Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie wint de CL?

Manchester City
3
75%
Internazionale
1
25%

Totaal aantal stemmen: 4

wimpey

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door wimpey » ma mei 03, 2010 7:43 pm

joey schreef:
wimpey schreef:Je vrind JC zal walgen van deze finale. Overigens zal LvG of Mourinho hem qua gewonnen CL-finales inhalen. Dat zal de nijd bij JC t.o.v. die heren nog een beetje extra voeden, lijkt me.
Ach, die twee konden niet voetballen. :666.gif:
Niet alleen de beste ploegen staan in de finale, maar vooral de beste trainers. :biggthumpup.gif:
Het is dus maar net wat je van voetbal verwacht. Een kwestie van smaak dus. En ach, het is alweer een tijdje geleden dat een van deze heren een internationale prijs won. Dat is in het geval van Mourinho dus opvallend, want jij noemt hem de beste trainer en hij kon ook nog eens kopen wie hij wilde... :confused.gif:
Jij vindt Guardiola een betere trainer dan Mourinho en LvG, begrijp ik? :smallgrin.gif:

Guardiola kwam in een gespreid bedje terecht en kan kopen wie hij wil. Da's wat anders dan de CL winnen met Porto of Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 03, 2010 11:14 pm

Nee, maar ik vind de speelwijze die Guardiola voorstaat veel beter. Aansprekender in elk geval. Iets anders is of hij dé man is die ervoor gaat zorgen dat Barcelona met die speelwijze ook prijzen blijft winnen.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 04, 2010 6:48 am

joey schreef:Nee, maar ik vind de speelwijze die Guardiola voorstaat veel beter. Aansprekender in elk geval.
Ik vond het spel van Inter in Milaan veel aansprekender dan het spel van Barca in beide wedstrijden.
Iets anders is of hij dé man is die ervoor gaat zorgen dat Barcelona met die speelwijze ook prijzen blijft winnen.
No way. Die man is door de JC-lobby op die plek gezet. Een vriendje. En bij vriendjes gaat het niet om capaciteiten. De wedstrijden tegen Inter lieten zien dat Guardiola het niet kan managen op het moment dat het mis gaat. Tactisch was Barca bedroevend.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 9:12 am

En vorig jaar dan? Toen won hij alle prijzen. Slachtte hij het Manchester van Sir Alex! En niet een klein beetje ook hoor.. Die hadden toen geen antwoord op een zwervende Messi.

Misschien leert hij hier weer van.. Pep had vorig jaar ook moeite met een team dat bestond uit 8 of 9 fysiek ijzersterke gasten. Vandaar dat hij dit jaar ook voor een godsvermogen Zlatan, die Chrygrinsky (of hoe je zijn naam ook schrijft) heeft gehaald. En vandaar dat hij ook bleef spelen met Keita en Toure. Wanneer hij Barca gewoon gaat laten voetballen zie ik het wel positief tegemoet.

Iedere trainer loopt wel eens tegen een misstap aan. Waarom hadden 'de beste trainers' ter wereld anders niet al 8x de CL gewonnen? Mourinho mocht met Chelsea alles kopen wat los en vast zat maar won de CL ook niet. Pas toen je grote vriend naar London ging verloor hij na penalty's de CL-finale.

Ferguson heeft aan geld ook geen gebrek maar won ook maar twee keer de CL. En over geluk had hij niet te klagen in de finales hoor...

En als je het spel van Inter de tweede wedstrijd echt aansprekender vond dan het spel van Barca (dat ook zeker weten niet goed was) dan ben je als voetballiefhebber niet serieus te nemen hoor..
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 04, 2010 9:16 am

wimpey schreef:No way. Die man is door de JC-lobby op die plek gezet. Een vriendje. En bij vriendjes gaat het niet om capaciteiten. De wedstrijden tegen Inter lieten zien dat Guardiola het niet kan managen op het moment dat het mis gaat. Tactisch was Barca bedroevend.
Overdrijf niet zo.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 9:25 am

Lekker laten lullen Joey.

Anti-voetbal is gewoon makkelijker dan te coachen dan aanvallend voetbal. Ik heb genoten dit jaar van Barca!
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 04, 2010 9:36 am

Ik ook, Rishi.

Het komt praktisch nooit voor dat een club twee keer achter elkaar de CL (voorheen EC 1) wint. Het beleid van het huidige bestuur heeft Barcelona terug naar de absolute top gebracht. Barcelona doet altijd mee om alle prijzen en speelt voetbal dat bij de club past. Dat is veel belangrijker dan altijd winnen.

Een jaar geleden heb ik niemand over Guardiola gehoord.

Waarmee ik niet wil zeggen dat hij de allerbeste ooit is. Maar hij past daar wel, en dat is ook belangrijk. Mourinho past daar bijvoorbeeld niet.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 9:46 am

Inderdaad.

Waar waren Mourinho, Van Gaal, Ferguson en noem al die geweldenaren maar op?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mei 04, 2010 9:52 am

Rishi schreef:Ik heb genoten dit jaar van Barca!
Ik niet. Als ze geen zeeen van ruimte krijgen, spelen ze dom trechtervoetbal met kansloze afstandschoten. Dan is het positiespel bij Bayern toch beter verzorgd.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 9:53 am

:drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 04, 2010 10:05 am

Rishi schreef:Inderdaad.

Waar waren Mourinho, Van Gaal, Ferguson en noem al die geweldenaren maar op?
Barcelona in de underdogrol haha. Ja, waar was van Gaal met het grote AZ. Achterlijk dat ze niet beter presteren dan die prutsers van een Barcelona. :aai.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 04, 2010 10:20 am

Van Gaal zat niet voor niets bij AZ. Hij heeft een flink aantal mindere jaren gehad.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 10:27 am

Inderdaad. Het missen van het WK bijvoorbeeld.. :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 04, 2010 10:29 am

Ach, het is toch juist leuk dat er verschillende speelstijlen zijn? Hebben we iets te kiezen en iets om ons aan te ergeren. :neutral.gif:

peter

Bericht door peter » di mei 04, 2010 10:33 am

joey schreef:Van Gaal zat niet voor niets bij AZ. Hij heeft een flink aantal mindere jaren gehad.
Dan nog. Trainer van Barcelona zijn is niet echt een kunst. Je kunt degraderen met Sparta, matig presteren met Galatasaray en toch de grote held van Barcelona zijn. Barcelona is zo'n topclub qua middelen dat je eigenlijk altijd wel kan presteren.

Mourinho is natuurlijk een ander verhaal. Presteert bij Porto het onmogelijke, doet het bij Chelsea gewoon erg goed en presteert bij Inter wederom het bijkans onmogelijke. Dan ben je een verdomd goeie trainer. Leuk dat Rishi van Gaal en Mourinho in de hoek zet, maar vergeleken met Pep zijn dat grootheden. Ik wil het wel eens zien als Pep bij AZ, Bayern of Porto, Inter zit. Is hij dan nog altijd zo'n goede trainer?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mei 04, 2010 10:37 am

joey schreef: Het komt praktisch nooit voor dat een club twee keer achter elkaar de CL (voorheen EC 1) wint. Het beleid van het huidige bestuur heeft Barcelona terug naar de absolute top gebracht. Barcelona doet altijd mee om alle prijzen en speelt voetbal dat bij de club past. Dat is veel belangrijker dan altijd winnen.
Barca wint erg weinig hoor voor zo'n grote club met zoveel mogelijkheden. AJAX is succesvoller dan Barca.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 10:38 am

Ik zeg toch nergens dat het geen goede trainers zijn? De style is gewoon niet zoals ik dat graag zie. Behalve Van Gaal in 94-95-96 heeft hij nergens echt mooi voetbal gespeeld. Om over het spel van Mourinho maar niet te spreken.

En hoezo is het geen kunst om trainer te zijn Barca? Zo iemand kan het dus nooit goed doen in jouw ogen.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 10:41 am

brigade zuid schreef:
joey schreef: Het komt praktisch nooit voor dat een club twee keer achter elkaar de CL (voorheen EC 1) wint. Het beleid van het huidige bestuur heeft Barcelona terug naar de absolute top gebracht. Barcelona doet altijd mee om alle prijzen en speelt voetbal dat bij de club past. Dat is veel belangrijker dan altijd winnen.
Barca wint erg weinig hoor voor zo'n grote club met zoveel mogelijkheden. AJAX is succesvoller dan Barca.
Niet sinds 1990.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » di mei 04, 2010 10:45 am

Bij Barcelona kun je alles kopen wat los en vast zit en heb je altijd een geweldige selectie tot je beschikking. Serieus, het is een stuk makkelijker om de CL te winnen met Barca dan met Porto of Inter. Ik ben zelfs van mening dat Pep 'gewoon' ontslagen moet worden als Barcelona geen kampioen wordt.

Mourinho is natuurlijk van een hele andere klasse. Sinds 2001/2002 107 thuisduels gewonnen, 26 maal gelijk en zero nederlagen. Grootste coach van dit moment.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 04, 2010 10:51 am

Peter schreef:Dan nog. Trainer van Barcelona zijn is niet echt een kunst. Je kunt degraderen met Sparta, matig presteren met Galatasaray en toch de grote held van Barcelona zijn. Barcelona is zo'n topclub qua middelen dat je eigenlijk altijd wel kan presteren.
Waarom heeft Barcelona dan niet al tien keer de CL gewonnen? :confused.gif:
Barcelona heeft veel mogelijkheden, maar er is ook veel druk en er is altijd de concurrentie van niet misselijke clubs. Met name van die ene uit Madrid.
Mourinho is natuurlijk een ander verhaal. Presteert bij Porto het onmogelijke, doet het bij Chelsea gewoon erg goed en presteert bij Inter wederom het bijkans onmogelijke. Dan ben je een verdomd goeie trainer.
Bij Porto heeft Mourinho iets moois neergezet, dat betwist ik zeer zeker niet. Maar wat voor Barcelona geldt, geldt nog meer voor Chelsea: wát een geld. Mogelijkheden te over, dus als ik jouw redeneertrant volg, had Mourinho met Chelsea best een keer de CL mogen winnen. Dat is immers niet zo moeilijk met zo'n club? :confused.gif: Kortom, zo simpel is het nou ook weer niet. Het is geen optelsommetje als: geld + toptrainer = hoofdprijs.
Leuk dat Rishi van Gaal en Mourinho in de hoek zet, maar vergeleken met Pep zijn dat grootheden. Ik wil het wel eens zien als Pep bij AZ, Bayern of Porto, Inter zit. Is hij dan nog altijd zo'n goede trainer?
Je vergeet dat Barcelona misschien wel de lastigste club van de wereld is. Wie daar niet past, mislukt onherroepelijk. Uiteindelijk heeft Van Gaal het daar niet echt kunnen maken, juist om die reden. Hij werd er weliswaar kampioen, maar de supporters haatten hem en het stadion bleef half leeg. Barcelona heeft een trainer nodig die erin slaagt de supporters het juiste gevoel te geven. Guardiola doet dat. Dus misschien hebben Rijkaard en Guardiola wel de juiste combinatie van talenten voor Barcelona, maar Van Gaal en Mourinho niet.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 10:52 am

En bij Chelsea kon hij dus niet alles kopen wat los en vast zit?

Voor iemand die er nog geen twee jaar zit en komend jaar voor de tweede keer kampioen gaat worden terwijl de grote concurrent ook niet bepaald zuinig is...

Ik vind dat je een beetje tever doorgaat in je Mourinho-verheerlijking en Pep, ik vond hem ook matig in de laatste 4 CL-duels, te weinig credits geeft.

Want ook een Inter kan kopen wat ze willen, bij Chelsea had hij ook niet te klagen hoor... Wat hij bij Porto deed was geweldig. Zelfde wat Van Gaal deed bij Ajax. Maar daarna... Aan de top komen is makkelijker dan er blijven.

Is Ferguson een slechte coach omdat hij niet altijd kampioen is geworden of 10x de CL heeft gewonnen?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 10:54 am

joey schreef:
Peter schreef:Dan nog. Trainer van Barcelona zijn is niet echt een kunst. Je kunt degraderen met Sparta, matig presteren met Galatasaray en toch de grote held van Barcelona zijn. Barcelona is zo'n topclub qua middelen dat je eigenlijk altijd wel kan presteren.
Waarom heeft Barcelona dan niet al tien keer de CL gewonnen? :confused.gif:
Barcelona heeft veel mogelijkheden, maar er is ook veel druk en er is altijd de concurrentie van niet misselijke clubs. Met name van die ene uit Madrid.
Mourinho is natuurlijk een ander verhaal. Presteert bij Porto het onmogelijke, doet het bij Chelsea gewoon erg goed en presteert bij Inter wederom het bijkans onmogelijke. Dan ben je een verdomd goeie trainer.
Bij Porto heeft Mourinho iets moois neergezet, dat betwist ik zeer zeker niet. Maar wat voor Barcelona geldt, geldt nog meer voor Chelsea: wát een geld. Mogelijkheden te over, dus als ik jouw redeneertrant volg, had Mourinho met Chelsea best een keer de CL mogen winnen. Dat is immers niet zo moeilijk met zo'n club? :confused.gif: Kortom, zo simpel is het nou ook weer niet. Het is geen optelsommetje als: geld + toptrainer = hoofdprijs.
Leuk dat Rishi van Gaal en Mourinho in de hoek zet, maar vergeleken met Pep zijn dat grootheden. Ik wil het wel eens zien als Pep bij AZ, Bayern of Porto, Inter zit. Is hij dan nog altijd zo'n goede trainer?
Je vergeet dat Barcelona misschien wel de lastigste club van de wereld is. Wie daar niet past, mislukt onherroepelijk. Uiteindelijk heeft Van Gaal het daar niet echt kunnen maken, juist om die reden. Hij werd er weliswaar kampioen, maar de supporters haatten hem en het stadion bleef half leeg. Barcelona heeft een trainer nodig die erin slaagt de supporters het juiste gevoel te geven. Guardiola doet dat. Dus misschien hebben Rijkaard en Guardiola wel de juiste combinatie van talenten voor Barcelona, maar Van Gaal en Mourinho niet.
Perfect verwoord :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » di mei 04, 2010 11:01 am

Inter kan niet kopen wat ze willen. Heb ik al eerder aangegeven dat Barcelona 2x zoveel uitgeeft. Mourinho heeft een paar keer de CL misgelopen inderdaad (door penaltyseries), maar voor de rest alles gewonnen wat er te winnen valt. Ook gewoon bij Chelsea heeft hij dus nooit verloren in thuisduels.

Het gaat mij erom dat Pep met deze selectie (duurste selectie ter wereld?) niet alle prijzen pakt. Rishi wist ons te melden dat iedereen 'zou worden geslacht' door Barcelona en dan nu opeens moet ik Pep credits geven? No way.

Rijkaard was de man voor Barcelona omdat hij presteerde. Na de 4-1 tegen Real werd hij ook op de keien gezet, hoor. Alles draait bij Barcelona ook gewoon om de prijzen, natuurlijk. Leuk dat Pep aanvallend voetbal speelt, maar als hij dit jaar geen prijzen pakt en volgend jaar weer niet, dan staat hij ook gewoon buiten. Uiteraard past hij dan prima bij Barcelona, maar niet heus. Ook bij Barcelona 'pas' je alleen als je wint. Net zo goed als dat bij andere clubs ook is. Het stoort mij alleen dat men doet alsof het Barcelona zo knap is om prijzen te winnen. Ik durf te wedden dat iedere coach meespeelt om de prijzen met de huidige selectie.

Bayern is een matig team en Inter is een matig team en Barcelona is geweldig, aldus Rishi. Waarom lukt het dan niet? Wat is het dan? Is het het stadion? Nee, Giuseppe Meazza is sfeerloos. Is het de trainer? Nee ook niet. Wat dan wel?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 04, 2010 11:06 am

Daarnaast is de vergelijking tussen Pep en Van Gaal niet helemaal eerlijk. Pep mag op voetbalgebied doen wat hij wil. Hij ruilt Eto'o voor Zlatan en geeft er nog een flinke zak met geld bij. Van Gaal kreeg voortdurend spelers die hij niet wilde.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 11:08 am

Bertje schreef:Daarnaast is de vergelijking tussen Pep en Van Gaal niet helemaal eerlijk. Pep mag op voetbalgebied doen wat hij wil. Hij ruilt Eto'o voor Zlatan en geeft er nog een flinke zak met geld bij. Van Gaal kreeg voortdurend spelers die hij niet wilde.
Pep won eerst 3 prijzen..
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie