Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Wielrennen

Bericht door peter »

Gesink is dan ook een andere renner dan Boogerd. Misschien was Boogerd wel een stukje beter dan Gesink. Zo kun je er altijd wel wat van vinden. Gesink heeft een paar mooie zeges geboekt (Vuelta, 2x Canada oa) en twee heel goede klassementen in de Tour gereden. Gewoon een heel goede renner.

Ik merk gewoon dat het verwachtingspatroon hier ook veel te hoog ligt. Als je die kopgroep van zaterdag ziet, dan heb je dus onder andere Roche, Barguill, Calmejane, van Avermaet, Pauwels en Bakelants bij elkaar. Het wordt hier als bijna schandalig gezien dat Gesink dan als tweede eindigt in zo'n etappe. Net niet? Ja, maar dat kan toch ook gewoon. Hij is geen Daniel Martin ofzo he.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Gesink is godse vaak gevallen hoor.. ik geloof dat ie alleen in de Tour al 4 keer naar huis is gegaan wegens een valpartij.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Boogerd als vergelijking is niet eerlijk, gezien diens dopingverleden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

brigade zuid schreef:Gesink is godse vaak gevallen hoor.. ik geloof dat ie alleen in de Tour al 4 keer naar huis is gegaan wegens een valpartij.
3 keer, inclusief 2017.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Gesink

Misschien ligt het aan zijn lichaamsbouw, maar bij hem is een valpartij vaak ernstig.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
beelzebub

Bericht door beelzebub »

Gesink is een goede wielrenner, maar hij kan niet zo goed vallen. Is het een idee dat hij net als sommige voetballers op judoles gaat om te leren vallen?

Enne wat algemener, hoe lang gaat het duren voor we een wielrenner in een soort motorpak gaan zien of is dat bloedheet bij max 40 km/h en 30 graden in de zon? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
peter

Bericht door peter »

3x wegens een valpartij uit een grote ronde. Plus 1x wegens ziekte en 1x wegens de zwangerschap van z'n vrouw. In totaal 13 grote rondes gereden. 7 van de 13 uitgereden en 5x top-10 en 1 rit gewonnen. Kan me slechtere statistieken bedenken eigenlijk.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

3 x in de Tour maar in de Vuelta is ie ook in kansrijke positie gevallen, ronde van Zwisterland geloof ik ook, maar maakt verder ook niet uit.
Alexander

Bericht door Alexander »

Ennnnn.... Kittel!
Sandro

Bericht door Sandro »

beelzebub schreef:Gesink is een goede wielrenner, maar hij kan niet zo goed vallen. Is het een idee dat hij net als sommige voetballers op judoles gaat om te leren vallen?
Dan nog liever les van Max om te leren sturen. Het vallen voorkomen is beter dan genezen :smile-ajax.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".
beelzebub

Bericht door beelzebub »

En Groenwegen derde. Hij maakt progressie. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Sandro

Bericht door Sandro »

Waar blijft de finishfoto? Je gaat me toch niet vertellen dat het een keer geen millimetersprint was?
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

beelzebub schreef:En Groenwegen derde. Hij maakt progressie. :ajaxsmiley.gif:
Nu nog maar 2 sprinters die uit de race stappen en hij maakt misschien een kans...
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Er staat simpelweg geen enkele maat op Kittel. Hij heeft alle vlakke sprints gewonnen en dat terwijl hij er eigenlijk nog niet één keer in goede positie aan is begonnen. In de meeste gevallen moest hij van veel te ver komen en bij die millimetersprint dacht hij dat de finish verderop lag.
Nil volentibus arduum
Sandro

Bericht door Sandro »

InnerHarbour schreef:Mmmmm, een kant van het verhaal, ik weet uit ervaring dat er hier in de buurt nogal wat agressief volk uit het Westland op een racefiets kruipt (een bel op je fiets maakt deze natuurlijk veel te zwaar en rij je maar schreeuwend en brullend rond :excited.gif:) en je bijkant verrot scheld als je niet onmiddellijk voor hun aan de kant gaan. Zonder te weten wat er daar daadwerkelijk gebeurd is kan het zijn dat hij zich als zo'n 'westlander' gedroeg en tegen de verkeerde aangelopen/fietst is.

Oh en voordat er geroepen :smallgrin.gif: wordt dat ik geweld goedkeur, nee ook je gedragen als een hork is niet voldoende om met een honkbalknuppel bewerkt te worden.
Ik begrijp nu, via Stef Clement op Tour du Jour, dat die wielrenner met zn drie maten die auto omsingeld hadden , omdat hij te dicht langs hen gereden zou hebben. Toen voelde de man (bejaard) zich (terecht) bedreigd en heeft hij hem met een wandelstok geslagen.

Ander verhaal he....
Alexander

Bericht door Alexander »

Weer maar 3 renners in de vlucht van de dag. Ik snap daar ook helemaal niks van. Kittel wint iedere sprint op z'n dooie gemak, waarom gaan dan niet meer ploegen proberen een etappe te winnen op zo een dag?
zeux

Bericht door zeux »

Je kunt deze ritten administratief af doen. Groepje van dertig sprinters even 30 rondjes door de stad laten rijden om wat moeier te worden en dan afsprinten. Geen helpers, zodat ze ook echt wat moeite moeten doen en hoppa etappe afgevinkt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
peter

Bericht door peter »

Je lacht je ook dood he. Zometeen zet Greipel z'n hele ploeg weer op kop en dan wordt hij weer genadeloos naar huis gereden.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Goed gereden van Groenewegen maar Kittel is te goed.
zeux

Bericht door zeux »

Op waarde geklopt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
zeux

Bericht door zeux »

Je zag vandaag dat ploeg Kittel het alleen mag opknappen, totdat ze écht dichtbij zijn. Dat houdt die ploeg neem ik aan niet vol tot aan Parijs. Dat biedt perspectief voor de twee ritten met vlakke aankomst waar wat heuveltjes in zitten. Vrijdag bijvoorbeeld met twee bergjes van categorie 3 in de laatste 50km. Hopelijk gaan ze dan eindelijk eens echt aanvallen...
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Prima sprint van Groenewegen en een goed teken dat hij zich in de loop van de Tour aan het verbeteren is. Het is jammer dat Kittel echt een klasse apart is want anders zou er misschien wel een rit te halen zijn. Maar dit laat in ieder geval zien dat er perspectief is naar de toekomst.

Was trouwens erg leuk geweest als Bodnar het net wel had gehaald.
Nil volentibus arduum
elliquido

Bericht door elliquido »

is er ergens een live beeld vanaf de start vandaag?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

zeux schreef:Je zag vandaag dat ploeg Kittel het alleen mag opknappen, totdat ze écht dichtbij zijn. Dat houdt die ploeg neem ik aan niet vol tot aan Parijs. Dat biedt perspectief voor de twee ritten met vlakke aankomst waar wat heuveltjes in zitten. Vrijdag bijvoorbeeld met twee bergjes van categorie 3 in de laatste 50km. Hopelijk gaan ze dan eindelijk eens echt aanvallen...
Mijn hemel, komen er nóg meer vlakke etappes? Waarom is de Tour altijd zo ontzettend saai?
elliquido

Bericht door elliquido »

eurosport 1 heeft hem !!!
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Sandro

Bericht door Sandro »

Jöhnk schreef:
zeux schreef:Je zag vandaag dat ploeg Kittel het alleen mag opknappen, totdat ze écht dichtbij zijn. Dat houdt die ploeg neem ik aan niet vol tot aan Parijs. Dat biedt perspectief voor de twee ritten met vlakke aankomst waar wat heuveltjes in zitten. Vrijdag bijvoorbeeld met twee bergjes van categorie 3 in de laatste 50km. Hopelijk gaan ze dan eindelijk eens echt aanvallen...
Mijn hemel, komen er nóg meer vlakke etappes? Waarom is de Tour altijd zo ontzettend saai?
Je geeft zelf het antwoord al.
Plaats reactie