FC Twente - AFC Ajax 31-07-2010 Johan Cruijff schaal

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel

Re: FC Twente - AFC Ajax 31-07-2010 Johan Cruijff schaal

Bericht door Lionel » zo aug 01, 2010 12:16 am

Trab schreef:
Jöhnk schreef:Nou nou, overdrijf je nu niet een beetje? Waar er twee ploegen tegen elkaar spelen ben je niet verplicht om te hopen op team A of team B.

Maar laten we het maar weer over Ajax hebben inderdaad.
Ik overdrijf helemaal niet. Het zijn gewoon domme uitspraken. Wij hebben verloren dus laten we maar hopen op een vernedering van Feyenoord. Slaat helemaal nergens op.
Dat vind jij misschien maar ik vind het wel lekker om niet een week lang gesmst te worden door Feyenoordsupporters.

En ben je trouwens omgesteld?
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » zo aug 01, 2010 12:33 am

TWENTE PAKT JOHAN CRUIJFF SCHAAL

FC Twente heeft voor de eerste keer in het bestaan de Johan Cruijff Schaal veroverd. In de Amsterdam Arena was Luuk de Jong de matchwinner in het duel met Ajax.

De Jong zette FC Twente in het hol van de leeuw al na acht minuten op voorsprong. De spits van de tukkers maakte gebruik van een slechte uittrap van Maarten Stekelenburg. De doelman van Oranje speelde te kort op Gregory van der Wiel, waarna De Jong razendsnel toesloeg en knap raak schoot.

Niet veel later liep Luis Suarez tegen een domme gele kaart aan toen hij de bal wild wegtrapte nadat arbiter Kevin Blom al had gefloten.

Ook de tweede grote kans van de wedstrijd was voor Twente. Theo Janssen schoot van dichtbij tegen de lat. De bal stuiterde voor de lijn, waarna Stekelenburg hem op kon rapen. De doelman moest later in de eerste helft ook nog ingrijpen op inzetten van De Jong en Bryan Ruiz.

Voor Ajax was Suarez de gevaarlijkste man. Doelman Nikolai Michailov bracht echter redding op diens diagonale schot. Vlak voor rust liet de aanvoerder van Ajax zich in negatieve zin gelden door veel te hard door te gaan op Cheik Tioté. Arbiter Kevin Blom kon niks anders doen dan Suarez rood geven.

In de tweede helft bleef FC Twente de bovenliggende partij. Omdat beide ploegen niet echt aanzetten, was het tweede deel niet bepaald vermakelijk. Gescoord werd er ook niet meer en dus was De Jong de matchwinner.

Ajax zal Feyenoord nu een fikse douw moeten geven.Dat zal er voor zorgen dat het slechte spel tegen Fc Twente van de Amsterdammers toch nog een positieve uitwerking heeft voor zijn supporters.Al zal dat dan zonder het lievelingetje Suk moeten zijn daar anders een herhaling van zetten zou kunnen gebeuren.Het zou de, waarom weet niemand, supporters wel genoegdoening geven voor deze belabberde verloren wedstrijd.
Blij met de punten ...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo aug 01, 2010 12:35 am

Ik snap de laatste alinea niet.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo aug 01, 2010 12:41 am

Nee, dat is ook niet echt goed Nederlands. Zeg maar gerust Toppie-achtig Nederlands. Er is toch geen journalist die zo belabberd schrijft?

Aristides

Bericht door Aristides » zo aug 01, 2010 12:43 am

Je bent niet de enige.

@ Jöhnk
Vertonghen is nog geschorst vanwege zijn uitlatingen over Feyenoord.
Bedankt, was ik helemaal vergeten.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Beloki

Bericht door Beloki » zo aug 01, 2010 12:44 am

Scherrer schreef:Nee, dat is ook niet echt goed Nederlands. Zeg maar gerust Toppie-achtig Nederlands. Er is toch geen journalist die zo belabberd schrijft?
Ongelofelijk inderdaad. Wat zijn dat voor kromme zinnen?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 01, 2010 12:44 am

Die laatste alinea is gewoon tekst van Voetske die dat (al dan niet per ongeluk) verkeerd heeft geplaatst.

