Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Spanje

Bericht door Duke » wo jul 07, 2010 9:06 am

Daar lijkt het wel op, wimpey:
FC Barcelona vraagt lening aan wegens financiële problemen

De Spaanse landskampioen FC Barcelona is een lening van 150 miljoen euro aangegaan om de financiële problemen op korte termijn te kunnen oplossen. Dat verklaarde de pas verkozen voorzitter Sandro Rosell dinsdag op radio RAC1.
'We troffen een club aan met schulden, maar we proberen de financiële problemen op te lossen', benadrukte Sandro Rosell, die in juni verkozen werd tot voorzitter.

Maar Rosell probeerde eveneens de gemoederen te bedaren: 'De socio's mogen gerust zijn. De club zal niet failliet gaan en we zullen deze week alle middelen ter beschikking hebben om het salaris van de spelers, technische staf en werknemers te kunnen betalen'.

De voorzitter van Barça, die in juni Joan Laporta (2003-2010) opvolgde, keert vrijdag terug naar Zuid-Afrika waar hij aanwezig zal zijn op 'meerdere bijeenkomsten met mensen uit de voetbalwereld en belanghebbenden voor FC Barcelona'.

Eén van de prioriteiten voor Barça, Arsenal-middenvelder Cesc Fabregas, bevindt zich momenteel in Zuid-Afrika met de Spaanse nationale ploeg. Voorlopig lijkt de creatieve middenvelder echter te duur voor de Catalaanse grootmacht.
http://www.destandaard.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 07, 2010 11:43 am

Vorige week was alles nog rozengeur en manenschijn... maakte Barca winst.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 07, 2010 1:00 pm

Nee, jij zei dat het rozengeur en maneschijn was. :smallgrin.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 07, 2010 2:52 pm

Ze maakten winst.. De ene na de andere (dure) speler wordt/werd in verband gebracht met Barca. Dan lijkt het me logisch dat je hiermee geen rekening houdt.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 07, 2010 4:22 pm

Volgens mij is het al enige tijd duidelijk dat Barcelona enorme schulden heeft.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 07, 2010 4:50 pm

Klopt. Maar als je winst maakt ga ik er vanuit dat je wel de salarissen e.d. kunt betalen van spelers.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 07, 2010 5:04 pm

Barcelona voert al jaren dramatisch financieel beleid. Dit past dus precies in dat plaatje.

En met niemand anders!

goodfella

Bericht door goodfella » wo jul 07, 2010 5:20 pm

Rishi schreef:Klopt. Maar als je winst maakt ga ik er vanuit dat je wel de salarissen e.d. kunt betalen van spelers.
Wat zit je nu te ouwehoeren? Barcelona maakt gewoon keihard verlies! Of vraag je een krediet aan als je winst maakt? :smallgrin.gif:

Wel raar dat Barcelona verliest maakt, want ze halen alles uit de eigen jeugd. En volgens Cruijff is het financiele beleid zeer goed. Heb jij daar een uitleg voor, Rishi?

:smallgrin.gif:

Gewoon failliet laten gaan. :biggthumpup.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jul 07, 2010 8:43 pm

Rishi schreef:Vorige week was alles nog rozengeur en manenschijn... maakte Barca winst.
De erevoorzitter vertrok kennelijk met een gouden handdruk. :666.gif:

Of zou Barca getipt zijn om het eigen vermogen in varkens te investeren? :smallgrin.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 07, 2010 10:35 pm

goodfella schreef:
Rishi schreef:Klopt. Maar als je winst maakt ga ik er vanuit dat je wel de salarissen e.d. kunt betalen van spelers.
Wat zit je nu te ouwehoeren? Barcelona maakt gewoon keihard verlies! Of vraag je een krediet aan als je winst maakt? :smallgrin.gif:

Wel raar dat Barcelona verliest maakt, want ze halen alles uit de eigen jeugd. En volgens Cruijff is het financiele beleid zeer goed. Heb jij daar een uitleg voor, Rishi?

Jij bent hier degene die loopt te ouwehoeren. Ik vroeg je een club te noemen in de Europese top die net zoveel spelers in de selectie heeft die het zelf heeft opgeleid.

En wat betreft de winst: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=111102
Daarin staat toch duidelijk dat Barca vorig seizoen winst heeft gemaakt. Dan ga ik er vanuit dat in dat bedrag de rentekosten zijn meegenomen. Of zeg ik iets doms?

Vandaag stonden er bij Spanje 7! spelers in het elftal die door Barca zijn opgeleid.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 07, 2010 10:36 pm

goodfella schreef:
Rishi schreef:Pique is teruggekocht. Maar is gewoon eigen jeugd hoor. En Pedro was het afgelopen jaar gewoon basisspeler. Of dat nou kwam door blessures of niet. Henry mag gewoon vertrekken (al zullen ze Villa ook niet voor de grap gehaald hebben).

Noem eens een andere club die zoveel spelers in de basis heeft die ze zelf heeft opgeleid in de Europese top?
Pique, Valdes, Busquets, Pedro.

Hele simpele voetballers. Niets speciaals aan en al helemaal geen Europese top. Of zijn Gabri en Oleguer ook Europese top?
Vandaag voetbal gekeken? Drie van die vier simpele voetballers stonden in de basis van het team dat de WK-finale haalt :drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 07, 2010 10:57 pm

Maar dat telt toch niet? Je vond Italia namelijk ook een team met alleen maar prutsers (Zambrotta, Grosso, etc. etc.) en dat terwijl zij zelfs wereldkampioen werden.

Giovanni wordt nu ook opeens geen goede voetballer, hoor. Neemt niet weg dat Pique natuurlijk wel een fantastische speler is. Dom dat ze die ooit hebben laten gaan.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 07, 2010 11:05 pm

Grosso op het WK was natuurlijk geen prutser. Ik vond het spel niet om aan te zien van Italie. En dat ze wat geluk hadden bleek wel twee jaar later.
IK GELOOF!!!!!!

goodfella

Bericht door goodfella » do jul 08, 2010 6:14 am

Rishi schreef:
goodfella schreef:

Jij bent hier degene die loopt te ouwehoeren. Ik vroeg je een club te noemen in de Europese top die net zoveel spelers in de selectie heeft die het zelf heeft opgeleid.

En wat betreft de winst: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=111102
Daarin staat toch duidelijk dat Barca vorig seizoen winst heeft gemaakt. Dan ga ik er vanuit dat in dat bedrag de rentekosten zijn meegenomen. Of zeg ik iets doms?

Vandaag stonden er bij Spanje 7! spelers in het elftal die door Barca zijn opgeleid.
Dit is gewoon een gevalletje boekhoudfraude. Daarom ook geen krediet geven en lekker failliet laten gaan.

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 08, 2010 7:23 am

Tja, ik verzon dus niet dat ze winst maakten..
IK GELOOF!!!!!!

goodfella

Bericht door goodfella » do jul 08, 2010 9:28 am

Rishi schreef:Tja, ik verzon dus niet dat ze winst maakten..
Klaarblijkelijk klopt er dan toch iets niet als ze een krediet van 150 (!) miljoen nodig hebben om aan de lopende verplichtingen te kunnen voldoen. Maar komend jaar komt er gewoon een dik verlies te staan. Stijgende salarissen, geen CL overwinning. Prachtig dit. Wat een fantastisch beleid. Hopelijk gaat het Sjelsie van Spanje failliet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jul 08, 2010 9:32 am

Rishi schreef:Jij bent hier degene die loopt te ouwehoeren. Ik vroeg je een club te noemen in de Europese top die net zoveel spelers in de selectie heeft die het zelf heeft opgeleid.
United.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 08, 2010 1:52 pm

goodfella schreef:
Rishi schreef:Tja, ik verzon dus niet dat ze winst maakten..
Klaarblijkelijk klopt er dan toch iets niet als ze een krediet van 150 (!) miljoen nodig hebben om aan de lopende verplichtingen te kunnen voldoen. Maar komend jaar komt er gewoon een dik verlies te staan. Stijgende salarissen, geen CL overwinning. Prachtig dit. Wat een fantastisch beleid. Hopelijk gaat het Sjelsie van Spanje failliet.
Dat bericht kwam toch pas later. Beetje beter nadenken kan geen kwaad Goodfella.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » do jul 08, 2010 1:54 pm

Bertje schreef:
Rishi schreef:Jij bent hier degene die loopt te ouwehoeren. Ik vroeg je een club te noemen in de Europese top die net zoveel spelers in de selectie heeft die het zelf heeft opgeleid.
United.
Man U is misschien de enige. Maar de spelers die daar de laatste tien jaar doorgebroken zijn de laatste jaren zijn alles behalve top.
Misschien vergeet ik iemand maar niet te vergelijken met Barca qua niveau.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » za jul 10, 2010 5:36 pm

Bertje schreef:Volgens mij is het al enige tijd duidelijk dat Barcelona enorme schulden heeft.
Dat krijg je wanneer je je gehele organisatie op de leest van een rekenwonder als Cruijff schoeit.

6 is minder dan -7, maar ja, da's logisch. :excited.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jul 15, 2010 5:36 pm

Pedro Leon derde aanwinst Real Madrid'
Uitgegeven: 15 juli 2010 16:11
Laatst gewijzigd: 15 juli 2010 16:12
AMSTERDAM - Real Madrid heeft zich versterkt met Pedro Leon Sanchez Gil. De 23-jarige rechtermiddenvelder komt voor zo’n tien miljoen euro over van Getafe.

© ANP
De krant Marca bericht dat Sanchez Gil, voetbalnaam Pedro Leon, een zesjarig contract signeert als de medische keuring vrijdag probleemloos verloopt.
Na Angel di Maria (Benfica) en Sergio Canales (Racing Santander) is hij de derde aanwinst van ‘De Koninklijke’.
Sanchez Gil is de jongere broer van wielrenner Luis Leon Sanchez, die momenteel achtste staat in de Ronde van Frankrijk.
Hoe groot is die selectie van RM zo langzamerhand en wat bezield spelers, buiten het geld misschien, daar nog heen te gaan?
YNWA

Baseman

Bericht door Baseman » vr jul 16, 2010 7:28 am

Zullen ze het ooit leren bij Madrid?
WK-revelatie Khedira tekent bij Real Madrid

MADRID - Real Madrid heeft zich versterkt met Sami Khedira en Pedro León. Vooral de transfer van de Stuttgart-middenvelder springt in het oog. De Duitser speelde alle zeven wedstrijd op het WK voor zijn land en ontpopte zich daarbij tot een van de grote verrassingen.

In het duel om de derde plaats tegen Uruguay zorgde hij acht minuten voor tijd met het hoofd voor de beslissing. Khedira, die bij Stuttgart nog een contract voor één jaar had, brengt tien miljoen euro op.

De Koninklijke rondde daarnaast ook de transfer van rechtsbuiten Pedro León af. De Getafe-speler tekende een contract van maar liefst zes jaar.

www.sportwereld.nl

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr jul 16, 2010 8:44 am

Wat MOETEN ze ermee?! Als ik Raffie was zou ik maar snel op zoek gaan naar wat anders, hier komt ie toch niet meer aan de bak.
Face your fears and live your dreams, No Fear

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr jul 16, 2010 10:22 am

De Dominee schreef:Wat MOETEN ze ermee?! Als ik Raffie was zou ik maar snel op zoek gaan naar wat anders, hier komt ie toch niet meer aan de bak.
Kaka zal vertrekken, dus Raffie zal op die positie spelen, Khedira daar achter.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr jul 16, 2010 10:38 am

Kaka zal vertrekken? Dat is nieuw voor mij. Hoezo? Waarheen?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie