Wielrennen
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Wielrennen
Hopen dat ze de afdaling vol risico hemen.
-
- AT Toto winner 15/16
Haha heerlijke valpartij, ik hou er zo van.
Laatst gewijzigd door brigade zuid op zo jul 09, 2017 3:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, fijn voor Porte....
Soms...
Soms...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
- AT Toto winner 15/16
Gaan ze Froome helpen... laat het hem zelf dichtrijden.
Froome gaat de Tour weer winnen jongens.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Ik zou wel eens een camera willen zien bij Demare. Het schijnt dat hij de laatste 100 kilometer sneller heeft gereden dan Froome.
-
- AT Toto winner 15/16
O god is het weer zover, normaal gesproken zou hij altijd buiten tijd binnenkomen en morgen niet meer mee mogen doen.Jöhnk schreef:Ik zou wel eens een camera willen zien bij Demare. Het schijnt dat hij de laatste 100 kilometer sneller heeft gereden dan Froome.
Hij komt buiten de tijdslimiet binnen dus dat verhaal kan ook weer naar het rijk der fabelen.
Nu nog zien wat ze besluiten te doen.
Ten Dam: bijna alles gelukt
Laurens ten Dam dacht even dat zijn ploeggenoot Warren Barguil de etappe had gewonnen. Dan was echt alles goed gegaan, zei Ten Dam. Want zijn ploeg zat met vijf mensen mee in de kopgroep.
'Het doel was om 20 punten te pakken in de tussensprint voor Michael Matthews. Dat lukte. Daarna ging Barguil ook nog voor de bollentrui. Dat lukte ook. Jammer dat hij dan verliest. Tweede is tweede. Maar we hebben het als ploeg goed gedaan.' VK
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Waren ze met z'n vieren of met een grotere groep?Sandro_Calaaabro schreef:Hij komt buiten de tijdslimiet binnen dus dat verhaal kan ook weer naar het rijk der fabelen.

Dit maakt het wel definitief lijkt me.
We kunnen veel zeggen over deze rit maar saai was het in ieder geval niet. Valpartijen, verschillende aanvallen bergop en bergaf. Drama op de finishlijn. Hier en daar snapte ik een tactische keuze niet zo in de finale waar in mijn ogen de tegenstanders van Froome wel iets meer mogen pokeren. Maar het was echt een fraaie rit.
Daniel Martin is ook een vent zeg. Knalt in de val met Porte vol tegen die muur. Raapt zichzelf en z'n fiets op om verder te gaan. Komt er dan één bocht verder achter dat z'n rem het niet meer doet, valt dus weer, wisselt van fiets en eindigt dan alsnog zo kort.
Zo zie je maar dat het ook in de Tour kan als ze eens wat meer gedurfde keuzes maken in het parcours.
Daniel Martin is ook een vent zeg. Knalt in de val met Porte vol tegen die muur. Raapt zichzelf en z'n fiets op om verder te gaan. Komt er dan één bocht verder achter dat z'n rem het niet meer doet, valt dus weer, wisselt van fiets en eindigt dan alsnog zo kort.
Zo zie je maar dat het ook in de Tour kan als ze eens wat meer gedurfde keuzes maken in het parcours.
Nil volentibus arduum
meervoudige botbreuken en kaaschaafjes .. dat kun je uitdagend parcours noemen maar de renners in kwestie denken er wellicht anders over.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Valpartijen zullen er altijd zijn. Dat is inherent aan de sport. Nu zijn deze afdalingen wel listig, vooral omdat er weinig ruimte is om een fout te herstellen, maar iedere prof kan daar gewoon zonder problemen naar beneden fietsen. Probleem zit 'm erin dat je niet over de grens moet gaan van wat je op dat moment kunt. Die verantwoordelijkheid ligt in principe bij de renner zelf.
Er waren ook valpartijen bergop, zoals die waar Gesink bij lag. Dat is vrijwel altijd gewoon onoplettendheid en heeft niet zoveel met het parcours te maken.
Er waren ook valpartijen bergop, zoals die waar Gesink bij lag. Dat is vrijwel altijd gewoon onoplettendheid en heeft niet zoveel met het parcours te maken.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De stuurfout van Porte was wel erg vreemd. Had niet het idee dat hij boven z'n max reed bergop, maar blijkbaar was hij toch erg zenuwachtig, vermoeid of ongeconcentreerd, want anders kan ik een dergelijke misser bijna niet verklaren. Het leek mij niet dat ze voor de volle bak naar beneden gingen namelijk.
Het was wel een verdomd listige afdaling, trouwens. Smal en het vergt goed stuurwerk met al die halve bochten. Dan kun je nog beter haarspeldbochten hebben.
Het was wel een verdomd listige afdaling, trouwens. Smal en het vergt goed stuurwerk met al die halve bochten. Dan kun je nog beter haarspeldbochten hebben.
Gesink is een prutser. Ik geloof niet in toeval meer bij die jongen. Is gewoon onkunde als je op zo een moment in de koers valt. Dan ben je dus gewoon niet scherp.
Die jongen is de best betaalde NL wielrenner, maar levert nooit. Die jongen was niks, is niks en gaat nooit meer wat worden.
Die jongen is de best betaalde NL wielrenner, maar levert nooit. Die jongen was niks, is niks en gaat nooit meer wat worden.
Deze jongen, de heer Lutsenko, kwam gisteren ook nog gewoon op tijd binnen.