Deze wedstrijd had voor Ajax bijna niet dramatischer kunnen verlopen. Men heeft flinke schade opgelopen voor de de wedstrijd tegen PAOK. Wat liep Ajax snel achteruit, zeg. En dan die Eriksen...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo aug 01, 2010 12:49 am

Op zich ben ik het wel met die laatste alinea eens. Ajax moet Feyenoord zeker een fikse douw geven.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo aug 01, 2010 12:53 am

Beloki schreef:
Scherrer schreef:Nee, dat is ook niet echt goed Nederlands. Zeg maar gerust Toppie-achtig Nederlands. Er is toch geen journalist die zo belabberd schrijft?
Niet alleen kromme zinnen trouwens, ook aan de inhoud is echt geen touw vast te knopen.
Enganche schreef:Deze wedstrijd had voor Ajax bijna niet dramatischer kunnen verlopen. Men heeft flinke schade opgelopen voor de de wedstrijd tegen PAOK. Wat liep Ajax snel achteruit, zeg. En dan die Eriksen...
Ik zei het na de wedstrijd tegen PAOK al, maar Eriksen heeft de gave om altijd als ik kijk dramatisch slecht te spelen. Zoals hij vandaag 'meespeelde' kan Jol hem beter terugsturen naar Jong Ajax of de A1. Ik heb op zich geen probleem met zijn pedante loopje, maar als hij dat combineert met pedant spel, geen inzet, geen passie, intense slapheid en ongeinteresseerdheid, houdt het op. Hij heeft werkelijk 90 minuten met z'n neusje omhoog rondgesjokt en gehobbeld. Voorlopig geen Eriksen meer, lijkt me.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo aug 01, 2010 12:57 am

Waarom gaat het nou weer over Eriksen terwijl Stekelenburg en Suarez het faliekant laten afweten? Uitstraling is trouwens iets anders dan inzet. Eriksen komt nogal pedant over, dat klopt, maar ik zie geen gebrek aan inzet. Wel een speler die nog niet toe is aan de basis en op een verkeerde plek staat opgesteld.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo aug 01, 2010 1:01 am

Jöhnk schreef:Waarom gaat het nou weer over Eriksen terwijl Stekelenburg en Suarez het faliekant laten afweten? Uitstraling is trouwens iets anders dan inzet. Eriksen komt nogal pedant over, dat klopt, maar ik zie geen gebrek aan inzet. Wel een speler die nog niet toe is aan de basis en op een verkeerde plek staat opgesteld.
Lees ook even wat ik zeg over zijn uitstraling. Daar kan ik dus wel mee leven, maar vandaag speelde hij ook echt naar zijn uitstraling. Pedant, dus. Normaal valt dat wel mee, maar nu had hij ook écht een gebrek aan inzet. Hij deed bijna niet mee aan het spel, heeft in die 90 minuten misschien 3 keer een sprintje getrokken en liep maar te sjokken.

Suarez en Stekelenburg maken allebei een grote fout. Kan gebeuren. Ik zie bij die twee geen gebrek aan inzet. Wel oververmoeidheid in de dop.

Dit kan echt nog een heel naar najaar worden...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo aug 01, 2010 1:02 am

Ik had het idee dat alles over Suarez en Stekelenburg al gezegd was, Jöhnk. Vandaar. Maar inderdaad, de WK-gangers van Ajax maken zo nu en dan een nogal verveelde indruk.

En op de verkeerde plek opgesteld worden betekent nog niet dat een speler de bal niet gewoon met een fatsoenlijke snelheid in kan spelen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo aug 01, 2010 1:05 am

Bijna niets over gezegd. Vooral over Stekelenburg niet. :confused.gif:

Het begint toch echt bij de dragende krachten. Jonge spelers kunnen een mindere dag hebben.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 01, 2010 1:07 am

De enige dragende speler die tot nu toe echt goed speelt is overigens de op Ajax uitgekeken van der Wiel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » zo aug 01, 2010 1:12 am

Jöhnk schreef:Waarom gaat het nou weer over Eriksen terwijl Stekelenburg en Suarez het faliekant laten afweten? Uitstraling is trouwens iets anders dan inzet. Eriksen komt nogal pedant over, dat klopt, maar ik zie geen gebrek aan inzet. Wel een speler die nog niet toe is aan de basis en op een verkeerde plek staat opgesteld.
Tja, waarom gaat/ging het weer over Feyenoord terwijl die er helemaal geen ruk met deze wedstrijd te maken hadden.

En ondanks de blunder van Stekelenburg en de rode kaart voor Suarez waren deze spelers verder wel bij de les en Eriksen geen moment.Heeft bijna de gehele wedstrijd verstoppertje gespeeld, en werd volledig afgetroefd.

Maar de allegrootste fout, mijn inziens, was het opstellen van Suk.Die alweer bewijst dat ie niks bij AJAX te zoeken heeft.Of dat daar in de toekomst een verbetering in gaat komen ?.Ik zie dat er niet vanaf.Dit telt trouwens ook voor nog een paar andere spelers.Die zullen in het tweede een beetje opvallen maar als er de echte mannenwedstrijden zijn veel tekort komen.Zelfs bij Sparta viel men niet op.

Want ook dat was een manko van dit AJAX.Het zich laten aftroeven op " gezonde " agressiviteit, snelheid enz.En Twente deed het slim.Zette snel druk op de achterhoede, dekte de aanspeelpunten kort aan en AJAX wist zich daar geen raad mee.

Het dieptepunt was de tackle van Suarez, gedaan uit frustratie van zoveel onkunde naast zich in de voorhoede.Terecht rood, dat wel .. maar ergens als voetballer begrijp het wel een klein beetje ...
Blij met de punten ...

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo aug 01, 2010 7:18 am

Jol: Schade behoorlijk groot
Uitgegeven: 31 juli 2010 23:04
Laatst gewijzigd: 31 juli 2010 23:25

AMSTERDAM - Ajax-trainer Martin Jol stelde na de verloren wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen FC Twente (0-1) vast dat de schade bij zijn elftal groter is dan de nederlaag alleen.

Vier dagen voor de belangrijke return in de Champions League tegen PAOK vielen de middenvelder Eyong Enoh en Rasmus Lindgren geblesseerd uit. ''Eyong is er woensdag niet bij, Lindgren waarschijnlijk ook niet'', aldus Jol.

Enoh viel al na drie minuten uit. De Kameroener ging zonder dat er een bal in de buurt was op de grond zitten en vroeg meteen om een wissel. ''We zijn hem wel even kwijt. De eerste competitiewedstrijd tegen FC Groningen haalt hij ook niet'', aldus Jol.

Lindgren, de vervanger van Enoh, ging op zijn beurt twintig minuten voor tijd naar de kant. Daardoor staat Jol voor de wedstrijd tegen PAOK voor een moeilijke puzzel op zijn middenveld.

Suarez

Ajax moet het tegen FC Groningen hoogstwaarschijnlijk ook doen zonder Luis Suarez. De aanvoerder werd vlak voor rust met rood uit het veld gestuurd en hem wacht daardoor een schorsing voor de competitie.

''Achteraf gezien is de schade behoorlijk groot. Als ik dit vooraf had geweten, had ik het beloftenelftal het veld in gestuurd'', aldus Jol.
© ANP
Jol verwijt Suarez niets
Uitgegeven: 31 juli 2010 23:24
Laatst gewijzigd: 31 juli 2010 23:24

AMSTERDAM - Ajax moet het waarschijnlijk de eerste competitiewedstrijden stellen zonder Luis Suarez. De aanvoerder van de Amsterdammers kreeg zaterdag in de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen FC Twente de rode kaart. Trainer Martin Jol nam zijn topschutter na afloop in bescherming.

''Ik dacht in eerste instantie aan een ongelukkige botsing, maar ik begreep van anderen dat het terecht rood was'', aldus Jol over Suarez, die vlak voor rust hard doorging op de benen van Cheick Tioté.

''Luis was te laat, maar ik geloof niet dat hij dat bewust deed. Hij is een jongen die altijd wil winnen, dan gebeurt dit wel eens. Maar het komt ons heel slecht uit.''

Irritatie

Suarez, de onbetwiste leider van de ploeg, werd afgelopen seizoen topscorer van de eredivisie met 35 treffers. Hij liep zaterdag zichtbaar geïrriteerd over het veld.

De Uruguayaan kreeg al vroeg in de wedstrijd geel van scheidsrechter Kevin Blom omdat hij een bal wegtrapte na een volgens hem onterechte beslissing.

Nu.nl

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo aug 01, 2010 7:22 am

Ajax mist Johan Cruijff schaal door 0-1 verlies tegen FC Twente

Datum: 31-07-2010

Een rode kaart voor Luis Suarez, een blessure voor Eyong Enoh, geen debuut voor Mounir El Hamdaoui, 0-1 verlies in de eigen ArenA tegen FC Twente en geen Johan Cruijff schaal. Geen leuk nieuws dus voor Ajax.

Hieronder het verslag van http://www.vi.nl

FC Twente is er zaterdagavond voor het eerst in de clubhistorie in geslaagd de Johan Cruijff Schaal te veroveren. In de strijd om de Super Cup werd Ajax met 1-0 verslagen.

Een negatieve hoofdrol was er voor Luis Suarez. De Uruguayaan werd na een grove charge op het onderbeen van Cheick Tioté terecht naar de kant gestuurd door arbiter Kevin Blom.

Afbeelding
Foto: ANP

Het treffen in de eigen Arena draaide voor de Amsterdammers op een grote deceptie uit. De nummer twee van vorig seizoen zag immers niet alleen Suarez de strijd vroegtijdig staken. Middenvelder Eyong Enoh haakte al na vier minuten geblesseerd af. Hij werd vervangen door Rasmus Lindgren. Onduidelijk is of Enoh op tijd is hersteld voor de return in de voorronde van de Champions League tegen PAOK Saloniki (woensdag).

Spits Luuk de Jong was een van de uitblinkers bij de Tukkers. De spits verving de aan zijn heup geblesseerde aankoop Marc Janko met verve en tekende voor het openingsdoelpunt. De eerste goal viel al na acht minuten. Nadat Suarez en Bryan Ruiz namens beide ploegen een plaagstootje uitdeelde, profiteerde De Jong van een schutterende Ajax-defensie.

Doelman Maarten Stekelenburg probeerde vanuit een doeltrap rechtsback Gregory van der Wiel aan te spelen. Een pass waar laatstgenoemde niet op rekende. De Jong zag het mis-verstand gebeuren, onderschepte de te zachte inspeelbal en rondde kinderlijk eenvoudig af.

In het vervolg vergat de regerend landskampioen Ajax al voor rust de definitieve nekslag toe te brengen. De thuisploeg mazzelde na een kwartier spelen toen Theo Janssen een schot via de onderkant van de lat op de doellijn zag stuiteren. Omdat Stekelenburg ook De Jong en Ruiz afhield van een tweede Twente-treffer mocht Ajax hopen op een wederopstanding in de tweede helft. De rode kaart van Suarez maakte die opgave er echter allerminst gemakkelijker op.

In de tweede helft kon Ajax, ondanks enkele kleine mogelijkheden, zelden meer een vuist maken. Ook de entree van Miralem Sulejmani kon daar geen verandering in brengen. FC Twente werd eveneens niet meer gevaarlijk, maar bleef zonder al te veel moeite wel overeind en behaalde zo de eerste prijs van het nieuwe seizoen.

De rode kaart van Suarez kan voor de aanvalsleider van de Amsterdammers overigens nog een vervelend staartje krijgen. Omdat het een directe rode kaart betrof, wacht de Uruguayaan een schorsing die hij mogelijk in de competitie of het bekertoernooi moet uitzitten. De aanklager van de KNVB buigt zich maandag over de zaak en komt dan met een schikkingsvoorstel.

Ajax - FC Twente: 0-1 (0-1)
Scoreverloop:
0-1 De Jong (8.)
Arbiter: Blom
Toeschouwers: 25.000
Geel:
Ajax: Luis Suarez, Vurnon Anita
FC Twente: De Jong, Bajrami, Tioté
Rood:
Ajax: Luis Suarez (43.)

Opstelling Ajax:
Maarten Stekelenburg, Gregory van der Wiel, Toby Alderweireld, Oleguer, Vurnon Anita, Demy de Zeeuw, Siem de Jong, Eyong Enoh (5. Rasmus Lindgren (72. Miralem Sulejmani)), Luis Suarez, Hyun Jun Suk (46. Urby Emanuelson), Christian Eriksen

Opstelling FC Twente:
Michailov, Tiendalli, Wisgerhof, Douglas, Carney, Brama, Tioté, Janssen, Ruiz (86. Bannink), De Jong, Bajrami (81. Parker)

http://www.afcasupportersclub.nl/

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo aug 01, 2010 8:45 am

Een erg overdreven rode kaart, hij maakt geen tackle over de bal, houdt zijn voet aan de grond, en geen gestrekt been. Hij is te laat zonder meer en het is het begin van het seizoen, Blommetje zag zijn kans schoon. Verder valt het werkelijk misselijk makende gedrag van die Twente naaiers op. Bah.
YNWA

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo aug 01, 2010 8:48 am

Scherrer schreef:
Beloki schreef:
Niet alleen kromme zinnen trouwens, ook aan de inhoud is echt geen touw vast te knopen.
Enganche schreef:Deze wedstrijd had voor Ajax bijna niet dramatischer kunnen verlopen. Men heeft flinke schade opgelopen voor de de wedstrijd tegen PAOK. Wat liep Ajax snel achteruit, zeg. En dan die Eriksen...
Ik zei het na de wedstrijd tegen PAOK al, maar Eriksen heeft de gave om altijd als ik kijk dramatisch slecht te spelen. Zoals hij vandaag 'meespeelde' kan Jol hem beter terugsturen naar Jong Ajax of de A1. Ik heb op zich geen probleem met zijn pedante loopje, maar als hij dat combineert met pedant spel, geen inzet, geen passie, intense slapheid en ongeinteresseerdheid, houdt het op. Hij heeft werkelijk 90 minuten met z'n neusje omhoog rondgesjokt en gehobbeld. Voorlopig geen Eriksen meer, lijkt me.
Eriksen is een fantastisch talent, maar geen linksbuiten. Hij wordt daar nu noodgedwongen neergezet omdat Jol Urby wilde sparen.

