hele drommen gezinnen maken daar een familie-uitje van.
Als je zulke op zichzelf staande avondjes entertainment serieus meent te mogen vergelijken met een club, die 40 of 50 keer per jaar speelt en door supporters gevolgd wordt, dan zit je over de vraag wat voetbal eigenlijk precies is aardig op één lijn met Van der Aat (en niet met mij).

K.
Ook niet met mij. Want als je van je supporters loyaliteit door dik en dun vraagt, moet je zelf ook loyaliteit tonen. En niet je supporters bij de eerste de beste gelegenheid vervangen door dagjesmensen.

De enige manier om te voorkomen dat die in de toekomst keer op keer gebeurt, is nú de wedstrijden massaal te boycotten. Voor het goede doel.
Het stinkt aan alle kanten!
beelzebub

Bericht door beelzebub »

Boeiuh, ik ben erbij. :blub.gif:
Weliswaar 200 euro lichter, maar goed. :excited.gif:

Maarre je eigen plek plus 9 andere kaarten, dat klinkt als een soort financiering van je eigen pp. :blush.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) »

Mochten er mensen met seizoenkaart op goedkope vakken niet gaan, PM me even... ik zou graag gebruik maken van jullie seizoenkaart om wat kaarten te kopen voor bekenden van me.....
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Ajax-supporters boos over dure CL-tickets

AMSTERDAM - Ajax slaat maximaal munt uit de Champions League. Kaartjes voor de duels tegen Real Madrid en AC Milan zijn twee keer zo duur als in 2006, toen Ajax voor het laatst Champions League speelde, en ook veel duurder dan bij de concurrenten.

Trouwe Ajax-supporters zijn boos over de bedragen die de club vraagt. Vijf jaar hebben ze moeten wachten voordat Ajax weer eens Champions League speelt. Nu Ajax het eindelijk weer kan opnemen tegen grootmachten als Real Madrid en AC Milan, is een kaartje voor de gemiddelde supporter niet te betalen. 'Ajax heeft schijt aan eigen supporters,' schrijft fansite Ajaxf-side.nl.

''De goedkoopste passe-partout, voor drie wedstrijden op een plekje achter het doel, kost dik honderd euro; prijzen van losse kaarten op betere plekken lopen op tot 119 euro per stuk,'' zegt een verontwaardigde Daniël Dekker, voorzitter van de Supportersvereniging Ajax (SVA). Ter vergelijking: een passe-partout voor drie wedstrijden op de lange zijde in San Siro, het stadion van AC Milan, kost 65 euro. Bij Ajax kost eenzelfde kaart op een vergelijkbare plek ongeveer 250 euro. Bij Twente, dat ook CL speelt, kost een passe-partout op die plek € 112,50.

De SVA nam vrijdag contact op met Ajax na signalen dat de prijzen erg hoog zouden uitvallen. Dekker belde met Ajax-directeur Henry van der Aat. ''Ik vroeg of hij, nu het eindelijk leuk begint te worden, rekening wil houden met supporters met een kleine beurs, die Ajax ook steunden toen het niet goed ging met de club.'' Hij kreeg geen reactie.

''Het lijkt erop dat Ajax vreest dat de club de poulefase niet overleeft en nu maximaal probeert te verdienen,'' zegt Dekker. Hij schat dat Ajax aan drie keer een vol stadion negen miljoen euro overhoudt. ''Ik snap best dat Ajax centjes wil verdienen, maar het lijkt erop dat supporters opdraaien voor de tekorten die Ajax zelf veroorzaakt.''

Ondanks de commotie over de prijzen verwacht Dekker dat het storm zal lopen met de kaartverkoop. ''Vooral mensen die het op rekening van de zaak kunnen zetten, zullen kaarten kopen. Terwijl je juist wilt dat trouwe supporters erbij zijn.'' Ajax was vanochtend niet bereikbaar voor commentaar.
Parool
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Ik ga niet en ik verwacht ook wel een boycot van 410, zal dus wel een lekker thialf sfeertje worden idd met de wave bij een 0-2 stand ofzo.
Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer »

Het AD heeft het ook opgepikt:
Fans Ajax woedend over hoge prijzen CL-tickets

Fansite: Ajax heeft schijt aan zijn eigen supporters

AMSTERDAM - Ajax wil munt slaan uit de Champions League. De Amsterdamse voetbalclub heeft de prijzen van de kaartjes voor de duels met Real Madrid en AC Milan tot woede van de supporters flink opgeschroefd. Dat meldt Het Parool vanmiddag. De tickets zijn twee keer zo duur als in 2006, toen Ajax voor het laatst Champions League speelde en veel duurder dan bij de concurrenten.

,,Ajax heeft schijt aan zijn eigen supporters,'' schrijft fansite Ajaxf-side.nl.

,,De goedkoopste passe-partout, voor drie wedstrijden op een plekje achter het doel, kost dik honderd euro; prijzen van losse kaarten op betere plekken lopen op tot 119 euro per stuk,'' zegt een verontwaardigde Daniël Dekker, voorzitter van de Supportersvereniging Ajax (SVA).

Ter vergelijking, zo rekende Het Parool voor: een passe-partout voor drie wedstrijden op de lange zijde in San Siro, het stadion van? AC Milan, kost 65 euro. Bij Ajax kost eenzelfde kaart op een vergelijkbare plek ongeveer 250 euro. Bij Twente, dat ook CL speelt, kost een passe-partout op die plek € 112,50.

De supportesclub nam vrijdag contact op met Ajax na signalen dat de prijzen erg hoog zouden uitvallen. Dekker belde met Ajax-directeur Henry van der Aat. ,,Ik vroeg of hij, nu het eindelijk leuk begint te worden, rekening wil houden met supporters met een kleine beurs, die Ajax ook steunden toen het niet goed ging met de club.'' Hij kreeg geen reactie.

,,Het lijkt erop dat Ajax vreest dat de club de poulefase niet overleeft en nu maximaal probeert te verdienen,'' zegt Dekker.

Ajax, dat volgens Het Parool vanmorgen niet bereikbaar was voor commentaar, houdt bij drie uitverkochte Arena's ongeveer negen miljoen euro extra over. Dekker: ,,Ik snap best dat Ajax centjes wil verdienen, maar het lijkt erop dat supporters opdraaien voor de tekorten die Ajax zelf veroorzaakt.''
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Ik vind eigenlijk dat er een systeem moet komen waarin we precies kunnen zien welke supporter er de afgelopen jaren kaartjes heeft gekocht voor Europese wedstrijden. (Dat systeem zelf is er uiteraard, aan de hand van SCC-nummers kan dat wel na te gaan zijn)

Dan moet een supporter die er gewoon altijd was, die altijd op die koude kille kutavonden door weer en wind kwam opdagen, NU een grotere korting krijgen. Want voor mijn gevoel hebben we hier met 'de vaste kern' toch jaren voor geknokt, om dit weer eens te bereiken. Dat je elkaar aankeek van "wat was dit weer kut he", maar dat je ook hoopte op die tijd dat je eindelijk weer eens de Champions League zou halen.

Die drie wedstrijden moeten eigenlijk 'ons feestje' worden, en niet een Amsterdam Tournament-achtige entourage met 15.000 seizoenskaarthouders die met pijn in hun hart nog hun moeder zouden verkopen om bij de wedstrijd aanwezig te zijn, omdat het verdomme Ajax is, en voor de rest 20.000 hela-hola-kindercola-debielen die bij elke actie van Christiano Ronaldo en Pirlo gaan applaudisseren.

Ik moet wel zeggen dat het me pijn doet als trouwe supporters nu zo openlijk twijfelen om te gaan, en terecht eigenlijk. Ik had me zo verheugd op drie mooie avonden, met misschien wel fantastische uitslagen, en dat we het over 10 jaar nog steeds hier op dit forum over Ajax - Real Madrid 2-0 zouden hebben. Maar dan zou het toch erg bitter zijn als 70% bij die wedstrijd thuis op de bank zou zitten omdat ze het niet meer op kunnen brengen, en dat er op die stoeltjes helemaal niemand zit, of erger nog: idioten die helemaal niet van onze club houden.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
joey
Erelid

Bericht door joey »

Triest dat ze bij Ajax niet de moeite nemen om te luisteren naar de supporters.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Dus iemand is een idioot die niet van Ajax houdt als hij bereid is om veel geld neer te leggen om op jou plekkie te gaan zitten? Kom, je kunt ook overdrijven, zeg. Zeker als je dan ook nog eens roept dat je dan liever een lege stoel hebt. Pfff.

Als je er in slechte tijden bij bent geweest en je gaat zelfs naar het AT (waar de prijzen ook niet mild zijn), dan ga je nu toch ook gewoon? OK, de prijzen zijn belachelijk, maar het blijft je passie toch? We hebben het nu ook weer niet over duizenden euro's, zeg. Ik kan me voorstellen dat je niet kiest voor de lange zijde, maar een plekje achter de goal is nog altijd goed te doen. Verder krijg je als seizoenkaarthouder gewoon al 15% korting en dat vind ik niet meer dan terecht. Een heel systeem waarbij je gaat noteren of iemand alles heeft bezocht is kansloos. Zou ook totale waanzin zijn.
Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer »

Jouw übermensch-houding valt me eigenlijk ergens een beetje van je tegen, Thijs. Ik had je hoger ingeschat.

Het lijkt wel of je 270 euro voor een PP prima vindt, zolang een uitkaarthouder die naar Roda-uit is geweest maar 50% korting krijgt. De prijzen zijn gewoon sowieso belachelijk. Voor iedereen. En natuurlijk is het terecht dat SCC-houders een mooie korting van 15% krijgen, hebben ze helemaal verdiend. Maar om nou te doen alsof zij de énige zijn die hier onder lijden is niet terecht. Iedere Ajacied die geen kapitalen verdient lijdt hier onder. Ook de niet-SCC-houders. En dat zijn niet alleen maar minderwaardige sukkels die lekker het volle pond moeten betalen omdat ze Ajax-Borac hebben overgeslagen.
beelzebub

Bericht door beelzebub »

Eens. Dan kan je driekwart van de seizoenskaarthouders afschrijven. Het was zo koud en leeg tegen MSK Zilina. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Lionel

Bericht door Lionel »

Ik snap wel wat Thijs bedoeld. Ik kreeg ook 100 smsjes binnen van mensen die nu wel naar Ajax willen gaan. Voor mij gaat het meer om het principe. Ik moet straks 180 euro gaan betalen en dan wilt mijn vriendin ook graag mee. Gaat me een dure grap worden.
IK GELOOF!!!!!!
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Scherrer schreef:Jouw übermensch-houding valt me eigenlijk ergens een beetje van je tegen, Thijs. Ik had je hoger ingeschat.

Het lijkt wel of je 270 euro voor een PP prima vindt, zolang een uitkaarthouder die naar Roda-uit is geweest maar 50% korting krijgt. De prijzen zijn gewoon sowieso belachelijk. Voor iedereen. En natuurlijk is het terecht dat SCC-houders een mooie korting van 15% krijgen, hebben ze helemaal verdiend. Maar om nou te doen alsof zij de énige zijn die hier onder lijden is niet terecht. Iedere Ajacied die geen kapitalen verdient lijdt hier onder. Ook de niet-SCC-houders. En dat zijn niet alleen maar minderwaardige sukkels die lekker het volle pond moeten betalen omdat ze Ajax-Borac hebben overgeslagen.
Het is niet mijn bedoeling om hier een 'übermensch-minderwaardige sukkel'-discussie van te maken, zo zie ik dat ook echt niet. En ik heb het ook helemaal niet over mensen die uitwedstrijden bezoeken, dat zijn mensen wiens hele leven in het teken van Ajax staat en daar kiezen ze zelf voor.

Er zijn gewoon 20.000 mensen die al-tijd zeggen: prima, wat de prijs ook is, ik ga. Tegen wie we ook spelen, in welke competitie dat is, en hoe slecht we zelf ook zijn. Die mensen mogen van mij tegemoet gekomen worden. Meer dan die 25.000 anderen die zeggen 'ja Borac interesseert me niet, k blijf thuis, ook al kost een kaartje maar 15 euro' en 'oh, we hebben helemaal niet verloren in Kiev, nu ga ik tóch maar'.

Dat 270 euro veel te veel is, voor wie dan ook, moge wel duidelijk zijn. Ik bedoelde jullie niet met de hela-hola-types, maar juist de types die alléén op de naam Real Madrid af komen. Ik heb er eerlijk gezegd niet zo'n moeite mee dat zij veel moeten betalen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk »

Eens met Thijs.

Een ander punt is dat we gewoon geen volk als Henri van der Aat in de gelederen moeten hebben. Zo fout als een gieter, in elk opzicht.

K.
Still alive...
Alexander

Bericht door Alexander »

Helemaal met Thijs eens. Ze hadden de echt trouwe supporters gewoon moeten belonen, en niet met 15% korting maar met 40% korting. Zo hadden ze het horen te doen. De niet-seizoenskaarthouders hadden fors mogen betalen voor deze wedstrijden, zij waren er niet voor Ajax de afgelopen 5 jaar.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Kowalczyk schreef:Eens met Thijs.

Een ander punt is dat we gewoon geen volk als Henri van der Aat in de gelederen moeten hebben. Zo fout als een gieter, in elk opzicht.

K.
Hier gaat Slop toch over? :confused.gif:

Wat Rishi schrijft, herken ik wel. Als het slecht gaat met Ajax, sta je er zowat in je eentje. Maar gaat het opeens goed, dan komen de successupporters uit alle hoeken en gaten en word je opzij geduwd.

Zo ben ik niet naar Wenen geweest in '95. Werd me veel te duur met Roever en zo.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door peter »

Nu ben jij natuurlijk ook een echecsupporter.

Grapje. :blush.gif:
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: De prijzen voor de CL-wedstrijden

Bericht door brigade zuid »

Heb net ff op de site van een Bayern Munchen gekeken, ik kan er niks vinden over passe partouts maar de losse kaartjes voor de CL varieren van 25 euro achter de goal tot 60 euro voor de eretribune dus ook veel goedkoper, we hadden al geconstateerd dat je voor 60 euri een pp hebt bij Milan en dat de duurste pp bij Twente 130 euro is. Het lijkt erop dat alleen Engeland dus duurder is maar het is algemeen bekend dat het normale klootjesvolk daar al jaren niet meer naar het voetbal kan.
Plaats reactie