De laatste die binnen de tijd was. Vandaar dat hij geen schoon truitje had aangetrokken voor de sponsor waarschijnlijk.

De laatste die binnen de tijd was. Vandaar dat hij geen schoon truitje had aangetrokken voor de sponsor waarschijnlijk.

Nil volentibus arduum
Je kunt blijkbaar kiezen op welk moment in koers degene voor je valt?Alexander schreef:Gesink is een prutser. Ik geloof niet in toeval meer bij die jongen. Is gewoon onkunde als je op zo een moment in de koers valt. Dan ben je dus gewoon niet scherp.
Zeldzaam stukje populair gelul als je het mij vraagt
Majka ook uit koers.
Porte, Gesink, Thomas, Majka. Behoorlijke slachting.
Porte, Gesink, Thomas, Majka. Behoorlijke slachting.
-
- AT Toto winner 15/16
Dat Gesink zo weinig wedstrijden rijdt, mag hij dat zelf bepalen? Heb het idee dat wielrenners best wel veel vrijheid hebben om dingen zelf te bepalen, ook bijv. wat betreft uitstappen tijdens een ronde (bijv. Van Emden). Valt me gewoon op, terwijl ze toch, zeker Gesink een vorstelijk salaris verdienen.
Hij valt bergop, maar hij valt wel precies zo valt dat hij toch wat breekt (vol op de bips). Onhandigheid?Iniesta schreef:Je kunt blijkbaar kiezen op welk moment in koers degene voor je valt?
Zeldzaam stukje populair gelul als je het mij vraagt
Wat ik me nog afvroeg: waar zat hij op het moment dat hij viel? In het interview de dag ervoor, toen hij tweede werd, zei hij dat hij een "snipperdag" ging nemen.
Zo weinig wedstrijden heeft hij dit jaar helemaal niet gereden, meer dan bv Dumoulin en Mollema die beide een volledige grote ronde achter de rug hebben.
Was echter pas sinds nationaal kampioenschap in goede vorm, waardoor zn prestaties weinig nieuwswaardig zijn geweest.
Programma wordt samen met ploegleiding bepaalt.
Was echter pas sinds nationaal kampioenschap in goede vorm, waardoor zn prestaties weinig nieuwswaardig zijn geweest.
Programma wordt samen met ploegleiding bepaalt.
- peter
Zo'n val is geen onhandigheid. We doen hier ook net alsof Gesink een koekenbakker is qua sturen en koersen, maar ook dat is niet waar. Het is gewoon heel veel pech. En laten we eerlijk zijn, zo vaak valt hij niet.
- peter
Toch nog even een extra reactie, want het in de grond boren van Gesink vind ik dus echt jammerlijk. Die gozer heeft heel veel shit gehad. Hartritmestoornissen, een dodelijk wielerongeluk van z'n vader (op 51-jarige leeftijd) en nu weer deze val. Gozer heeft geweldige ritten gereden en mooie klassementen. Iets meer credits voor zijn ongelooflijke prestaties mag wel.
Mwa, ben het daar dus niet mee eens. Die jongen heeft altijd wel een reden om niet te presteren. Hij heeft in z'n carrière ook ongelofelijk weinig zeges geboekt. Het is niet zo dat hij er helemaal niks van kan, maar het is altijd net niet.
Ook een Boogerd heeft weinig gewonnen in zijn carrière, maar Michael stond er altijd. Koerste ook altijd attractief. Dat zie ik helemaal niet bij een Gesink.
Ook een Boogerd heeft weinig gewonnen in zijn carrière, maar Michael stond er altijd. Koerste ook altijd attractief. Dat zie ik helemaal niet bij een Gesink.