Maar vergeet de prestaties van de spelers.... Ik ben vooral zeer zeer teleurgesteld dat we met een half fit team een zeer belangrijke wedstrijd moeten gaan spelen. Geen Enoh, Lindgen, El Ham.... Suarez, Wiel nog niet 100% uitgerust...
Whitey on the moon.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo aug 01, 2010 8:50 am

InnerHarbour schreef:Een erg overdreven rode kaart, hij maakt geen tackle over de bal, houdt zijn voet aan de grond, en geen gestrekt been. Hij is te laat zonder meer en het is het begin van het seizoen, Blommetje zag zijn kans schoon. Verder valt het werkelijk misselijk makende gedrag van die Twente naaiers op. Bah.
Douglas is de nieuwe Lucio. 2 meter lang en 120 kilo zwaar, maar bij het eerste tikje barst hij in tranen uit.
Whitey on the moon.

Thom

Bericht door Thom » zo aug 01, 2010 10:05 am

Giacomo Puccini schreef:van mij mag Feyenoord met 10-0 winnen, lekker boeiend.
Sterker nog, ik heb helemaal niet zo'n hekel aan Feijenoord hoor; mooie traditionele club, met een beetje rare supporters, gefrustreerd volkje, maar de club is wel een met tradities, daar kan ik wel respect voor jhebben. Ik heb in Nederland alleen een hekel, echt een hekel, aan PEE ES VAU. Bweeeeh, die doen mij nou kotsen, die mogen van mij alrtijd verliezen, ook in een wedstrijd waarin 's Hollands punten belangrijk zijn.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » zo aug 01, 2010 10:21 am

Thom schreef:
Giacomo Puccini schreef:van mij mag Feyenoord met 10-0 winnen, lekker boeiend.
Sterker nog, ik heb helemaal niet zo'n hekel aan Feijenoord hoor; mooie traditionele club, met een beetje rare supporters, gefrustreerd volkje, maar de club is wel een met tradities, daar kan ik wel respect voor jhebben. Ik heb in Nederland alleen een hekel, echt een hekel, aan PEE ES VAU. Bweeeeh, die doen mij nou kotsen, die mogen van mij alrtijd verliezen, ook in een wedstrijd waarin 's Hollands punten belangrijk zijn.
Behoorlijk offtopic...maar same here...
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 01, 2010 10:36 am

Treurige wedstrijd, niets positiefs en veel negatiefs. Domme rode kaart van Suarez (expres? weekje vakantie?) en weer een wanprestatie van Suk. Zijn er AT' ers die denken dat het wat gaat worden met hem?

Wat Eriksen betreft, die jongen kan goed voetballen, maar zoals ik al eerder schreef: hij heeft een beetje een air. Hij zal zich nederiger moeten opstellen en 'gewoon' hard moeten werken. Zijn taken doen, zou Cruijff zeggen. Met andere woorden, waardevol zijn voor het team, zelfs als hij niet in de wedstrijd zit. Maar ik moet er tot zijn verontschuldiging aan toevoegen dat hij natuurlijk geen flankspeler is.

Geen fruitschaal dus. Maar gelukkig hadden we er al een. Voor Twente daarentegen is het de eerste. Epi gefeliciteerd, een terechte overwinning.
Het stinkt aan alle kanten!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo aug 01, 2010 10:39 am

toch geeft t een lekker gevoel, Thom. Je clubje verliest met beroerd spel en je buurman [die voor feyenoord is] glimlacht niet om de nederlaag van Ajax maar begint het gesprek met: "nou 7 tegengoals in 2 wedstrijden; het wordt helemaal niets dit jaar met feyenoord." Geeft mij in ieder geval wat om te glimlachen. Dan klinkt 1-1 en 0-1 een stuk acceptabeler.

en dan kan trab de zedenPRICKer uithangen, door mij [en mijn maatjes] uit te maken voor hersenloos hatend tuig maar FUCK THAT, de traditionele concurent is in een nog slechtere vorm.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 01, 2010 10:46 am

Ik vind het ook niet echt belangrijk of F. verliest of niet. Niet op dit moment. Ik ben helemaal niet bezig met F. Eerlijk gezegd ben ik niet eens heel erg bezig met Ajax, ik moet er nog inkomen. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie