ANDuels tegen Bratislava bij RTL7 (thuis) en Veronica (uit)
Het thuisduel van Ajax in de playoffs van de voorronde van de Europa League op donderdag 20 augustus tegen Slovan Bratislava zal live te zien zijn bij RTL7. Het duel begint om 20.45 uur.
Ajaxlife.nl meldt zojuist dat Veronica de uitzendrechten heeft weten te verkrijgen voor het uitduel van Ajax in Bratislava op donderdag 27 augustus. Dat duel begint om 18.30 uur.
In de voorronde mochten de betreffende thuisspelende clubs de uitzendrechten nog zelf verkopen. Vanaf de groepsfase zijn de uitzendrechten van alle duels als pakket verkocht aan RTL en Eredivisie Live, waarbij RTL de eerste keuze heeft.
Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009
Moderator: mods
Re: Ajax - Slovan Bratislava 20-08-2009
Blij met de punten ...
Zal maar kijken, want na vandaag ben ik bang dat dit de enige Europese thuiswedstrijd wordt, dit seizoen.In de voorronde mochten de betreffende thuisspelende clubs de uitzendrechten nog zelf verkopen. Vanaf de groepsfase zijn de uitzendrechten van alle duels als pakket verkocht aan RTL en Eredivisie Live, waarbij RTL de eerste keuze heeft.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Zonder de Zeeuw?
Blessure voor De Zeeuw
De Zeeuw krijgt waarschijnlijk maandag al meer duidelijkheid over de ernst van zijn blessure. Foto ANP
EINDHOVEN - Demy de Zeeuw is niet helemaal ongeschonden uit de uitwedstrijd van Ajax bij PSV gekomen. De middenvelder speelde het door zijn ploeg verloren duel (4-3) helemaal uit, maar hinkte naar de spelersbus. De Zeeuw kon zijn rechtervoet niet pijnvrij bewegen.
De Zeeuw krijgt waarschijnlijk maandag al meer duidelijkheid over de ernst van zijn blessure. Ajax speelt donderdagavond voor eigen publiek in de vierde ronde van de Europa League tegen Slovan Bratislava. De Amsterdammers spelen komende zondag in de competitie thuis tegen Sparta. (ANP)
WWW.parool.nl
I think I lost my fucking headache
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Hoeveel kaarten zijn er tot nu toe verkocht?
- martijn401
ANDe Zeeuw fit voor donderdag
Het Algemeen Dagblad meldt het meespelen van Demy de Zeeuw donderdag tegen Slovan Bratislava geen probleem zal opleveren. De middenvelder hield een voetblessure over aan het duel van afgelopen zondag, maar zal zeker op tijd fit zijn.
Zit tussen hoop en vrees, waarbij na de wedstrijd tegen psv de vrees weer overheerst. Ik ken Slovan niet, maar wat zegt dat? Was Slavia zo sterk? Zagreb? Kopenhagen? Ik moet er niet aan denken dat er tientallen ploegen Europees voetballen en dat Ajax niet eens mee mag doen (buiten de voorronde!)
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Is gewoon een goeie tegenstander. Wordt hartstikke spannend. Lekker Europacup-avondje. Geniet ervan.Aristides schreef:Zit tussen hoop en vrees, waarbij na de wedstrijd tegen psv de vrees weer overheerst. Ik ken Slovan niet, maar wat zegt dat? Was Slavia zo sterk? Zagreb? Kopenhagen? Ik moet er niet aan denken dat er tientallen ploegen Europees voetballen en dat Ajax niet eens mee mag doen (buiten de voorronde!)
K.
Still alive...
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
We hebben drie keer tegen ze gespeeld. In '62 voor de halve finale van de Intertoto (onder Keith Spurgeon) wonnen we met 5-1, dat kunnen we ons allemaal natuurlijk nog wel herinneren.
Daarna twee keer vriendschappelijk tegen ze in '67 en '68, waarin we in '67 wéér met 5-1 wonnen en in '68 uit met 4-1 op de broek kregen.
Maargoed, wat zegt dat vandaag de dag.
Ze staan volgens mij tweede in de Slowaakse competitie, terwijl Slowakije toch ruim aan kop gaat in WK-kwalificatiegroep 3 (los met 5 punten voorsprong op Polen en 7 op Tsjechië!). Zegt wel wat. In 2006 speelden ze echter nog in de 2e divisie..
Kortom: We hebben geen idéé wat ons te wachten staat! Ik hoop natuurlijk dat het elf koekenbakkers zijn, maar ik vrees dat ze het ons nog bést lastig kunnen maken.
Daarna twee keer vriendschappelijk tegen ze in '67 en '68, waarin we in '67 wéér met 5-1 wonnen en in '68 uit met 4-1 op de broek kregen.
Maargoed, wat zegt dat vandaag de dag.

Ze staan volgens mij tweede in de Slowaakse competitie, terwijl Slowakije toch ruim aan kop gaat in WK-kwalificatiegroep 3 (los met 5 punten voorsprong op Polen en 7 op Tsjechië!). Zegt wel wat. In 2006 speelden ze echter nog in de 2e divisie..
Kortom: We hebben geen idéé wat ons te wachten staat! Ik hoop natuurlijk dat het elf koekenbakkers zijn, maar ik vrees dat ze het ons nog bést lastig kunnen maken.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- Kowalczyk
- Contacteer:
Gewoon uitgaan van kwalitatieve gelijkwaardigheid. Dan weet je in elk geval dat je werkelijk het beste uit jezelf gaat halen. Meer kun je niet doen.
Teksten als "we moeten ze niet onderschatten" betekenen dat je ze al loopt te onderschatten. Want zoiets zeg je ook niet als je tegen Real Madrid moet.
K.
Teksten als "we moeten ze niet onderschatten" betekenen dat je ze al loopt te onderschatten. Want zoiets zeg je ook niet als je tegen Real Madrid moet.
K.
Still alive...
Iedere tegenstander kan het Ajax heel lastig maken. Dus deze ook. Ik ken ze niet maar als kampioen van Slowakije zullen ze best wel wat kunnen. Waarschijnlijk fysiek en conditioneel sterk? Dat is wel vaker zo met ploegen uit die regio. Nou, dat is al meer dan genoeg om het Ajax lastig te maken. En een tegentreffer heb je zo geïncasseerd. Zeker met onze defensieve kwaliteiten.
Nil volentibus arduum
- Kowalczyk
- Contacteer:
Ja. Dat is helaas zo.Marillion schreef:En een tegentreffer heb je zo geïncasseerd. Zeker met onze defensieve kwaliteiten.
En daarbij wil ik nog opmerken dat ik Ajax niet eens zozeer kwetsbaar vind voor counters, maar eerder voor druk. Een ploeg die het op kan brengen om tegen Ajax twintig minuten de beuk erin te gooien, scoort gewoon een goal. Ajax komt niet door twintig minuutjes storm heen. De tegenstander hoeft niet eens iets vernuftigs te doen, of gaten te vinden. Ze hoeven alleen maar even het heft in handen nemen en voorwaartse druk te zetten. Dan kapseist het vanzelf bij Ajax. Als Van der Wiel niet voor joker wordt gezet, dan laat Wielaert zich wel als een kleuter opzij zetten. Als Atouba geen malle streek uithaalt, dan vliegt er wel een houdbare vrije trap in.
Triest maar waar.
Dat is dus ook de beste strategie tegen Ajax. Niet achterover leunen en ze laten komen, maar in elke helft een keertje kortstondig de regie nemen. Dan liggen er twee in.
Maar goed, dat vind ik al drie jaar en het verandert toch niet. Ajax koopt geen topverdedigers en ook de helft van de aanhang is van mening dat het verdedigen al voorin en op het middenveld begint, en dat het dus allemaal niet zo simpel ligt. Ik vind dat het wél zo simpel ligt (ook eens acht miljoen voor mandekker neertellen, en niet alleen voor goed verkoopbare creativo's) en zo lang Ajax daar niet van doordrongen raakt, zie ik het niet goed komen, persoonlijk. Maar goed. That's just me.
K.
Still alive...
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
.....MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Hoeveel kaarten zijn er tot nu toe verkocht?
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Oh sorry Mike, overheen gelezen. Wordt niet zo druk, 14.000 volgens de laatste update.. 

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- Daily Blind
gaat vast ook wel een zware pot worden.. met wat blunders van onze verdedigers en keepers.. Voorin hebben we 20 kansen nodig om er 1 in te schieten.. 1-1
- Kowalczyk
- Contacteer:
O ja, en we hebben geen topkeeper.
Ik vind de Steek beter dan Vermeer, dat wel (en ik vind ze allebei beter dan Isaksson), maar top is het niet. We hebben geen keepers die punten pakken.
K.
Ik vind de Steek beter dan Vermeer, dat wel (en ik vind ze allebei beter dan Isaksson), maar top is het niet. We hebben geen keepers die punten pakken.
K.
Still alive...
Als Stekelenburg dit seizoen de onbetwiste nr 1 is en blijft, gaat hij zeker nog wel punten voor Ajax pakken. Die jongen heeft nog wat vertrouwen nodig.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Blijft het beperkt tot één tegendoelpunt, dan zijn er kansen!En een tegentreffer heb je zo geïncasseerd. Zeker met onze defensieve kwaliteiten.
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Dat zeg je nou wel, maar stel dat het beperkt blijft tot 1 tegendoelpunt, en we zelf 2 keer scoren. Dan ben ik helemaal niet gerust op de return. Een snele goal daar van SB en vervolgens een verdedigend blok betekent gewoon dat we het gigantisch lastig gaan krijgen. Een 1-0 daar betekent dan gewoon einde oefening.
Op naar de vierde ster!
Zeker ben ik er ook niet van, maar als het er meer worden lijkt het mij "einde verhaal". Met één tegendoelpunt en een actie van Rommedahl als tegen Zagreb uit, ben je niet kansloos.Pride of Amsterdam schreef:Dat zeg je nou wel, maar stel dat het beperkt blijft tot 1 tegendoelpunt, en we zelf 2 keer scoren. Dan ben ik helemaal niet gerust op de return. Een snele goal daar van SB en vervolgens een verdedigend blok betekent gewoon dat we het gigantisch lastig gaan krijgen. Een 1-0 daar betekent dan gewoon einde oefening.

- Daily Blind
Hij staat nu al op -3.. die blunder van zondag was fataal voor Ajax.Khraa schreef:Als Stekelenburg dit seizoen de onbetwiste nr 1 is en blijft, gaat hij zeker nog wel punten voor Ajax pakken. Die jongen heeft nog wat vertrouwen nodig.
Ik heb de wedstrijd niet gezien, omdat ik toen nog in Stockholm zat, maar als ik de reacties hier lees, waren de fouten eerder van de verdedigers....
edit: Ik zie nu dat het 3e doelpunt hem wel aangerekend kan worden, maar het verlies?
edit: Ik zie nu dat het 3e doelpunt hem wel aangerekend kan worden, maar het verlies?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
- Daily Blind
Ik vond het een enorm belangrijk moment in de wedstrijd.. Daarnaast was hij de gehele wedstrijd niet echt geweldig. De overige doelpunten waren idd op de verdeding aan te rekenen.Khraa schreef:Ik heb de wedstrijd niet gezien, omdat ik toen nog in Stockholm zat, maar als ik de reacties hier lees, waren de fouten eerder van de verdedigers....
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Het gekkie is dat ik er totaal niet gerust op ben. Het zegt allemaal niets, want mijn gevoel is heus niet leidend, maar toch.
Ik hoop overigens wel gewoon op wat meer aanvallende impulsen. Sulejmani en Suarez dus sowieso.
Ik hoop overigens wel gewoon op wat meer aanvallende impulsen. Sulejmani en Suarez dus sowieso.
Wat mij betreft zijn allebei de vrije trappen hem wel aan te rekenen. Die bal vanaf de zijkant staat hij gewoon helemaal verkeerd en de bal vanaf grote afstand is weliswaar goed ingeschoten maar vanaf die afstand ziet Stekelenburg er gewoon niet goed uit.Zlatan Son of God schreef:Ik vond het een enorm belangrijk moment in de wedstrijd.. Daarnaast was hij de gehele wedstrijd niet echt geweldig. De overige doelpunten waren idd op de verdeding aan te rekenen.Khraa schreef:Ik heb de wedstrijd niet gezien, omdat ik toen nog in Stockholm zat, maar als ik de reacties hier lees, waren de fouten eerder van de verdedigers....
Nil volentibus arduum
Nou ben benieuwd dan!Ajax-trainer Martin Jol ziet zijn ploeg als favoriet in de tweestrijd tegen SK Slovan Bratislava. De fysiek sterke tegenstander uit Slowakije is naar zeggen van de oefenmeester vooral gevaarlijk vanuit de stilstaande situaties, meldt AT5
"We zullen ons moeten wapenen tegen Bratislava bij corners en vrije trappen''.